Bruce Springsteen - Letter to You (2020)

Label: Columbia

1. One Minute You're Here (2:57)
  2. Letter to You (4:55)
  3. Burnin' Train (4:03)
  4. Janey Needs a Shooter (6:49)
  5. Last Man Standing (4:05)
  6. The Power of Prayer (3:36)
  7. House of a Thousand Guitars (4:30)
  8. Rainmaker (4:56)
  9. If I Was the Priest (6:50)
  10. Ghosts (5:54)
  11. Song for Orphans (6:13)
  12. I'll See You in My Dreams (3:29)
avatar van blaauwtje
Aangename verrassing, de single staat inmiddels op Spotify, E street band is weer actief, de single smaakt naar meer

avatar van Deranged
Titel van het album en de eerste vrijgegeven track niet ontzettend denderend maar toch intrigeren de andere titels op de tracklist mij dan weer wel.

Eindelijk weer een album met the E-Street Band. In slechts vijf dagen opgenomen. Ik ben benieuwd!

avatar van Bonk
De kop van The Boss is ook weer terug op de hoes. Niets mis mee natuurlijk, maar vond de hoes van Western Stars in die zin wel verfrissend.

avatar van Deranged
Weinigen die kunnen zeggen dat ze zo'n kop hebben laat staan met 70 dus in dat opzicht wat mij betreft wel weer een aardige hoes.

avatar van vigil
Deze komt toch gewoon via Columbia uit as usual?

Hier staat "eigen beheer"

avatar van J.J. Wever
vigil schreef:
Deze komt toch gewoon via Columbia uit as usual?

Hier staat "eigen beheer"

Correctie ingediend en reeds verwerkt.

avatar van Martial
De single Letter To You is vrij standaard voor Springsteen begrippen, een 12 in een dozijntje dus.

Afgaande op de hoes verwacht Bruce een 'strenge' winter zo te zien

avatar van Wallie1985
Fijn weer een echte E Street Band plaat! Het titelnummer klinkt fijn en doet mij qua thematiek een beetje denken aan Blood Brothers. Ook staan er nog 3 oude nummers op de tracklist 'Janey Needs A Shooter', 'If I Was The Priest' en 'Song For Orphans'. Springsteen schreef deze nummers al begin jaren 70.

Ben benieuwd hoe ze gaan klinken!

Prachtige videoclip ook!
Bruce Springsteen - Letter To You (Official Video) - YouTube

avatar van vielip
Zoals ik in het Springsteen topic al zei ben ik nog niet heel erg ondersteboven van de eerste single. Het klinkt me tot nu toe een beetje te alledaags eerlijk gezegd. Maar slecht is het ook niet. Lekker laidback. De clip erbij verhoogd de pret behoorlijk moet ik zeggen. Geweldig om te zien hoeveel plezier ze er samen nog in hebben. Al lijkt de anderhalve meter afstand nog niet echt te zijn door gedrongen. Of rekenen we de E Street Band als 1 familie? Hopelijk bevat het album een aantal uptempo nummers die voor wat vuur en passie zorgen. Dat gevoel mis ik bij de titeltrack namelijk.

avatar van Rogyros
Deranged schreef:

Sterker nog, Bruce Springsteen is zelfs de enige die dat kan zeggen.

avatar van Deranged
Weet je niet misschien heb jij ook wel een dubbelganger in Iran rondlopen.

Verder Bruce me er wel eentje ja, toen ze hem gingen maken hebben ze de mal op hem kapot geslagen.

Dat lees je hier ook wel weer van hem af.

Ligt nu allemaal achter hem.

Vollen bak enthousiast.

Prachtmens.

Een voorbeeld voor ons allen.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Deranged schreef:

Ware het niet dat de foto twee jaar oud is , toen was hij nog maar 68

avatar van Deranged
Pietje Precies iedereen hier vandaag.

