Fiona Apple - Fetch the Bolt Cutters (2020)

Label: Epic

1. I Want You to Love Me (3:57)
  2. Shameika (4:08)
  3. Fetch the Bolt Cutters (4:58)
  4. Under the Table (3:21)
  5. Relay (4:49)
  12. Drumset (2:40)
  13. On I Go (3:09)
avatar van aerobag
hoi123 schreef:
Ik blijf het hilarisch vinden hoe op dezelfde website waar meerdere mensen in uitgebreide reviews uitleggen waarom ze Fetch the Bolt Cutters een goed album vinden om redenen anders dan de feministische ondertoon, er een trouwe groep mensen blijft roepen dat men dit alleen maar goed vindt vanwege feminisme. Jullie zijn er volgens mij nog meer mee bezig dan Pitchfork.

Ja ik vind het ook wel jammer om te lezen dat zoveel mensen hun luisterbeurten laten kleuren door recensenten en associaties met de MeToo beweging.

Een associatie die overigens ook weer niet zó predikend is, maar vanuit Fiona's eigen ervaringen voortvloeien en de nodige relativatie en humor kennen. Maar nu val ik in herhaling wat ik ook al eerder geschreven heb hier.

Toch ben ik wel benieuwd naar hoe het album ontvangen zou zijn hier als het niet zoveel loftrompetten van recensenten had gekregen

avatar van Mausie
Zal ik het dan gewoon lekker simpel houden? I Want You to Love Me vind ik wel een lekker nummertje.

avatar van hoi123
Kutfeminist.

avatar van Slowgaze
hoi123 schreef:
Kutfeminist.

Ik begin bij deze discussie steeds meer te denken aan de film Good Boys waarin het ene basisschooljongetje het andere jongetje 'feminist' noemt, en als reactie krijgt: 'Ik ben geen feminist, ik heb respect voor vrouwen.'

avatar van VDB79
aerobag schreef:

Wsnlk was het dan grotendeels genegeerd, net als bijv de laatste worp van Jonathan Wilson (mijn persoonlijke album vh jaar).
Als iets instant 5 sterren reviews krijgt, gaan allerlei mensen er iets van vinden, zo werkt dat nu eenmaal.

Klinkt wel leuk. Ergens doet het me aan de latere Tom Waits denken en dat is positief. Wel heb ik de indruk dat het bij deze dame meer om de teksten dan om de muziek gaat, zodat het een soort Bob Dylan-achtig gereutel kan worden. Maar dat is misschien ook wel inherent aan het singer-songwriter-genre...

avatar van davevr
Ik heb iets echt geks gedaan, ik heb de plaat geluisterd zonder één recensie te lezen en dan, dit is echt wel een goeie plaat. Voor de eeuwigheid? Neen, maar dat vind ik ook van dEUS, Coldplay en dergelijke. Fiona doet iets echt goed, wild en wat chaotisch (Relay bvb), tekstueel best goed en eens iets anders. Deze thematiek is heel 2021, en dat is ok, Eris genoeg geleuter over de liefde en hartpijn.

Moest die niet zo veel reviews en hoge scores gekregen hebben had die hier hogere punten. Dat is eigen aan de mens, en moest het een singer songwriter zijn die onbekend is en ze pas ontdekt hebben zeker

avatar van Slowgaze
davevr schreef:

Je volgt Pitchfork niet op Facebook?

avatar van davevr
Slowgaze schreef:

Je volgt Pitchfork niet op Facebook?

nee hoor. Ik volg niets, en Pitchfork is zo 2015