Pink Floyd - The Endless River (2014)

Label: Parlophone

1. Things Left Unsaid (4:26)
  2. It’s What We Do (6:15)
  3. Ebb and Flow (1:52)
  4. Sum (4:50)
  5. Skins (2:32)
  6. Unsung (1:06)
  7. Anisina (3:10)
  8. The Lost Art of Conversation (1:43)
  9. On Noodle Street (1:42)
  10. Night Light (1:42)
  11. Allons-y (1) (1:56)
  12. Autumn ’68 (1:37)
  13. Allons-y (2) (1:35)
  14. Talkin’ Hawkin’ (3:26)
  15. Calling (3:38)
  16. Eyes to Pearls (1:52)
  17. Surfacing (2:47)
  18. Louder Than Words (6:37)
  19. TBS9 * (2:28)
  20. TBS14 * (4:11)
  21. Nervana * (5:30)
Daar was John Lennon ook goed in toch? IMAGINE in een luie stoel en dan nog een paar Caleidoscope Eyes erbij en een goed glas wijn en een dikke sigaar.
Kan niet meer stuk.
Gr.

avatar van Running On Empty
Als je grieperig en lusteloos bent en op de bank ligt uit te brakken is dit best een lekker plaatje hoor.

Running On Empty ? Niet goed in jouw toestand hoor, je moet wel wat eten anders wordt het "RUN like Hell". ( SMILE) Beterschap.

avatar van SemdeJong
Best een plezierig album met hier en aar bekende loopjes welke door Pink Floyd op eerdere albums gebruikt zijn.Tijdens dit album kan je lekker je werk doen zonder dat je gestoord wordt. Dit zegt gelijk iets over het album. Het is een mooie plaat maar kent in mijn optiek geen hoogtepunten.

Pretzel schreef:
Ben zeer wel liefhebber van PF maar had van dit album ( incl de DVD) wel wat meer verwacht. Alles zeer herkenbaar en ook niet geheel onverdienstelijk in het andere "jasje" en je moet het een paar keer over je heen laten komen zonder onderbrekingen, (doen zij ook, "endless") maar vind het heel jammer dat ik feitenlijk gezien 2 cd's heb, ipv één + een DVD MET ( !) beelden ipv alleen maar witte letters. Beetje jammer en een beetje zondegeld die 28 €uri's
In het toetje zit een klein beetje beeld maar is mi weinig waardevol en voegt niets toe, ik snap dus ook niet zo goed waar MADJACK71 ( 15-11> 13.32) de sfeerbeelden vandaan heeft! Wil ze graag zien(?)

Ik was met blu-ray 22 euro kwijt via Wowhd.nl maar deze is daar niet meer verkrijgbaar en is de prijs met dvd nu 23 euro (was 18 of 19 in de pre-order).

Maar de verpakking is toch erg mooi vormgegeven, nietwaar?

avatar van glenn53
De blu ray staat gewoon voor € 22,99 bij wow hoor.

Nou ja je kan niet alles hebben maar kwam deze eenheidsprijs in diverse zaken in mijn omgeving ( Almere) tegen. Bestellen via webshop moet je ook verzendkosten betalen dus door de bank "genomen " ( ook een hot item (:-) ) was ik hetzelfde kwijt geweest.
verpakking is idd wel mooi vormgegeven. Staat er op Blue Ray wel beeld of ook alleen in het "toetje"?
Moet trouwens toch nog wel even kwijt dat ik ondertonen hoorde van Alan Parsons. ( ?)Nog meer mensen die dit "gedetecteerd "hebben?? En idd zoals al eerder door iemand gemeld zo hier en daar wat "Vangelis" stijl?

avatar van Rodolfo
1,5
Tja, wanneer je leest dat er een nieuw album van Pink Floyd aan komt, dan maakt je hart toch een sprongetje. Dit waren vroeger zeker de krenten in de pap. Nu ligt dat anders, geen Darkside of the moon, geen Animals, geen The Wall en zeker geen Wish you were here. Nee een eindeloos voortkabbelende stroom aan deuntjes, die dan wel weer heel toepasselijk Endless River als titel heeft meegekregen. Helaas.....

avatar van joko16
Geef hem tien luisterbeurten en het kwartje valt.
mooi!

