Arcade Fire - Everything Now (2017)

mijn stem
3,15
352 stemmen

Canada
Rock / Pop
Label: Columbia

  1. Everything_Now (Continued) (0:46)
  2. Everything Now (5:03)
  3. Signs of Life (4:36)
  4. Creature Comfort (4:43)
  5. Peter Pan (2:48)
  6. Chemistry (3:37)
  7. Infinite Content (1:37)
  8. Infinite_Content (1:41)
  9. Electric Blue (4:02)
  10. Good God Damn (3:34)
  11. Put Your Money on Me (5:53)
  12. We Don't Deserve Love (6:29)
  13. Everything Now (Continued) (2:22)
totale tijdsduur: 47:11
599 BERICHTEN 10 MENINGEN
zoeken in:
2,5
0
geplaatst: 31 juli, 21:47 uur [permalink]
FRNKY schreef:
Als ik toch nog iets positiefs moet noemen dan vind ik de albumcover wel erg geslaagd. Een mooie middelvinger naar de smartphone-verslaafde generatie die in het moment zelf enkel bezig is met vastleggen én bewerken én terugkijken waardoor je de daadwerkelijke ervaring -die nog volop aan de gang is- gewoon mist.


Niet dat de albumcover mij veel kan schelen maar ik vind hem net heel generiek en karakterloos, lijkt wel eentje die ook van The Killers had kunnen zijn. Eén van de zaken waaraan je kan zien dat dit hun eerste album op een major label is.

2,5
0
geplaatst: 31 juli, 21:51 uur [permalink]
lowieke schreef:


Wat resulteert in, misschien slechts naar mijn idee, stuk voor stuk ijzersterke pop songs maar wel tekstueel te sterk om als poppy te classificeren. Ik denk dat het daar bij lui als Pitchfork mis gaat. Zij blijven, al zullen ze dat zelf nooit zo erkennen, hangen in het verleden van Arcade Fire. Hoewel ze denken open te staan voor veranderingen beschilderen ze dit als een stap terug enkel omdat het een stap richting een 'commerciele poppy' sound is. Dit noem ik tussen aanhalingstekens omdat ze volgens mij slechts gebruik maken van commercieel en poppy als invloed om toch echt wel een eigen sound, en ook vooral thema, neer te zetten.

Dat is een verandering in sound die een Pitchfork niet aan kan omdat zij alleen maar vernieuwing zoeken.


Misschien moet je de recensie in kwestie eens daadwerkelijk lezen. Kan helpen.

avatar van west
4,0
1
geplaatst: 31 juli, 21:51 uur [permalink]
Morinfen schreef:
(quote)


Niet dat de albumcover mij veel kan schelen maar ik vind hem net heel generiek en karakterloos....
Wat ik zie is werkelijk fraaie fotografie, met Death Valley op de cover, ook binnenin de foldout hoes (een originele studio foto van bovenaf) en op de binnenhoes (een prachtige bandfoto in zwart-wit)

avatar van lowieke
5,0
0
geplaatst: 31 juli, 21:55 uur [permalink]
Morinfen schreef:
(quote)


Misschien moet je de recensie in kwestie eens daadwerkelijk lezen. Kan helpen.


Exact de reden waarom ik zeg een Pitchfork en lui als. Simpelweg een voorbeeld. Maar je hebt gelijk. Ik heb echter die van pitchfork gelezen maar geen sterk voorbeeld.

2,5
0
geplaatst: 31 juli, 21:59 uur [permalink]
west schreef:
(quote)
Wat ik zie is werkelijk fraaie fotografie, met Death Valley op de cover, ook binnenin de foldout hoes (een originele studio foto van bovenaf) en op de binnenhoes (een prachtige bandfoto in zwart-wit)


Ik vind dit een zeer veilige cover, het soort die je makkelijk op grote schaal op billboards kan hangen zonder dat het stoort of uitdaagt (en in Brusselse stations was dat vandaag trouwens ook het geval) , kan je bv minder zeggen over die van Reflektor.
Soit, geweldige albums zat met matige covers dus daar wat maakt het ook uit.

4,0
0
geplaatst: 31 juli, 21:59 uur [permalink]
Ik had oorspronkelijk een heel verhaal getypt, maar het internet begaf het. Nu dus even een verkorte versie.

Mijn conclusie na 8 luisterbeurten: in tegenstelling tot de losstaande singles, vind ik (geheel tegen mijn verwachting in) het album heel goed. Catchy, een hoog repeat gehalte en vrolijk. Het album klopt voor mij als geheel, van begin tot eind is het één constante rit. De beleving klopt in mijn ogen.

