MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Roger Waters - Is This the Life We Really Want? (2017)

mijn stem
4,03 (413)
413 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Columbia

  1. When We Were Young (1:38)
  2. Déjà Vu (4:27)
  3. The Last Refugee (4:12)
  4. Picture That (6:47)
  5. Broken Bones (4:57)
  6. Is This the Life We Really Want? (5:55)
  7. Bird in a Gale (5:31)
  8. The Most Beautiful Girl (6:09)
  9. Smell the Roses (5:15)
  10. Wait for Her (4:56)
  11. Oceans Apart (1:07)
  12. Part of Me Died (3:12)
totale tijdsduur: 54:06
zoeken in:
avatar
wiloost
tsja wijsneuzerig geleuter . Ga je gang. Je ontkent met je commentaar dat musici een stevige invloed hebben op meningsvorming. Te veel mensen denken dat Bono of misschien Roger Waters in hun muziek iets te melden hebben dat er toe doet. In de laatste decennia is mij gebleken dat dat niet zo is. Ook Bruce Springsteen speelt daarin een dubieuze rol. Lekker zakken vullen en ondertussen populistische crap verkondigen Makelaar blijf bij je leest, Musici maak goede muziek. Maar ga mij niet vertellen wat ik moet afkeuren of waarderen,

avatar
wiloost
Ik luister daarom ook meestal niet meer naar de teksten. Die doen er niet toe en de zangstem is voor mij een instrument.

avatar van bikkel2
4,5
De artiesten in kwestie ventileren iets in hun lyrics waar je het niet mee eens hoeft te zijn.
Roger Waters doet al decenia niet anders dan zijn visie en mening verkondigen.
Onderscheidende sportmensen, filmacteurs en muzikanten/componisten, verdienen nu eenmaal veel geld, ook niet iets van gisteren.
Het lijkt voor jou een grote ergenis dat Roger Waters hier preekt.
Nogmaals dus: Neem er afstand van en luister naar andere muziek.
Het lijkt er namelijk verdacht veel op dat je blijft zeuren om het zeuren.
Je punt is inmiddels meer dan duidelijk.

avatar
Franck Maudit
wiloost schreef:
Makelaar blijf bij je leest, Musici maak goede muziek. Maar ga mij niet vertellen wat ik moet afkeuren of waarderen,


Er bestaat ook nog zoiets als 'je tijdelijk in de geest van een ander verplaatsen'. Is niets mis mee, integendeel: het kan behoorlijk verrijkend zijn.

avatar
5,0
wiloost schreef:
Ik luister daarom ook meestal niet meer naar de teksten. Die doen er niet toe en de zangstem is voor mij een instrument.


En wat wil meneer de zeurpiet hiermee zeggen???
Dat je voor dit werk van Waters geen hoge score over hebt..is uiteraard mogelijk..maar wanneer je er 1 punt voor geeft, zit daar iets anders achter; dan lijkt het meer op rancune of gewoon anderen een hak zetten... je goed recht..maar het zegt gelukkig meer over jezelf dan over dit schitterend werk van RW.

avatar van Cannabooze
4,0
Zojuist deze nog eens beluisterd: koptelefoon op de oortjes, naald op de plaat; genieten!

Nigel Godrich verdient hier toch wel heel veel credits voor. Zijn werk voor Radiohead is tot nu toe top notch, maar voor Waters wordt de lat nog wat hoger gelegd en gehaald.

Ik zie hier zoveel mensen vergelijkingen maken met PF meesterwerken en zeggen dan direct dat deze die status 'natuurlijk' niet verdiend.
Wat een bullshit. Alsof dit album een meesterwerk benoemen de andere naar beneden haalt. Andersom geldt het net zo. Alsof andere PF platen een meesterwerk noemen ervoor zorgt dat deze automatisch die status niet verdient.

Wel blijven we dit met PF platen vergelijken? Doe dat dan ook niet.?

Tuurlijk, de Floyd-sfeer is sterk aanwezig. Niet zo gek ook: de heer des huizes heeft het product in elkaar gezet en Godrich weet daar perfect mee om te gaan.

Persoonlijk ben ik er van overtuigd dat als dit album in de hoogtijdagen van PF was uitgekomen, iedereen dit meesterwerk - volgens de kenners - hoe dan ook in huis MOEST hebben. ?

