Eefje de Visser - Bitterzoet (2020)

Label: Sony

11. Onverstaanbaar (3:15)
  12. Oh (4:30)
  13. Groen (5:09)
avatar van stoepkrijt
Wat een schitterend concert! En wat een gigantisch contrast met de concertfilm van Bitterzoet, alsof er een totaal andere artieste op het podium staat.
Toen Nachtlicht uitkwam leek dat - ondanks de elektronische invloeden - nog een vrij logisch vervolg op Het Is, maar als je deze twee concertregistraties naast elkaar legt wordt duidelijk dat De Koek/Het Is en Nachtlicht/Bitterzoet twee totáál verschillende tijdperken zijn.

avatar van Lau1986
Een heerlijk album dat vooral erg sterk begint. Ik kan echt genieten van de dromerige ondertoon. Daarnaast heeft ze een fijne stem. Leuk album!

avatar van harm1985
Twee Edisons! Beste album en alternative

avatar van voskat
Voor de 4e keer geprobeerd, maar ik vind Eefje gewoon niet zo bijzonder.
Beetje standaard 2010's indie/pop, zonder veel gevoel gezongen met als enige gimmick dat het in het Nederlands is, met knullige zinsnedes als "kom op mijn lief" als gevolg (wie zegt dat). De taal hoeft geen probleem te zijn: ik hou van Spinvis en De Jeugd, maar ik kan hier echt niet inkomen.

Kom eens met iets nieuws (of ouds) i.p.v. steeds achter de rest van de wereld aan te lopen.

avatar van Rudi S
voskat schreef:

met knullige zinsnedes als "kom op mijn lief" als gevolg (wie zegt dat)

Eefje, toch

avatar van Slowgaze
"kom op mijn lief"

Ze zingt nochtans duidelijk 'kom op, mijn lief'. Dat is nogal een betekenisverschil.

avatar van voskat
Slowgaze schreef:

Kommaneuker.

avatar van Choconas
voskat schreef:

Ik heb eerlijk gezegd maar weinig gehoord, ook de laatste tien jaar, dat als twee druppels water op Eefje lijkt, nationaal noch internationaal. Wat Eefje maakt, klinkt in mijn oren toch wel tamelijk uniek en zit kwalitatief gewoon goed in elkaar. Ik ben dus wel benieuwd waar je dit dan zo erg op vindt lijken?

avatar van Rudi S
Waarschijnlijk iets als Sepultura of is dat een open deur.