U2 - All That You Can't Leave Behind (2000)

Ierland
Rock / Pop
Label: Island

1. Beautiful Day (4:07)
  2. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of (4:32)
  3. Elevation (3:47)
  4. Walk On (4:56)
  5. Kite (4:26)
  6. In a Little While (3:39)
  7. Wild Honey (3:46)
  8. Peace on Earth (4:48)
  9. When I Look at the World (4:17)
  10. New York (5:30)
  11. Grace (5:31)
  12. The Ground Beneath Her Feet * (3:43)
  13. Levitate * (5:09)
  14. Summer Rain * (4:07)
  15. Stateless * (4:07)
  16. Always * (3:48)
  17. Love You Like Mad * (4:18)
  18. Big Girls Are Best * (3:36)
  19. Don't Take Your Guns to Town * (4:13)
  20. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of [Acoustic] * (3:44)
  21. Flower Child * (4:55)
  22. Elevation [Live from Boston] * (5:09)
  23. Beautiful Day [Live from Boston] * (4:42)
  24. Until the End of the World [Live from Boston] * (5:15)
  25. Stuck in a Moment You Can't Get Out Of [Live from Boston] * (5:40)
  26. Kite [Live from Boston] * (5:25)
  27. Gone [Live from Boston] * (4:55)
  28. New York [Live from Boston] * (5:50)
  29. I Will Follow [Live from Boston] * (5:09)
  30. Sunday Bloody Sunday [Live from Boston] * (7:07)
  31. In a Little While [Live from Boston] * (6:54)
  32. Desire [Live from Boston] * (3:06)
  33. Stay (Faraway, So Close!) [Live from Boston] * (4:49)
  34. Bad / "40" [Live from Boston] * (6:22)
  35. Where the Streets Have No Name [Live from Boston] * (6:31)
  36. Bullet the Blue Sky [Live from Boston] * (6:18)
  37. With or Without You [Live from Boston] * (5:31)
  38. The Fly [Live from Boston] * (7:55)
  39. Wake Up Dead Man [Live from Boston] * (1:25)
  40. Walk On [Live from Boston] * (6:37)
  41. Elevation [Paul van Dyk Remix] * (7:56)
  42. Elevation [Influx Remix] * (4:03)
  43. New York [Carnegie's Deli Mix] * (7:05)
  44. New York [Superman Kicks Ativan Remix] * (7:31)
  45. Beautiful Day [Quincey & Sonance Remix] * (7:56)
  46. Beautiful Day [The Perfecto Mix] * (7:50)
  47. In a Little While [Nightmares on Wax Remix] * (5:15)
  48. Walk On [Wyclef Jean Remix] * (4:43)
  49. When I Look at the World [Picante Remix] * (5:14)
  50. Elevation [Escalation Mix] * (7:05)
  51. Elevation [Quincey & Sonance Remix] * (6:55)
avatar van Ice Cream Man
Deze lage quotering verbaast me toch wel. Wat mij betreft is dit een absolute topplaat die van begin tot eind een (zeer) hoog niveau haalt. Een van m'n favoriete U2-platen, ondanks het feit dat ik hun voorgaande, meer experimentele platen ook weet te smaken.

zeer sterk album van U2 vind ik persoonlijk,In a little while is een ijzersterk nummer,New York is het minste nummer

stuart
Het album zit niet bij mijn 5 favoriete albums van U2, maar slecht vind ik het zeker niet. Zoals ze van een ander bekend bandje al eens zeiden; ik hoor liever een wat 'minder' album van ze dan een betere van een menig ander bandje.

avatar van Queenidiot
Hoewel ik niks met Bono's stem heb, hou ik wel van U2. De nummers die the Edge schrijft spreken mij gewoon erg aan. Dit album geef ik 3,5 sterren. Met Beautiful Day en Syuck In A Moment als beste nummers van de plaat.