Mooie analyse in het webzine enola: Pink Floyd :: The Endless River - enola
Daar wordt de link gelegd met de comeback van David Bowie vorig jaar. Laat er enkele jaren overgaan en er wordt heel anders naar je gekeken als artiest. Daar ga ik wel in mee.
Alleen had de recensent er wat mij betreft minstens een puntje mogen bij doen, maar dat is mijn mening slechts natuurlijk Ik vind de toon over de plaat niettemin correct.

avatar van marathonman
Pretzel, als je goed luistert naar Louder than words hoor je de eerste 45 seconden Steve Rothery met het begin van de titelsong van het 1e album van Marillion met Steve H. Soort van quiz maar eigengereid als ik ben vind ik dat ik gelijk heb...punt! Luister maar eens goed...

Dear Marathonman,
Eerlijk gezegd weet ik ff niet waar je op doelt maar aangezien ik "BRAIN DAMAGE "heb is dat niet zo gek natuurlijk. Dus, i'm so sorry dat ik het ff niet volg. Ik heb al je info's hier gelezen en word daar niet veel wijzer van. Als je doelt op mijn opmerking mbt Alan Parsons is dat niet zo gek want die heeft zo hier en daar wel invloed gehad binnen PF. Da's niks nieuws toch? Op hun album VALID PATH komen gelijksoortige arrangementen voor. Zelfs DREAM THEATER zit in de ondertonen. ( Of zeg ik nu iets heel verkeerds??) Je mag van mij alle gelijk van de wereld hebben hoor maar eerlijk gezegd snap ik dus niet waar je gelijk in wilt hebben, anderen denk ik ook niet, het is nogal vaag . Leg eens uit!!
Gr.

avatar van Banjo
Ja hoor... dan toch nog! na pas 17 nummers!!......
briljant of toch op leeftijd? ik denk dat het de rijping van een mens hier wel bij past.
Maar toch.. eerst een 4 voor de aantrekkelijke, interessante en mooie atmosfeer.

En ik haal m'n platen weer van boven van Pink Floyd...
ik wil weer into the Floyd (ik heb mis toch zijn stem)

avatar van vanwijk
Een heerlijke plaat van pink Floyd. Prachtige aanvulling op hun toch al niet misselijke collectie.

Stijn_Slayer
Lijkt wel aardig te beginnen, een beetje à la Brian Eno, maar het zakt al snel in elkaar. De nummers gaan niet echt ergens naartoe en het geheel had minstens volledig in elkaar over mogen lopen. Ik vind er weinig aan en hoor niet veel spannende momenten.

avatar van Rudi S
Stijn_Slayer schreef:

Ongetwijfeld ook de meest afgrijselijke hoes van het jaar, pure kitsch.

Weer een goed voorbeeld dat genoeg geld, blijkbaar toch niet genoeg is. Hoe durven ze zo veel geld te vragen voor de afdankertjes van The Division Bell, wat in mijn ogen al een zeer matig album is (op High Hopes na). Waarom bieden ze niet als fanservice het album voor 5 euro aan op iTunes o.i.d. Maar nee hoor, de heren hebben aan 10 Bentley's niet genoeg en willen er toch nog een Rolls'je bij op hun oude dag. SCHANDALIG. Ik wil iedereen oproepen, die het album net als ik toch wil proberen omdat ze nu eenmaal fan vd (oude) PF zijn, om de plaat lekker te downloaden. Als de heren musici piraterij tegen willen gaan moeten ze geen 16 euro vragen voor zulke hopen STRONT!

avatar van Darkzone
Side3 is is vooralsnog mijn favoriete deel van de cd. Vooral Allons-y en Talkin' Hawkin.
Maar waarom is ook On Noodle Street instrumentaal? Hij klinkt alsof er vocalen bij horen.

