Roger Waters - Is This the Life We Really Want? (2017)

Label: Columbia

1. When We Were Young (1:38)
  2. Déjà Vu (4:27)
  3. The Last Refugee (4:12)
  4. Picture That (6:47)
  5. Broken Bones (4:57)
  6. Is This the Life We Really Want? (5:55)
  7. Bird in a Gale (5:31)
  8. The Most Beautiful Girl (6:09)
  9. Smell the Roses (5:15)
  10. Wait for Her (4:56)
  11. Oceans Apart (1:07)
  12. Part of Me Died (3:12)

avatar van Tony
Marijke1960 schreef:
...enne mannenmuziek...of vrouwenmuziek bestaat dat echt?

Geen idee, jij begint er zelf over, dus...

avatar van trebremmit
Slowchat/Off-Topic berichten verwijderd.

ElPatron
Waters speaks/sings with his own voice....... Heel herkenbaar daarom dat dit album van de man Roger W. is. Soms denk ik wel eens: wat wil hij nog bereiken met zijn geklaag en visies? Ik heb zijn 'view on the world' niet nodig middels dit album of om het even welk ander solo-album van zijn hand.....

Nee, nee, nee, dit album ga ik niet meer beluisteren. (Daarentegen wel de albums en de nummers van Pink Floyd waarop Roger W. zijn stem niet te horen is - blijf maar lekker 'De Bas')

avatar van Activa
Het is niet steeds de meest toegankelijke muziek het werk van Waters en ik kan me perfect indenken dat er een hoop mensen hun neus voor ophalen. Maar goed "les gouts ets les couleurs ne se discutent pas" en gelukkig maar anders reden we met zijn allen met VW Golfjes (voor de duidelijkheid ikke dus niet...).
De cd zelf dan, ik moet RW zijn werk er steeds een paar keer invoeren voor het kwartje valt. Ik kan er ook niet aan doen hé, ik zal nog traag van aard zijn zeker . Maar uiteindelijk pakt de mayonaise wel en dat was hier niet anders en ik weet dat het nog moet groeien, nog een paar keer met een deftige hoofdtelefoon en ik ben helemaal overstag. Zeker weten!
Enkel de intro is niet zo mijn ding en natuurlijk is het ene nummer al wat sterker als het andere, of ik druk me verkeerd uit ligt het me beter als het andere. The last refugee is momenteel mijn favoriet, maar misschien verschuift er nog één en ander in de nabije toekomst.
Voor mij alvast een 4* met groeipotentieel.
En ach ja, de eeuwige discussie RW vs DG.... Ze zijn imo beide van serieus kaliber, anders ja. Beiden goed in wat ze doen en misschien laten we hen maar beter doen waar ze in schitteren.
Mijn respect hebben ze alvast allebei!

avatar van Rudi S
ElPatron schreef:

nou jij geeft een behoorlijke waardering voor de" latere" PF albums, WYWH zelfs top 10, rara wie daar nu toch de zanger is

ElPatron
Ik weet het; het is vooral de muziek van WYWH die ervoor zorgt dat ie bij mij op 3 staat - soms moet je wel eens een uitzondering maken. Maar, desalniettemin: de PF vanaf 1987 spreekt mij meer aan, vooral live dan.....

ElPatron
Ik vind bijv The Wall uitgevoerd live in 1990 in Berlijn super; maar dat komt door het diverse scala aan andere artiesten die meededen aldaar, en niet door de heer Waters in de eerste plaats,- want wat zong ie vaak vals.....

avatar van bikkel2
Vind je? De remake van het overigens visuele spektakel, laat een ander beeld zien dan de avond live zelf.
Er ging nogal wat mis.
De door mij hoog gewaardeerde The Band, die zongen pas echt vals in het coirtje van Mother met Sinead O' Connor.
Waters is Waters. Nooit perfect zingend, maar altijd met passie.

avatar van Cat88
Mooi!!!!!!!!

