Rainbow - Rising (1976)

Label: Polydor

1. Tarot Woman (6:08)
  2. Run with the Wolf (3:47)
  3. Starstruck (4:04)
  4. Do You Close Your Eyes (2:58)
  5. Stargazer (8:27)
  6. A Light in the Black (8:11)
  7. Tarot Woman [Rough Mix] * (6:06)
  8. Run with the Wolf [Rough Mix] * (3:49)
  9. Starstruck [Rough Mix] * (4:04)
  10. Do You Close Your Eyes [Rough Mix] * (3:04)
  11. Stargazer [Rough Mix] * (9:08)
  12. A Light in the Black [Rough Mix] * (8:12)
  13. Stargazer (Pirate Sound Tour Rehearsal) * (8:33)
  14. A Light in the Black [Pirate Sound Tour Rehearsal] * (9:52)
  15. Man on the Silver Mountain [Pirate Sound Tour Rehearsal] * (2:22)
B.Robertson (crew)
Twee van de Vijf Bandleden Waren Amerikanen (Vandaar Verenigde Staten Toegevoegd). Dat staat toch zeker haaks op wat er in de toevoegwiki staat bij land van herkomst: Bij groepen/bands moet het land aangegeven worden daar waar de groep is opgericht, ook al heeft de band/groep meerdere nationaliteiten.

Enerzijds wel triest zo'n mutilatie van de tracklist, anderzijds een curiositeit om het hilarische van in te zien zolang het niet gewijzigd is. De opbouw van de favoriete tracks gaat echter wel verloren met dit soort grappen.

avatar van little lion man
Stem gewijzigd van 5,0 naar 0,5. Deze Amerikaanse metalband heeft op dit album het slechtste nummer aller tijden uitgebracht.

B.Robertson (crew)
? Geen idee. Heb de tracklist maar opnieuw ingevoerd.

Dit Was een Early Heavy Metal Band (Vandaar Metal Toegevoegd). Band staat idd. op Metal Archives.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
B.Robertson schreef:
? |Geen idee. Heb de tracklist maar opnieuw ingevoerd.
En ik zie dat ik de eerste ben die zijn favoriete tracks (opnieuw) aanvinkt.

Je zou opteren voor een waarschuwing aan de crewkant als je een wijziging in de tracklist goedkeurt met dergelijke ingrijpende gevolgen... als we nog iets van een actief development team gehad hadden.

avatar van little lion man
Stem gewijzigd van 0,5 naar 5,0. Wat een tracklist! Mijn favorieten zijn Stargazer en A Light in the Black!!

Casartelli schreef:
En ik zie dat ik de eerste ben die zijn favoriete tracks (opnieuw) aanvinkt.

Iemand moet de onderbouwing van de correcties in het importveld van de tracks hebben gezet en iemand heeft dat goedgekeurd, zo moet dit tot stand zijn gekomen. Dat was alles. Mijn verontschuldigingen als ik al te dramatisch overkom. Ook maar weer de favorieten aangevinkt.

avatar van dynamo d
B.Robertson schreef:
? Geen idee. Heb de tracklist maar opnieuw ingevoerd.

Volgens mij stonden er oorspronkelijk ook de nodige bonus tracks bij. Zie:
Spinner - discogs.com

B.Robertson (crew)
dynamo d die Previously Unreleased Bonus Tracks? Zijn weer in ere hersteld.

avatar van dynamo d
B.Robertson schreef:
dynamo d die Previously Unreleased Bonus Tracks? Zijn weer in ere hersteld.

Super, dank je wel!

avatar van jailhouserocker1
little lion man schreef:

Hoezo dan eerst 0,5? Errug vreemd

jailhouserocker1 schreef:

Hoezo dan eerst 0,5? Errug vreemd

Mijn stem geldt voor de tracklist die hier op MM staat. De versie bij mij thuis in de kast staat is altijd 5,0 sterren geweest. Heb je de overige berichten van gisteren gelezen?

avatar van Sir Spamalot
Tarot Woman, Starstruck en vooral A Light in the Black. Haast ongelooflijke stukken muziek en A Light in the Black mag voor mij nog minuten echt furieus blijven doorgaan, maar Cozy (RIP) ging wellicht boos naar mij kijken. Ah, Ronnie, unieke stem en goed voor ons, samenwerking met schitterende gitaristen (Ritchie & Toni). Hoe definieer je een klassieker? Voor mezelf sprekende: deze! Met nederige buiging.