MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

My Chemical Romance - The Black Parade (2006)

mijn stem
3,59 (297)
297 stemmen

Verenigde Staten
Rock / Punk
Label: Reprise

  1. The End. (1:52)
  2. Dead! (3:15)
  3. This Is How I Disappear (3:59)
  4. The Sharpest Lives (3:20)
  5. Welcome to the Black Parade (5:11)
  6. I Don't Love You (3:58)
  7. House of Wolves (3:04)
  8. Cancer (2:23)
  9. Mama (4:39)
  10. Sleep (4:43)
  11. Teenagers (2:41)
  12. Disenchanted (4:55)
  13. Famous Last Words (4:59)
  14. Blood (2:53)
totale tijdsduur: 51:52
zoeken in:
avatar
5,0
My Chemical Romance is inderdaad een band waarvan je of wel of niet van houdt. Hetzelfde geldt met de stem van Gerard. The Black Parade is in vergelijking met de voorgaande twee albums (ik heb de 1e cd dus ook) een flinke vooruitgang, en live is My Chemical Romance toch ook zeker een zeer goede band!
In mijn ogen echt een geweldig album!

avatar
Bobiej
MarcvanMossel schreef:
alsof emo al niet een onoverzichtelijk genre was maakt mcr er op deze plaat helemaal een potje van door te flirten met classic rock bands als cheap trick, queen, aerosmith, david bowie, slade, boston, ELO, Pink floyd, beatles.

Muzikaal zit het allemaal zo goed in elkaar: de gitaarsolo's, de opbouw van de plaat, het concept, de meerstemmige koortjes, onverwachte breaks, details als trompetjes, een weimar-republiek cabaret echtig sfeertje in mama, geniaal geintregeerd met het mcr geluid.

Dan is de zanger ook nog 's 1 van de beste die ik ooit gehoord heb.

het lijkt wel alsof deze band heeft besloten om in elk segment binnen het rock-genre het perfecte nummer te maken, en dat is ze nog gelukt ook.

Elke noot is raak, elke seconde is genieten geblazen, Dit is met afstand de beste plaat die OOIT gemaakt is...

Zo.


En toen zag ik My Chemical Romance en Opeth in één Top 10 .

avatar
5,0
En toen zag ik My Chemical Romance en Opeth in één Top 10 .[/quote]

ja, dus?

avatar
Bobiej
Ik kan My Chemical Romance niet uitstaan en Opeth is 1 van mijn favoriete bands .

avatar
5,0
goede plaat, het lijkt heel goed op panic at the disco waar ik trouwens ook fan van ben, maar mcr is toch iets beter ik kan niet zeggen waarom

avatar
4,5
Heerlijk album, wat mij betreft hun beste album. Erg veel goede nummers. In één woord; Top!

* 4,5

avatar
Bobiej schreef:
Ik kan My Chemical Romance niet uitstaan en Opeth is 1 van mijn favoriete bands .


Ik kan My Chemical Romance ook niet echt uitstaan. Maar daar ga ik niet over uitwijden en deze albumpagina niet bezeiken met onozelligheden of het wel of niet goed is.

avatar
3,0
ik word een beetje moe van die mensen die altijd maar zeggen 'emo bah' en waarom in godsnaam als je naar dat gebrul van opeth moet luisteren word ik pas misselijk.

avatar van Facedown
1,0
SOAD schreef:
ik word een beetje moe van die mensen die altijd maar zeggen 'emo bah' en waarom in godsnaam als je naar dat gebrul van opeth moet luisteren word ik pas misselijk.



avatar
Bobiej
xplorer schreef:
(quote)


Ik kan My Chemical Romance ook niet echt uitstaan. Maar daar ga ik niet over uitwijden en deze albumpagina niet bezeiken met onozelligheden of het wel of niet goed is.


