Roger Waters - Is This the Life We Really Want? (2017)

Label: Columbia

1. When We Were Young (1:38)
  2. Déjà Vu (4:27)
  3. The Last Refugee (4:12)
  4. Picture That (6:47)
  5. Broken Bones (4:57)
  6. Is This the Life We Really Want? (5:55)
  7. Bird in a Gale (5:31)
  8. The Most Beautiful Girl (6:09)
  9. Smell the Roses (5:15)
  10. Wait for Her (4:56)
  11. Oceans Apart (1:07)
  12. Part of Me Died (3:12)
Zo zie je maar weer wat een weekje kan doen met een mens pmac!

wiloost
Tsja al die Rockartiesten die een mening hadden en hem via hun muziek verkondigden. Nu moeten we de mening van Roger Waters over de laatste decennia aanhoren. Is hij bekwaam, heeft hij echt iets te vertellen. Lijkt me niet,. Een goede musicus is niet iemand die ik in levensbeschouwelijke items serieus moet nemen. Wat een walgelijke pretenties. ....Maak gewoon goede muziek en voor de rest heb ik geen boodschap aan jouw mening.

avatar van Bluebird
Staat die oude vlerk zich hier in te spannen om prachtige muziek te berde te brengen.............

wiloost
Helaas klinkt political correctness ook te vaak door bij door mij zeer gewaardeerde musici. Jammer dat hun commerciële belangen ook doorklinken in teksten. Ze leuteren maar wat ze denken te moeten leuteren. Hun mening over maatschappelijke kwesties is volstrekt irrelevant. Ik wil hun mening ook helemaal niet weten.

wiloost schreef:

Dan zet je toch gewoon een andere plaat op?
Ik zie het probleem niet.
Indien iemand maatschappelijke kwesties wil aankaarten in zijn/haar muziek is die persoon daar toch vrij toe?

Ja, da's simpel zat. Nooit meer luisteren.
En het is natuurlijk te verwachten dat een criticus als Roger Waters hier mee komt.

avatar van jacky123
Wiloost wilaandacht

avatar van EttaJamesBrown
De vrijheid om geen mening te hebben is niet aan Roger Waters gegeven; daar is hij een te grote vrijheidsdenker voor.

EttaJamesBrown schreef:

Mooie zin Etta. En helemaal waar natuurlijk.
Laat Waters a.u.b lekker uit razen en ons mee nemen in zijn kijk op deze grimmige wereld.
Het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn.

avatar van ricardo
Hmm ben toch echt wel benieuwd geworden naar deze, maar bijna geen gitaarwerk lijkt mij geen goed teken! Hopelijk is deze wel beter dan Pros en Cons, die heb ik gister nog even beluisterd, maar vind dat op een paar uitschieters na maar een saai album! Een stil album vooral met af en toe een paar bombastische uitschieters.

Morgen deze toch maar even scoren, want tis wel Roger Waters

wiloost schreef:
Ben jij zelf toevallig Roger Waters niet, ook een duidelijke mening en een stuk chagerijn bij tijden

Roger maakt zijn hele leven al muziek met maatschappelijk kritische teksten, en denk je dat dat nu ineens anders zou zijn dan........ Droom dan maar lekker verder! Er staan zoveel duizenden albums op dit forum waar je vast meer plezier in hebt! Tip: ik zou 1 van die platen opzetten, word je vast gelukkiger van

Ach dat sologitaarwerk is niet echt een gemis hoor.
De begeleiding is compact en sfeervol.
De songs die het meest blijven hangen zijn wat mij betreft toch de wat rustigere.
Deja Vu, The Last Refugee, de geweldige titelsong en A Part Of Me Died.
Strings, acoustische gitaar en de gekwelde stem van Waters.
De lyrics komen dan nog beter uit de verf lijkt het wel.

avatar van Broem
Gewoon een angry old man. Hij is zijn hele leven zichzelf gebleven. Zouden meer mensen moeten doen Blijf fit en gezond Roger en kom langs in NL. Kan niet wachten

avatar van bas1966
Ik vind wat minder gitaar ook geen gemis, vooral omdat er veel anders voor in de plaats komt.
Bij de hardere nummers meer symphonische (PF) invloeden (veel syntesizer), wat je bij eerder solo werk relatief minder had. Daar was het dus relatief meer gitaarwerk. Bij de zachtere nummers is het veel (geweldig!) pianowerk, strijkers en akoustische gitaar.
Inmiddels is de plaat verder gegroeid. Ik vind 'bird in a gale' nog altijd een van de betere tracks, als het om het hardere werk gaat. 'the most beautiful girl' is bij mij heel erg gegroeid..wat een prachtig nummer is dat. Er staat, naar mijn mening, geen mindere track op.

avatar van Alicia
Ik mis de gitaarsolo's ook niet. Ben het absoluut eens met de drie 'sprekers' boven mij. Deze plaat bevat gewoon een supermooie muzikale omlijsting van een betrokken en boze zanger. Vooral de violen vind ik prachtig! In elk geval spannend genoeg... zou ik zeggen.

avatar van Faalhaas
bas1966 schreef:

Mooi he die Gilmouriaanse gitaarstukken af en toe.

Zou wel mooi zijn als ze dat nog wat meer hadden uitgewerkt. Nu schurkt het er wat tegenaan.

avatar van De buurman
The Last Refugee, Bird In A Gale en Wait For Her vind ik op dit moment de mooiste stukken. Voor het overige loop ik er nog steeds niet warm voor. Ik blijf het een soort "last hurrah" vinden aan zijn eigen muzikale verleden. Dat is het laatste dat ik van hem had verwacht. Ik ga proberen er nog een paar keer doorheen te komen. Bij sommigen hier blijkt het ook wat langer geduurd te hebben.

avatar van Tony
Wat? DLR toch gewoon?

