MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Queen - News of the World (1977)

mijn stem
3,66 (563)
563 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: EMI

  1. We Will Rock You (2:02)
  2. We Are the Champions (2:59)
  3. Sheer Heart Attack (3:28)
  4. All Dead, All Dead (3:10)
  5. Spread Your Wings (4:34)
  6. Fight from the Inside (3:06)
  7. Get Down, Make Love (3:50)
  8. Sleeping on the Sidewalk (3:08)
  9. Who Needs You (3:08)
  10. It's Late (6:28)
  11. My Melancholy Blues (3:31)
  12. We Will Rock You [Remix] * (4:47)
  13. Feelings, Feelings [Take 10, July 1977] * (1:55)
  14. Spread Your Wings [BBC Version, Oct 1977] * (5:27)
  15. My Melancholy Blues [BBC Version, Oct 1977] * (3:14)
  16. Sheer Heart Attack [Live in Paris, Feb 1979] * (3:35)
  17. We Will Rock You [Fast] [Live in Tokyo, Nov 1982] * (2:55)
toon 6 bonustracks
totale tijdsduur: 39:24 (1:01:17)
zoeken in:
avatar
Ozric Spacefolk
Was een wijntje maar een biertje.

avatar van SemdeJong
4,5
Als mijn oom geen p*k had gehad, dan was het mijn tante geweest. ?

avatar van De buurman
4,5
Cured schreef:
Was Queen maar punk geweest... .; wel Hats Off voor Brian May. Zonde dat ie in deze band zat, geweldige gitarist met eigen geluid.


Brian May was echt veel beter op zijn plek geweest in een punkband, absoluut.

avatar
Ozric Spacefolk
Daarom schreef hij ook White Queen en Sleeping on the Sidewalk en 39 en Good Company etc.

Nee, May is gewoon een hardrocker met een flinke scheut glam/sleaze en ook een flinke voet in de blues.

avatar van bikkel2
4,0
Gezien het oevre van Queen kan May met alles wel uit de voeten. Maar ben het in grote lijnen wel met Ozric eens.
May is enorm bepalend geweest voor de sound van Queen.
Voor de tijd dat ze synths gingen gebruiken, kwamen alle effects uit zijn gitaar. Het orchestrale kwam van May. En gewoon het kenmerkende geluid behouden.

Sheer Heart Attack is trouwens niet alleen May.
Taylor is ook op gitaar te horen.

avatar
Ozric Spacefolk
Sheer Heart Attack is volgens mij alleen maar Taylor.

Drums, bas, gitaar en zang. Hij deed dat wel vaker.

avatar van bikkel2
4,0
Ozric Spacefolk schreef:
Sheer Heart Attack is volgens mij alleen maar Taylor.

Drums, bas, gitaar en zang. Hij deed dat wel vaker.


Misschien ook wel. Ik dacht dat May ook wat had bij gedragen.
Maar Taylor nam zijn demo' s vaak zelf kant en klaar op.
Toen nog wel.

avatar van De buurman
4,5
Die piepende solo, kan me niet voorstellen dat dat Taylor is. En de zang is trouwens grotendeels Mercury op Sheer Heart Attack. Als je er over nadenkt het enige Taylor nummer uit de seventies dat gezongen wordt door Freddie.

avatar van bikkel2
4,0
Fun it heeft toch ook wat Freddie vocalen ?

avatar van De buurman
4,5
Ha ja, je hebt gelijk!

En More Of That Jazz ook.... in het medley gedeelte dan. Haha.

avatar van bikkel2
4,0
Ja....... die tellen we gemakshalve maar ff niet mee

avatar
Cured
De buurman schreef:
(quote)


Brian May was echt veel beter op zijn plek geweest in een punkband, absoluut.
Dat bedoel ik niet, ik doelde meer op 70 % van de muziek van Queen wat mij te theatraal/bombastisch/arty/kitschy is.... ...Ik had 'm liever in een andere type band gezien, omdat mijn voorkeur niet ligt bij Queen zijn muziek, behalve in de (hard)rock nummers. Hij pastte er wel in, maar het is gewoon niet zo mijn ding.

