Roger Waters - Amused to Death (1992)

Label: Columbia

1. The Ballad of Bill Hubbard (4:19)
  2. What God Wants, Part I (6:00)
  3. Perfect Sense, Part I (4:16)
  4. Perfect Sense, Part II (2:50)
  5. The Bravery of Being Out of Range (4:43)
  6. Late Home Tonight, Part I (4:00)
  7. Late Home Tonight, Part II (2:13)
  8. Too Much Rope (5:47)
  9. What God Wants, Part II (3:41)
  10. What God Wants, Part III (4:08)
  11. Watching TV (6:08)
  12. Three Wishes (6:50)
  13. It's a Miracle (8:30)
  14. Amused to Death (9:07)
avatar van vigil
Pink schreef:
Voor de vinyl liefhebbers. Ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt bij Bol.com. Je kan de dubbel lp reserveren voor 26 euro. Flink verschil met Amazon

Ik zie bij Amazon 60 euro staan?!? Dus ik denk dat die een foutje maken

Ik ken nog wel een winkel die hem voor 19,99 kan leveren.

kippenhok
Pink schreef:

Dankjewel! Bestelling staat!

avatar van Wallie1985
Kijk dat zijn fijne berichten mijn bestelling ook maar even gedaan bij de vrienden van bol.com

avatar van glenn53
Bij anderen € 24,95

bas1966
waar blijft dat nieuwe album ???

Ontzettend fan van Roger Waters, zijn teksten zijn subliem. The Pros and Cons of Hitch Hiking en The Wall zijn mijn favouriete albums...

... en toch doet deze me niet zo heel veel. Het blijft qua muziek allemaal beetje aan de saaie kant, voor mij, met enkele uitschieters: The Ballad of Bill Hubbard, Three Wishes en het What God Wants drieluik met geweldig gitaarwerk van Jeff Beck. Ik kan niet echt zeggen waar het aan ligt, misschien is de combinatie van simpele akoestische gitaar akkoorden + koren die mee zingen gewoon niet mijn ding.

Jammer, al met al, want ik hoor wel dat dit een goed album is. Maar voor mij niet, I guess.

De nieuwe versie 2015 komt eraan, nog 3 dagen te gaan (release 24/07). Staat op bol.com en Amazon aan 18,99€ voor de Blu-ray audio only incl. gewone cd, mooie prijs voor dubbele versie. De SACD versie (beschikbaar 07/08/2015) staat op bol.com wel flink aan de prijs, liefst 55,99€ , bij North End Haarlem heel wat prijselijker 34,95€. Twijfel nog even, weet niet of de SACD meerwaarde heeft t.o.v. de Blu-ray audio only die 24 bit/96 kHz of 24 bit/192 kHz is en voor mijn Marantz maakt het niet uit die lust dat allemaal.

avatar van musician
Je moet even wachten tot het album uit is. Dan hoef je niet verplicht te pre-orderen bij Amazon, komen ook de andere aanbieders er bij te staan en dan ben je vermoedelijk veel goedkoper uit.

Overigens vind ik het enigszins bedroevend dat Waters 23 jaar na dato nog maar weer eens komt met hetzelfde en dat een opvolger nog steeds op zich laat wachten.
Er is/was overigens maar heel weinig mis met de oorspronkelijke geluidskwaliteit. Misschien wil hij een nieuwe generatie aanspreken met dit album, dat kan nog.

avatar van Bluebird
Ik ga er in ieder geval niet aan meedoen tenzij eventuele extra's dermate interessant zijn dat aanschaf gerechtvaardigd is. Met de originele versie was idd niets mis.

Het origineel klinkt toch perfect !

Wat ingewikkelt allemaal !!!

Redelijk feilloos inderdaad.

Bovendien mooi gemixt met de geluidseffecten door verschillende boxen op bepaalde momenten.

Denk aan die paard en wagen op het prachtige Too Much Rope.