Mooi album, maar met afstand blijft Amused to Death zijn beste album. Toch kan ik hier ook wel weer van genieten. Daarom een 4.0

avatar van Hans Brouwer
Marijke1960 schreef:
het lijkt misschien maar zo..maar ben ik de enige vrouw hier die deze nieuwe van Waters zo geweldig vindt.....
Toen mijn echtgenote en ondergetekende onlangs in de auto reden en "Is This the Life We Really Want? (2017)" uit de luidspeakers klonk, vroeg mijn innig geliefde vrouw op zeker moment of nu eindelijk Q Music aan mocht .

Ik heb bij het beluisteren van "Is This the Life We Really Want? (2017)" sterk het gevoel dat Roger in herhaling valt. Het is allemaal wel weer mooi maar ik raak niet ondersteboven van dit nieuwe album.
4**** lijkt mij een juiste waardering.

avatar van FrodoK
Hans Brouwer schreef:

Hahaha! Dat klinkt mij HEEL herkenbaar in de oren!

avatar van Rogyros
Rudi S schreef:

Alleen op Shine On zingt Roger op WYWH. Maar goed, dat is de helft van het album!

avatar van EttaJamesBrown
Rogyros schreef:

Maarre, op het grootste gedeelte van dat liedje zingt'ie niet. Niemand niet.

avatar van Rogyros
Heb je helemaal gelijk in. Dus eigenlijk zingt Roger Waters op WYWH behoorlijk weinig. Dus als je Waters als zanger niet zo trekt, snap ik van ElPatron dat hij 'desondanks' WYWH een top 10 waardig album vindt.

Anyway, ik heb dit album inmiddels gekocht en ga vanaf morgen maar eens luisteren.

avatar van pmac
Marijke1960 schreef:
oh??? dan hoop ik maar dat mijn mening over deze cd serieus wordt genomen en ik niet genegeerd of verwijderd word ...enne mannenmuziek...of vrouwenmuziek bestaat dat echt?

Als je op zoek gaat naar een leuke vrouw moet je dat bijvoorbeeld niet doen tijdens een optreden van Neil Young ofzo. Ingetogen mannenmuziek. Bij Roger Waters kom je ze ook niet veel tegen (te cynisch) of ze lopen verdwaasd rond omdat ze dachten dat ze David Gilmour zouden treffen. Gek genoeg zie je wel vaak jongedames rondlopen op Death metal concerten. Ze hebben dan zo'n gothicjurkje aan en zien eruit alsof ze een griepje onder de leden hebben maar dat terzijde.
Kortom Marijke; je hebt een mannensmaak en in wezen ben je de ideale vrouw.?

avatar van Marijke1960
pmac schreef:

Kortom Marijke; je hebt een mannensmaak en in wezen ben je de ideale vrouw.?

Dat zegt inderdaad mijn man ook vaak.. Maar als ik zo naar mijn top 10 kijk...is dat dan echt allemaal 'mannenmuziek'... ik blijf het een gekke term vinden hoor...vast en zeker bedacht door mannen
Neemt niet weg dat ik deze cd nu echt heel vaak draai, thuis en in de auto op weg naar mijn werk.

avatar van bikkel2
Waters was erg onzeker over zijn stem en vond het eigenlijk prima dat (vooral Gilmour) en Wright de lead pakte.
Shine On zingt hij degelijk weg, maar vanaf Animals is hij dan toch de leadvocalist.

avatar van Joxer
Marijke1960 schreef:

Nee hoor, mijn meisje vindt 'm ook prachtig.
Dat gezegd hebbende: ik kan me niet herinneren ooit veel vrouwen bij concerten in deze muzikale hoek gezien te hebben.
Een groot gemis, dat wel.

avatar van toonk57
Alweer enkele weken uit en vele malen beluisterd: ik blijf bij mijn hoge waardering. Dit wordt 1 van mijn favoriete werkjes...

avatar van Tony
Nu al voor 'n tientje te koop zeg, dat gaat snel...

avatar van IntoMusic
Echt smullen geblazen! Waters flikt het weer: 15 jaar geleden zijn briljantste album aller tijde uitgebracht en nu deze 'opvolger'. Ik kan nog steeds geen echte favo aanwijzen, want elk nummer zit ijzersterk in elkaar.

avatar van ricardo
IntoMusic schreef:
15 jaar geleden zijn briljantste album aller tijde uitgebracht.
Flickering Flame uit 2002? ???

