Queen - Live at the Rainbow '74 (2014)

Label: Virgin

1. Procession * (1:13)
  2. Father to Son * (6:07)
  3. Ogre Battle * (5:26)
  4. Son and Daughter * (3:29)
  5. Guitar Solo * (2:24)
  6. Son and Daughter [Reprise] * (2:01)
  7. White Queen (As It Began) * (5:48)
  8. Great King Rat * (7:04)
  9. The Fairy Feller's Master-Stroke * (2:52)
  10. Keep Yourself Alive * (2:22)
  11. Drum Solo * (0:27)
  12. Keep Yourself Alive [Reprise] * (1:22)
  13. Seven Seas of Rhye * (3:09)
  14. Modern Times Rock 'N' Roll * (2:40)
  15. Jailhouse Rock / Stupid Cupid / Be Bop a Lula * (4:31)
  16. Liar * (8:27)
  17. See What a Fool I've Been * (4:58)
  18. Procession (1:17)
  19. Now I'm Here (4:57)
  20. Ogre Battle (5:30)
  21. Father to Son (5:53)
  22. White Queen (As It Began) (5:33)
  23. Flick of the Wrist (4:05)
  24. In the Lap of the Gods (3:17)
  25. Killer Queen (1:25)
  26. The March of the Black Queen (1:35)
  27. Bring Back That Leroy Brown (1:39)
  28. Son and Daughter (3:44)
  29. Guitar Solo (4:41)
  30. Son and Daughter [Reprise] (2:14)
  31. Keep Yourself Alive (2:22)
  32. Drum Solo (0:50)
  33. Keep Yourself Alive [Reprise] (1:24)
  34. Seven Seas of Rhye (3:28)
  35. Stone Cold Crazy (2:39)
  36. Liar (8:39)
  37. In the Lap of the Gods...Revisited (4:09)
  38. Big Spender (1:31)
  39. Modern Times Rock 'N' Roll (3:11)
  40. Jailhouse Rock (4:07)
  41. God Save the Queen (1:16)
totale tijdsduur: 1:19:26 (2:23:46)
Bluebird schreef:
Kan het nog?

Prachtig dit sentimentele geraas uit 1974.

avatar van bikkel2
Leuke informatieve site overigens. Interessante weetjes als je geinteresseert bent in studio opnamen en wat er zoal gebruikt werd.

Ozric Spacefolk
Vindt het erg opmerkelijk dat jullie de site nog niet kenden. Ik kom er vaak. Net als op Queenpedia en nog één waar ik even de naam van kwijt ben.

avatar van bikkel2
Ik kende wel een site van Queen met live feitjes.
De drums waar Taylor op speelde ed. Setlijsten, tourdates enz. Ben alleem de naam kwijt.
Bijv dat de piano"s waar Freddie in het begin live op speelde werden gehuurd !
En Roger speelde tijdens het beroemde Hyde Parc concert in 1976 op een heel uitgebreide drumkit.
Tijdens A Day At The Races tour in 1977 was het al weer compacter. De vele toms waren niet goed te micen. Leuke feitjes.

Www.Queenlive.ca denk ik?
Althans die ken ik dan wel, erg veel info. Vrijwel elk concert staat er geregistreerd, eventueel met foto of video materiaal, youtube links en info mbt gemaakte bootlegs.

Ozric Spacefolk
Ik zoek altijd veel op : Queenpedia.com .

Alwaar we deze info kunnen vinden : God Save The Queen - Queenpedia.com

avatar van haythijs
Ook die site is een bron zeg. Gaaf!!
Op die site die ik benoem staat puur alleen het livegedeelte. Maar daarop vind je wel veel fotos( zowel professioneel als fanmade) en elke bootleg die er van een optreden rondzwerft. Ook eventuele videocams staatn er op middels youtube linkjes, of bepaalde aankondigen, foutjes etc tijdens het spelen.
QUEEN LIVE - information on concerts; reviews, pictures, and more - queenlive.ca

haythijs schreef:
Www.Queenlive.ca denk ik?

Dat zal 'm zijn ! Thanx

www.queenlive.ca is werkelijk fantastisch! De webmaster van deze site heeft naar elke mogelijke Queen-opname geluisterd en schrijft hierover op zijn website zaken die ten zeerste steek houden.
Via deze website kan je te weten komen wanneer Brian zijn beste avond had, wanneer Freddie het sterkst bij stem was, wanneer de band de meest legendarische optredens gaf, welke fouten en foutjes er werden gemaakt,... En veel meer. Ook over de officiële releases vind je een en ander terug.
Live at the Rainbow wordt bijvoorbeeld ook uitgebreid besproken als je klikt op de data van deze optredens!

avatar van lennon
Vandaag vond ik bij de kringloop een 12 inch collectie van Queen. Deze had ik nooit eerder gezien. Kom er dus net achter dat deze uit de Box of tricks afkomstig is, en daar samen met een video van the Rainbow in zat.

In 1992 is dus één van de 2 shows al eens op video verschenen (weliswaar via de fanclub, maar toch) iets wat ik niet wist.

lennon schreef:

Ik vind nooit iets van waarde in de Kringloop. Van harte!

avatar van Edwynn
Ik vind bij de lokale kringloop ook alleen maar Berdien Stenberg en James Last. Pokkezooi.

avatar van Bluebird
Ik heb er anders laatst nog een 2 jaar jonge high end pc voor een paar tientjes kunnen scoren al vanwaar dit bericht. Kwien kom ik trouwens soms ook wel tegen in de rommelbakken. Maar net wiens huis is ontruimd in crisistijden.