Als je een meesterwerk met een meesterwerk vergelijkt, als een soort wedstrijd, moet er natuurlijk eentje verliezen. Is de verliezer dan ineens geen meesterwerk meer? Kom op zeg!

avatar van Cannabooze
4,0
Voor de duidelijkheid: bij onderstaand bericht zijn de nostalgie gevoelens van de PF klassiekers niet meegenomen. Het is puur op muzikaliteit en producte gericht.
Ok.. Go! Jullie mogen los. ?

avatar van Faalhaas
3,5
wiloost schreef:
tsja wijsneuzerig geleuter . Ga je gang. Je ontkent met je commentaar dat musici een stevige invloed hebben op meningsvorming. Te veel mensen denken dat Bono of misschien Roger Waters in hun muziek iets te melden hebben dat er toe doet. In de laatste decennia is mij gebleken dat dat niet zo is. Ook Bruce Springsteen speelt daarin een dubieuze rol. Lekker zakken vullen en ondertussen populistische crap verkondigen Makelaar blijf bij je leest, Musici maak goede muziek. Maar ga mij niet vertellen wat ik moet afkeuren of waarderen,


Hoog tijd om je top 10 te wijzigen dan lijkt mij.. zitten wel een aantal stevige predikanten tussen

avatar van ricardo
4,5
Ik kan me ook wel een beetje vinden in de redeneringen van wiloost en zijn beleving erbij. Erg sprankelend klinkt het idd niet, en op den duur zelfs wat montoon! Dat heb ik vooral met Pros en Con's, ook een saai album. De muziek is hier duidelijk in dienst gemaakt van het thema en de texten. En een zangstem als luisteraar beleven als een instrument is ook niets mee en een prima beleving!

Deze plaat gaat wat dieper dan oppervlakkig wat beluisteren! Je moet er echt de tijd voor nemen en er moeite voor doen, en daar moet je maar net tijd en/of zin in hebben. En dan moet het je ook nog wat aanspreken ook.

Voor een 73 jarige blijf ik het een erg goede plaat vinden, en blij dat hij er nog eentje uitgebracht heeft. Een waardige afsluiter is het beslist!!

avatar van Floydian
2,5
wiloost schreef:
tsja wijsneuzerig geleuter . Ga je gang. Je ontkent met je commentaar dat musici een stevige invloed hebben op meningsvorming. Te veel mensen denken dat Bono of misschien Roger Waters in hun muziek iets te melden hebben dat er toe doet. In de laatste decennia is mij gebleken dat dat niet zo is. Ook Bruce Springsteen speelt daarin een dubieuze rol. Lekker zakken vullen en ondertussen populistische crap verkondigen Makelaar blijf bij je leest, Musici maak goede muziek. Maar ga mij niet vertellen wat ik moet afkeuren of waarderen,


Let op vriend! Je zit hier op de RW Fansite. Louter positief commentaar word gewaardeerd. Een kritische noot word hier afgedaan als gezeur. Pssst, ben het stiekem wel met je eens, maar niet doorvertellen, want dan word Bikkel2 wakker. Maar je punt is gemaakt, dus je moet vooral weggaan.

avatar van Alicia
5,0
Als commentaar maar voldoende hout snijdt, vind ik het wel interessant om te lezen! Ben het zelf niet eens met de opmerking van de heer Wiloost, maar wegblijven? Anders durft niemand hier meer iets te vermelden dat ook maar een beetje of veel tegen de stroom indruist. Al dan niet consequent!

Maar wat een geluk! Roger Waters maakt ook nog eens hele mooie muziek. Natuurlijk, je moet ervan houden... anders is het zo uit met de pret! Ik draai dit album ook niet meer dagelijks. Daar heb ik nu mijn hele speciale momenten weer voor.

avatar van bikkel2
4,5
Floydian schreef:
(quote)


Let op vriend! Je zit hier op de RW Fansite. Louter positief commentaar word gewaardeerd. Een kritische noot word hier afgedaan als gezeur. Pssst, ben het stiekem wel met je eens, maar niet doorvertellen, want dan word Bikkel2 wakker. Maar je punt is gemaakt, dus je moet vooral weggaan.


