Queen - Live at the Rainbow '74 (2014)

Label: Virgin

1. Procession * (1:13)
  2. Father to Son * (6:07)
  3. Ogre Battle * (5:26)
  4. Son and Daughter * (3:29)
  5. Guitar Solo * (2:24)
  6. Son and Daughter [Reprise] * (2:01)
  7. White Queen (As It Began) * (5:48)
  8. Great King Rat * (7:04)
  9. The Fairy Feller's Master-Stroke * (2:52)
  10. Keep Yourself Alive * (2:22)
  11. Drum Solo * (0:27)
  12. Keep Yourself Alive [Reprise] * (1:22)
  13. Seven Seas of Rhye * (3:09)
  14. Modern Times Rock 'N' Roll * (2:40)
  15. Jailhouse Rock / Stupid Cupid / Be Bop a Lula * (4:31)
  16. Liar * (8:27)
  17. See What a Fool I've Been * (4:58)
  18. Procession (1:17)
  19. Now I'm Here (4:57)
  20. Ogre Battle (5:30)
  21. Father to Son (5:53)
  22. White Queen (As It Began) (5:33)
  23. Flick of the Wrist (4:05)
  24. In the Lap of the Gods (3:17)
  25. Killer Queen (1:25)
  26. The March of the Black Queen (1:35)
  27. Bring Back That Leroy Brown (1:39)
  28. Son and Daughter (3:44)
  29. Guitar Solo (4:41)
  30. Son and Daughter [Reprise] (2:14)
  31. Keep Yourself Alive (2:22)
  32. Drum Solo (0:50)
  33. Keep Yourself Alive [Reprise] (1:24)
  34. Seven Seas of Rhye (3:28)
  35. Stone Cold Crazy (2:39)
  36. Liar (8:39)
  37. In the Lap of the Gods...Revisited (4:09)
  38. Big Spender (1:31)
  39. Modern Times Rock 'N' Roll (3:11)
  40. Jailhouse Rock (4:07)
  41. God Save the Queen (1:16)
totale tijdsduur: 1:19:26 (2:23:46)
avatar van haythijs
De setlist met Lambert laat idd een paar leuke verrassingen zien, waaronder stond cold crazy en In the lap of the gods. En geen I want to break free! Zou hij White Queen ook niet aankunnen?
Het begint nu trouwens wel Brian Grey te worden!

Maar je hebt gelijk bikkel, het blijft een genot voor het oor om hem te horen spelen. Taylor is trouwens geswitched zag ik, geen Ludwig drums meer, en zijn zoon speelt ook mee.

Wat di album betreft, de 'trailer' klonk al geweldig. Hopelijk het begin van een release van een reeks 'klassieke' Queenconcerten waar de fans al tijden op wachten.

avatar van FrodoK
[quote=4563003
Het begint nu trouwens wel Brian Grey te worden! [/quote]

avatar van vigil
Te worden? Hij is zo grijs/wit als een flinke sneeuwbui die er al een dag of 2 ligt

avatar van meneer
Niet de enige die grijs is geworden

John Deacon 2014

Ozric Spacefolk
The Question Band?

Prachtig gewoon !

avatar van vigil
Ja, ziet er fijn uit en klinkt erg goed

avatar van Hans Brouwer
"Queen - Live at the Rainbow '74 (2014)": live opname van Queen toen Queen zich nog "koninklijk" mocht noemen. Ik verheug mij zeer op dit live album.

Hans Brouwer schreef:

Nou verheug ik mij hier ook heel erg op. En over Queen in de jaren '80 kun je blijven discusseren (over Innuendo wat mij betreft niet) Maar ik vind dit juist zo interessant, omdat het uit de periode komt dat ze nog niet op hun bekendst waren en nog niet 'regeerden'. Dat kwam pas echt daarna met de volgende drie albums. Hier deden ze al wel dat ze koninklijk waren, maar kregen later pas ook echt een rijk vol onderdanen. Waarmee ik trouwens niet wil zeggen dat ik de muziek uit de periode erna beter vind. Ook niet slechter trouwens. Maar neem toch aan dat het koninklijke niet al na drie albums voor je klaar was, Hans?

1974 was een belangrijk jaar voor Queen. Het jaar van nu of nooit in ieder geval. Twee albums uitgekomen dat jaar, die nog altijd tot hun beste gerekend mogen worden.
Queen deed waar het zin in had en dat is duidelijk te horen en te zien op deze legendarische registratie.
Hoewel de band dicht bij de heavy rock blijft is het al vrij duidelijk dat zij veel meer in hun mars hadden.