Het spijt me xplorer ik zal het nooit meer doen . En wat Opeth betreft, ik denk dat het een welbekent feit is dat Opeth's muziek toch een tikje hoger staat dan MCR, en zeker meer is dan "gebrul".

avatar van ZERO
4,5
Volgens mij reageren meer mensen hier op het imago van MCR ipv op de muziek... MCR heeft op deze plaat invloeden van verschillende groepen gebruikt, die volgens mij goed te horen zijn. Maar blijkbaar willen mensen dit graag zien als "hedendaagse-emo-rotzooi". Achja, mij een zorg...

avatar
3,0
ZERO schreef:
Volgens mij reageren meer mensen hier op het imago van MCR ipv op de muziek... MCR heeft op deze plaat invloeden van verschillende groepen gebruikt, die volgens mij goed te horen zijn. Maar blijkbaar willen mensen dit graag zien als "hedendaagse-emo-rotzooi". Achja, mij een zorg...


je hebt helemaal gelijk, ereg jammer dat mensen dat vinden

avatar van Facedown
1,0
Het blijft hedendaagse-emo-rotzooi

Ik heb de cd ook beluisterd (tegen m'n zin), en ik hoor nergens invloeden van iets... Afschuwlijk...

avatar
*Laura*
Ze klinken veel minder emo dan op hun vorige albums, wat op zich positief zou moeten zijn, maar - raar maar waar - ik vond de vorige cd veel leuker. :s Welcome to the Black Parade begint me steeds meer de keel uit te hangen.

avatar van Ploppesteksel
Dit is erover. Emo & emo & emo & altijd hetzelfde.
Ik heb zelfs meer respect voor Laura Lynn & Vader Abraham.

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Zoals vele mensen hiervoor ook al meldden, het is en blijft Emo rotzooi..
Helaas luistert mijn zusje hier af en toe ook naar
Ik hoop dat men snel stopt met het uitbrengen van dit soort muziek

avatar
5,0
Facedown schreef:
Het blijft hedendaagse-emo-rotzooi

Ik heb de cd ook beluisterd (tegen m'n zin), en ik hoor nergens invloeden van iets... Afschuwlijk...



hmm, interessant, jij hoort GEEN invloeden...betekent dat dat je niet erg bekend bent met de geschiedenis van rockmuziek of vind je dat my chemical romance volstrekt unieke, originele maakt?

avatar van Facedown
1,0
MarcvanMossel schreef:
(quote)



hmm, interessant, jij hoort GEEN invloeden...betekent dat dat je niet erg bekend bent met de geschiedenis van rockmuziek of vind je dat my chemical romance volstrekt unieke, originele maakt?


Hah, ja, zo kun je het ook zien Maar dat bedoelde ik natuurlijk niet Het was een reactie op een uitspraak van ZERO, namelijk 'MCR heeft op deze plaat invloeden van verschillende groepen gebruikt, die volgens mij goed te horen zijn. '
Ik vraag me dan af welke groepen (en zeg niet zo'n mede-emo-groepjes), en ze zijn dan nog zeker niet goed te horen.

avatar van Ploppesteksel
MarcvanMossel schreef:
alsof emo al niet een onoverzichtelijk genre was maakt mcr er op deze plaat helemaal een potje van door te flirten met classic rock bands als cheap trick, queen, aerosmith, david bowie, slade, boston, ELO, Pink floyd, beatles.

Muzikaal zit het allemaal zo goed in elkaar: de gitaarsolo's, de opbouw van de plaat, het concept, de meerstemmige koortjes, onverwachte breaks, details als trompetjes, een weimar-republiek cabaret echtig sfeertje in mama, geniaal geintregeerd met het mcr geluid.

Dan is de zanger ook nog 's 1 van de beste die ik ooit gehoord heb.

het lijkt wel alsof deze band heeft besloten om in elk segment binnen het rock-genre het perfecte nummer te maken, en dat is ze nog gelukt ook.

