In tegenstelling tot de meesten, geen echte favoriet van me. Vooral deel twee van het lied dan.
Wilson heeft betere 'metal' of harde passages gemaakt in latere jaren. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Wedding Nails, Strip The Soul en The Creator Has A Mastertape op In Absentia. Het eerste deel van Russia On Ice, meer orkestraal en zweverig, pakt me veel meer ("I see the whole thing come down").
Voorts vind ik hier Four Chords het grootste gedrocht dat ooit aan Wilson's brein ontsproten is (ook al is het lied een ironisch statement naar popsterren die niets hoeven te doen om hun miljoenen te krijgen). Tweeluik (?) Shesmovedon en Last Chance vind ik dan weer prachtig. Die 2 komen vooral erg goed tot hun recht op de liveplaat Warszawa (waar de solo van Shesmovedon echt ongeëvenaard is, sweet mother of vibe). The Rest Will Flow laat ik wel eens horen aan vrouwelijke medemensen die niks met SW, PT of prog of zelfs rock hebben, binnenkopper/ijsbreker

Where We Would Be is erg mooi, maar vind ik net wat te traag. Op Warszawa spelen ze 'm iets sneller ("And how you would paint while I wrote my songs. Strange how you never become the person you see when you're young" - hemels). Hatesong is magistraal! Wat rest er nog, Feel So Low is wel érg deprimerend, mooi ja, maar ik leg het niet vaak op. Lightbulb Sun is de ultieme rock anthem van deze plaat, steengoede song, niks meer, niks minder. How is your life today? Apart, gedurfd, niet slecht