Ik snap dat de 'echte fans' niet krijgen wat ze normaal gesproken verwachten. Lyrics zijn minder sterk dan voorgaande albums en het voelt allemaal een stuk luchtiger aan. Toch denk ik de boodschap te snappen en vind ik het als geheel juist ijzersterk: hele vrolijke en luchtige deuntjes, in tegenstelling tot enkele onderwerpen die worden aangehaald. Een vreemd contrast, maar daarom niet minder treffend.
Creature Comfort bijvoorbeeld. Een geweldig nummer wat mij betreft.

Ik kan daarentegen deze vernieuwing alleen maar toejuichen. Ik vind het verrassend als een band zich soms ontdoet van zijn kracht en zichzelf opnieuw ontdekt. Arcade Fire en elektronische indiepop. Ik denk dat niemand dit 5 jaar geleden had kunnen voorspellen. Voor de één een gemiste kans, voor de ander een geslaagde kans. Ik denk dat de gemengde kritieken dit bewijzen.

Waar ik verwachtte dat Arcade Fire mijn grootste teleurstelling ging worden dit jaar, zal het waarschijnlijk mijn grootste verrassing worden!

2,5
0
geplaatst: 31 juli, 22:03 uur [permalink]
lowieke schreef:
(quote)


Exact de reden waarom ik zeg een Pitchfork en lui als. Simpelweg een voorbeeld. Maar je hebt gelijk. Ik heb echter die van pitchfork gelezen maar geen sterk voorbeeld.


Er zijn heel wat negatieve recensies geschreven over dit album en hetgeen wat jij insinueert ga je daar zelden tot nooit in terug vinden. Eerder popgerichte albums zijn anno 2017 trouwens net bijzonder hip, niks dat b.v. beter onthaald is dit jaar door critici dan dat album van Lorde.

 
0
geplaatst: 31 juli, 22:14 uur [permalink]
juvefc_robin schreef:

Ik kan daarentegen deze vernieuwing alleen maar toejuichen. Ik vind het verrassend als een band zich soms ontdoet van zijn kracht en zichzelf opnieuw ontdekt. Arcade Fire en elektronische indiepop. Ik denk dat niemand dit 5 jaar geleden had kunnen voorspellen. Voor de één een gemiste kans, voor de ander een geslaagde kans. Ik denk dat de gemengde kritieken dit bewijzen.

Waar ik verwachtte dat Arcade Fire mijn grootste teleurstelling ging worden dit jaar, zal het waarschijnlijk mijn grootste verrassing worden!


Could'nt agree more, geef dit album alsjeblieft tijd om te groeien. Er staan enkele baggernummers op maar als je dit vergelijkt met sommige andere overgehypte bands is er toch wel een duidelijk niveauverschil ... Ik neig nu toch ook eerder naar een dikke 3.5 of 4 ! En Everything Now is gewoon het beste nummer dat ze ooit bedacht hebben. Het totale plaatje klopt zo goed, die hoes en het concept van de aparte logo's, dat is uiteraard commercieel maar ook echt wel een tikje geniaal.

Maar ik blijf erbij, muziekbeoordeling is subjectief en daar is absoluut niets mis mee ! Op naar de volgende vette release, qotsa of lcd om maar twee te noemen waar ik hard naar uitkijk.

avatar van lowieke
5,0
0
geplaatst: 31 juli, 23:04 uur [permalink]
Morinfen schreef:
(quote)


Er zijn heel wat negatieve recensies geschreven over dit album en hetgeen wat jij insinueert ga je daar zelden tot nooit in terug vinden. Eerder popgerichte albums zijn anno 2017 trouwens net bijzonder hip, niks dat b.v. beter onthaald is dit jaar door critici dan dat album van Lorde.


Oke, hoe jij het wilt. Maar om mezelf enigzins te verdedigen... Alleen al in het eerder genoemde Pitchfork reviewtje, waarvan ik al concludeerde dat dat zelfs nog een slecht voorbeeld is, komt het naar mijn inziens al voor, er staat een deel in over dat dance/pop te gemakkelijk geinterpreteert word en te klakkeloos word overgenomen. Als ik het me goed herinner natuurlijk.

avatar van thetinderstick
3,5
0
geplaatst: 31 juli, 23:22 uur [permalink]
Ik weet niet of iemand het hier al opgemerkt had, maar het gitaarriedeltje in 'Infinite_Content' is vrijwel identiek aan de gitaaroutro van The Suburbs.

oh, en er is een review van Anthony!
Arcade Fire - Everything Now ALBUM REVIEW - YouTube

avatar van pmac
3,5
0
geplaatst: 31 juli, 23:24 uur [permalink]
Ik verhoog hem met een halfje. Er zit toch iets fascinerends aan dit album.

