Queen - Live at the Rainbow '74 (2014)

Label: Virgin

1. Procession * (1:13)
  2. Father to Son * (6:07)
  3. Ogre Battle * (5:26)
  4. Son and Daughter * (3:29)
  5. Guitar Solo * (2:24)
  6. Son and Daughter [Reprise] * (2:01)
  7. White Queen (As It Began) * (5:48)
  8. Great King Rat * (7:04)
  9. The Fairy Feller's Master-Stroke * (2:52)
  10. Keep Yourself Alive * (2:22)
  11. Drum Solo * (0:27)
  12. Keep Yourself Alive [Reprise] * (1:22)
  13. Seven Seas of Rhye * (3:09)
  14. Modern Times Rock 'N' Roll * (2:40)
  15. Jailhouse Rock / Stupid Cupid / Be Bop a Lula * (4:31)
  16. Liar * (8:27)
  17. See What a Fool I've Been * (4:58)
  18. Procession (1:17)
  19. Now I'm Here (4:57)
  20. Ogre Battle (5:30)
  21. Father to Son (5:53)
  22. White Queen (As It Began) (5:33)
  23. Flick of the Wrist (4:05)
  24. In the Lap of the Gods (3:17)
  25. Killer Queen (1:25)
  26. The March of the Black Queen (1:35)
  27. Bring Back That Leroy Brown (1:39)
  28. Son and Daughter (3:44)
  29. Guitar Solo (4:41)
  30. Son and Daughter [Reprise] (2:14)
  31. Keep Yourself Alive (2:22)
  32. Drum Solo (0:50)
  33. Keep Yourself Alive [Reprise] (1:24)
  34. Seven Seas of Rhye (3:28)
  35. Stone Cold Crazy (2:39)
  36. Liar (8:39)
  37. In the Lap of the Gods...Revisited (4:09)
  38. Big Spender (1:31)
  39. Modern Times Rock 'N' Roll (3:11)
  40. Jailhouse Rock (4:07)
  41. God Save the Queen (1:16)
totale tijdsduur: 1:19:26 (2:23:46)
avatar van dionj
Een voorproefje van de nieuwe release/remaster:

Queen - Stone Cold Crazy (Live at the Rainbow) - YouTube

Briliant !! Queen op zijn allerbest. De voorlopers van Speed Metal.

online is de dvd apart van de blu ray te reserveren, evenals de 1 als 2 cd

avatar van Bonk
Voor degenen die nog aan het overwegen zijn of ze de box aan moeten schaffen; een filmpje over wat je mag verwachten:

Live At The Rainbow '74 - Super Deluxe Boxset Unboxing Clip - queenonline.com

avatar van meneer
Bonk schreef:

Live At The Rainbow '74 - Super Deluxe Boxset Unboxing Clip - queenonline.com

Geweldig.. En nu al 'Sold Out !'.

avatar van FrodoK
Dat hoeft voor mij dan allemaal weer niet. Het gaat mij gewoon om de muziek, en niet om een sticker

Belachelijke prijs ook voor op de kop af 40 jaar oude opnames

avatar van FrodoK
...die volledig gerestaureerd zijn, en opnieuw gemixt en zo?? Wat doet de ouderdom van de opnames er dan toe? Geweldige muziek blijft toch geweldige muziek!

avatar van gigage
Tja, de prijzen voor de cd of blu ray vind ik verder prima. Maar ik zie steeds meer super deluxe boxsets verschijnen voor de fans. Dat zijn dan nog vaak heruitgaves ook en de prijzen zijn erg hoog (made in japan van deep purple bijvoorbeeld) Een fan kan het niet deren waarschijnlijk. Uiteindelijk krijg je de collectie nooit compleet omdat je een 2cd 4lp blu ray 2dvd met boekje niet in huis hebt.

avatar van FrodoK
Maar dat gaat hier toch niet helemaal op, denk ik. Dit is EINDELIJK een eerste uitgave van deze twee concerten, helemaal opgepoetst van zowel beeld als geluid. Dan vind ik de kosten absoluut niet te hoog. ben het met je eens als je zegt dat de laatste jaren de Queen catalogus behoorlijk is uitgemolken met allerlei uitgaves en compilaties, maar dat kun je van deze uitgave niet zeggen.