Maar in zekere zin ben ik het wel met Hans Brouwer eens betreft het Koninklijke. ''74 en ''75'' zijn Queen's artistieke meest opwindende jaren.
En live kregen ze stemtechnisch ook nog alles voor elkaar. Taylor die nog erg hoog zijn coirtjes pakt en Freddie is ook in absolute topvorm. May en Deacon bleven constant.

Dit is voor mij absoluut de Queen die ik het meest omarm. Daarom heel blij dat dit nu eens een release wordt.

avatar van meneer
Natuurlijk nog niet beluisterd en beoordeeld, maar mag deze, mocht je hem goed vinden, in de eindlijst 2014 opgenomen worden ?

avatar van vigil
Volgens mij wel, in ieder geval zijn de verwachtingen al aardig hoog aan het worden, als dat maar niet tegen gaat vallen

avatar van henk01
Wordt dit ook op dvd uitgebracht (beeld) ?

Kan ook alleen geluid zijn op dvd

avatar van Bonk
Maar hier zit wel degelijk beeld bij. Dat maakt dat ik toch maar voor het complete pakket ga. Kost wat, maar weet nu al dat ik er erg blij van ga worden.

henk01 schreef:
Kan ook alleen geluid zijn op dvd

The DVD/Blu-Ray element of the package features a whole show of unedited performances constructed from film of the November 19/20 1974 concerts

Er staat film dus ik ga van beeld uit ook gezien de filmpjes in de trailer. Ik ga waarschijnlijk ook voor de box.

avatar van henk01
Heb eigenlijk alleen intersse voor de dvd met beeld en geluid. 1 simpel schijfje dus ?

avatar van Hans Brouwer
bikkel2 schreef:
Helemaal mee eens. "Queen II" is het Queen album dat ik altijd het meest heb gewaardeerd en op "Live at the Rainbow '74 (2014)" staan veel nummers van dat "koninklijke" album. Daarom: "vol verwachting klopt mijn hart".

De mijne ook Hans. Nog net geen hartkloppingen

avatar van musician
Dit is wel iets om naar uit te kijken. Prachtige setlist, maar ja, ze hadden natuurlijk ook nog geen slappe albums uitgebracht..

Wie ze rond die tijd ook daadwerkelijk gezien heeft moet een gelukkig man/vrouw zijn geweest.

avatar van FrodoK
Ik moet zeggen dat ik ook wel heel erg blij zou zijn met een uitgave van hun live optreden uit '76 in Hyde Park. Daar is op youtube wel veel over te vinden, maar een goeie mix op cd zou bijzonder welkom zijn. Samen met deze Rainbow zou dat dan de collectie wel helemaal compleet maken.

Hyde park is eveneens een legendarisch concert, al was het niet hun beste concert.De mix is inderdaad niet best. Er zijn genoeg keuzes. In 1977 was de band ook uitermate goed op dreef.

henk01 schreef:

Je hebt geluk. Vreemd genoeg is de dvd niet apart te verkrijgen in de Queenstore, maar blijkbaar komt er ook een aparte dvd-versie.

Live At The Rainbow '74 [DVD] [2014]: Amazon.co.uk: Queen: DVD & Blu-ray

avatar van henk01
Die pak ik dan straks wel bij cdwow voor 10 euro?

avatar van Lukas
Zootje berichten over voetbal verwijderd. Het WK is leuk maar heeft weinig met deze plaat te maken.

avatar van IntoMusic
Mooi, een keer iets uit de oude live-doos van Queen. Tracklist ziet er in ieder geval erg gaaf uit.

avatar van nero410
Eindelijk een concert uit de jaren 70. Pffff wat hebben we hier lang op moeten wachten. Hopelijk wordt deze lijn doorgezet en komen er nog meer concerten uit de jaren 70. Er valt verder ook niets meer te re-re-remasteren want dat hebben ze allemaal al gedaan, dus kom maar op, ik kan niet wachten

avatar van vigil
Er komen hier iets van 6 verschillende versies van maar de luxe edities zijn wel zwaar gelimiteerd, dat wil zeggen van de 4 lp box 300 stuks en van de cd/brd box 500 stuks voor Nederland.