The Slow Show - Lust and Learn (2019)

Label: [PIAS]

10. Sharp Scratch (3:52)
  11. Exit Wounds (3:47)
  12. Places You Go (5:03)
avatar van Wilko_64
De eerste twee albums waren prachtig. De stilte in de muziek (waar hebben we dat meer gehoord?) Dit album overtreft weer de eerste twee. Recent heb ik ze in een akoestische setup gezien bij de instore bij Sounds in Venlo. Aardige gasten en album laten signeren. I oktober ga ik ze live zien in de Muziekgieterij in maastricht.

avatar van Sparks
Prachtige afsluiter ook! Daardoor zet ik hem de hele tijd weer opnieuw aan.

avatar van Hoedijk
Drie prachtige albums (en heel verschillend ook) die in één week uitkomen en die nu de top van de rotatielijst beheersen, waarbij gezegd dat je Tool en bovengenoemd album niet zomaar opzet. Lust and Learn vind ik een heerlijk melancholisch album waar je even rustig voor moet gaan zitten. Ik ben benieuwd hoe dat live gaat klinken.

avatar van jrn
jrn
repelstefan schreef:
De opener is prachtig en ik dacht dit wordt mijn ontdekking van het jaar. Maar met de zang erbij vind ik het toch wat minder. Het klinkt een beetje vreemd erin gemixt. Misschien valt het kwartje nog.

Van de drie albums is deze verreweg het slechtst gemixt/gemastered. De stem schuurt veel te veel, op de vorige platen was dir veel beter in balans. Het luistert niet prettig.

Hmm, doet me denken aan The National, hoewel ik beide bands eigenlijk niet zo goed ken. Eens een kans geven, klinkt erg mooi.