Ozric Spacefolk
Knap toch. Hoe er al op gestemd is.

avatar van vigil
Sterker nog, drie weken geleden al

Ozric Spacefolk
Nu nog een recensie erbij, en we zijn overtuigd om het te kopen.

buizen
De hoes is wel mooi, lekker retro. Passend ook, die Pauselijke paarse kleur. Het begin is goed.

avatar van FrodoK
en 8 september komt ras dichterbij...

buizen
Hoop in Godsnaam dat ze er een fatsoenlijk live-album van gemaakt hebben met niet van dat knip- en plakwerk van allerlei opnames door elkaar of weggemixt of juist naar voren gemixt publiek.
Daar waren ze in die tijd helaas namelijk wel 'goed' in, vaak.
Moet wel zeggen dat Queen een trouwe schare fans heeft, dat siert de band en de fans.

avatar van meneer
buizen schreef:

En reken maar dat deze 'ouwe' fan zijn zoons opvoedt met Queen muziek. Nieuwe kweek fans. En die mogen lekker meegenieten met Pa als hij dit een tijdlang gaat draaien...

avatar van henk01
Vraagje; is deze geheel compleet zowel beeld als geluid?

Queen: Queen - Live At The Rainbow (DVD)
by
Queen
€ 9,34 Gratis Bezorging!

avatar van Hans Brouwer
Vrijdag 5 september verschijnt "Live at the Rainbow '74 (2014)". € 20 voor de dubbel cd en € 20 voor de dvd. "Queen II" en "Sheer Heart Attack" zijn mijn favoriete Queen albums. Het moet dus wel erg raar lopen wil ik zaterdagavond 6 september 2014 zowel de dubbel cd als de dvd niet in huis hebben. Mijn vrouw is zondag de gehele dag met een jarige buurvrouw op stap en mijn dochters zijn, voor zover ik weet, ook niet thuis. Als dat dus aanstaande zondag niet ongestoord, met de volumeknop voluit, Queen live at the London Rainbow kijken en luisteren wordt....

avatar van Supersid
Ik meen deze op bootleg te hebben, is niet mis!!!

avatar van Multivitamine
Hans Brouwer schreef:
zaterdagavond 6 september 2014 .... Queen live at the London Rainbow kijken en luisteren wordt....

Vanaf hoe laat zijn wij welkom? Nog iets meebrengen?

avatar van nero410
Hij staat op spotify....SUPER...Dit is queen op zijn best. 5 sterren.

De super deluxe boxset landt vandaag ook op mijn deurmat!

Deze release is eenvoudigweg briljant. Het is ongelooflijk hoe sterk Queen was als live band. Prachtig samenspel en o zo mooi qua klank. Queen heeft een heel erg bijzonder geluid.
Deze 2 shows zullen geruime tijd de soundtrack van mijn ontspanning zijn.

avatar van caravelle
gisteren toch maar de super deluxe boxset besteld. Net binnen. Ik ben als een kind zo blij. Voorlopig ben ik hier wel zoet mee. 40 jaar geleden had dat een doos lego geweest. Zo een beetje hetzelfde gevoel.

avatar van Bartjeking
Kan het me helemaal voorstellen! Ik had helaas even geen budget, maar ooit komt hij op vinyl in mijn kast te staan. Dat wil ik sowieso met alle 5*-albums doen, want dit is er zo eentje. Veel beter wordt het niet in mijn ogen, prachtige registratie van Queen op z'n best. Natuurlijk al tijden lang naar bootleg kunnen luisteren, maar dit is toch wel een pak beter . Genieten!

Rik H.
Heb de 30 minuten preview van de dvd online gekeken in het kader van Freddie For A Day en het is niets anders dan erg indrukwekkend.
Alleen lijkt de achtergrondzang van Brian en Roger tijdens het remasteren wel erg te zijn opgepoetst, of klonken de koortjes op de bootleg ook al zo vol?

En dan te bedenken dat de Bohemian Rhapsody op het moment van deze opnames nog bedacht moest worden, maar met platen als Queen II en Sheer Heart Attack op zak kun je eigenlijk al geen slecht concert meer geven.

Betreffende de coirtjes, die klonken toen ook live nog heel erg goed.

Roger kon toen nog als een koorknaapje zingen.

buizen
Tjongejonge wat een lyrische reacties.
Mmm.. Als het voor een redelijke prijs kan is het misschien niet verkeerd dit op vinyl aan te schaffen. Die tracklist spreekt me wel aan.

Dit is Queen in zijn absolute toptijd. Epic band. NIks nog geen knieval naar de commercie. Dit is art/hard/prog/ glam rock in één.

Eindelijk een gerechtvaardige release. Vergeet even de 80's. Dit is Queen op zijn best.