Elke noot is raak, elke seconde is genieten geblazen, Dit is met afstand de beste plaat die OOIT gemaakt is...

Zo.


Ik heb respect voor ieders mening, maar dit is om het in het Hollands te zeggen lariekoek !
Of je My Chemical Romance goed vind, doe maar lekker emo. maar beste plaat ooit? Ook al op zijn nederlands: jij bent vast niet goed snik?

avatar
lostprophet
Als iemand zegt: "dit is de beste plaat ooit", dan moet je niet zeggen dat diegene niet goed snik is, want het is namelijk een mening! Meningen zijn niet goed of fout, je kunt het er hoogstens mee eens of oneens mee zijn.

Ik ben absoluut geen emo of wat dan ook, maar deze cd heb ik grijs gedraaid. 2006 was een mooi jaar qua cd's en ik heb er veel gehoord, maar dit is wel een van de betere. Nogmaals, dit is een mening! Ga nou niet zeggen dat het lariekoek is of dat ik niet goed snik ben, want dat slaat natuurlijk nergens op!
Laat iemand gewoon in zijn/haar waarde, zeg wat JIJ ZELF van het album vind en kraak de ander niet of omdat diegene niet dezelfde mening deelt! Kom op...

Ik heb gesproken, 5 sterren voor dit album!

avatar van Ploppesteksel
Rustig Lostprophet, ik bedoel het niet kwaad, ik argumenteer alleen maar. En (dat is mijn karakter) dat doe ik nogal hard tegen albums die ik niet goed vind.

avatar
De muziek die ik van MCR hoor op radio, MTV2 enz enz. Ik vind het allemaal een beetje "makkelijk" klinken. Het is een band die met hun muziek iets "toe willen voegen", jammer genoeg doen ze dat voor mij niet.

avatar
lostprophet
Ploppesteksel schreef:
Rustig Lostprophet, ik bedoel het niet kwaad, ik argumenteer alleen maar. En (dat is mijn karakter) dat doe ik nogal hard tegen albums die ik niet goed vind.


Ik bedoelde het ook niet kwaad, maar je argumentatie vond ik nou niet echt goed! Meningen moet je gewoon laten zoals ze zijn, die kun je niet afkraken..
En je kunt beter, net als ik, gewoon niet reageren op de albums die je niet goed vind.

Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. Verder niks tegen jou of wie dan ook hoor!

avatar
5,0
Ploppesteksel schreef:
Rustig Lostprophet, ik bedoel het niet kwaad, ik argumenteer alleen maar. En (dat is mijn karakter) dat doe ik nogal hard tegen albums die ik niet goed vind.


haha, hier kan ik natuurlijk alleen maar hartelijk om lachen. heb je enig idee wat argumentatie betekent?

bewijsgronden aanvoeren voor je mening, dat betekent argumenteren,

laat termen als `lariekoek`, `doe maar lekker emo`, en `jij bent vast niet goed snik` nou net niet onder die defenitie vallen....

maar voor je jezelf volstrekt belachelijk maakt krijg je van mij nog 1 keer de kans om uit te leggen wat je zo slecht vind aan my chemical romance...om het te beargumenteren, zoals je zelf zegt

en over de muziek graag, niet over het imago...

avatar
5,0
Guuske schreef:
De muziek die ik van MCR hoor op radio, MTV2 enz enz. Ik vind het allemaal een beetje "makkelijk" klinken. Het is een band die met hun muziek iets "toe willen voegen", jammer genoeg doen ze dat voor mij niet.


je blijft hier toch te vaag...

wat bedoel je met makkelijk? is het niet erg makkelijk om iets `makkelijk´ te noemen? of is dat te makkelijk?