Luister 'm te weinig, wat geen goed teken is. Hij wil bij mij maar niet echt binnen komen, hoewel ik dus wel de klasse van de plaat hoor...

avatar van ArthurDZ
ArthurDZ (moderator)
Berichten over buurmans nieuwe avatar verplaatst naar De Site > Gebruikers > Waarom juist deze avatar?

avatar van LucM
Het nieuwste album van Roger Waters enkele keren beluisterd en het valt erg goed mee. Inderdaad grijpt hij stilistisch terug naar zijn oudere Pink Floyd-werk maar had je anders verwacht? Het belangrijkste: de passie, het venijn en zijn kritische kijk op de samenleving zijn nog steeds intact, ik heb zelfs de indruk dat hij scherper dan ooit tevoren komt. Het zijn meer compacte songs - niet zo uitgesponnen als het Pink Floyd-werk - maar zij herbergen enige spanning en sfeer en hier is de instrumentatie eerder functioneel dan experimenteel.
Een meesterwerk als bv. Dark Side of the Moon is het niet maar gewoon een uitstekend solo-album van Roger Waters.

avatar van Hans Brouwer
"Is This the Life We Really Want? (2017)": wat zal ik er eens van zeggen?

avatar van Hans Brouwer
Laat ik het zo zeggen: "Is This the Life We Really Want? (2017)" is een album dat wat mij betreft absoluut meerdere luisterbeurten nodig zal hebben om tot een goed oordeel te kunnen komen. Derhalve geef ik nog even geen sterren.........

avatar van echoes
Ik heb toch maar de dubbel elpee aangeschaft. Heb het album nu een aantal keren gehoord en vind het de eerste 8 nummers prachtig. Geweldige sfeer, prachtige sound en ik mis de gitaar eigenlijk niet eens.. Track 9 is op zich best een lekker groovy nummer, maar vind het een beetje erg recycling. Daarna kabbelt het album nog 3 songs door en raak ik m'n aandacht kwijt.

Toch 40 minuten schitterende muziek.

avatar van ricardo
Deze plaat nu 4 keer beluisterd, en het album lijkt wel compleet in dienst te staan van de texten, waar overigens niets mis mee is. Het klinkt kaal en sober, en als een typisch Waters album. Vind het op de 1 of andere manier wel een sfeer hebben wat naar vroegere jaren doet terugdenken. En beluister deze liever dan Pros en Con, die op de titeltrack na dan mij niet echt wakker kan houden.

Petje af voor Roger Waters om 25 jaar na Amused met zo,n afsluiter als deze te komen op zijn 73ste jaar. Waarschijnlijk heeft hij deze gemaakt zodat de circkel echt rond is voor hem. Het is nog even wennen aan het kale en sobere karakter, maar mooie momenten genoeg.

Voorlopig wel 4*

ricardo schreef:

Waarom moet ik gelukkig worden van wat rijke stinkers aan crap produceren?

wiloost is terug en nog steeds boos!

Kill it before it lays eggs!!!

avatar van Bluebird
Waarom moet ik gelukkig worden van wat rijke stinkers aan crap produceren?

Da's nou precies waar deze plaat over gaat.

Waarom moet ik gelukkig worden van wat rijke stinkers aan crap produceren?
Tja dat mag jij er natuurlijk van vinden, maar dan denk ik dat Roger Waters gewoon niets voor jou is! Want dit is juist een typisch Waters album, met een sobere en zelfs wat depressieve en onheilspellende sfeer erin met bijtende en scherpe texten. Het mooie van deze man is dat juist vooral hij zijn hart en ziel blootgeeft, en dat graag wil delen met de mensen die er interesse in hebben om het graag mee te beleven. Het is geen makkelijk te verteren muziek, maar iets waar je de tijd voor moet nemen en echt even voor moet gaat zitten, en dan krijg je wel wat! En dat hij er rijk van geworden is vind ik maar bijzaak, want er zijn heel wat artiesten die met radio muziek veel makkelijker binnen gelopen zijn!

Ken jij zijn topalbum Amused To Death wel?

Als je dit al een 1 geeft, heeft discussie weinig zin meer.
Er deugt dan werkelijk niets aan.
Prima....op naar de volgende plaat wiloost en snel vergeten deze.
Zonde van de tijd. Steek je energie in muziek die je wel aanspreekt. Veel leuker!

avatar van cddrive
Waarom moet ik gelukkig worden van wat rijke stinkers aan crap produceren?

Niemand wil dat jij gelukkig MOET worden van welke muziek dan ook...maar er zit ook niemand te wachten op mensen die bepaalde muziek vanuit eigen frustratie naar beneden proberen te halen. Zoek nou eens muziek die je wel leuk vindt..en richt je daar op, in plaats van stemlijsten te gaan liggen verzieken. Kijk naar je eigen lijstje...ook genoeg 'rijke stinkerds' tussen denk ik...maar van mij mogen ze..zolang ze prachtige muziek maken. Roger Waters is 73.... jij bent volgens de gegevens 65... hopelijk ben je tegen de tijd dat je zelf 73 bent niet een nog grotere brompot dan zoals je je nu al voordoet.. Geniet van muziek!!!! Zoek muziek die je leuk vindt...en je hoeft minder tijd te spenderen aan muziek die je niets doet.