MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Eagles - Long Road Out of Eden (2007)

mijn stem
3,19 (254)
254 stemmen

Verenigde Staten
Rock / Country
Label: Lost Highway

  1. No More Walks in the Wood (2:00)
  2. How Long (3:16)
  3. Busy Being Fabulous (4:20)
  4. What Do I Do with My Heart (3:54)
  5. Guilty of the Crime (3:43)
  6. I Don't Want to Hear Any More (4:21)
  7. Waiting in the Weeds (7:46)
  8. No More Cloudy Days (4:03)
  9. Fast Company (4:00)
  10. Do Something (5:12)
  11. You Are Not Alone (2:24)
  12. Long Road Out of Eden (10:17)
  13. I Dreamed There Was No War (1:37)
  14. Somebody (4:09)
  15. Frail Grasp on the Big Picture (5:46)
  16. Last Good Time in Town (7:07)
  17. I Love to Watch a Woman Dance (3:16)
  18. Business as Usual (5:31)
  19. Center of the Universe (3:42)
  20. It's Your World Now (4:22)
  21. Hole in the World * (4:17)
  22. Please Come Home for Christmas * (3:00)
toon 2 bonustracks
totale tijdsduur: 1:30:46 (1:38:03)
zoeken in:
avatar van Hans Brouwer
Bluebird schreef:
...en daarbij heeft Kate Bush nog geen rollator nodig voor zover ik weet.
The Eagles wel dan .

avatar van Bluebird
4,0
Oeps, je hebt gelijk Hans..... was even in de war met Gilmour Live At The Royal Albert Hall

avatar van musician
4,0
Misschien is er tussen ons allen een klein misverstand, ik zal even verduidelijken wat ik bedoel.

De Eagles spelen in principe Westcoast rock, hebben daarin ook behoorlijk gepioneerd. Prima.

Ik zal ze nooit vragen uitstapjes te maken, die niets meer te maken hebben met Westcoast muziek, alleen om de verandering op zich.

De westcoast muziek heeft natuurlijk wel zijn bandbreedte, waartussen ook de Eagles opereren.

Van een groep mag je verwachten, dat zij de grenzen van die bandbreedte opzoeken, hem zelfs verleggen als dat in hun vermogen ligt. Dat hebben de Eagles ooit gedaan, overigens. Eigenlijk tot aan The long run toe.

Een cd is goed, als een groep niet alleen zijn grenzen weet te verleggen maar dat ook weet te doen met sterke songs en een haarscherpe uitvoering daarvan.

Ik krijg van al jullie reacties bij Long road out of Eden een beetje het gevoel, dat de Eagles dit keer precies in het midden van hun bandbreedte zijn gaan zitten en er niet meer van af zijn gekomen.

Konden ze niet beter, wilden ze niet? Wilden ze alleen maar het grootste gedeelte van hun achterban plezieren?

Ik vind zelf dan, dat je na 28 jaar wel meer had mogen verwachten. In ieder geval meer dan meer van hetzelfde. Zelfs al zou je aan het eind alleen nog maar kunnen zeggen: ze hebben het geprobeerd maar helaas.

By the way, wordt er nog steel-guitar gespeeld op deze cd?

avatar van Bluebird
4,0
musician schreef:
By the way, wordt er nog steel-guitar gespeeld op deze cd?


Op ''Do Something'' wel volgens mij. De titel zegt het al.

avatar van Hans Brouwer
musician schreef:
Konden ze niet beter, wilden ze niet? Wilden ze alleen maar het grootste gedeelte van hun achterban plezieren?
Dat is wat mij betreft hèt probleem van "Long Road Out of Eden (2007)". Het is teveel van hetzelfde. Door "op save" te spelen zullen The Eagles enerzijds een hoop fans een groot plezier hebben gedaan. Anderen zullen bij het horen van "Long Road Out of Eden (2007)" teleurgesteld het hoofd hebben geschud . "Long Road Out of Eden (2007)" klinkt gelikt, gepolijst maar de emotie ontbreekt volkomen op dit album. Volgende keer beter zullen we maar denken .

avatar van musician
4,0
Hans, zou het helpen, als je er één cd van maakt en de 10 zwakste nummers weg zou laten?

avatar van Hans Brouwer
Musician, ik kan ook het titelnummer "Long Road Out of Eden" 7 keer achter elkaar op een cd branden .

avatar van rudiger
Hans Brouwer schreef:
Musician, ik kan ook het titelnummer "Long Road Out of Eden" 7 keer achter elkaar op een cd branden .