Maar goed denk niet dat dit in zijn geval noemenswaardig verschil zal maken.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Botox en haarverf doen wonderen maar goed, ik dwaal af

avatar van Deranged
Als ik die Tino Martin zie zitten vind ik die botox anders lang niet zo'n wondermiddel.

Geen idee wat Bruce allemaal doet om zijn appearance op te vijzelen, in ieder geval is het heel goed mogelijk voor sommigen om van nature zo de jaren te vergaren en vind ik hem overigens ook gewoon op een mooie manier gehavend.

Thekillers87327
Letter to you klinkt niet slecht maar echt ondersteboven lig ik er ook niet van.
Misschien een groeiertje
Iniedergeval erg veel zin in dit (laatste) album van Bruce?

Lijkt me niet.

avatar van Melodic Fool
YEAH

Een nieuwe van De Baas, eindelijk weer met zijn machtige band. Ik kan niet wachten.
Het vorige album vond ik niet zoveel soeps, dat was me te glad.

Ongelofelijk dat deze man bijna 71 is. Hij mag niet overlijden, dus ik ga ervan uit dat hij onsterfelijk is.
Zijn repertoire is dat in ieder geval zeker

avatar van jerome988
Thekillers87327 schreef:
Iniedergeval erg veel zin in dit (laatste) album van Bruce?

Ik ga er van uit dat hij op zijn 85ste nog steeds albums uitbrengt.

avatar van LittleBox
Is volgens mij in november 2019 opgenomen.

vielip schreef:

avatar van LittleBox
Poeh, vooral héél benieuwd hoe If I Was A Priest klinkt. Hoe dan ook een van de mooiste nummers die hij ooit schreef en ronduit bizar dat het niet eerder is uitgebracht.

avatar van vielip
Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar eerlijk gezegd! In diverse interviews die de afgelopen dagen links en rechts verschenen lees ik dat o.a. Max Weinberg zegt dat hij de afgelopen 3 jaar regelmatig aan nummers heeft gewerkt die nooit eerder zijn uitgebracht. Het zou gaan om minimaal 40 nummers die bedoeld zijn voor Tracks 2. Materiaal waar menig artiest een moord voor zou doen om uit te mogen brengen. Nou moeten we dat altijd met een korreltje zout nemen uiteraard. Maar mij maakt het wel nieuwsgierig in ieder geval.

avatar van Poles Apart
vielip schreef:

Bruce Springsteen says he has full-length 'lost albums' to release from archives.

avatar van Wallie1985
Bruce Springsteen - Ghosts (Lyric Video) - YouTube

Nieuwe single 'Ghosts' en die is geweldig! Mooie tekst, een eerbetoon aan zijn eerste bandje de Castiles. Volle bak ESB en Jake op de saxofoon.

avatar van Jeanne d’Arc
Weer een flinke doses energie van The Boss met E-Street makkers in Ghosts. Word je vrolijk van. Belooft veel goeds!

avatar van vielip
Wooooh dit klinkt stukken beter! Heerlijk nummer met alle ingrediënten die ik wil horen. Wordt ik zeker vrolijk van! Al moet ik toegeven dat Letter to you me ook wat beter is gaan bevallen na wat vaker draaien. Een topper zal het nooit worden maar de term 'matig' kan wat mij betreft vervangen worden door 'aardig'.

avatar van musician
Ik kan in ieder geval met deze nummers beter uit de voeten dan wat ik hoorde van Western Stars.
Hij kan het nog, en goed ook, lijkt mij een gerechtvaardigde conclusie.

Op rowart.auteursblog.nl staat een vurig verhaaltje over de kracht/spirit van Bruce Springsteen and (vriendschap) E-Street band. De eerste 2 vrijgegeven nummers bevallen zeer, reuze benieuwd naar het geheel.

avatar van ArthurDZ
Hoho Ghosts, schitterend nummer zeg. Ze kunnen het nog gewoon hoor, ik wist het wel!