Het enige nummer wat ik niks vind is Anisina. Wat een gejank zeg, die blazers.

avatar van marathonman
Sorry Pretzel, dacht dat ik redelijk duidelijk was, waar ik gelijk in dacht te krijgen, Seasons End van Marillion of ken je dit niet? Het titelnr is zeer herkenbaar in de 1e 45 seconden van louder than words, that's it en ik reageerde op jouw opmerking van dit lijkt op etc...

avatar van peerhendriks
lelijkebenders schreef:

Maak je niet zo druk man....zet een mooie gekochte CD op en geniet van muziek...is veel beter

avatar van peerhendriks
Darkzone schreef:
Side3 is is vooralsnog mijn favoriete deel van de cd.

Het enige nummer wat ik niks vind is Anisina. Wat een gejank zeg, die blazers.

Tja en smaken verschillen (gelukkig)...want laat dit nu mijn favoriete nummer zijn op de cd!

Stijn_Slayer schreef:
Ongetwijfeld ook de meest afgrijselijke hoes van het jaar, pure kitsch.

Ik heb een vermoeden dat het een van hun vriendinnen, was die dit heeft bedacht en ontworpen.
persoonlijk had het van mij weer een zwarte hoes mogen worden.. Met alleen de letters Pink Floyd er op in felle Neo kleuren.

The Endless River hoes doet me denken aan:

Queen - Made in Heaven (1995)

peerhendriks schreef:

Ik heb het album tot nu toe 3 of 4x beluisterd op blu-ray, de DTS-MA 5.1 track. Misschien dat dat het verschil maakt Ik weet dus niet hoe het album op cd klinkt.

Heb de plaat ook gehaald, en viel me zwaar tegen.
Een ode aan Wright die er bij moest.
Dan zet ik liever Marouette Jam van Marillion op.
Jammer dat dit album het afscheid zal zijn.
Division Bell was zeer goed te pruimen, zitten een paar heerlijke nummers tussen.
Iets later kocht ik Amused to Death van Waters, paar stapjes hoger qua beleving.

Zou het mogelijk zijn die 2 werelden weer tesamen een plaat te laten maken?
Of is het toch weer wachten op een juweeltje van Waters?

avatar van ricardo
Ik vind de albumhoes en de titel heel mooi en toepasselijk gekozen voor de laatste Pink Floyd restjes. De muziek is niet echt uitdagend en spannend en gaat nergens naartoe, maar dat symboliseert de titel en de hoes ook uitstekend vind ik, en volgens mij is het door de band ook zo bedoeld. Mooie muziek voor op de achtergrond en duidelijk herkenbaar als Pink Floyd, maar vind het geen hoogstaand album waar je regelmatig speciaal voor gaat zitten met een wijntje b.v.

avatar van WoNa
Hier een volkomen tevreden fan. Zo'n 35 jaar na het laatste album dat er echt toe deed, als band of solo, komt er toch nog een album uit dat er een prachtig einde aan breit. Het deed bij mij de vraag opkomen of Rick Wright uiteindelijk niet de belangrijkste muzikant van de vier was. Op de meest succesvolle platen is zijn geluid de dragende kracht en nu ook weer. Daaroverheen kunnen de andere twee hun lead ding doen. Dat blijkt ook weer op The endless river. Gewoon een prachtige plaat, die ik nooit meer had verwacht.

Wo.

Het volledige verhaal staat op WoNo Magazine.

avatar van Broem
WoNa schreef:

Wo.

Het volledige verhaal staat op WoNo Magazine.

Absoluut Ben blij dat het album er is.

avatar van Alicia
Half puntje erbij! Fijne zondagmiddagplaat!

avatar van Banjo
Ik vind het altijd zo fijn om een nieuwe cd of een plaat aan te schaffen..
Waar ik dan elke dag weer naar uit kijk, om hem weer te mogen draaien.
Maar die aantrekkingskracht heeft dit album niet. De kracht van Pink Floyd was altijd na een diepe psygologische gitaar sessie weer te worden begeleid/opgevangen door David Gilmour zijn stem.
Ik mis het.. het voelt nu leeg aan.

maar lager dan een 4 kan ik ook weer niet geven..
Dit is een moeilijke...

Marathonman,

wellicht een gebrek aan mijn muzikale opvoeding maar Marillion zegt me niets dus vandaar.
Maarrrr.. Ik ga me erin verdiepen. Het zal wellicht deuren openen.Ik ga op zoek.