Prima cd zonder echte zwakke nummers en echte uitschieters. Met pistool op mijn hoofd zou ik dan voor Kite kiezen

avatar van notsub
Het grappig te zien dat de score niet bijzonder hoog is, maar de plaat wel in de top 250 staat. Typisch een U2 geval, denk ik. De populariteit van de band zorgt voor de topnotering en is de realiteit van het gemiddelde voorbij gestreefd. Ik ben best wel gecharmeerd van Bono en collega's, maar op deze plaat waardeer ik eigenlijk alleen de eerste drie nummers. Daarna volgen er nog wat leuke momenten, maar wordt het ook wat te gezapig hier en daar.

avatar van sierrra

Een redelijk album. Staan een aantal mooie nummers op maar wordt inderdaad soms wat gezapig. En New York vind ik veruit het beste nummer van deze cd. Had zo op de The Joshua Tree gekund.

avatar van Roel-
Een schitterend album wat ik een ontelbaar keer heb beluisterd. Alle nummers zijn bij elke luisterbeurt weer een genot om te horen. Mijn favoriete track is When I look at the world, vind het gewoon een lekker nummer waar ik elke keer weer kippenvel bij krijg.

avatar van sierrra
Als je dit een schitterend album vindt, snap ik echt niet waarom je OK Computer van Radiohead maar twee sterren geeft.

avatar van Roel-
sierrra schreef:

Aangezien ik dit album heel vaak geluisterd heb en het me nog steeds niet verveeld. OK Computer kan ik met moeite 1x beluisteren, de muziek ligt me gewoon niet. Vandaar een groot verschil.

DonDijk
sierrra schreef:

En ik snap deze vergelijking totaal niet

Goed album,vooral de hits beautiful day en elevation staan als een huis,het is niet het beste werk van u2 maar zeker ruim voldoende

avatar van sierrra
Ik doe er 0,5 punt bij. Deze cd is zeker niet minder dan zijn opvolger, misschien zelf iets beter.

avatar van devel-hunt
Eén van mijn favoriete U2 platen, in ieder geval hun meest optimistische en waarin hun religeuze achtergrond op de voorgrond staat. Van Beautiful day krijg ik bijna een hallelujah gevoel terwijl het nummer er echt voor zorgt dat de dag goed begint. Het kospel gevoel van walk on zorgt eveneens voor een religeus gevoel zonder dat het storend op de voorgrond staat.

avatar van rkdev
Op het moment van de release was ik erg te spreken over dit album van mijn favorite band. Ondertussen is mijn mening wat veranderd. Wat overblijft zijn 3 briljante songs (Beautiful Day, Walk On en Kite), 3 goede songs (Stuck in a Moment, Elevation en In a Little While) en 5 vullers.
Gemiste kans dus.

In elpee termen: bijna perfecte A kant, zeer zwakke B kant.

avatar van sierrra
Bij mij ging het net andersom. Bij de release vond ik dit album maar niks. Heb het tot dit jaar links laten liggen. Nu toch maar gekocht omdat het de enige u2 plaat was die ik niet had, en ik moet zeggen dat ik van mening ben veranderd. Het is gewoon weer een goede u2 plaat..
Favoriete nummers. Kite, Walk On ,When I Look At The World en New York.

avatar van Madjack71
Mooie plaat, mooie hoes en een album dat voor mij i.i.g de sfeer reflecteerd van die tijd. Maar dat doen ze wel vaker getuige The Joshua Three en Achtung Baby. Met dit album scoorden ze de ene grote hit na de andere en met Beautiful Day hun 1ste no.1 in nederland, als ik mij niet vergis. Blijft een van de grootste kwalitatieve bands die er zijn. Coldplay kan er aan ruiken.

Pieter Paal
'Stuck in a Moment You Can't Get Out Of' vind ik hier het beste nummer.

Gregson
Zeker een degelijk album van U2. New York heb ik altijd het beste nummer op het album gevonden. Dat intro alleen al. Erg sterk.

avatar van Foetsj_NL
Heb hier toch hele fijne herinneringen aan. Beautiful Day doet mij absoluut niks, en is naar mijn mening samen met Grace het slechtste nummer van de plaat. Stuck in a Moment and You Can't Get Out Of klinkt heerlijk in het gehoor, prachtig nummer, vrij rustig en luistert gewoon lekker weg.