Ik vind het gewoon een interessante/creatieve en goeie gitarist met eigen sound, op de (door zijn vader ?) gemaakte gitaar en het gebruik van een Engelse munt (6 coin, pence ?).

avatar
3,0
Bagger album als je dit vergelijk met: QueenI, Queen II en Sheer Heart Attack. Jammer dat hun succes naar het hoofd steeg waardoor er zwakke composities werden geschreven omdat de dwang er achter zat van het snel moeten...

avatar
Ozric Spacefolk
Cured schreef:
(quote)
Dat bedoel ik niet, ik doelde meer op 70 % van de muziek van Queen wat mij te theatraal/bombastisch/arty/kitschy is.... ...Ik had 'm liever in een andere type band gezien, omdat mijn voorkeur niet ligt bij Queen zijn muziek, behalve in de (hard)rock nummers. Hij pastte er wel in, maar het is gewoon niet zo mijn ding.

Ik vind het gewoon een interessante/creatieve en goeie gitarist met eigen sound, op de (door zijn vader ?) gemaakte gitaar en het gebruik van een Engelse munt (6 coin, pence ?).


Misschien eens leuk als iemand een verzameltape voor je samenstelt met de hardrock/sleazerock songs erop zoals Tie Your Mother Down, Now I'm Here, Stone Cold Crazy, etc.

Maar ja, Queen is Queen. En May was erg blij met zijn bandje, het is niet alsof hij gedwongen werd. Zijn soloplaten zijn al net zo bombastisch, dus dit is echt wat hij wilde.

avatar van Castle
Als May en Taylor echt andere muziek wilde, hadden ze Queen na afscheid van Mercury gelaten wat het is. Niet het zielige uitmelken van een icoon.

avatar
Ozric Spacefolk
Jammer weer, al die negatieve reacties.

avatar van SemdeJong
4,5
Castle schreef:
Als May en Taylor echt andere muziek wilde, hadden ze Queen na afscheid van Mercury gelaten wat het is. Niet het zielige uitmelken van een icoon.


Dat hebben ze met hun solowerk ook gedaan. En hoezo uitmelken? Queen is typisch een groep waar alle leden van belang waren. Schijnt de enigste groep ter wereld te zijn waar alle leden componeren en daar een nummer 1 hit mee gehad hebben. Dus ze hebben het recht om onder de naam Queen+ door te gaan. De recensies van de tour welke nu bezig is zijn trouwens lovend.

avatar
Cured
Ozric Spacefolk schreef:
Misschien eens leuk als iemand een verzameltape voor je samenstelt met de hardrock/sleazerock songs erop zoals Tie Your Mother Down, Now I'm Here, Stone Cold Crazy, etc.
Heb ik zelf al gedaan, maar bedankt voor je idee.

avatar
Ozric Spacefolk
SemdeJong schreef:
(quote)


Dat hebben we met hun solowerk ook gedaan. En hoezo uitmelken? Queen is typisch een groep waar alle leden van belang waren. Schijnt de enigste groep ter wereld te zijn waar alle leden componeren en daar een nummer 1 hit mee gehad hebben. Dus ze hebben het recht om onder de naam Queen+ door te gaan. De recensies van de tour welke nu bezig is zijn trouwens lovend.


Bedankt hiervoor. Ik begin dat gezanik echt een beetje beu te worden.

May en Taylor deden er ook goed aan een musical mee te werken. Op deze manier blijft de muziek levend. Dat is niet uitmelken, dat is gewoon marketen, en de muziek naar de mensen brengen. En als mensen eens de moeite nemen biografiën en interviews te lezen, blijkt wel, hoe hard Taylor en May blijven werken en hoezeer ze gewoon ook keihard Queen zijn.

En inderdaad, met Lambert gaat het ook helemaal los. Queen blijft één van de grootste rockbands op aarde.

avatar van SemdeJong
4,5
Ozric Spacefolk je hebt gelijk. En wat is uitmelken. De jongens gaan zoveel mogelijk met hun tijd mee. En voor het geld hoeven ze het zeker niet te doen. Kijk maar een in het lijstje van de rijkste artiesten van Engeland.

avatar
Ozric Spacefolk
Ze doen het uit liefde voor muziek, liefde voor Mercury en voor het levend houden van prachtige songs, die met gemak de tand des tijds kunnen doorstaan.

Als McCartney Hey Jude speelt, is dat dan ook uitmelken?

avatar van vigil
4,0
Gelukkig melken ze wat uit anders hadden we 1 van de beste live albums ooit moeten missen
Queen - Live at the Rainbow '74 (2014)

avatar van musician
3,0
Het is uiteindelijk ook hun Legacy, uiteraard. Hun band, niet alleen die van Mercury. Helaas groeide dat in de loop van de tijd wel steeds meer daar naar toe. En ze hadden moeten rebelleren toen Mercury met zijn Hot Space ideeën aan kwam draven. Maar goed.