If it ain't broke don't fix it.

Wat zoiets betekent als is het nie kapot dan hoefde het ook nie te maken.

Daarnaast heeft die ouwe al wel genoeg van mijn centen zou ik zeggen.

Met een mooie nieuwe studio plaat kan hij er nog een paar uit mijn zak kloppen, maar hiermee, nee.

avatar van vanwijk
Ik moet eerlijk bekennen dat ik hem een beetje ben kwijt geraakt. Al zo lang alleen maar The Wall, nu weer ATD. Geweldige platen, topstukken in mijn verzameling. Maar nee, niet weer meer van hetzelfde...

Helemaal mee eens dat de opname sowieso al van geweldige kwaliteit is en twijfel er ook wat aan dat het wel beter kan, trouwens als je met zo'n inspanning moet zitten luisteren om te horen of dit en dat niet net wat beter klinkt..... Dan is de lol er behoorlijk af!

Deranged schreef:
Redelijk feilloos inderdaad.

Denk aan die paard en wagen op het prachtige Too Much Rope.

Ja, die paard(en) met die wagen, ik dacht de eerste keer dat die van ver achter in mijn buur zijn tuin onze woning binnen gereden kwamen. Waanzinnig .

avatar van Broem
Ik vind het fantastisch dat het album eindelijk op vinyl gaat komen. De release op vinyl in 1992 was erg mager en is momenteel echt een collector's item...onbetaalbaar. Het origineel op cd is idd referentie op het gebied van geluidskwaliteit. De Q sound remix blijft earcandy. Wachten is dus op een mooie vinyl uitvoering. Een audiofiele aanleiding om weer eens goed voor dit topalbum te gaan zitten.

avatar van EttaJamesBrown
Ik was net met mijn dochters bij de manege. Wat klonken die paarden daar echt! Het rook er ook echt naar paarden. Dat is Roger op mijn album nog niet gelukt.

Deranged
Hier rook het net wel naar paardenbiefstuk.

avatar van Bluebird
In de meeste gevallen ben ik toch altijd weer blij dat muziek reukloos is.

Deranged
Wel lekker veel vijfjes op deze pagina.

Het is en blijft dan ook wel een fenomenaal album.

Daar zijn we het gelukkig wel grotendeels over eens, zo te zien.

Voor mij was dit een van mijn grote muzikale openbaringen in mijn tienerjaren, vlak nadat ik net omver was geblazen door The Wall en Dark Side.

Nummers als Late Home Tonight en Watching TV.

Rogier die zich maar weer eens meester toont in de schepping van een sfeerbeeld door middel van aangrijpende geluidsfragmenten.

Bijvoorbeeld tijdens de intro van Watching TV, hoe die fragmenten een rol spelen in de opbouw heeft me altijd erg veel gedaan.

Hoe willekeurig en onsamenhangend ze soms ook mogen lijken, ze passen perfect in het plaatje en daar heb ik altijd veel bewondering voor gehad.

'Her grandpa fought old Chiang Kai-shek'

Toevallig hoor ik dit zinnetje weer eens op het moment dat ik dit schrijf en dan schiet me maar weer eens te binnen hoe dit mij als jeugdige tienerjongen kon beroeren, dat verhaaltje dat hij vervolgens met ons deelt.

Een nieuwe wereld brak open.

Terwijl alle andere kinderen druk met hun smartfoon en Snake II in de weer waren zat ik in m'n eentje thuis dit te luisteren.

Nog niet eens zo raar, besef ik mij nu.

Moet echter wel toegeven dat net als vrijwel alle andere grootse ontdekkingen uit die tijd, ik m'n portie wel redelijk heb gehad deze dagen. Toen helemaal kapot geluisterd en nu wel redelijk verzadigd de afgelopen en komende jaren. Meer gericht op andere zaken. Bovendien zijn het toch altijd weer vooral gevoelens van nostalgie en weemoed die dit voor mij oproept.