3,5
0
geplaatst: 31 juli, 23:41 uur [permalink]
Ik denk gewoon dat deze band de kamelen van de 21e eeuw zijn. De band waar een recensent of de Mume-lezer van in de war raakt....gezien de reacties.

Arcade Fire - David Bowie Tribute Parade - YouTube

2,5
0
geplaatst: 1 augustus, 06:11 uur [permalink]
lowieke schreef:
(quote)


Oke, hoe jij het wilt. Maar om mezelf enigzins te verdedigen... Alleen al in het eerder genoemde Pitchfork reviewtje, waarvan ik al concludeerde dat dat zelfs nog een slecht voorbeeld is, komt het naar mijn inziens al voor, er staat een deel in over dat dance/pop te gemakkelijk geinterpreteert word en te klakkeloos word overgenomen. Als ik het me goed herinner natuurlijk.


Dat staat er toch nergens in? Wat ze wel aangeven is dat die dance-invloeden op een enge en repetitieve manier aangewend worden of om het artikel te citeren "as if the only lesson they took from dance music is that songs should, above all, alternate between two chords". Nagels met koppen wat mij betreft (al passen ze dat dan ook toe op Put Your Money On Me wat net één van de weinige songs is waar wel subtiele progressie inzit), veel nummers drijven op één ideetje dat dan tot in den treure herhaald wordt. Gevolg is dat een aantal nummers al snel verzanden in een eindeloze herhaling van een bepaald refrein (Chemistry, Peter Pan, Infinite Content, einde van Signs of Life).

avatar van vinylbeleving
2,0
1
geplaatst: 1 augustus, 09:43 uur [permalink]
Tja wat kan ik aan al deze berichten nog toevoegen? De plaat stelt nogal teleur. Op het het titelnummer, Creature Comfort, en Put Your Money On Me klinkt nog wel enige urgentie en diepgang, maar verder klinkt het album inspiratieloos, vlak en saai. Jammer. Mijn geld zal ik er ditmaal niet op stuk slaan, het bestelde vinyl laat ik dus mooi aan me voorbij gaan.

3,5
0
Pim
geplaatst: 1 augustus, 11:29 uur [permalink]
Wel aardig maar geen verpletterende indruk, zoals die er wel was bij Funeral en Neon Bible.

avatar van Sandokan-veld
3,0
11
geplaatst: 1 augustus, 11:42 uur [permalink]
Arcade Fire is, arguably, 's werelds grootste alternatieve rockband zonder een echte hit. In de tussentijd hebben ze, over vier elpees, wel zo'n beetje een hele levenscyclus doorlopen, van jeugdige Sturm und Drang op Funeral ('When daddy comes home/ we always start a fight/ so the neighbors can dance/ to the police lights') tot een midlife crisis- achtige delusie op Reflektor ('We fell in love/ when I was nineteen/ and now we're staring at a screen'). Intussen is Win Butler pas 37, en is het misschien inderdaad tijd om werkelijk aansluiting te zoeken bij een mainstream-publiek.

Ik zou mezelf niet omschrijven als een groot Arcade Fire-fan, toch heb ik al hun albums redelijk grondig beluisterd. Hun veelgeprezen optreden op Best Kept Secret heb ik grotendeels gemist omdat ik op dat moment nog aan het grooven was op/ afkoelen was van het weergaloze optreden van Thurston Moore (no regrets, overigens).
Ik merk dat ik op elke AF-plaat dingen heb gevonden om van te houden, maar ook tegen steeds dezelfde irritaties aanloop, bijvoorbeeld een nogal pompeuze nadruk op diepzinnigheid die ze niet altijd kunnen waarmaken. Het maken van een pure popplaat zou die laatste irritatie kunnen wegnemen, maar... niet echt. Als ik Butler hoor kwelen over jongens en meisjes die zeggen: 'God/ make me famous/ or if you can't/ just make it painless', heb ik nog steeds de neiging om een beetje met mijn ogen te rollen.

