Roger Waters - Amused to Death (1992)

Label: Columbia

1. The Ballad of Bill Hubbard (4:19)
  2. What God Wants, Part I (6:00)
  3. Perfect Sense, Part I (4:16)
  4. Perfect Sense, Part II (2:50)
  5. The Bravery of Being Out of Range (4:43)
  6. Late Home Tonight, Part I (4:00)
  7. Late Home Tonight, Part II (2:13)
  8. Too Much Rope (5:47)
  9. What God Wants, Part II (3:41)
  10. What God Wants, Part III (4:08)
  11. Watching TV (6:08)
  12. Three Wishes (6:50)
  13. It's a Miracle (8:30)
  14. Amused to Death (9:07)
Het album wordt binnenkort in zijn geheel live gespeeld. De Pink Floyd tribute Infloyd komt 6 september in De Boerderij in Zoetermeer en ze komen ook in de Vorstin, Luxor Live, Dynamo, Romein, De Cacaofabriek e.a. Dat moet wel de moeite waard zijn.

bas1966
ben het wel eens met de kritiek op het 3luik what god wants, alhoewel de tekst wel fantastich is. na al die jaren zijn voor mij de parels het openingsnummer, perfect sense natuurlijk , watching tv en de afsluiter natuurlijk. tekstueel is dit album zijn tijd zo ongelofelijk vooruit geweest....
amused to death zijn we met ons allen wel; met alle games; de sociale media en alle keuzemogelijkheden in de supermarkten.....no feelings left

It's A Miracle is natuurlijk ook top. Dat dreigende sfeertje.
Tekstueel is het hele album misschien wel het beste wat Waters ooit neerpende.
Zo doordacht en inderdaad zo vooruitstrevend.

Ik hoop dat hij beseft dat wij met smart op een nieuw album wachten.
Het zal misschien zijn laatstse zijn, maar deze klotewereld vraagt om een reactie in vorm van een kritische noot van deze meistro.

avatar van Bluebird
En wat duurt dat lang............. roem, waar is uw glans?

Zou inderdaad een mirakel zijn als we dat nog mee mogen maken!

avatar van Broem
Ik zou al blij zijn als de lang beloofde 'remaster' van dit album eindelijk eens zou uitkomen. Nieuw werk geloof ik niet (maar kan alleen maar meevallen als het wel zo is)

avatar van De buurman
Maar wat verwacht je dan van een remaster? Ik bedoel, kan het dan echt nog beter klinken dan dit?

Vraag ik mij eerlijk gezegd ook af.
Ik heb niets aan te merken op de sound en produktie.
Het hoorspelachtige komt geweldig tot zijn recht. Een mooie diepe heldere produktie.
Nu was bepaald niet iedereen wild van de Q sound, maar ik zou niet weten wat je hier nog aan moet verbeteren.

avatar van Leptop
Een van de best geproduceerde albums die ik ken. Niet een album om even tussendoor op te zetten. Hiervoor moet je gaan zitten, licht uit, volume net wat harder en vervolgens de muziek volledig tot je laten komen.

avatar van Broem
Klopt helemaal. Ik doel(de) overigens op de vinyl uitvoering die er hopelijk nog ooit gaat komen. De originele vinyl uitvoering is inmiddels onbestelbaar en 2e hands onbetaalbaar. Daar zit ik op te wachten. Een SACD uitvoering staat ook in de release. Kan me voorstellen dat een mix in 5.1 (hoewel ik daar persoonlijk niets om geef) wel spectaculair zal klinken. Overigens blijft mijn sony superbitmapping exemplaar van dit album veruit superieur klinken boven de normale cd uitvoering. Was destijds een verstandige investering (en gezien de ebay prijzen z'n geld dubbel en dik waard) Roger Waters - Amused To Death (CD, Album) at Discogs

avatar van LucM
Een album waar je de tijd voor moet nemen maar uiteindelijk is het een erg knap opgezet album. Een beetje te vergelijken met The Wall, moest dit onder de naam Pink Floyd zijn uitgebracht was het een groot succes geweest. Vooral tekstueel erg sterk, sfeervol, soms ook theatraal. Opmerkelijk is ook de buitengewoon goede productie en geluidskwaliteit zonder te klinisch over te komen, het lijkt alsof het live gespeeld wordt.

avatar van gigage
De soundbites lijken in ieder geval wel erg veel op alles wat PF eerder heeft uitgebracht. Misschien dat het schaap ontbreekt maar voor de rest vind ik totnutoe dat ik het wel eens eerder gehoord heb, die soundbites dus. Beetje uit de tijd ook in 1992. Maar ik moet er nog eens een keer goed voor gaan zitten.

avatar van De buurman
Waters in het kader van zijn anti-Israel lobby? Niet mijn ding.

avatar van Stalin
De buurman schreef:
Waters in het kader van zijn anti-Israel lobby? Niet mijn ding.

