Buzzcocks - Singles Going Steady (1979)

Punk
Label: United Artists

1. Orgasm Addict (2:02)
  2. What Do I Get? (2:55)
  3. I Don't Mind (2:19)
  4. Love You More (1:50)
  5. Ever Fallen in Love (With Someone You Shouldn't've) (2:42)
  6. Promises (2:37)
  7. Everybody's Happy Nowadays (3:13)
  8. Harmony in My Head (3:09)
  9. You Say You Don't Love Me * (2:54)
  10. Are Everything * (3:59)
  11. Strange Thing * (4:10)
  12. Running Free * (3:14)
  13. What Ever Happened To...? (2:15)
  14. Oh Shit! (1:38)
  15. Autonomy (3:45)
  16. Noise Annoys (2:53)
  17. Just Lust (3:02)
  18. Lipstick (2:39)
  19. Why Can't I Touch It? (6:37)
  20. Something's Gone Wrong Again (4:36)
  21. Raison D'etre * (3:34)
  22. Why She's the Girl from the Chainstore * (2:26)
  23. Airwaves Dream * (3:54)
  24. What Do You Know * (3:15)
avatar van freakey
Deze maar eens op cd aangeschaft, prachtige Buzzcocks verzameling, voor de rest heb je eigenlijk niets meer nodig....

...in ieder geval niet met deze geremasterde versie met talloze extra tracks....

avatar van Leeds
freakey schreef:

Moving Away from the Pulsebeat mocht er anders ook nog bij staan. Kortom, hun LP debuut Another Music in a Different Kitchen (1978) en hun EP debuut Spiral Scratch (1977) zijn niet te onderschatten. Hoogstaand materiaal!!!

avatar van Slowgaze
De vele extra tracks zijn bij vlagen wat vervelend, omdat ze het album wel wat te lang maken, maar er zitten mooitjes bij hoor, ergens zit er zelfs nog zo'n pre-Just Like Heaven-nummer bij dat wel erg fijn is. Beste nummer vind ik tot nu toe overigens Why Can't I Touch It?

avatar van dr.gonzo
Helaas ontbreekt "You Tear Me Up" maar ook zonder is dit een geweldige verzamelaar.

avatar van twijn
Het zijn dan ook alleen singles

avatar van Reint
Slowgaze schreef:

Running Free? Prachtig nummer.

avatar van captain scarlet
Samen met the Undertones toch wel de perfecte pop-single groep.

avatar van nachtschade
Helaas mis ik het onnavolgbare Boredom! Desalniettemin, een van de betere bands uit de eerste punk-golf.

avatar van Cor
Cor
Zestien nummers! Alle zestien strak!

Telamon
De lp maar weer eens opgezet en de energie knalt er nog steeds vanaf. Zag gisteren in de Melkweg een affiche dat ze op 12 maart daar optreden. Na vrijdag geweldige optredens te hebben gezien van tijdsgenoten The Fall en zaterdag van The Damned en The Zounds lijkt me dat dit ook nog wel eens een leuke avond kan worden.

avatar van brandos
nachtschadezegt
een van de betere bands uit de eerste punk-golf.
Zo niet de beste. Wat een rijkdom, geniale liedjes. Al die vernuftige melodieën (o.a. parelend akkoordenwerk, geweldige koortjes), zo schaamteloos romantisch en toch zo volledig street credible. Alleen ging dit aan ons land grotendeels voorbij. De Britten hadden veel beter door hoe geweldig dit is. Laat de sex pistols maar wezen, want dit is pas echt popmuziek van de hoogste orde.

Play me a buzzcock!!!!!!!!!!!! Dat zei Fons Dellen toen ooit

Ik snap m, hij staat nu weer op, ik denk samen met Its Alive van the Ramones mijn meest gedraaide lp en dan met name met kant 1
I don't mind is mijn absolute favo, het begin al!!!!!!!!!!!!!

Echter ik las het boven ergens, boredom had er op moeten staan

"I'm living in this movie but it doesn't move me"
Nobelprijs!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

avatar van waltzinblack
Klassieker. Vreselijk dat Pete Shelley er niet meer is.

avatar van henkiev
Briljante verzamelaar!

avatar van BoyOnHeavenHill
De A-kantjes van de acht singles die de Buzzcocks tussen 1977 en 1979 uitbrachten in chronologische volgorde, gevolgd door de acht B-kantjes in idem. Die eerste helft is misschien net iets sterker, maar het geheel staat als een monumentale verzameling perfecte singles op het snijvlak van powerpop en punk, met meer melancholie en minder agressie dan de hardcore-punkbands uit die tijd, maar ook met zóveel gevoel voor melodie en spelplezier dat deze muziek de afgelopen 45 jaar moeiteloos overleefd heeft. Ever fallen in love blijft eeuwig favoriet, maar drie overige nummers aanvinken is bijna onmogelijk. Leuk om te horen wat Shelley met de riff van Lipstick heeft gedaan (hoewel dat nummer natuurlijk niet de statuur van Shot by both sides heeft).
        De versie met acht bonustracks uit 2001 voegt de A- en B-kantjes van vier latere singles toe, zodat daarop nu alle Buzzcocks-singles verzameld zijn, met uitzondering van Moving away from the pulsebeat (promo zonder B-kant, te vinden als albumtrack op Another music in a different kitchen) en I believe (te vinden als albumtrack op A different kind of tension). Wie z'n oude exemplaar van Singles going steady niet wil inruilen voor de uitgebreide versie: de A- en B-kantjes van drie van die vier latere singles zijn ook verzameld op de postume EP Parts 1-3 uit 1981.