Maar die track ('Creature Comfort') is nog altijd wel een goed liedje, en dat is ook altijd de verlossende kwaliteit geweest van Arcade Fire: ze kunnen soms verdomd mooie liedjes schrijven. Verder heb ik altijd de aangename tegendraadsheid van hun werk plezierig gevonden. Denk de maniakale gitaarsalvo's van 'Power Out', of de gorgelende kerkorgels op 'Intervention'.

De wat gladde productie op Everything Now weet dat laatste op een haar na te vernietigen. We moeten het doen met wat gerag op 'Infinite Content' (waardeloos nummer verder), en wat meer subtiele accenten in de andere nummers. Nu is het zeker mogelijk dat bij herhaalde beluistering het geluidsbeeld van deze plaat rijker is dan het lijkt, terwijl de songs meer in mijn systeem komen en kleine details gaan opvallen. Maar, en dit is wellicht een vooroordeel: Arcade Fire is nooit echt een band geweest die ik associeerde met 'subtiliteit.'

Het grootste probleem van deze laatste worp is echter, en ik weet dat ik niet de eerste ben die hiermee komt, dat een aantal songs echt van bedenkelijk niveau zijn. Met name het middenstuk van de plaat klinkt als een verzameling lauwe B-kantjes. Dit is een euvel waar Reflektor al onder leed, en in mindere maten de voorgaande platen ook, en in wezen is het hier minder irritant, omdat 'Everything Now' korter is, puntiger.

Maar de productie temt ook het heilige vuur waar de band eerder in hun loopbaan minder geslaagde tracks mee camoufleerde ('Normal Person' van hun vorige plaat is een voorbeeld wat in me opkomt van de gave van de band om een betrekkelijke drol op te poetsen tot een betrekkelijke crowdpleaser).

Al met al blijft de indruk hangen van een band die beter wat selectiever had kunnen zijn, of een paar maanden extra had kunnen besteden aan het schrijven van de songs. Met halfbakken tracks als 'Peter Pan' maakt Arcade Fire het wel erg makkelijk voor zijn criticasters.

Zonde, want in bijvoorbeeld het titelnummer (dat zich bij elke herbeluistering meer openbaart als een bona fide anthem) of het aandoenlijke We Don't Deserve Love hoor je de potentie voor wat, met wat extra zorg en aandacht, één van de meest weergaloze popplaten van het decennium had kunnen worden. Voor nu kan ik niet meer zeggen dan dat ik het zonder tegenzin vijf keer heb uitgeluisterd, en een paar keer echt opveerde uit mijn stoel. We mogen meer verwachten van Arcade Fire, denk ik, ook als 'niet echt superfan.'

avatar van itchy
3,0
1
geplaatst: 1 augustus, 12:02 uur [permalink]
^
|
|

Dit dus, inclusief het stuk over Thurston Moore.

avatar van Rudi S
4,0
0
geplaatst: 1 augustus, 12:18 uur [permalink]
Ach de band had ten tijde vh debuut ook al heel wat liedjes liggen dus dat zou wel snor zitten.
Na een paar albums vol pompende Springsteen rock (veel fans proberen die overduidelijke referentie te ontkennen maar dat is gelijk aan het ontkennen dat Katy Perry (ook al gehaat op haar laatste album en ze is zo aardig) donker haar heeft ondanks dat geverf).

Nu wordt er gedanst en is er pop , tja dat zouden de echte fans van Bruce ook niet waarderen, maar het is wat nieuws en over een jaar of 5 is iedereen hier aan gewend en krijgt Arcade Fire weer gemiddelde album scores van 4.25 zoals het hoort.

2,0
3
geplaatst: 1 augustus, 13:02 uur [permalink]
Maar die track ('Creature Comfort') is nog altijd wel een goed liedje, en dat is ook altijd de verlossende kwaliteit geweest van Arcade Fire: ze kunnen soms verdomd mooie liedjes schrijven.

Inderdaad en dit is nu precies het probleem van EN: het gebrek aan goeie liedjes. Creature comfort is een van de heel weinigen. Dit is ook wat me stoort aan het feit dat criticasters van de nieuwe plaat op MuMe worden weggezet als conservatievelingen die de nieuwe sound niet accepteren. Het gaat helemaal niet om de sound! Van mijn part gebruiken ze alleen nog maar elektronica: zolang de liedjes maar okay zijn.

Neem Signs of life....kom op nou zeg!