Ik mocht laatst voor de tweede keer in hetzelfde een 2-sterren Michelingrestaurant eten. Hoewel de verrassing er af was en ik bepaalde kunstjes van de chef herkende, heb ik verrukkelijk gegeten.
Toen ik deze Waters luisterde moest ik even aan bovenstaande eetervaring deken.
Ja, ik herken de hand van de meester. Deja Vu doet me aan Mother denken en veel nummers brengen we weer terug naar eerder werk. Maar net als de keukenchef weet Waters toch weer een andere snaar te raken en nieuwe aspecten aan zijn muzikale menu toe te voegen en ik geniet er weer opnieuw van. Dit album is voor mij het neusje van de zalm met als absolute hoogtepunten Picture That en het titel nummer Is this the life. En die stem die smekend zijn frustraties naar buiten brengt. Puur genot en wat mooi dat Waters dit met mij wil delen. Oja, ik las ook de tip om eens naar Riis te luisteren. Ik ken Riis en inderdaad heel verdienstelijk. Maar toch net geen Waters. Ik vrees dat Riis' ziel net niet getormenteerd genoeg is.

Nice!

avatar van pmac
Over Roger Waters valt een hoop te zeggen. Hij schijnt volgens menig journalist een naargeestige man te zijn en laten we eerlijk zijn; dit is ook geen vrolijke zomerplaat. Er zijn echter weinig artiesten die momenteel een plaat volledig wijden aan de vluchtelingen, het ronduit stupide machtsvertoon van Trump, de wereldwijde politieke hypocrisie en de onverschilligheid. Dat weet hij dan ook nog eens te muzikaal interessant te omlijsten. Vanaf Broken bones tot Smell the rosés is het zelfs ronduit boeiend. Sommige teksten zijn ogenschijnlijk mooi poëtisch maar blijken een pijnlijk inhoud te bevatten. Bird in gale als indringend voorbeeld.
Ik ben na een paar weken en diverse draaibruggen de cd nog steeds niet zat al draai ik graag ook even wat luchtigers. Ik hoop dat deze plaat een tijdsbeeld geeft van deze absurde tijd en dat we over vijf jaar kunnen zeggen dat de thema's verouderd zijn. Ik denk dat Waters dat ook graag zou zien.

avatar van kühnekxs
Los van de eventuele actuele noodzaak van de artiest om zijn mening te geven, de kritieke noot op het geschetste tijdsbeeld, hoor ik het als de muziek van een artiest die zijn genre beheerst. De introducties met dagelijkse geluiden, het sferische van de strijkinstrumenten gecombineerd met de stem van Roger die eerder zingend vertelt dan echt zingt, de kleine opzet van nummers met gitaar, piano en drum; het klinkt als een klok.
Zou je ook niets anders verwachten van een artiest met zijn staat van dienst? Wellicht. Maar hoe vaak blijkt ook niet dat een artiest de verwachting niet waar kan maken?
Maar ik zal dit zelf niet meer gaan draaien. Misschien als ik zelf de leeftijd van Roger nu bereik. Tot die tijd klinkt het niet als mijn klok.

avatar van Mel24
Marijke1960 schreef:

Oooh nee.. Was onmiddellijk verkocht vanaf de eerste noot.. ? Direct op vinyl besteld.. Zaaaaaalig.. Net nog genoten.. ?

avatar van Marijke1960
Mel24 schreef: