MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Slayer - Christ Illusion (2006)

mijn stem
3,59 (202)
202 stemmen

Verenigde Staten
Metal
Label: American

  1. Flesh Storm (4:14)
  2. Catalyst (3:07)
  3. Skeleton Christ (4:22)
  4. Eyes of the Insane (3:23)
  5. Jihad (3:31)
  6. Consfearacy (3:07)
  7. Catatonic (4:54)
  8. Black Serenade (3:16)
  9. Cult (4:42)
  10. Supremist (3:51)
  11. Final Six * (4:10)
  12. Black Serenade [Alternative Version] * (2:58)
  13. Disciple [Live] * (3:44)
  14. Mandatory Suicide [Live] * (4:04)
toon 4 bonustracks
totale tijdsduur: 38:27 (53:23)
zoeken in:
avatar van c-moon
4,0
Ben 'em nog maar eens aan het draaien, als het ware nagenieten ook van afgelopen donderdag

En ook mijn stem verhoogd... wat een lekkere plaat toch he !!
Huidige favorieten: "Eyes of the Inane", "Jihad" en "Cult" !

Een ietwat uitgebreider verslagje van de optredens van SLAYER, IN FLAMES & The Unholy Alliance, afgelopen donderdag in de brabanthal in Leuven, kan je hier lezen:

http://markec.blogspot.com/2006/11/to-hell-and-back-sla...

avatar van the legend
4,5
ik vind het fijn om te constateren dat slayer weer en plaat kan maken die op reign in blood lijkt. Mijn complimenten. Hier wil ik het bij laten

avatar
Charles Manson
Relax schreef:
(quote)


Ik zeg wat ik wil over de cover, IK ZEG DAT JEZUS EROP STAAT, nogal vage shit ja ?
Die andere cover dat heeft niets met geloof te maken en dit keihard dus wel, dus nee niets stop met neuten ik wil uitleg of een goede reden want dat hij zelf christen is wat ik net ook zei lees die shiz nou maar.




hahahaha, wat wil je nou horen?
Ja, er staat een jesus op de cover en ja, dat komt omdat Slayer een fucking anti-christelijke duivelse stoomwals is.

and I fucking love it!

avatar van Improve
Improve
haha klein kind.


dude, even goede vrienden, maar:
heb je niet gewoon een hekel aan Slayer?

God Hates us All was en is een bovengemiddeld sterke plaat.
Het was lang geleden dat Slayer ZOVEEL vuur in zich had en speltechnisch was met name Paul Bostaph zeer goed bezig.

En de hoes en de titel, tsja... als je een liefhebber of zelfs fan ben, dan zeur je toch niet zo?

Vandaar nogmaals de vraag:
ben je misschien gewoon niet zo into Slayer?
En zo ja, waarom dan hier reageren...
Ik ga ook niet bij Barry White platen commentaar leveren, ik blijf er gewoon weg.....[/quote]

avatar
Bobiej
Dit is één van de betere (thrash) Metal platen die ik de laatste tijd heb gehoord. Bijna alle nummers zijn geweldig, behalve Jihad en Skeleton Christ, waarvan de intro en mainriff mij meer aan Slipknot's eerste 2 albums doen denken dan een de Koningen van de Thrash; Slayer. Gelukkig worden die 2 minpunten gecompenseert door geweldige nummers als Eyes Of The Insane en Cult, zeker 2 van de beste Slayer nummers sinds Seasons In The Abbyss. Jammer dat Slayer de afgelopen 20 jaar geen ene reet is opgeschoten qau teksten, maar dat maakt mij verder ook niet uit, zo ís Slayer.

4*

avatar
MetalDex
Jihad is juist mijn favoriete nummer van dit album, lekker snel en een tekst die me, qua oogpunt, doet denken aan Angel of Death; ik denk niet dat Slipknot ooit zoiets heeft kunnen of gaat maken. En de meeste teksten, zoals bij Cult, blijven cliché, maar dat is een van de charmes van Slayer.

avatar
Bobiej
MetalDex schreef:
Jihad is juist mijn favoriete nummer van dit album, lekker snel en een tekst die me, qua oogpunt, doet denken aan Angel of Death; ik denk niet dat Slipknot ooit zoiets heeft kunnen of gaat maken. En de meeste teksten, zoals bij Cult, blijven cliché, maar dat is een van de charmes van Slayer.


Ik denk dat je me verkeerd begrijpt, ik bedoel dat ik de intro en mainriff van Skeleton Christ me doet denken aan Slipknot . Verder is de tekst van Jihad natuurlijk vergelijkbaar met Angel Of Death, het was ook de bedoeling van Slayer om een shockerende tekst te schrijven voor dit nummer, maar verder vind ik dit één van de zwakkere nummers van het album.

avatar
Davez
Hehe best een leuke plaat. Het vlamt enorm hard door. Maar zo heb ik Slayer ook leren kennen. Cult, Eyes of the insane, flesh storm en consfearacy zijn heerlijke nummers.

Ik ben geen kenner maar deze plaat lijkt als 2 druppels water op Reign In Blood. De enige andere Slayer plaat die ik bezit.

Af en toe een beetje staalharde metal kan er bij mij altijd in.

Kwa metalreleases komt dit achter de laatste van Cradle of Filth en Iron Maiden. Ik vind het wel veel beter dan 10 000 days van Tool. Niet echt te vergelijken maar het is toch ook metal.

Dat zijn meteen ook alle metalplaten die ik dit jaar heb aansgeschaft.

avatar van AGE-411
op nr 39 in de lijst van 2006?!


Verdomme, ik ben vergeten stemmen. Alsk dat had gedaan stond ie op 31.

avatar
voltazy
AGE-411 schreef:
op nr 39 in de lijst van 2006?!


Verdomme, ik ben vergeten stemmen. Alsk dat had gedaan stond ie op 31.


ik denk dat Tom er wakker van ligt

avatar
Charles Manson
nee joh, die uithalen haalt Tom al jaren niet meer.
als ze nu Angel of Death inzetten, dan is die uithaal nog geen tiende van de uithaal op de plaat

avatar van kaztor
2,5
'Tja, dit vind ik toch wel weer een tegenvaller. Kan de nummers moeilijk onderscheiden en dan hoor ik ook af en toe die geforceert moderne dingetjes erin...
Het heeft me nog niet kunnen overtuigen.

2,5.

avatar
teutoon
Zwaar mooi om te zien, dat Tom die uithalen niet meer haalt. Het is toch geen gladde popmuziek waar er verwacht wordt dat je na 20 jaar nog steeds net zo zuiver en hoog zingt.

avatar
Bobiej
Relax schreef:
(quote)


Ik zeg wat ik wil over de cover, IK ZEG DAT JEZUS EROP STAAT, nogal vage shit ja ?
Die andere cover dat heeft niets met geloof te maken en dit keihard dus wel, dus nee niets stop met neuten ik wil uitleg of een goede reden want dat hij zelf christen is wat ik net ook zei lees die shiz nou maar.


Hé man, relax...

avatar
Charles Manson
Bobiej schreef:
(quote)


Hé man, relax...



avatar
Eyes of the insane is niet verkeerd

avatar van AGE-411
blisteringdude schreef:
Eyes of the insane is niet verkeerd


Jihad is wel verkeert. Politiek en sociaal.
Geweldig nummer (ik vroeg me al af wat dat woord nu weer betekende tot ik deze video vond wist ik het weer .
http://www.youtube.com/watc...

Ik hoop dat ze weer geen 5 jaar gaan laten wachten op hun opvolger.

avatar
Ff downloaden dan.

avatar
AGE-411 schreef:
(quote)


Jihad is wel verkeert. Politiek en sociaal.
Geweldig nummer (ik vroeg me al af wat dat woord nu weer betekende tot ik deze video vond wist ik het weer .
http://www.youtube.com/watc...

Ik hoop dat ze weer geen 5 jaar gaan laten wachten op hun opvolger.


Je hebt gelijk Das een retestrak nummer. Ik ga dit album denk ik aanschaffen binnenkort!

Welk album is nu eigenlijk beter vraag ik me af? United Abominations van Megadeth, of deze van slayer? Ze zijn allebij heel goed, ik kan niet kiezen

avatar van AGE-411
blisteringdude schreef:
(quote)


Je hebt gelijk Das een retestrak nummer. Ik ga dit album denk ik aanschaffen binnenkort!

Welk album is nu eigenlijk beter vraag ik me af? United Abominations van Megadeth, of deze van slayer? Ze zijn allebij heel goed, ik kan niet kiezen

Deze zonder twijfel. United Abominations is een beetje een rommelige plaat die te veel het typisch Megadethse melodieuze en strakke gevoel naar beneden trek.

Deze is gewoon Slayer zoals het bedoelt is, fucking hard en no regrets. En ik vindt dit album zo bijzonder krachtig omdat zoals op Jihad ik echt zo'n gevoel krijg van "we slaan msolims in mekaar" of van "pis in het FUCKING wijwatervat en steek de kerk in brand".

Luister maar eens naar Jihad en kijk intussen naar de beelden en bedenk dat er elke second mensen sterven door zoiets. Er zijn niet veel andere bands die zulke protestsongs kunnen maken waarbij een gevoel van innerlijke haat opgeroepen word.

Of luister naar Cult en bedenk dat er zieke, gehersenspoelde mensen rondlopen die mensen bewust pijn doen en doden in de naam van iets onbestaands. En als ie dan schreeuwt "REFELATIONS, REVOLUTIONS!! I SEE THROUGH YOUR CHRIST ILLUSION!" heb ik zin om een priester op z'n bek te slaan.
Zo nummers afgewerkt met een zalige solo en een magisch begin en de strakke riff's, Zo moet slayer klinken en zijn! en niet anders!