Past er net op , 8 keer niet.

avatar van rudiger
Ik kan me de waardering van Hans + Musician wel voorstellen , toen dit album op de markt kwam heb ik het meteen orgineel gekocht en binnen een paar weken helemaal grijs gedraaid , wat bleek nou , na een tijdje begonnen sommige nummers me mateloos te vervelen , terwijl sommige nummers steeds beter werden waarvan Waiting In The Weeds + Het Titelnummer + Last Good Time In Town de perfekte voorbeelden zijn .
Natuurlijk kan zo`n album als Hotel California niet meer geevenaard worden maar dat hoeft ook niet .
Mede door de verveling van een aantal nummers is mijn score ook gezakt naar `n 4 .
En dat is natuurlijk ook `n prima score .

avatar van musician
4,0
Ik moet hem nog kopen, Rudiger, maar laat me uitgebreid door jullie voorlichten.

Ik zie er van komen, dat ik wacht tot hij 5,95 is bij de Mediamarkt en dat ik dan er een strenge selectie van maak, die niet langer hoeft te duren dan Desperado.

avatar van TEQUILA SUNRISE
4,5
Musician, ik zag het album gisteren bij Van Leest liggen voor 9,95, een koopje in dit geval.
Ik heb er zelf direct na het uitkomen van dit ( geweldige ) album de volle mep voor betaald, overigens zonder daar een seconde spijt van te hebben gehad.
Ik heb de plaat net zoals Rudiger na het uitkomen grijs gedraaid, maar het album of enkele nummers daarvan zijn me in de loop der tijd geenszins gaan vervelen.
Kortom de heren hebben mij 28 jaar na dato een hoop plezier gedaan en voor mij is dit album dan ook de plaat van het jaar 2007.

avatar van ricardo
3,5
Voor mij is het beste album van 2007 Snakes & Arrows van Rush. Gewoon stukken beter en stukken levendiger dan deze plaat.

avatar van Thuurke
Hij ligt ook al bij de MediaMarkt voor 7.99 met het extra nummer Hole In The World, hij kost 2 euro minder dan dat ik er in de eerste week na uitkomen voor heb betaald, maar dat er een extra nummer op staat dat knaagt ergens wel.

avatar van bawimeko
Wat ik niet helemaal snap, beste Eagle-fans is dat het meesterwerk van dit combo maar 5 bladzijden aan teksten oplevert en deze meer dan drie keer zoveel! Gelukkig gaan de laatste posts over fans met prijstips en niet zozeer over de muzikale inhoud, maar toch....

avatar van TEQUILA SUNRISE
4,5
Ach, bawimeko je probeert de mensen te overtuigen van de veelzijdigheid van dit album ,alleen wil dat niet erg vlotten
Bij Hotel California is dat niet of nauwelijks nodig.

avatar van Bluebird
4,0
Waarbij mag worden opgemerkt dat HC als enig ''uptempo'' materiaal het titelnummer en Life In The Fast Lane bevat. Op LROOE tel ik er zo al 7. Is het niet ietwat overtrokken om te stellen dat dit zo'n duf album zou zijn? Nee hoor, LROOE mag er zijn, in elk opzicht. Prachtplaat.

avatar van Bluebird
4,0
musician schreef:
By the way, wordt er nog steel-guitar gespeeld op deze cd?


Zowaar ook nog op You Are Not Alone en het titelnummer. Ik speur verder.

avatar van LucM
3,0
Dit comeback-album van the Eagles kreeg erg wisselende reacties, hier ook op MuMe. Dit album heb ik voor alle zekerheid (nog) niet gekocht, waar wel ontleend en aandachtig beluisterd.

Met de sound op dit album is niets mis : we horen de vertrouwde gave close-harmoniezang en degelijk gitaarwerk, tijdloze muziek gewoon en ook de productie is in orde. Wat de songs zelf betreft is een ander paar mouwen. Er staan zowel songs die tot de beste van the Eagles gerekend kunnen worden als zwakke en vervelende songs.

Het hoogtepunt op dit album is ongetwijfeld de titelsong, dat bijna een klassieker als "Hotel California" kan worden. Schitterend zijn ook de eerste 3 songs van dit album waaronder het nostalgisch klinkende "How Long". "Waiting in the Weeds" is gewoon een prachtige ballade, "Somebody" een prima rocker en ook "No More Cloudy Days", "Last Good Time in Town" en "Business as Usual" vind ik uitstekende songs.

