Whispering Sons - Image (2018)

Belgiƫ

9. Dense (3:10)
  10. No Image (5:43)
avatar van Kos
Kos
Niet echt het meest vrolijke plaatje he, dit?

SadneSS iS rebellion

avatar van LucM
Deze band is in België een enorme hype. Hun sound deed mij onmiddellijk denken aan de new wave anno 1980 en meer bepaald Siouxsie & the Banshees door de zang, de donkere sfeer en vooral het gitaargeluid. Origineel is dat dus niet maar wat is er wel in 2018 wat echt vernieuwend is? Een meesterwerk is dat niet maar de songs zijn globaal wel sterk: duister, emotioneel en beklemmend. Tenslotte heb ik liever dat ze uit de postpunk/new wave putten dan bv. uit de AOR of nu metal.

Sippenhaft schreef:
SadneSS iS rebellion

Da's een andere band

Kos schreef:
Niet echt het meest vrolijke plaatje he, dit?

Sadness is Rebellion.....

Da's een andere band

Lebanon Hanover

avatar van dumb_helicopter
Fijn album, maar misschien net wat te veel van hetzelfde. De sterkste songs zitten bijna allemaal achteraan de plaats. Mooie vocalen van Fenne!

avatar van Hega
Heerlijk album en een geweldige band!
Heb ze vanavond in De Beurs (Eurosonic Groningen) mogen aanschouwen.
De zangeres is zeer intens en zorgt voor een boeiende performance.
Heb zeer genoten van deze band.

DjFrankie schreef:
Heb kaarten voor de nieuwe Nor

Te gek man! Zal daar vast heel goed klinken. Is een prima zaal met goede apparatuur. Als ze slim zijn nemen ze het op voor een eventueel live-album.

avatar van Premonition
De video is niet van het optreden op Eurosonic, ondanks de plakletters op het raam, wss een promovideo.

Hega schreef:
Heerlijk album en een geweldige band!
Heb ze vanavond in De Beurs (Eurosonic Groningen) mogen aanschouwen.
De zangeres is zeer intens en zorgt voor een boeiende performance.
Heb zeer genoten van deze band.

Oh, ze traden anders op vrijdag op waar ik bij was. Waarschijnlijk hebben ze meerdere optredens gedaan tijdens ESNS.

Jean-Maurice
Grappig dat de drummer altijd staat als hij drumt. Zie je niet vaak. Fenne heeft echt wel de x-factor. Wat een uitstraling!

avatar van reptile71
Het is ook niet echt een drumstel, maar drumpads waar die op slaat. Ze blijven vet goed live. Waarschijnlijk alleen maar beter geworden, want ze hebben zo ontzettend veel opgetreden afgelopen maanden. Vraag me af wanneer ze eens rust gaan nemen.

avatar van Hega

Dat klopt inderdaad

Premonition schreef:

Dit was blijkbaar een optreden op vrijdag overdag op het terrein van Goud Goed, aan het Damsterdiep in Groningen. Ze hebben dus minstens drie maal opgetreden in 2 dagen!

reptile71 schreef:
Het is ook niet echt een drumstel, maar drumpads waar die op slaat.

Ja, cool hè! Sommige bands deden dat ook wel in de jaren 80 maar het schijnt niet eenvoudig te zijn om zo te drummen. Maakt ze ook wel weer bijzonder.

avatar van steve harris
Ik vind dit echt een superalbum, ik hoorde hier ook siouxie and the banshees invloeden, maar er was ook een nummer dat mij aan ann clark deed denken met haar poetische verhalen.
Clan of Xymox, the Chameleons en Sisters of Mercy komen ook langs, ik hoor veel invloeden uit de oude post punk periode.
Er staat geen slecht nummer op, de plaat verveelt geen moment en de typische darkwave sfeer komt in elk nummer terug.

avatar van steve harris
daviddalemans schreef:
Voor mij het beste Belgische album van 2018! En live een heuse uppercut! Ga dat zien ga dat zien. Ter info: ze staan al vier weken #1 in De Afrekening (de wekelijkse top30 gestemd door de luisteraars van Studio Brussel). Muzikale groeten uit België
Waarom zijn ze nog niet gestrikt voor Werchter 2019 als ze zo populair zijn in Belgie, ik heb al menig tip (mailtje) die kant uitgestuurd dit is echt Belgisch trots van 2019 ze zouden niet misstaan in de Barn.

avatar van Castle
Dit album knalt lekker je kamer en ziel binnen, smaakt naar meerrr
Ook hoor je wat belgische voorvaderen als SigloXX terug..

Castle schreef:
Dit album knalt lekker je kamer en ziel binnen, smaakt naar meerrr

Check: Whispering Sons - Endless Party (2015) - MusicMeter.nl

Mijn eerste kennismaking met de band tijdens een live optreden vorig jaar april. Geweldige EP.

avatar van Castle
Jean-Maurice schreef:

Check: Whispering Sons - Endless Party (2015) - MusicMeter.nl

Die ga ik zeker checken en ja geloof graag het live dik is

Dik en vet!

avatar van Fairy Feller
Fantastisch album. Hoor veel terug van mn oude new wave helden. De heren hebben ook vast naar the Sisters of Mercy geluisterd, maar er zit ook genoeg eigens in. Zo donker dat ik r vrolijk van word.

avatar van reptile71
Fairy Feller schreef:
De heren hebben ook vast naar the Sisters of Mercy geluisterd...
Mogelijk weet je nog niet dat de zang van een dame komt. Overigens was zij nog amper bekend met new wave en post-punk toen ze werd gevraagd om te komen zingen. Daar waren de heren uiteraard wel door geïnspireerd.

avatar van Fairy Feller
Dat wist ik inderdaad niet. Klonk niet gelijk als een vrouw. Super! Had me nog niet in de achtergrond verdiept.

avatar van DjFrankie
Fairy Feller schreef:

Luister ook hun EP met The Wall, dat is mijn favoriete nummer

Haarm
Interessante site, dit musicmeter; gisteren voor het eerst deze beluisterd. Ik waan mezelf weer in de donkere tijd van de kruisraketten begin jaren 80. Heel apart om dit soort muziek weer eens te hebben gehoord.

avatar van MeesBowieFan1
Wat vind ik 'Alone' toch een heerlijk duister nummertje