Beetje makkelijke conclusie.
Als je de tekst beluisterd, dan gaat het heus niet alleen maar over Israel.

avatar van SemdeJong
Deze had ik al lang niet meer beluisterd. En ik vond hem niet meer zo goed als wat ik in gedachte had. De effecten van Roger ken ik inmiddels wel en deze komen veelvuldig terug op dit album.

avatar van Floydian
Tja, leuk luisterboek! Maar voor een goed verhaal zoek ik mijn heil wel ergens anders. Heb dit album jaren geleden voor het laatst geluisterd, en nu maar weer eens uit de kast getrokken. Maar net als een boek, die lees ik nooit voor een 2e keer. Deze gaat dus ook weer diep de kast in.

bikkel2 schreef:

Ik hoop dat hij beseft dat wij met smart op een nieuw album wachten.

mmmmm...zit eraan te komen

bas1966 schreef:

mmmmm...zit eraan te komen

Vertel...

ik zie steeds meer berichten....in november: Rolling Stone:

Roger Waters is recording his first new rock album in 21 years.
Speaking to Rolling Stone, Waters confirmed, "It's 55 minutes long. It's songs and theater as well. I don't want to give too much away, but it's couched as a radio play. It has characters who speak to each other, and it's a quest. It's about an old man and a young child trying to figure out why they are killing the children."
Waters last rock album was 1992's Amused To Death, though in 2005 he released Ça Ira, a three-act opera.
Waters recently finished his 219 date tour of The Wall. He told Rolling Stone he has no immediate plans to support the new album with live shows.
"I'm suffering a little bit of withdrawal after ending the Wall tour," he said. "It's sort of a relief to not have to go out and do that every night, but they're such a great team. There were 180 of us together everyday. That piece was very moving every night."

Read more at Roger Waters records first new rock album in 21 years - Uncut.co.uk to support the new album with live shows.

avatar van Broem
Mooie berichten. Had al eerder zoiets vernomen maar zie Roger op een of andere manier nog niet snel met nieuw werk komen. De beloofde remaster SACD en vinyl uitvoering van Amused blijft ook uit. Die release is al een aantal keren verzet. Afwachten maar.

Zit dus wat beweging in. Hoop dat het zover komt.
We moeten er hoe dan ook rekening mee houden dat dit wel eens zijn laatste kunstje zal gaan worden.

avatar van vigil
Zoals het er nu naar uit ziet komt op 18 mei een remaster uit van dit album. een 1 disc, een 2 disc en een 2 lp versie staat op de planning.

avatar van Broem
Echt waar! Nou daar wacht ik al ruim 2 jaar op (lp versie) Al die tijd heb ik me dood geamuseerd Roger neemt wel z'n tijd. Wat is je bron vigil ? Krijg het zelf even niet gevonden.

avatar van vigil
Release info van Sony zelf

Fantastisch album van Waters, wat een opnamekwaliteit! Maar het is niet enkel dat wat belangrijk is, het gaat hem ook om de inhoud en die is van evenhoog niveau. Meer valt er niet te zeggen, tenzij graag nog wat van dit. En ik kijk dus mee uit naar nieuw werk van de man of een SACD van deze wil ik ook nog wel graag.

avatar van Broem
Eindelijk een concrete datum. Joepie. En wat een gaaf interview. Man blijft bijzonder in zijn manier van denken. Datum gaat met vette letters in mijn agenda. Ik wacht al jaren op de vinyl versie van dit album.

avatar van Rogyros
Ik had het persoonlijk veel interessanter gevonden als hij ging vertellen dat er nog een nieuw album aankomt. Niet dat ik daarin geloof, maar op dit punt heb ik graag ongelijk.

avatar van Pink
Voor de vinyl liefhebbers. Ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt bij Bol.com. Je kan de dubbel lp reserveren voor 26 euro. Flink verschil met Amazon