Dream Theater - A View from the Top of the World (2021)

Metal / Rock
Label: Inside Out

1. The Alien (9:32)
  2. Answering the Call (7:35)
  3. Invisible Monster (6:31)
  4. Sleeping Giant (10:05)
  5. Transcending Time (6:25)
  6. Awaken the Master (9:47)
  7. A View from the Top of the World (20:24)
avatar van The_CrY
Een nieuwe. Zo enthousiast als een paar jaar geleden ben ik niet meer, maar na Distance Over Time heb ik er toch weer zin in. De hoes vind ik wel wat onopvallend voor hun doen.

avatar van legian
Na Distance over Time ben ik voorzichtig positief dat de heren nog wat leuks ten gehore kunnen brengen. Ik 'klaagde' eerder nog voer de lange speelduur, maar gezien hun oudere werk valt dat nog wel meer zie ik nu. De hoes vind ik wel netjes, doet denken aan de tijd van en voor A dramatic Turn of Events. En deze heeft wel wat zen-achtig in zich.

avatar van Eddie
Dream Theater ben ik na ‘the ashtonishing’ helemaal uit het oog verloren. Ik ben toch wel weer nieuws gierig hoe deze zal zijn.

Ben altijd benieuwd, maar geen album overtreft AWAKE!!

avatar van Apieknar
Ik kijk altijd uit naar een nieuwe Dream Theater. Distance over Time was m.i. het beste album in jaren dus ik hoop (en verwacht een beetje) dat deze ook weer erg prettig gaat klinken.

7 nummers met als afsluiter een epic, dat ziet er in ieder geval goed uit.

Ook de hoes mag er best wezen. Die is in ieder geval al mooier dan die van de vorige plaat.

Als ze de lijn van vorig album weten voort te zetten beloofd dit een leuk album te worden. Artwork is in ieder geval al prachtig.
Tracktijden zijn overigens ook niets mis mee. Lange nummers zijn aan Dream Theater wel besteed.

avatar van dreamtheater22
Razend benieuwd naar dit album ze schijnen alles uit de kast te hebben getrokken voor dit album dus ik ben benieuwd.hele mooie hoes in ieder geval het straalt prog uit.Ik hoop een mix van het vorige album en the astonising

avatar van TheFatSkier
Kjeragbolten

avatar van Rick53
Een nieuwe Dream Theater plaat zal ik altijd integraal luisteren, echter ben ik al voorbereid op een tegenvaller. Vorige plaat heeft vertrouwen gewonnen. The Astonishing heeft wat dat betreft elk splintertje vertrouwen uit me gerukt. Ik laat me verbazen..

avatar van Goldhand
Ik word toch al erg enthousiast van deze eerste teaser!

Dream Theater - The Alien (Teaser)

avatar van Apieknar
Hier nog eentje!

Ik ook!

avatar van KKOPPI
Goldhand schreef:
Ik word toch al erg enthousiast van deze eerste teaser!

Dream Theater - The Alien (Teaser)

Vet!

avatar van vielip
Ik ben al jaren niet echt nieuwsgierig meer naar een nieuwe Dream Theater. Toegegeven; het is nooit slecht natuurlijk en op elk album staan wel weer een paar toppers. Maar een heel album lang trek ik het amper. De hoes van deze nieuweling helpt wat dat betreft ook niet echt mee. Lijkt wel een kaartje vanaf een vakantieadres; groetjes uit de Alpen. Maar we gaan 'm uiteraard wel weer even luisteren.

avatar van TheFatSkier
Nee, dit is geen groetjes uit de Alpen. Dit is groetjes uit Noorwegen. De hoes is gebaseerd op een bestaande situatie in Noorwegen: Kjeragbolten. Een uitdaging voor de wandelaar om er te komen en je moet geen hoogtevrees hebben om op de steen te gaan staan.

Ik ga deze nieuwe van DT zeker luisteren. Kan alles wel waarderen, behalve die dubbele van vijf jaar terug, die is niet aan mij besteed.

