The Slow Show - Lust and Learn (2019)

Label: [PIAS]

10. Sharp Scratch (3:52)
  11. Exit Wounds (3:47)
  12. Places You Go (5:03)
avatar van Wilko_64
De eerste twee albums waren prachtig. De stilte in de muziek (waar hebben we dat meer gehoord?) Dit album overtreft weer de eerste twee. Recent heb ik ze in een akoestische setup gezien bij de instore bij Sounds in Venlo. Aardige gasten en album laten signeren. I oktober ga ik ze live zien in de Muziekgieterij in maastricht.

avatar van Sparks
Prachtige afsluiter ook! Daardoor zet ik hem de hele tijd weer opnieuw aan.

Hoedijk
Drie prachtige albums (en heel verschillend ook) die in één week uitkomen en die nu de top van de rotatielijst beheersen, waarbij gezegd dat je Tool en bovengenoemd album niet zomaar opzet. Lust and Learn vind ik een heerlijk melancholisch album waar je even rustig voor moet gaan zitten. Ik ben benieuwd hoe dat live gaat klinken.

avatar van jrn
jrn
repelstefan schreef:
De opener is prachtig en ik dacht dit wordt mijn ontdekking van het jaar. Maar met de zang erbij vind ik het toch wat minder. Het klinkt een beetje vreemd erin gemixt. Misschien valt het kwartje nog.

Van de drie albums is deze verreweg het slechtst gemixt/gemastered. De stem schuurt veel te veel, op de vorige platen was dir veel beter in balans. Het luistert niet prettig.

Hmm, doet me denken aan The National, hoewel ik beide bands eigenlijk niet zo goed ken. Eens een kans geven, klinkt erg mooi.

avatar van Raggie
Dit album staat al een poosje op repeat. De eerste 5 tracks zijn erg mooi en de laatste ook!

avatar van repelstefan
jrn schreef:

En het went ook nog eens niet. Maar de opener blijft mooi

avatar van chevy93
Tip: kaartjes voor vanavond (Tivoli Utrecht) staan voor €10-15 op Ticketswap.

avatar van Tubanti
Concert in de Grote Zaal van TivoliVredenburg viel zwaar tegen. The Slow Show leverde half werk: heel veel muziek kwam steeds gewoon van een bandje. Heel jammer. Zo anders dan het magische optreden in Ekko, een paar jaar geleden.

avatar van niels78
Tubanti schreef:

Heb eens gelezen dat dit hun grote wens is. Touren met een heel gezelschap, zodat alles live ten gehoren wordt gebracht. Ik begreep dat het er om economische redenen nog niet van gekomen is.
Zou 100% een ticket bemachtigen indien het zover is!
Wel een aardig album hoor. Eerste 5 nummers zijn helemaal top!

avatar van Minneapolis
Prachtige hoes, erg mooie opener en op zich mooie muziek, maar ik kan echt niet van die zang genieten. Sterker nog, na een paar nummer gaat het me irriteren.

avatar van frolunda
Muziek waar ik echt voor in de stemming moet zijn en op zo'n gure,donkere zondagmiddag in november wil dat nog wel lukken.Door de erg indringende stem van zanger Rob Goodwin heb ik meestal aan een goed half uur wel genoeg maar ik kan niet ontkennen dat er dan intussen al een aantal erg sterke nummers voorbij gekomen zijn.
Dit derde album van het uit Manchester afkomstige Slow show ligt muzikaal redelijk in het verlengde van zijn twee voorgangers maar één of andere manier bevallen het debuut en deze,Lust and Learn me het best.Al zou dat ook heel goed aan het moment kunnen liggen.
Een andere bijzonderheid is dat ik meestal geen liefhebber ben van allerlei gasten op een album maar in het geval van deze Slow show geeft dat juist wat lucht.Zo vind ik Hard to hide met een bijdrage van Kesha Ellis één van de sterkste nummers van het album.Andere hoogtepunten voor mij zijn the Fall,sharp scratch en Exit wounds maar in zijn geheel genomen is de plaat erg consistent.
Lust and Learn is een donker,sober en soms wat zwaarmoedig,eigenzinnig popalbum geworden dat je misschien beter in wat geringe doses tot je kunt nemen.....en dan is het soms best tot erg goed.

avatar van chevy93
Een teleurstellend concert, maar ik geniet nog altijd van dit album. Sterker nog, het is misschien wel hun mooiste. De tijd zal het leren.

Eindelijk eens aan een eerste luisterbeurt gewaagd. Vertrouwde sound.
Voor een eerlijk oordeel, moet ie nog wel even een paar keer voorbij komen.

3e plaat van The Slow Show en ook hier teleurstellen ze niet.
De orchestrale melancholie is weer volop aanwezig.
Hier en daar iets frivoler, iets meer tempo en de damescoirtjes die soms opduiken is geen verkeerde toevoeging.
Voor het eerst merk ik wel dat het mij allemaal wat minder verrast en dat ik soms merk dat het fijn kabbelt, maar niet altijd kan rekenen op volledige focus.
Wellicht komt het uiteindelijk ook door zanger Rob Goodwin, die ik volstrekt uniek vond op vooral het debuut en de verdienstelijke opvolger, maar mij nu een plaat lang niet helemaal meer kan boeien.
Daarmee wil ik absoluut niet beweren dat het teleurstelt als geheel. Het is een genietbaar album met wederom een typerende herfstsfeer, maar mijn gevoel geeft wel aan dat ik het misschien zo zachtjes aan wel gehoord heb.
Mits ze in de toekomst een meer drastischere verandering in de sound gaan aan brengen.

avatar van thetinderstick
Ik kan me wel vinden in wat bikkel2 hierboven zegt. Het is zonder meer weer een mooie plaat, mooie arrangementen, mooie toevoeging van vrouwenzang, iets verfijnder nog dan de voorgangers. Maar echt verassen doen ze hier niet, en het kabbelt wel een beetje voort, vooral de tweede helft van het album. Ik heb de plaat een paar maanden in huis, maar echt bij de strot grijpen doet het mij niet. De kwaliteit van de nummers is heel consistent, maar echte hoogtepunten mis ik een beetje. Desondanks zijn 'Eye to Eye', 'Low', 'Hard to Hide' en 'Losers Game' wel erg mooi. En de trompetsolo in 'Vagabond' mag ook niet onvermeld blijven. Fijne plaat dus, maar de sound heb ik zo langzamerhand wel gehoord.

Deze is na een nieuwe luisterbeurt mijn favoriete album van 2019 geworden en voor mij vol hoogtepunten

avatar van Mausie
dihansse schreef:

Was een slecht jaar dan...

Mausie schreef:

Was een slecht jaar dan...

Sorry was vergeten mijn score aan te passen: het was een heel goed jaar

dihansse schreef:

Sorry was vergeten mijn score aan te passen: het was een heel goed jaar

Maar inderdaad een teken hoe het album groeide bij iedere beluistering

avatar van Shelter
Mooi album zeg!
Zijn stem zoekt de wat hogere noten op dit keer en de achtergrond arrangementen zijn wat bombastischer....klinkt allemaal erg goed!
4.5*

avatar van harm1985
De soundscapes en melodieën zijn prachtig, de zang overtuigt nog niet echt.