Ik blijf maar steeds denken dat Deacon, May & Taylor, als ze maar zouden willen, met z'n drieeën een prima Queen album zouden kunnen maken. En als ze bijvoorbeeld de Mercury nummers van de laatste verzamelaar hadden genomen en die op een "normaal" Queen album zouden hebben gezet, had het zelfs een nieuw Queen album met Mercury kunnen worden.

May, Deacon en Taylor hebben met '39, Love of my Life, I'm in love with my car, om maar eens wat klassiekers van A night at the Opera te noemen, aangetoond prima schrijverstalent in huis te hebben. En dat mag natuurlijk onder de naam Queen worden uitgebracht.

avatar
Ozric Spacefolk
Ik vind de songschrijvers-balans op deze plaat ook erg lekker.

We Will Rock You is wel eventjes een May-nummer, om maar een voorbeeld te noemen. En wat te denken van Spread Your Wings, welke een Deacon-song is. Een rock-ballad optima forma. Dan nog de epic-rocker van May. Dat kon May wel: lange epics schrijven.

De sleaze krijgen we van Taylor en Mercury in songs als Fight from the Inside en Get Down, Make Love.

Dan nog vier uitstapjes van May, Mercury en Deacon, naar de blues, jazz en caribbean.

Ik zou bijna stellen, dat als We Are the Champions hier niet op had gestaan, de bijdrage van Mercury wel erg mager is. Om maar weer te benadrukken dat Queen zoveel meer is dan 1 persoon.

avatar van bikkel2
4,0
Love Of My Life is een Freddie compositie Hans.
Natuurlijk eens met de niet geringe schrijvers kwaliteiten van de overigen.
Maar om met zijn 3en een album uit te brengen, zou een lastig verhaal worden. ( en Deekie zou overgehaald moeten worden...... ijdele hoop)
Ik vind de leadvocalen dan echt tekort schieten. May en Taylor zijn geen onverdienstelijke vocalisten, maar zijn geen zangers die de kar trekken. Dat weten ze zelf ook donders goed.
Taylor zong Days Of Our Lives en Radio Ga Ga tijdens de concerten met Paul Rodgers. Ik werd er niet echt blij van eerlijk gezegd.

Over het componeren heden ten dage. Ik vind wat ze op The Cosmos Rocks aanleverden in ieder geval echt tekort schieten.
Wellicht zal er met Adam Lambert wel iets verschijnen. Die samenwerking schijnt een stuk soepeler te lopen dan met Rodgers.
En Lambert is een enorme fan en natuurlijk nog te kneden.

Terug naar dit album; Freddie' s aandeel is slechts 3 songs. .
Karig voor de tot dan toe meest produktieve componist.
Er gaan verhalen dat hij er op stond dat het op de volgende plaat anders moest.
Op Jazz kwam hij met vijf songs.

avatar van De buurman
4,5
Ozric Spacefolk schreef:
Als McCartney Hey Jude speelt, is dat dan ook uitmelken?


Nee, natuurlijk niet.

Als Mccartney met Ringo en de winnaar van American Idol op tour zou gaan onder de naam Beatles Plus.... Ja, dan was het uitmelken.

Dus dat maakt May en Taylor eh.... melkboeren.

avatar van gigage
4,0
Hear, hear.

avatar van edje1969
5,0
Queen zette een meer rock gericht album neer. Jammer dat singleversie van It's Late op verzamelaars ontbreekt. Heb zelf een zwak voor Deacon's composities Spread Your Wings en Who Needs You.

avatar van gigage
4,0
Van de week was die episode van Family Guy op TV waarin de albumhoes en later die "robot/alien" een rol speelt. Zo blijft ook dit prima album nog in the picture na al die jaren en heb m gelijk daarna even rondjes van 500rpm laten draaien.

avatar
Ozric Spacefolk
gigage schreef:
Van de week was die episode van Family Guy op TV waarin de albumhoes en later die "robot/alien" een rol speelt. Zo blijft ook dit prima album nog in the picture na al die jaren en heb m gelijk daarna even rondjes van 500rpm laten draaien.


"Why are they dead?" "Is this the future?"...

Blijkbaar in de States toch een erg bekende plaat. Komt zeker door de twee leading singles van deze plaat....

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 14:22 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 14:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.