Elevation doet het qua rock stukken beter dan Beautiful Day. Het 'woohoo' is zo simpel, maar geeft gewoon een totaal andere sfeer aan de song. Kite is zo mooi, kan dat nummer wel 100x achter elkaar luisteren en nog verveeld het niet, hetzelfde geld voor In A Little While. Wild Honey is opzich niet zo heel bijzonder, maar het klinkt 'gewoon' lekker.

Peace on Earth is hier misschien niet zo populair, maar ik vind hem enorm mooi. When I Look at the World is misschien wel de grootste verassing. Van de afsluiter, Grace, kan ik echt niet warm of koud worden.

avatar van steve harris
Hier hoorde ik weer u2 back to basic, hoewel ik de moderne u2 ook wel te pruimen vond maar dan liever niet van u2 zelf

zicos
Walk On is briljant

avatar van Guinness1980
Pieter Paal schreef:
'Stuck in a Moment You Can't Get Out Of' vind ik hier het beste nummer.

Vind ik juist samen met Grace en Elevation de zwakste nummers van dit album.

Kite, In a little while en New York vind ik dan weer de beste nummers.

Moet eerlijk zijn dat ik hem al een tijdje niet meer heb geluisterd, maar slecht is het album niet.

avatar van bertus99
In a little while blijf ik erg goed vinden. Het toont waar U2 toe in staat is als ze eens alle bombast,galm,echoottjes en effectjes achterwege zouden laten. Het is zo jammer dat de band dit soort lekker kale nummers niet meer maakt. In a little while is vooral zo goed omdat het net is of ze in je kamer staan te spelen en de stem van Bono heeft op dit nummer zoveel soul dat het me me doet denken aan zangers als Otis Redding of James Brown

Dit album heeft mij het minst geraakt, moet ik eerlijk zeggen....geweldige nummers als New York, Stuck, In a little while en Walk On daargelaten..Beautiful Day, geweldige single....de rest is voor mij doorbijten....ook het door veel mensen als topper aangeduide Elevation vind ik als rechtgeaarde U2 fan tenenkrommend.....
Ook Kite zegt mij niet zo veel.....zeker niet slecht, maar komt bij niet echt binnen....

avatar van Chronos85
Wat heeft toch iedereen tegen dit album? Relatief simpele maar o zo pakkende nummers. Elk nummer heeft duidelijk een eigen identiteit, en de teksten zijn meer dan behoorlijk. Het is wellicht wat poppy maar dat vind ik absoluut niet storend. Misschien gek maar dit is één van de weinige albums van U2 die ik (in positief opzicht) een constant niveau vind hebben...

avatar van Twinpeaks
Zelfs in de up tempo nummers mis ik een bepaalde drive.Ik vind het een lamlendige plaat,die in het begin nog een beetje vonkt ,maar daarna als een nachtkaars uitgaat.Op voorganger Pop begon ik U2 te verliezen,op deze ben ik ze helemaal kwijt.Een gevoel dat ik tot de dag van vandaag nog steeds heb.Misschien ben ik ze wel ontgroeid.

avatar van James Douglas
Damn, krijg net voor de eerste keer The Ground Beneath Her Feet voor mijn kiezen. Die song heeft werkelijk alles wat dit album mist. Bono's vocalen die door merg en been gaan, die prachtige melodielijn en bovenal de mooie tekst die van Salman Rushdie komt. Bevestigd het vermoeden dat er veel meer had ingezeten.

LocoHermano
Ik zie hier mensen orakelen over Walk On. Onbegrijpelijk, bagger optima forma. Alsof volksstammen samendrommen rond een broodje poep en 'hallelujah' schreeuwen. Zo slecht, zo overschat, dat niets anders rest dan een gRimlach op het gelaat.

avatar van Von Helsing
LocoHermano schreef:

Als ik dit album hoor, moet ik altijd aan mijnheer de Uil denken: "Oogjes dicht en snaveltjes toe".