Erg voorspelbare reactie Floydian.
Natuurlijk in jou straatje.
Vooropgesteld, kritiek mag en in mijn geval heb ik bijv. Prons en Radio Kaos helemaal niet zo hoog gewaardeerd. Dus de RW fansite ( in mijn geval) valt reuze mee.
wiloost hoeft van mij niet weg, ik vind het alleen opmerkelijk dat je als je een album zo laag aanslaat, je er in blijft hangen.
Het gaat namelijk meer om randverschijnselen als te rijk zijn en het niet eens zijn met opvattingen.
Het tegenstrijdige daarin is dat wiloost zelf aangeeft niet naar teksten te luisteren....beetje raar dan dat je hier maar blijft hameren op Waters zijn visie en hoeveel geld er wordt verdiend door de artiesten die hij aangeeft.
Het gaat nauwelijks nog over muzikale inhoud

Ik heb enkel aangegeven dat het wellicht nutttiger is om andere muziek te beluisteren.
Is misschien wel zo prettig voor jezelf.
Positiviteit is toch veel leuker.

avatar van Rogyros
3,0
Ik ben net als Floydian een echte Gilmouriaan en ben kritischer op Waters solo dan de gemiddelde tendens hier op de site. Maar deze reactie vind ik ook wat flauw van Floydian. Tuurlijk zijn er users die geen kritiek dulden van zijn/haar favoriete artiest. Dat is van alle tijden en alle artiesten.

Bij kritiek is het natuurlijk wel fijn als het goed onderbouwd wordt. En keihard roepen dat je het allemaal maar niks vindt en niet houdt van muzikanten die hun muziek gebruiken als uitlaatklep voor hun maatschappijkritische gedachten, is natuurlijk ook prima. Maar dan moet ook niet geklaagd worden als daar tegenin gegaan wordt. Want idd, waarom luister je het dan als je daaraan een hekel hebt. Lijkt mij een legitieme vraag. Wie kaatst kan de bal verwachten. Ik vind het wat onlogisch om bij een album de aanval op te zoeken en dan vervolgens wel moeite hebben met de reacties daarop.

Ikzelf hou vooral van de Waters van de jaren 70. Toen was hij voor mij geniaal. Amused To Death is ook niet mijn plaat. Waters' cynische teksten en minachting voor bepaalde zaken staat mij bij dat album soms wat tegen. Zijn albums daarvoor is ook niet aan mij besteed. En sowieso is Waters muzikaal een kant opgegaan die mij wat minder ligt. Het is vaak teveel tekst in de muziek. Saaiheid ligt dan op de loer. Ook al hoor ik de klasse wel. Voor mij is The Wall de laatste goede plaat waar Waters zijn aandeel in had. Ik merk ook dat ik daarom elke keer wat afwachtend ben om deze nieuwe worp te gaan luisteren. Ik heb ook niet altijd zin in Waters' gepreek. Maar toch ben ik ook benieuwd. Ik moet alleen een rustig moment opzoeken om de plaat zonder afleiding te gaan luisteren. Hij blijft natuurlijk het hart van mijn favoriete band uit mijn favoriete decennium.

avatar van bikkel2
4,5
Zo kan het dus ook. Goed verhaal Rogier.
wiloost etaleert een frustratief statement naar mijn idee, waarvan ik denk als Springsteen een politieke plaat maakt, er het zelfde uit komt rollen.
Het gaat hier duidelijk om voornamelijk het verhaal wat Waters verteld.
Natuurlijk zit de man er warmpjes bij, maar hij maakt zich wel degelijk druk over de toestand van de wereld, en dat is niet van vandaag.
Het hoeft je ding helemaal niet te zijn en dat geeft niets, maar blijf niet hangen in teveel negativiteit.
Floydian pakt dan wat makkelijk zijn kans om een sneer uit te delen, waar ik dus vooral het doelwit ben.
Geeft niets, maar ik heb volgens mij correct mijn punt gemaakt.

avatar van Floydian
2,5
bikkel2 schreef:
(quote)


Ik heb enkel aangegeven dat het wellicht nutttiger is om andere muziek te beluisteren.
Is misschien wel zo prettig voor jezelf.
Positiviteit is toch veel leuker.


Ben ik helemaal met je eens. Maar ik zie het verschil niet tussen iemand die het album de hemel in prijst of iemand die het album de grond in boort. Het zijn twee uiterste, maar laat iedereen in zijn waarde. En laten wij mensen niet weg zetten als zeur vanwege hun mening als die haaks is op die van jou.

avatar van bikkel2
4,5
Ik denk dat ik duidelijk aangegeven heb wat mijn bedenkingen zijn, dus hier moet je het mee doen Floydian.

avatar van luigifort
Het antwoord van RW zou zijn: No this is not the life we really want..so chill out people

(Ik heb zelf niet veel met de beste man, maar de grond inboren hoeft van mij ook niet)

avatar van bikkel2
4,5
luigifort schreef:
Het antwoord van RW zou zijn: No this is not the life we really want..so chill out people