We moeten toch door uiteindelijk.

Waters heeft er wel werk van gemaakt.
Het is een soort modern hoorspel en dat kan hij verdomd goed brengen.
Ik woonde toendertijd nog net an bij mijn ouders.
En lag ( letterlijk) op de grond in de kamer met koptelefoon. Ik ging er helemaal in op.
De verbluffende produktie is nog helemaal up to date ( dus fuck off met een verbeterde versie.)

Ook ik draai 'm niet regelmatig, maar net als het Pink Floyd werk op gepaste momenten.
Maar het blijft een meesterwerk.

avatar van aarrtentonny
Jammer dat die blue-ray 5.1 mix zo slecht klinkt. Veel te veel bas en lage tonen. Zelfs als ik het geluid regelt krijg ik het niet mooi uit mijn Blue-ray speler. Gemiste kans. Jammer. Draai ik gewoon de CD (remix). Die klinkt fantastisch!

avatar van devel-hunt
Leuk dat deze op vinyl uitkomt, zeker voor de fans, maar iets nieuws zal na al die jaren, 23 (!!!) de fans meer in extase brengen. Waarschijnlijk zit dat er niet meer in. Waarom niet? Dat is speculatief, misschien is hij de grote vorm van weleer verloren en richt hij zich slechts op PF.

Vandaag de picture disc ontvangen van Bol.com. De plaat is inmiddels 29 euro duurder geworden ( vraag en aanbod?) . Aparte hoezen ( doorzichtig) en de lp ' s zien er zeer mooi uit. Van het weekend maar eens goed beluisteren en dan mijn stem uitbrengen. Voor de lay-out in ieder geval 5 sterren.

Pink177
Het enige Album wat Pink Floyd nooit heeft gemaakt, perfect album ook na zoveel jaar

avatar van Broem
Ook hier de vinyl versie binnen. Ben benieuwd of Q sound op vinyl net zo gaaf klinkt. Mooi artwork

Neal Peart schreef:
Het 2e nummer is zeer sterk en natuurlijk mede te danken aan de meewerkende top(!) artiesten zoals Jeff Beck, Tim Pierce en Andy Fairweather Low

avatar van Broem
Erg tevreden over de vinyl uitvoering van een mijn favoriete albums aller tijden. Kwaliteit is perfect, mooi artwork en volgens mij heb ik erg gesloft met de nette bol.com prijs (22 euro) Zie op diverse sites ruim het dubbele, laat staan voor de bedrukte vinyl versie. Bij mijn plaatselijke plantenboer zelfs 55 euro voor de normale vinyl uitvoering. Bizar. Heerlijk om op vinyl te hebben. Heb dit album in alle mogelijke soorten en maten. Favoriet is en blijft de prachtige Sony SBM golddisc uitvoering. Q sound effecten op die uitvoering zijn hors categorie. Fantastisch dat het album weer onder de aandacht komt met deze re release. Dat de portemonnaie van Roger wordt gespekt...ik amuseer me dodelijk. Money is wellicht zijn dark Side

avatar van Tony
Hij verdient in ieder geval geld als Waters.

Tony schreef:
Hij verdient in ieder geval geld als Waters.

Ik moet zeggen, na het origneel vier keer geluisterd te hebben en de 2015 versie nu twee keer, dat het kwartje eindelijk een beetje begint te vallen.

Weet iemand, btw, waar de mevrouw aan het begin en eind van Three Wishes in ietwat gebrekkig Engels het over heeft? Is het een poging tot zelfmoord, of misschien zelfs een poging tot moord op haar kinderen? Ik hoor de laatste paar zinnen nooit.

"If God did take me, then I think I would've been in Hell because I wasn't [trying?]"

"I [go beg?] twice a year now, sometimes only once. And sometimes when I feel like [crying?] I'll just [go to bed?]"