TheFatSkier schreef:

Het was ook maar als 'bij wijze van' hè
Maar bedankt voor je uitleg. Weer wat geleerd Ik ga in ieder geval nooit op die steen staan met m'n hoogtevrees

Eddie schreef:
Dream Theater ben ik na ‘the ashtonishing’ helemaal uit het oog verloren.
Ik heb Dream Theater echt nooit in het vizier gehad. Ik ken de band in het geheel niet. Zou ik met mijn bijna 63 jaar een poging moeten willen wagen om de muziek van Dream Theater te leren kennen? En indien U allen bevestigend "Ja" zegt, wat is dan hèt album waarmee te beginnen? Of moet ik mij laten verrassen door het nieuwste album "A View from the Top of the World"?

avatar van meneer
Hans Brouwer schreef:

Ik zeg: Dream Theater - Awake (1994) en dan het liefst op eerste kerstdag om 06.00.

Maar vandaag mag ook natuurlijk!

meneer schreef:
€ 5,99 bij 's Neerlands grootste webwinkel. Meneer, zojuist besteld.

avatar van meneer
Hans Brouwer schreef:
€ 5,99 bij 's Neerlands grootste webwinkel. Meneer, zojuist besteld.

Top ! Veel plezier Hans ! Natuurlijk benieuwd naar je luister ervaring. Ik hoop dat je met je 63 jaar (en we zijn nooit te oud voor nieuwe muziek of wat dan ook, toch ?) nog wat haren overhebt om deze eens mee te laten wapperen op de muziek.

Hans Brouwer schreef:

Hèt album is lastig hoor. ‘Awake’ of ‘Images and Words’ is een goede start. Ik zou daarna zeker Systematic Chaos gaan luisteren, is misschien heel persoonlijk, maar wat een plaat is dat!!!

avatar van Kronos
Images and Words is wat toegankelijker en de eerste met LaBrie op zang. Lijkt me logisch om daar mee te beginnen. Toch een must have en kan je vandaar chronologisch verder.

meneer schreef:
45 jaar geleden liep ik rond met haar tot over mijn schouders, heden ten dage ben ik te herkennen aan mijn kale hoofd en gemillimeterde resterende haren. Ervaring leert dat "uit je plaat gaan" gelukkig niet afhankelijk is van welke haardracht dan ook. En idd, voor mij nieuwe muziek, Dream Theater dus, is altijd welkom!

avatar van vielip
Vergeet ook het prachtige Scenes from a memory niet! Erg sterke conceptplaat vind ik persoonlijk.

avatar van Eddie
Eigenlijk zijn alle platen tot aan ‘The Astonishing’ zeer de moeite waard.

avatar van legian
Hans Brouwer schreef:

Naast de hier al aangegeven tips zou ik nog Six Degrees of Inner Turbulence willen aanraden. Heerlijk dubbel album waarbij de twee cd's prachtig de verschillende stijlen van ze weet over te brengen.

En om een idee te krijgen bij wat je bij dit komende album kan verwachten is Distance Over Time een goede. Niet dat het album echt briljant is, maar hier lijkt de nieuwe drummer echt volledig in de band opgenomen te zijn. En als ik de teaser moet geloven dan bouwt dit album daarop voort.

Veel luisterplezier in ieder geval.

Hans Brouwer schreef:

Er staat u heel wat moois te wachten, mocht u Dream Theater goed vinden.
Zelf vind ik Images and Words, Scenes from a Memory en Black Clouds verpletterend goed.
Maar de hele discografie is bovengemiddeld, ver boven alle andere muziek die ik heb staan (ca. 900 CD's).
Moet wel bij zeggen dat ik met mijn 52 jaar al vanaf 1990 helemaal gek van DT ben

Er was een boxsetje verkrijgbaar een aantal jaren geleden met alle CD's tot 2011 dacht ik?
bol.com | The Studio Albums 1992-2011, Dream Theater | CD (album) | Muziek

avatar van jerome988
Hans Brouwer schreef:
De eerste die in mij opkwam was Train Of Thought, en dan zie ik dat deze nog niet benoemd was in de voorgaande berichten. Doet me des te meer beseffen wat een machtig oeuvre ze hebben.

Hans Brouwer schreef:

Ik zou je dan aanraden om AWAKE keihard op te zetten, dan weet je direct hoe of wat!!!

Neal Peart schreef:
Op advies van meneer heb ik "Awake" inmiddels aangeschaft en ik ben inderdaad overdonderd door dat album. Vraag is of "A view from the Top of the World" in oktober een zelfde effect bij mij teweeg zal brengen...