En dat vindt ik zo meesterlijk aan deze plaat, het welgemeende FUCK YOU! in your face gevoel. (en lyricaal hebben ze zelf gelijk)

avatar
Bobiej
AGE-411 schreef:
(quote)

..."we slaan msolims in mekaar"...

...Zo moet slayer klinken en zijn! en niet anders!



Jihad is geschreven vanuit het oogpunt van moslimterroristen, beetje raar gevoel dan.

En Slayer moet natuurlijk gewoon zijn zoals in de '80, hoewel deze CD ook behoorlijk hard achterwerken kapottrapt.

avatar
voltazy
AGE-411 schreef:
(quote)

Deze zonder twijfel. United Abominations is een beetje een rommelige plaat die te veel het typisch Megadethse melodieuze en strakke gevoel naar beneden trek.

Deze is gewoon Slayer zoals het bedoelt is, fucking hard en no regrets. En ik vindt dit album zo bijzonder krachtig omdat zoals op Jihad ik echt zo'n gevoel krijg van "we slaan msolims in mekaar" of van "pis in het FUCKING wijwatervat en steek de kerk in brand".

Luister maar eens naar Jihad en kijk intussen naar de beelden en bedenk dat er elke second mensen sterven door zoiets. Er zijn niet veel andere bands die zulke protestsongs kunnen maken waarbij een gevoel van innerlijke haat opgeroepen word.

Of luister naar Cult en bedenk dat er zieke, gehersenspoelde mensen rondlopen die mensen bewust pijn doen en doden in de naam van iets onbestaands. En als ie dan schreeuwt "REFELATIONS, REVOLUTIONS!! I SEE THROUGH YOUR CHRIST ILLUSION!" heb ik zin om een priester op z'n bek te slaan.
Zo nummers afgewerkt met een zalige solo en een magisch begin en de strakke riff's, Zo moet slayer klinken en zijn! en niet anders!


En dat vindt ik zo meesterlijk aan deze plaat, het welgemeende FUCK YOU! in your face gevoel. (en lyricaal hebben ze zelf gelijk)


dat klinkt niet gezond

avatar van AGE-411
voltazy schreef:
(quote)


dat klinkt niet gezond


Ik ben goed in sterk overdrijven ... Maar het heeft wel zoiets wat ik niet weet hoe het komt en die ik bij geen enkele andere plaat ervaar.

avatar van Maximusic
3,5
Inderdaad, ik ben het op veel punten ook niet eens met het Christendom en ben tegen Jihad. Maar om nou meteen op geweld over te gaan na het luisteren van een cd gaat wel wat ver.

Maar ik denk dat AGE-411 meer het gevoel beschrijft als wat ie werkelijk gaat doen. En daar zit wat in natuurlijk.

Na Slayer op Flieds of Rock gezien te hebben, heb ik dit album gekocht en het stelt me zeker niet teleur, integendeel.
Zeer sterke trash plaat zoals je van Slayer mag verwachten, die gelijk goed geopend wordt met Flesh Storm. Ik moet hem nog wel een tijdje beluisteren voor ik een oordeel ga geven.

avatar van Maximusic
3,5
Ow ik zie dat AGE-411 net uitleg heeft gegeven!

avatar van AGE-411
Maximusic schreef:

Maar ik denk dat AGE-411 meer het gevoel beschrijft als wat ie werkelijk gaat doen. En daar zit wat in natuurlijk.


U begrijpt me volkomen.

avatar van Maximusic
3,5
Wat me opvalt is dat op de cover hier afgebeeld er een Slayer logo staat en de titel Christ Illusion er onder, hoewel dat er bij mijn cd niet opstaat. Op google vind ik ook afbeeldingen met en zonder die tekst er op.

Ook in de songtekst van Flesh Storm staat dat er Relentless war gezongen wordt, maar dat hoor ik niet.

avatar
Charles Manson
voltazy schreef:
(quote)


dat klinkt niet gezond


jazeker wel

avatar
Charles Manson
ja, isnatuurlijk ook zo, ik grapte maar wat

avatar van AGE-411
Vandaag even gepasseerd in de Free record shop.

- Wat is dit ? Dit ken ik niet?... Leuke hoes. Hé, het beweegt.
* Leest het stickertje*
=>"Christ Illusion special edition" with bonus DVD and Bonustrack.
- Leuk, die moet ik hebben.
*ziet prijskaartje* (23€ )
*neemt een ander album*

Schandalig, die prijs.
Voor 25€ kunde al 3 oude albums van slayer hebben (speciale actie: alles waar zo'n klevetje op hangt van "3 voor 25€")


Het gaat hier over een speciale editie die sinds 24 juli maar uit kwam.
Trachten wat geld bijeen te scharten dit weekend.

De hoes. Op het album "beweegt" de hand (bestaat uit zo'n ribbelplastiek) als ge met het album beweegt. Het is steeds alsof het u wil grijpen.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/8/8c/Slayer_-_Christ_Illusion_Special_Edition.jpg

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 22:28 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 22:28 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.