David Gilmour - Rattle That Lock (2015)

Rock / Blues
Label: Parlophone

1. 5 A.M. (3:04)
  2. Rattle That Lock (4:55)
  3. Faces of Stone (5:32)
  4. A Boat Lies Waiting (4:34)
  5. Dancing Right in Front of Me (6:11)
  6. In Any Tongue (6:46)
  7. Beauty (4:28)
  8. The Girl in the Yellow Dress (5:25)
  9. Today (5:55)
  10. And Then... (4:27)
  11. Rattle That Lock [Extended Mix] * (6:24)
  12. The Girl in the Yellow Dress [Orchestral Version] * (4:07)
  13. Rattle That Lock [Youth Mix 12" Extended Radio Dub] * (8:26)
  14. Rattle That Lock [Radio Edit] * (3:59)
avatar van freakey
Activa schreef:
...De afwezigen hadden ongelijk ...

Of gewoon geen kaartje....
Dit is overigens een heel mooie laidbackplaat, niet beter of slechter dan eerdere solo platen, ik vind Gilmours oeuvre behoorlijk constant, nergens briljant, nergens oerslecht....

Constant, maar wel wat saai.
About Face vind ik eigenlijk de leukste plaat.
Meer uptempo en verrassender.

avatar van meneer
Ik geloof dat ik hier wel eens naar toe wil, en het is in meerdere zalen verspreid over het land.

David Gilmour - Live at Pompeii | CineCity bioscoop en theater in Vlissingen en Terneuzen (Zeeland)

En kan er links en rechts altijd gemauwd worden over GM vs RW, uiteindelijk gaan beide mannen altijd terug naar hun gezamenlijke bron (zie setlist).

Album wordt trouwens ook uitgebracht op 29 september as.

avatar van Rogyros
Lijkt mij ook erg interessant! Dank voor de tip, meneer!

avatar van Darkzone

Voor een zeer leuke prijs (cd, blu-ray en toebehoren) en nog dit weekend geen verzendkosten.

avatar van meneer
Album staat nu thuis op. Ik ben afgelopen week naar 'Live at Pompeii' geweest en daar maakten de live versies van dit album indruk op mij. Vooral 'A Boat Lies Waiting' komt echt bij mij binnen. Mooie ode van een vriend aan een vriend..

Something I never knew
In silence I'd hear you
And a boat lies waiting
Still your clouds all flaming
That old time easy feeling
What I lost was an ocean
Now I'm drifting through without you
In this sad barcarolle

What I lost was an ocean
And I'm rolling right behind you
In this sad barcarolle
It rocks you like a cradle
It rocks you to the core
You'll sleep like a baby
As it knocks at death's door

avatar van blaauwtje
Lekkere zondagochtend plaat, onlangs aangeschaft, David Gilmour is niet een artiest die ik koste wat kost in mijn collectie moet hebben, maar eenmaal in de cd speler komt er altijd kwaliteit uit, en dat is een gave die David every now and then ten tonele brengt.

Aangename melodieën, degelijk gitaarspel,dito stemgeluid, Gilmour ten voeten uit, ik houd hier van.

blaauwtje schreef:

Aangename melodieën, aangenaam gitaarspel,dito stemgeluid, Gilmour ten voeten uit, ik houd hier van.

Als Pink Floyd liefhebber is het solo werk van Gilmour uiteraard verplichte kost. En ik vind z'n solo uitstapjes zeer smaakvol en natuurlijk hoor je hier ook PF in terug, maar dat is natuurlijk ook zo bij Roger Waters. Een aantal jaren live gezien in Tienen ( Belgie ) en dat was toch weeral fenomenaal.