Maar over het algemeen is het inderdaad weinig soeps en puur een kwestie van mazzel hebben. Dan ben je sowieso tot het web veroordeeld.

avatar van henk01
Waar is die kringloop?

avatar van Bluebird
In het pittoreske Zutphen. Maar je moet altijd en overal op het juiste moment zijn uiteraard. Lang ligt het er sowieso niet. Nu is het er weer waardeloos.

avatar van lennon
Ben nu deze lp aandachtig aan 't beluisteren, en ik geniet met volle teugen!

De versies van nummers van de Queen 1 en 2 albums op dit live album zijn zoveel mooier en puurder dan op die studio lp's.
Ik denk dus dat ik niet zo gek ben van al dat gesleutel aan die nummers, en dus de meer "naturale" versies prefereer.

avatar van FrodoK
Wanneer een review, lennon?

avatar van bikkel2
Ja, deze is té gek lennon !!

Ben ook benieuwd naar je (nu) gebruikelijke review.

avatar van lennon
Ik heb de 2 lp. Baal nu een beetje van die aankoop want ik mis gewoon teveel moois.

Als ik een review doe wil ik de complete doen. Laat nog effe op zich wachten vrees ik...

avatar van bikkel2
We zijn hier nog wel ff van de partij lennon.....
als er geen gekke dingen gebeuren tenminste.

avatar van Bluebird
13,95 bij de kringloop, reeds!!

avatar van haythijs
Box of tricks moet ik ook nog ergens op zolder hebben liggen. Kreeg hem destijds van mijn ouders omdat ik voor mijn eindexamen VWO was geslaagd, 1992. Ik geloof dat er destijds ook nog een badge bijgevoegd was en een tshirt. Of deze in de winkel te verkrijgen was, dat weet ik niet. Wel dat mijn ouders deze box via de tv hadden besteld. Volgens mij kwam dat destijds via Sky Channel binnen.
Paar leuke uitvoeringen wel, intro van Machines vond ik leuker dan op het album.Breakthrough was ook wel fijn. Bohrap staat er ook op maar is gewoon dezelfde uitvoering, wellicht voor de verkoopcijfers erbij gedaan.

Bluebird schreef:
13,95 bij de kringloop, reeds!!

WAT EEN SUCCES !!! PRACHTIG GEWOON !!

avatar van musician
Het extreem hoge gemiddelde van dit album geeft toch minimaal de grote waardering weer voor Queen en hun eerste paar albums.

Wie de live-registraties van de jaren '80 hoort en ziet: er wordt nauwelijks tot geen aandacht meer besteed aan Queen I, II en Sheer Heart Attack. De band speelde nog liever 3 R&R klassiekers van het type Tutti Frutti dan dat ze iets van deze albums op het podium brachten.

Het is niet voor niets, dat er jaren reikhalzend werd uitgekeken naar een album als dit. Weliswaar hier ook Jailhouse rock maar dat is letterlijk bij gebrek aan voldoende eigen werk en niet dus in de plaats van.

De band in hun jonge jaren, vol enthousiasme voor rock en als eenheid vermoedelijk vol van hun eerste prestaties.

Ik kan mij helemaal voorstellen, dat bezoekers van dit concert al vijf jaar later, ten tijde van Live Killers (1979 en behalve Keep yourself Alive ook al niets meer van hun eerste albums) zich behoorlijk bekocht zullen hebben gevoeld. Queen concerten waren altijd redelijk spectaculair. Maar wat zich in artistieke en muzikale zin afspeelt op Live at the Rainbow is nooit meer geëvenaard.

Odeon komt nog een heel eind, omdat anderhalf jaar na Rainbow A night at the Opera bijna was verschenen en ook een tipje van de sluier van Bohemian Rhapsody kon worden gelicht. Dat was ook nog een geweldige periode.

Ik kan mij voorstellen dat de concerten waar net de albums A night at the Opera en A day At the Races waren verschenen eveneens nog hoog gewaardeerd zullen worden, als die gaan worden uitgebracht. Maar toen al verdwenen de nummers van Queen I, II en Sheer Heart Attack langzaam van het podium om nooit meer terug te keren.

avatar van Lonesome Crow
Een onwaarschijnlijk goede live-registratie dit.
Wat een verwennerij, gewoon 2 concerten nav 2 van de beste platen ooit gemaakt !

2 minpuntjes, de volledige versie van "The March of the Black Queen" wordt niet gespeeld en mijn favoriet van het debuut nml "My Fairy King" ontbreekt helemaal.
Daarom slechts 4,5 ster.

avatar van hotdoginferno
Dit live album = Queen

kan geen enkel live album tegenop .

en dat na 40 jaar

een geschenk voor iedere Fan .

hotdoginferno schreef:

een geschenk voor iedere Fan .

Dan heb ik toch iets verkeerd gedaan, moest 35 euro neertellen voor de lp

avatar van viking1
Geweldig live album uit de early Queen periode.
Deze cd vandaag nog maar es weer beluisterd!
Lekkere rock songs.
Heb een paar cd's van Queen. Denk dat ik maar eens wat lp's van hun ga aanschaffen.
Vond Queen in mijn jeugd erg goed.toen een tijdje links laten liggen. Maar nu weer wat op gepakt.
Had es bij bol.com gekeken, daar alle studioalbum wel op vinyl te koop!
Is er iemand bekend met de kwaliteit van deze lp's?
De meeste lp's bij bol.com voor 28,99, redelijk aan de prijs! Zijn ze dat waard? Zijn de virgin rec uk (Ltd.ed) persingen!
Is dit een beetje goede kwaliteit?
Zo ja, ga ik eens wat van Queen op vinyl kopen.

avatar van glenn53
Gewoon bij Dodax. Rond de 21 euro. Bol is duur.

avatar van viking1
Klopt, bol.com over het algemeen te duur.
Hoe is de vinyl kwaliteit Glenn 53?
Ben je daar bekend mee?