Er staan echter ook nummers tussen die te bezadigd klinken en snel vervelen zoals "What Do I Do with My Heart", "I Don't Want to Hear Any More" en "I Love to Watch a Woman Dance" en ook "Frail Grasp on the Big Picture" slaagt er niet in te boeien. Slotnummer "It's Your World Now" is ook een beetje niemendallerig.

Slotconclusie : naar de huidige top-40-maatstaven is dit album een meesterwerk, vergeleken met hun jaren '70-werk is het teleurstellend. The Eagles hadden de mindere nummers moeten schrappen en één album uitbrengen, dan kon dit gerust naast hun eerdere werk staan.

avatar van ricardo
3,5
Heel goed verwoord LucM, ben ik het helemaal mee eens, gewoon de mindere nummers schrappen en gewoon 1 cd uitbrengen was naar mijn idee ook beter geweest, de steviger nummers vind ik ook het beste en van de ballads zijn de door jou genoemde ook super natuurlijk.

avatar van Bluebird
4,0
Wat is er mis met Frail Grasp? Tekst wel eens tot je door laten dringen?

avatar van ricardo
3,5
Nou, vruit, die gaat er ook nog mee door. ik ben het met LucM eens dat als het 1 enkele cd was geweest dat hij veel sterker geweest zou zijn, en iets minder langdraderig dan nu het geval is. 1 of 2 ballads in combinatie met de steviger nummers was volgens mij ook een sterkere formule geweest dan wat ze nu gemaakt hebben. mijn score zou waarschijnlijk dan wel een vol punt hoger uitgevallen zijn.

avatar van Bluebird
4,0
Zullen we eens een eigen compilatie samenstellen? Wie trapt af? Ik kom niet ver iig. Kan er maar 2 schrappen.

avatar van ricardo
3,5
jij verdedigd dit plaatje zo met hand en tand, word het niet eens tijd dat jij hem een verdiende 5 sterren gaat geven nu.

avatar van ricardo
3,5
Track 13, 17, 19 en 20 duren iets langer dan 12 minuten, die nummers eraf en volgens mij kan de rest dan op 1 cd. cd 1 vind ik daarom ook beter dan de 2 de, waar gewoon wat vullers op gedrukt zijn.

avatar van Bluebird
4,0
5 sterren? Neuj, nergens voor nodig. Dat was het waard geweest als LROOE over de hele linie iets sterkere teksten zou hebben gehad. Muzikaal blijft het top m.u.v. van die 2 tracks (die boyzoneballad en het slotnummer) en daar blijft het bij.

avatar van TEQUILA SUNRISE
4,5
Voor de twijfelaars onder ons:
Hemelse harmony vocalen, steel Guitar, ballads en stevige nummers & een kraakheldere productie, je vind het op Long Road allemaal terug, hoezo een saai album? ik zou het eerder veelzijdig willen noemen.

avatar
5,0
Wederom met je eens T.S. Niet saai, muzikaal van een ongekend hoog niveau, zang en samenzang uniek in zijn soort en diverse nummers geniaal. Een afwisselende cd, die naar mijn mening, van een hoger muzikaal niveau is dan Hotel California. Ze hebben bij mij beiden een 5, maar omdat H.C. slecht 9 nummers bevat en LROOE 20 is de prestatie van van de heren Eagles hoger aan te slaan. Uit historisch oogpunt misschien een boute uitspraak, Ik weet het. Op mijn all time top 10 geparkeerd op 6: Long Road Out Of Eden!!!

avatar van LucM
3,0
Aan de reacties zo te zien denken velen in zwart-wit. Ik ben zelf ook fan van the Eagles en vind zowat al hun vroegere werk prima, maar op deze dubbel-CD staan er naast prima songs helaas ook een aantal mindere, naar easy-listening neigende nummers. Maar een 0,5 of 1* vind ik ook sterk overdreven. Het is weliswaar het minst goede album van the Eagles maar ik vind het nog altijd veel beter dan bv. Britney Spears laat staan Milk Inc. of Pussycat Dolls.

avatar van Bluebird
4,0
Wat een onzin. Elk album van de Eagles is kwaliteit. Beetje flauw om dat te gaan vergelijken met die kauwgomballenmuziek.

avatar van LucM
3,0
Natuurlijk brengen the Eagles kwaliteitspop, daarom vind ik 0,5 tot 1,5* sterk overtrokken. Maar globaal vind ik het album te wisselvallig om ze hoog te quoteren, het kon beter en daarom 3*, wat voor mij staat voor aanvaardbaar. Zoals ik eerder vermeld hadden the Eagles de betere songs hieruit op één CD moeten uitbrengen.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 15:43 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 15:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.