Kijken hoe lang deze lobby om het cijfer weer op te krikken stand houdt..

avatar van Noere
1,0
1
geplaatst: 1 augustus, 13:42 uur [permalink]
Rudi S schreef:
Ach de band had ten tijde vh debuut ook al heel wat liedjes liggen dus dat zou wel snor zitten.
Na een paar albums vol pompende Springsteen rock (veel fans proberen die overduidelijke referentie te ontkennen maar dat is gelijk aan het ontkennen dat Katy Perry (ook al gehaat op haar laatste album en ze is zo aardig) donker haar heeft ondanks dat geverf).

Nu wordt er gedanst en is er pop , tja dat zouden de echte fans van Bruce ook niet waarderen, maar het is wat nieuws en over een jaar of 5 is iedereen hier aan gewend en krijgt Arcade Fire weer gemiddelde album scores van 4.25 zoals het hoort.


Mwah ik denk niet dat de gemiddelde AF fan/luisteraar/whatever zo behoudend is dat er wordt terug gedeinsd voor wat dansbare synthpop. Zo verheffend is dit toch allemaal niet? Gewoon een indieplaat met wat synthesizers en disco invloeden met een semi donker randje, iets wat al vele malen en veel beter is uitgevoerd.

avatar van OscarWilde
2,5
0
geplaatst: 1 augustus, 14:02 uur [permalink]
Rudi S schreef:
Ach de band had ten tijde vh debuut ook al heel wat liedjes liggen dus dat zou wel snor zitten.
Na een paar albums vol pompende Springsteen rock (veel fans proberen die overduidelijke referentie te ontkennen maar dat is gelijk aan het ontkennen dat Katy Perry (ook al gehaat op haar laatste album en ze is zo aardig) donker haar heeft ondanks dat geverf).

Nu wordt er gedanst en is er pop , tja dat zouden de echte fans van Bruce ook niet waarderen, maar het is wat nieuws en over een jaar of 5 is iedereen hier aan gewend en krijgt Arcade Fire weer gemiddelde album scores van 4.25 zoals het hoort.


Dit zou kloppen moest Reflektor niet redelijk onthaald zijn. Dat was toch ook al veel meer synth, wat makkelijkere nummers. Probleem daarmee was dat het te lang duurde en dat er daardoor ook al filler opstond. Vandaar de lagere score vergeleken met andere albums van AF. Dus moest de "conservatieve" kramp van "Springsteen-fans" er geweest zijn, dan had die bij vorige plaat op deze schaal moeten voltrekken. De stap van Suburbs naar Reflektor was wel groter dan van Reflektor naar deze, m.i.

avatar van Rudi S
4,0
0
geplaatst: 1 augustus, 14:14 uur [permalink]
Noere schreef:
Gewoon een indieplaat


Wat maakt dit een indieplaat??? Deze zitten op hetzelfde label: https://www.musicmeter.nl/label/26/4300

Dat het al eens beter is gedaan wordt denk ik door iedereen hier onderschreven

avatar van Fathead
4,0
1
geplaatst: 1 augustus, 16:18 uur [permalink]
Potverdekke, wat kan Sandokan-veld knap recenseren. Petje af!

avatar van Noere
1,0
1
geplaatst: 1 augustus, 17:42 uur [permalink]
Rudi S schreef:
(quote)


Wat maakt dit een indieplaat??? Deze zitten op hetzelfde label: https://www.musicmeter.nl/label/26/4300

Dat het al eens beter is gedaan wordt denk ik door iedereen hier onderschreven


Ik bedoel indie hier meer als aanduiding voor muziek met een ietwat afwijkend/alternatief geluid, dus niet zozeer de oorspronkelijke betekenis. Het is geen mainstream geluid ala Coldplay of Editors ofzo, daarvoor is het toch wat te snerpend (afgezien van het titelnr. dan misschien).
Op hetzelfde label zijn overigens ook releases van passion pit en mgmt verschenen die ik ook wat meer onder indie schaar. Met name aan die laatste moest ik gelijk denken bij deze plaat (creature comfort > time to pretend, electric blue > electric feel; alsook aan het canadese grimes).
Verschil is alleen dat AF boeiende ideeën en variatie binnen de nummers mist met deze EN. Ik zie het ook niet echt gebeuren dat deze plaat over 5 jaar alom geroemd gaat worden zoals jij beweert, maar de tijd zal het uitwijzen.
Reflektor begon bij mij ook op 2*, is nog wel gegroeid naar 3*, voor wat het waard is
Voor nu laat ik deze even een paar weken/maanden liggen, daarna wellicht weer een keer proberen. Genoeg andere boeiende releases (infinite content..). Begint teveel op de zenuwen te werken dit (die panfluit in het titelnummer, fucking hell).