(Ik heb zelf niet veel met de beste man, maar de grond inboren hoeft van mij ook niet)


avatar van luigifort
Als je m niet moet zet je gewoon een muur tussen jezelf en hem

avatar van bikkel2
4,5
luigifort schreef:
Als je m niet moet zet je gewoon een muur tussen jezelf en hem


Je bent op dreef kerel
Goed hoor die zeelucht! Doet wat met een mens."

avatar van luigifort
Ja wij hebben die Atlantische muur hier in de duinen staan, dus ik weet er alles van

avatar van bikkel2
4,5

avatar van henk01
4,5
Nu vaak genoeg geluistetd. Ik kan er niet veel aan toevoegen. Over het algemmen doet ie zijn oude vertrouwde kunstje. Dit keer idd zonder gillende gitaren. Vindt dat geen probleem daar het gaat om de indruk dat het album achterlaat en wat je zelf prefereerd.
Maarschappijkritisch wisten we al wel van Roger. Doe ik persoonlijk niets mee. Herhaling van zetten en zeker zijn zwanenzang. Album doet me ook vaak denken aan de laatste van Bowie. Vrees nl ook dat deze generatie artiesten dat toch als voorbeeld stelt. Afscheid nemen dus.

4,5 ster. Hij is nu eenmaal beter dan gemiddeld.


avatar
wiloost
Ik heb net weer onbevooroordeeld zitten luisteren naar deze cd. Niet geluisterd naar de teksten. Het doet me helemaal niets. Vanmiddag zitten luisteren naar Bjorn Riis en Mark Lanegan Band. Dat deed me wel iets. Ergo dat gaf een fantastisch gevoel. Mooie muziek is niet gebonden aan reputaties. Waters heeft de reputatie, maar wat Riis en Lanegan doen is ....mooi. Ik blijf lekker eigenwijs en dwars. Waters was ooit ook zo dwars en eigenwijs. Nu doet hij wat hoort.......En je hoort nu anti-Trump en pro lib's te zijn. Anders tel je niet mee. Gelukkig hoef ik niet meer mee te tellen en kan lekker dwars zijn.

avatar van EttaJamesBrown
4,0
Ha wiloost,

Ik geloof niet dat Roger Waters het heel erg vindt als jij veel naar Mark Lanegan luistert. Whiskey voor jouw Heilige Ziel. En natuurlijk het heerlijke Bubble Gum. Vergeet je niet een snufje Uncle Anesthesia?

Enjoy!

avatar
bas1966
t´is wel een volhoudertje hé ?
als ik bij alle artiesten die ik helemaal niks vind eenen moet gaan geven dan schiet deze site toch zijn doel voorbij. waarom snappen mensen dat nou niet ??

avatar
wiloost
bas1966. Maar dat doe ik niet. Ik geef niet alleen eenen aan muziek die ik slecht vind. Meestal negeer ik die. Ik vind alleen politiek correcte neuzelaars onuitstaanbaar en geef graag tegenwicht en een stentje in de vijver is ook niet weg. Maak gewoon goede muziek en ga niet doen of jouw morele standaard zo hoog is. Zo'n hoge standaard waarmee je denkt je boven anderen te kunnen plaatsen. Dat is wat types als Bruce Springsteen, Roger Waters en Bono doen.

avatar
bas1966
deed bob dylan ook (ook in jouw top10)...zie het probleem niet.
je oordeelt erg makkelijk over mensen die je niet eens kent.
trouwens...bono staat in je top10 ???

avatar van janneman
3,0
Album van een held nu een aantal keren beluisterd. Eerste keer op de bank op een middag. Heb het einde niet gehaald. Tweede keer tijdens een fietstocht, einde wel gehaald. Daarna nog een keer op de koptelefoon en het einde gehaald omdat ik het nu echt wou weten.

Teleurstellend is het allemaal te noemen wat de beste man op de mat legt deze keer. Amused to Death had buiten zijn gepredik om nog wel een mooie omlijsting er in zitten met variatie maar jammer genoeg is die er deze keer niet.
Elke keer het zelfde laten horen( voor mijn oren ) in wel goede orkestratie maakt nog niet dat je een subliem album op de mat hebt weten te leggen.

Ben zelf niet van de teksten gelukkig want anders las ik wel veel opinies en gedichten van schrijvers wereldwijd dus dat zal voor mij nooit een extra toevoeging zijn.
Let wel, ik ben zeer ontvankelijk voor stemming door de inhoud/tekst van muziek, maar die wil ik dan ook echt voelen en dat doe ik hier niet. Het is een grote waarschuwing met een kabbelkabbel geluid.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 21:48 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 21:48 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.