The Slow Show - Lust and Learn (2019)

1 stem

11. Exit Wounds (3:47)
  12. Places You Go (5:03)
  • vanaf 30 augustus te koop
avatar van DjFrankie
Ben benieuwd naar deze. Toch wel een geweldige band.
B.Utterfly

avatar van Bardt1980
Wederom benieuwd naar dit derde album van de band. Sharp Scratch klinkt in ieder geval al weer fijn en vertrouwd.

avatar van blur8
The Slow Show - Hard to Hide is tweede single. Duet met Kesha Ellis.

Live klonken de nummers al weer dik in orde. Ik ben benieuwd hoe het als albumversies gaat klinken. Ik verwacht geen megagrote koerswijzigingen. Dat is mijn enige 'zorg': ze zullen wel een klein beetje moeten gaan aanpassen willen ze blijven boeien. Live deden ze dat wel goed, ook al was het niet schokkend anders.

Hoe dan ook om naar uit te kijken.

avatar van thetinderstick
Zeker weer benieuwd naar deze derde van the Slow Show. Hoop inderdaad wel op een lichte koerswijziging. Op de twee vrijgegeven singles afgaande is dat nog niet echt het geval. Wel mooie nummers overigens.

avatar van DjFrankie
Tickets voor Maastricht in the pocket.

avatar van Monsieur'
Ik was enigszins teleurgesteld in Sharp Scratch. Ik vond het een relatief nietszeggend nummer met een schrale slecht getimede climax. Hard To Hide daarentegen is echt een fantastisch nummer. Een prachtige ballad tussen Rob en Ellis.
Heel fris, best vernieuwend en veel meer uptempo dan we gewend zijn. De nieuwe nummers die ze speelden in Bitterzoet klonken ook heel steady, volgens mij zijn de mannen zichzelf wel aan het uitdagen nu!

avatar van Screenager
Ook Vagabond is vanaf nu te beluisteren op Spotify.

avatar van blur8
Met de 3de single en de teaser-tour zijn er nu 7 nieuwe songs bekend:

10 Sharp Scratch. (single 1)
4. Hard to Hide. (single 2)
9. Vagabond. (single 3)
3. Low: concert opening tijdens voorjaar-tour. Met hartslag ritme op de piano..
5. St. Louis: Luchtig Duet met Kesha Ellis.
6. Loser's Game: Meest inventieve uitgesproken song. Mijn favo so far !!!.
12. Places You Go. Warm bloedig slotakkoord met uitbundig jubelkoor.

Nog 6 songs te gaan en kreeg al toegefluisterd dat daar nog een aantal verrassingen tussen zitten.
Met 2 maanden kan de eindbalans worden opgemaakt. Kan nu al niet meer fout gaan, zou je zeggen..

Ik beluister heel bewust die nieuwe nummers niet meer (alleen de eerste heb ik beluisterd): dan blijft het album als geheel een stuk leuker om straks voor het eerst te horen

avatar van Screenager
Ze blijven The National wel een beetje achtervolgen op deze manier.

'Hard To Hide' is toch een beetje 'Easy To Find' en dan heb je natuurlijk nog 'Hard To Find' van op Trouble Will Find Me.

avatar van coldwarkids
Hopelijk evenaren ze Dream Darling. Wat een prachtplaat is dat!