avatar van Rudi S
4,0
0
geplaatst: 1 augustus, 17:47 uur [permalink]
Noere schreef:
Ik zie het ook niet echt gebeuren dat deze plaat over 5 jaar alom geroemd gaat worden zoals jij beweert,


Nee dat beweer ik nergens, sterker ik verwacht dat het gemiddelde van dit album amper nog zal stijgen.
Ik verwacht wel dat zij over een paar jaar weer albums met hogere scores gaan maken.
Maar ook op naar andere mooie muziek hier.

avatar van Noere
1,0
0
geplaatst: 1 augustus, 17:59 uur [permalink]
Rudi S schreef:
maar het is wat nieuws en over een jaar of 5 is iedereen hier aan gewend en krijgt Arcade Fire weer gemiddelde album scores van 4.25 zoals het hoort.


Wellicht wat te snel gelezen maar een rare voorspelling is het ook wel. Het is maar de vraag of ze over vijf jaar nog een album in deze trand uitbrengen.
Daarvan uitgaand; als iedereen volgens jouw redenering over vijf jaar aan het nieuwe geluid gewend zou zijn, zou de waardering voor dit album toch ook moeten stijgen.
Mja dit verzandt een beetje in geneuzel. Past wat dat betreft wel bij de plaat.

avatar van Frenz
2,0
0
geplaatst: 1 augustus, 18:00 uur [permalink]
Sterker nog, ik zie 'm nog wel dalen, Rudi S. Ik merk zelf dat de nummers waarvan ik groeipotentie vermoedde dat niet doen en dat de irritatie bij andere nummers sterk groeit, Electric Blue kan ik niet meer aanhoren eigenlijk (mede dankzij het vernietigende commentaar van Anthony over haar stemgeluid, I admit). Daar waar ik bij andere AF albums investeerde omdat ik voorvoelde dat het zou lonen, haak ik hier bewust af

Ik vrees dat voor mij alleen het 'zomerhitje' E.N. blijft (en dat ik die als de herfst intreedt ook zat ben).

avatar van Gyzzz
3,0
1
geplaatst: 1 augustus, 18:19 uur [permalink]


Uitstekende recensie! Zeer eens met de meeste van je observaties - ik kom dan ook op dezelfde score uit.

Wat mij betreft heeft Arcade Fire met dit album het pretentieuze randje definitief van hun muziek gehaald. Wat daaronder zit is niet heel anders dan eerder werk, zij het wat concreter allemaal. Is me ook totaal onduidelijk wat daar briljant of minder commercieel aan zou zijn: een 'Rebellion (Lies)' is bijvoorbeeld net zo makkelijk verteerbaar / radiovriendelijk als het gros van dit album.

avatar van ElPatron
2,5
0
geplaatst: 1 augustus, 19:32 uur [permalink]
2.0 die ik eerst gaf was een ruime onvoldoende. Vervolgens steeg ik van onvoldoende naar net aan voldoende. Een 3-ster.

Zo, dit album nu voldoende beluisterd.

Ga nu weer verder met betere albums van wie dan ook.

(Vind de muziek van dit album niet goed genoeg om vaker te draaien. Dan moet een album minstens een 4 sterren of hogere score behalen. Deze dus niet. Jammer.)

Alle fans van dit album veel succes met het draaien van deze 47 a 48 minuten qua concept. Maar het concept zit hier de muziek VOLLEDIG IN DE WEG!!!

AF maakt absoluut goede muziek. Maar hun IQ overstijgt hier hun EQ. Dus muzikaal te klinisch, te weinig emotie. Op zich past dit mooi bij de huidige 24/7 disposable maatschappij... Maar om naar disposable muziek te gaan luisteren, nee. Ik ben toch zeker niet gek? (Koop ook zeker niets bij deze verschrikkelijke discounter, maar dit terzijde....)

Perpetuum Mobile heet de volgende van AF. ?

avatar van ElPatron
2,5
0
geplaatst: 1 augustus, 19:47 uur [permalink]
Zou me niks verbazen dat Butler en consorten hinniken van plezier als ze zien dat mensen hier hun album waarderen met 4 sterren of hoger....

(Hoe ver kan een artiest gaan om hun fans alles te laten slikken? Ver! Heel ver soms. Kijk, soms bouwt een artiest een flinke korrel zout in om te blijven relativeren..... Catch my drift?)