Bony Man - Cinnamon Fields (2021)

IJsland
Folk / Pop
Uitgebracht in eigen beheer

1. Hole in the World (4:30)
  2. Unforgiven (3:18)
  3. Better Off (4:34)
  4. Letter to Lisa (3:40)
  5. The Bottom (4:10)
  6. If You Leave (3:49)
  7. Cinnamon Fields (6:09)
  8. I Was the Stream (3:21)
  9. Your Oar (3:02)
  10. I Was the Night (1:06)
  11. You Should Have Waited (3:51)
avatar van henrie9
[quote]Bert Wasbeer schreef:

Dat is duidelijk, kan je daarin heel goed volgen.
A propos, de toekomst is inderdaad ook hier met de jongeren. Maar dat is misschien toch een andere kwestie...

Beluisterd en het zou mijn ding moeten zijn, maar is het niet. Hij zingt goed, maar ik kan niet zoveel met dit soort (te?) mooie stemmen.

avatar van FredWH
Na al die positieve reacties ben ik dit album ook maar eens gaan beluisteren. Al een paar dagen voor het slapengaan met een koptelefoon languit op de bank en dan genieten . Ik ben erg onder de indruk, mooi opgebouwde nummers en dan nog eens een hele fijne stem om naar te luisteren. Begin maar eens met 4,5 maar gaat waarschijnlijk nog wel naar de 5 sterren.

avatar van Premonition
DjFrankie, wat vind je er zelf van?

avatar van DjFrankie
Premonition schreef:
DjFrankie, wat vind je er zelf van?

Moet ik nog luisteren, maar enkele mensen wilde graag getagd worden.

avatar van Gerben61
Elke keer als ik het begin van If You Leave hoor moet ik aan Knives Out van Radiohead denken. Overigens wat is dit een prachtplaat. Blijft groeien!

avatar van iHateDolphins
Het is mooi, het zit goed in elkaar, maar toch luister ik er niet graag naar. Veel te depressief. Als ik dit soort muziek luister dan wordt ik gewoon echt te down en krijg ik zin om met een scheermes in m'n arm te kerven. Ik heb dat bij Nick Cave ook. Prachtig allemaal hoor, maar je wordt er niet bepaald vrolijk van.

iHateDolphins schreef:

Snap ik (ieder z'n eigen beleving), maar je waardeert Sufjan's Carrie and Lowell dan weer wel. Ook niet echt opbeurend toch?! Of wat te denken van Elliott Smith en nog meer van dat soort namen waar je dat probleem niet hebt? Dan kan het daar toch niet aan liggen???

avatar van Mausie
iHateDolphins schreef:

Ik snap het niet. Net Hole in the World geluisterd, hoe krijg je daarvan zin om in je armen te krassen? Tuurlijk, als ik iets vrolijks wil horen zet ik wat anders op. Maar depressieve muziek zou ik dit niet willen noemen. Sfeervol en stemmig zijn eerder woorden die in mij opkomen. Voor armen-kras-muziek kan ik wel wat heftigere, zwaardere platen bedenken. Probeer eens Lingua Ignota zou ik zeggen

avatar van Cannabooze

Cannabooze schreef:
Gaat de goede kant op

Het zal toch een keer moeten lukken

avatar van Monsieur'
Kon ik maar horen wat jullie horen...

avatar van MusicFreak
Ik had Hole in the World al eens op YouTube gezien maar het was niet meteen raak, t kwartje valt nu eigenlijk pas. Meteen het hele album alsnog geluisterd en inmiddels al wat draaibeurten onderweg en ik moet zeggen: Prachtige plaat!

avatar van Broem
We gaan toch onder de 4* zakken met dit album he

avatar van Elbow
It’s going to happen…2 almost 1

avatar van luigifort
Af en toe zoek ik eens wat nieuwe muziek op via de albumpagina's op MuMe. Met dank aan aERodynamIC moet ik zeggen zie ik
Wat...een...talent...wat een stem... If You Leave alleen al, mijn hemel, ik moet denken aan Bon Iver en Richard Hawley als ik de titeltrack hoor bv..., maar eerst het hele album een aantal keer beluisteren voor een definitief oordeel

Cannabooze schreef:
Gaat de goede kant op

En nu dus toch die eerste plaats behaald! Best bijzonder toch?!

avatar van Lura
aERodynamIC schreef:

En nu dus toch die eerste plaats behaald! Best bijzonder toch?!

En nu nog het album kunnen kopen.

Lura schreef:

En nu nog het album kunnen kopen.

Schrik niet: dat kan nog 20 weken duren helaas.

Hopelijk weet hij deze piek nog even vast te houden en hebben mensen dan nog interesse (dat gaat een ding worden vrees ik). Het is momenteel puinhoop in vinylland.

Hij is iig zeer blij met MuMe

Facebook - m.facebook.com

Hij is iig zeer blij met MuMe

Hij was ook echt overrompeld door dit succes in Nederland (extra leuk omdat hij er een tijdje gewoond heeft), en dat was nog de eerste dagen.

Inmiddels is het nog veel 'groter' (het blijft vooral afkomstig van deze site) aan het worden, met ook belangstelling van platenzaken die het album willen verkopen en een blad als OOr met een zeer positieve recensie, en dat had niemand verwacht natuurlijk.

Bij Revere lukte de volgende stap ook nog: concerten en nationale televisie. Ik hoop dat dit nu weer kan gaan gebeuren.

avatar van luigifort
En in andere landen behalve NL? Dit album, hij als artiest, klinkt zo goed dat dit wereldwijd een succes zou moeten worden. Hij doet niks onder voor de megabekenden in zijn genre!

luigifort schreef:

IJsland begint nu pas een beetje te komen begreep ik. Andere landen volgens mij niks (maar dat weet ik niet zeker).

Misschien dat Nederlanders extra gevoelig zijn voor dit soort muziek? Saybia was ook vooral in Nederland erg populair. Toch ook een beetje melancholische pop-rock.

avatar van luigifort
Nederland heeft id ms wel wat meer met Scandinavische en Ijslandse muziek, ms meer dan veel andere landen, zou kunnen. We zitten dan ook vlak onder Denemarken

Al ken ik dan van al die landen geloof ik nog het minst Deense muziek

avatar van Lura
aERodynamIC schreef:

Ik wel, Hans heeft nogal dezelfde smaak als.

avatar van vigil

Al ken ik dan van al die landen geloof ik nog het minst Deense muziek

Aqua

vigil schreef:

Aqua

Life is plastic, it's fantastic

avatar van David B
Ik hoor hier ook wat Ozark Henry in terug qua stemgeluid. Al sla ik dit persoonlijk wat hoger aan. Prachtige plaat!