Bedoel je dat ze een bepaalde formule uitmelken? bedoel je dat er een team van producers achter de band zit die de koers bepaalt? bedoel je dat ze een commerciele, gelikte, prettig in ´t gehoor liggende versie maken van muziek die ooit met hart en ziel gemaakt is en nu in een soort van backstreet boys-vaatje gegoten is zodat zowel britney spears- als bad religion fans ervan zouden moeten kunnen genieten? bedoel je dat ze hun instrumenten niet beheersen?

iets specefieker graag,

Hoe kom je er trouwens bij dat ze iets toe zouden willen voegen? zou wel kunnen hoor, maar waarom denk je dat?

avatar van Ploppesteksel
Ach, het is altijd hetzelfde bij die soorten muziek, altijd dezelfde opbouw, en ik kan gewoon niet tegen hun 'emo'-zijn. Dat is een mening en inderdaad geen argument.
Maar dit is gewoon helemaal niet mijn muzieksmaak + dat ze emo zijn en ik ben tegen emo's. En lach maar Marcvanmossel.. Precies of ik maak daar iets uit.

avatar
5,0
hmm, ...een mening behoort gestaaft te zijn op argumenten,niet OF OF, nou is dit met muziek nog wel ´s lastig, dat weet ik, maar probeer dan op z´n minst uit te leggen wat je bedoelt met `altijd dezelfde opbouw`, daar zijn toch redelijk objectieve maatstaven voor te vinden lijkt me....

de rest van je stukje gaat weer over imago dus daar reageer ik maar niet op....

avatar
5,0
Facedown schreef:
(quote)


Hah, ja, zo kun je het ook zien Maar dat bedoelde ik natuurlijk niet Het was een reactie op een uitspraak van ZERO, namelijk 'MCR heeft op deze plaat invloeden van verschillende groepen gebruikt, die volgens mij goed te horen zijn. '
Ik vraag me dan af welke groepen (en zeg niet zo'n mede-emo-groepjes), en ze zijn dan nog zeker niet goed te horen.


goed dan...

the end> pink floyd (in the flesh)
dead---> ELO, cheap trick
the black parade ---> queen
house of wolves----> aerosmith
cancer--->beatles
teenagers----> slade, mud etc....
Disenchanted----> Boston, REO speedwagon

om maar ´s wat voorbeelden te noemen....

avatar van Facedown
1,0
MarcvanMossel schreef:
(quote)


goed dan...

the end> pink floyd (in the flesh)
dead---> ELO, cheap trick
the black parade ---> queen
house of wolves----> aerosmith
cancer--->beatles
teenagers----> slade, mud etc....
Disenchanted----> Boston, REO speedwagon

om maar ´s wat voorbeelden te noemen....


Ik hoor het wel, maar ik vind dit geen invloeden, maar goedkope rip-offs.

Het is waarschijnlijk gewoon niets voor mij dit album, maar alle respect voor mensen die dit wel kunnen uitluisteren

avatar
Ok, ik zal de term 'makkelijk' proberen uit te leggen.

Over wat ik zei, dat de band iets toe wil voegen, dat is puur een gevoel dat ik bij hun krijg. Maar dat doen ze dus niet naar mijn mening. Omdat het klinkt alsof ik het allemaal al gehoord heb.
Als ik dan de clip van ... the Black Parade zie. Vind ik het allemaal een beetje te zwaar/depressief over komen, terwijl het dat niet is.

Kijk ik vind persoonlijk helemaal niks mis met bandjes die niks toevoegen. Daar heb ik er ook genoeg van in de cd rekken liggen
We are Scientist
Toy Dolls
Greenday
persoonlijk vind ik Franz Ferdinand daar ook bij horen
enz enz

en van de andere kant is voor mij ook geen band die ik zal opzetten als ik niet lekker in mijn vel zit. Bijvoorbeeld dan luister ik naar Placebo ed.

ze zitten voor mij daar precies tussenin

Eigenlijk is het net een beetje hetzelfde principe als the killers voor mij. Tijdelijke muziek. Ik vind het effe leuk en dan luister ik er nooit meer naar.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 19:26 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 19:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.