Pink Floyd - The Division Bell (1994)

Label: EMI

1. Cluster One (5:58)
  2. What Do You Want from Me (4:21)
  3. Poles Apart (7:04)
  4. Marooned (5:28)
  5. A Great Day for Freedom (4:18)
  6. Wearing the Inside Out (6:49)
  7. Take It Back (6:12)
  8. Coming Back to Life (6:19)
  9. Keep Talking (6:11)
  10. Lost for Words (5:15)
  11. High Hopes (8:32)
avatar van Rogyros
Love over Gold fragmentarisch? Dat hoor ik er niet in. Progressieve raakvlakken dan wel weer. Waar hoor jij het fragmentarische, bikkel2?

Rogyros schreef:

Hey Rogier,

Telegraph Road is een lang uitgesponnen stuk met heel regelmatig rustpunten, aanzwellinkjes en een zinderende finale. Private Investigations heeft dat in wezen ook, met dat spannende middenstuk. Dan heb je kant A al gehad. De B kant is luchtiger en daar gaat het niet echt op. Dus dat neem ik zonder meer terug. It Never Rains is daarintegen een song die heel vriendelijk begint, maar alsmaar grimmiger wordt. Het gaat wel degelijk regenen
Dus in dat opzicht vind ik Love Over Gold in bepaalde opzichten wel wat fragmentarisch. Eigenlijk de enige plaat van Dire Straits. Doorgaans is het op hun andere albums veel songmatiger.
Laat ik het zo stellen: Op Love Over Gold nemen Knopfler en zijn mannen uitgebreid de tijd.

avatar van Rogyros
Helder, Michel! Ik interpreteerde fragmentarisch iets anders. Maar ik begrijp je uitleg.

bikkel2 schreef:
Dat is duidelijk!

Potverdorie. Mijn commentaar mond uit in een Dire Straits discussie . Hi hi

TONYLUNA schreef:
Potverdorie. Mijn commentaar mond uit in een Dire Straits discussie . Hi hi

Dat heb je er nu van TONYLUNA

avatar van Michiel Cohen
Ik weet nog dat dit album uitkwam. Hier ben ik helemaal afgehaakt met het luisteren naar muziek van Pink Floyd, terwijl ik een paar jaar daarvoor nog 2 keer bij een concert ben geweest in Rotterdam en Keulen.

avatar van vielip
Kan raar gaan. Ik ben me door dit album juist eens gaan verdiepen in die voor mij tot dan toe 'ouwe lullen muziek'. Ik was 19 destijds dus tja...