The Prodigy - The Fat of the Land (1997)

Dance
Label: XL

1. Smack My Bitch Up (5:42)

met Shahin Badar

8. Firestarter (4:41)
  9. Climbatize (6:36)
  10. Fuel My Fire (4:18)

met Saffron

11. Molotov Bitch * (4:56)
  12. No Man Army * (4:10)
avatar van Gyzzz
Diesel Power is echt een briljant nummer. Verder vind ik er eigenlijk geen slechte nummers tussen zitten. 4 sterren.

avatar van Snappy
Topplaat vol met de juiste energy!!

Fat of The land.

Het is jammer dat prodigy is gestopt maar fat of the land is toch nog hun doorbreker geweest. diesel power is ook zwaar te gek.

de harde stijl bevalt mij goed en daarom is dit zeker wel een topper

avatar van psychonaatje
mean schreef:
Fat of The land.

de harde stijl bevalt mij goed en daarom is dit zeker wel een topper

Is de Prodigy gestopt? Volgens mij gaan ze gewoon door, hoor!

avatar van Jordy
Ook niet bepaald hun doorbraak, dit album

1,0
Verder ook niet echt hard vind ik

En ook niet echt een topper.

Jordy schreef:
Ook niet bepaald hun doorbraak, dit album

Wel bij het grote publiek. Daarvoor hadden ze wel hits, maar dit album deed het veel betre dan die daarvoor.

avatar van Jordy
Bedoel je als album? Dat dit album veel meer verkocht is dan eerder werk? Echt voor het eerst dat ik dit hoor, dit was volgens mij juist het album waarbij er wat scheurtjes begonnen te komen in het Prodigy succesverhaal.

avatar van Eddie
Volgens mij was Music for the Jilted Generation de grote doorbraak en werd op deze plaat die lijn doorgezet. Het heeft mij trouwens nooit echt kunen boeien, enkele goede songs dat wel maar niet voor een hele plaat. Ik heb er na 15 minuutjes wel genoeg van.

Heerlijk album, vooral het eerste nummer is geweldig

avatar van HiLL
Breathe blijf ik ook erg lekker vinden!

avatar van nuf
nuf
dit is waarom prodigy zo gewaardeerd wordt , elk nummer is mooi op zijn eigen manier, niks lijkt op elkaar maar het blijft herkenbaar prodigy.

Dit blijft toch wel mijn favoriete Prodigy-album.
Wat mij betreft had het hun laatste mogen zijn..... want Always Outnumbered was nu niet bepaald een waardige opvolger te noemen.

Mijn best beluisterde album...aan een stuk door goede nummers die nooit vervelen.

Inderdaad hun volgende album is niets vergeleken met dit

avatar van Arno
Zeker het beste van The Prodigy (nog iets beter dan Music for the Jilted Generation).

avatar van Fianosther
Nog maar een keer beluisterd sinds lange tijd en dan moet ik pijnlijk concluderen dat dit plaatje echt niet meer dan 2,5 ster verdiend. Alleen mindfields en narayan kunnen me een beetje wakkerhouden de rest is saai. Om over sommige samples die itt de 2 bovengenoemde nummers niet echt iets toevoegen aan de muziek en er een beetje voor de sier bijhangen.

avatar van thomzi50
Jordy schreef:

Ik snap wel wat er wordt bedoeld want het was onmogelijk om Breathe en Firestarter en alle commotie rondom Smack My Bitch Up te omzeilen. Hierdoor leerde ik de groep wel kennen. Ik geef het album overigens 4*. Diesel Power vind ik als rap liefhebber briljant en de plaat kent geen zwakke momenten

avatar van marco straaten
sluit ik me bij aan
Gyzzz schreef:

Droog, plat en futloos.

Kende enkel de singeltjes, en uitgezonderd Firestarter vond ik die al weinig. De rest van het album is eigenlijk meer van het zelfde maar minder. Moet al een stevig saai feestje zijn wil je mij hier wild mee krijgen (ik denk dat aan studentenTDs ed).

1* voor Firestarter. Gelukkig zagen ze er nog wel stoer uit in hun clipjes

avatar van Backdrifter
Geweldig album! vandaag helemaal geluisterd. Apart maar leuk....heel leuk beviel me goed om eens te horen... Zou ze graag eens Live willen zien nu. ...Smack My Bitch Up...

avatar van orbit
Staan een paar erg lekkere nummers op die zeker tot het beste horen wat the prodigy heeft gedaan, als geheel vind ik het echter een mager aftreksel van music for the jilted generation. De power en energie die in die plaat besloten lag is hier goeddeels vergaan en geforceerd geprobeert terug te krijgen. Misschien bracht Liam's ziel toch niet genoeg op bij de duivel
Een 3.5* en dat is eigenlijk nog voornamelijk aan Breathe, Firestarter en een beetje Mindfields te danken. De rest is matig tot zwakjes.

1,0
Nog een laatste kans gegeven, en Firestarter is het enige nummer dan overeind blijft. De rest klinkt als een 45 rpm plaat die op 33 rpm wordt gedraaid.

avatar van Justinx
Nou dan zou ik nog maar eens beter gaan luisteren. Naar Breathe of Smack My Bitch Up bijvoorbeeld.

Hope Sandoval
Blijft geweldig. Diesel power geeft me keer op keer veel energy. Kan mij iemand vertellen waarom Prodigy tijdens de drie keer dat ik ze heb gezien geen van de nummers (lees: de niet uitgebrachte van deze cd) heeft gedraaid, en van de bekende wel; totaal verneukt gemixt?

avatar van andré
Ik zou het je graag willen zeggen, maar ik begrijp je vraag niet helemaal

avatar van John Doe
Ik zou graag eens Climbatize of Narayan hebben gehoord inderdaad.

Ik denk dat de hits toch de grootste crowdpleasers zijn. niet alleen omdat ze het bekendst zin, ze hebben ook de hoogste pop-kwaliteit als single en bij draaien op een feest. De singles hebben bijvoorbeeld vocals die geblèrd kunnen worden door Keith Flint of Maxim (en het publiek).

Goede cd. Heb hem erg vaak gedraaid. Toendertijd al, nu iets minder, maar ik blijf het album zeker waarderen.

Meer rock-achtiger dan ooit, met Keith die schreeuwt en Keiths grote make-over was het duidelijk dat The Prodigy met dit album in de VS zou doorbreken. Maar toch vind ik het toch minder dan de vorige twee (maar beter dan AONO. die is gewoon slecht!). Misschien omdat het overgehypt is, maar misschien omdat het toch niet goed is. Bijv. Smack My Bitch Up vond ik altijd vet, maar eigenlijk is het heus wel een mager nummer. Wel een nummer op los te gaan, maar dat kan ik ook op andere nummers van Prodigy. Na een tijdje lijken de liedjes ook een beetje op elkaar, vooral met Keith. Maar toch 4* voor Fat of the land, want nummers als Funky Shit, Breathe en Mindfields zijn Prodigy klassiekers.

avatar van FunkyMonk
The Contender schreef:

Idem; écht slechte nummers zijn niet op te merken. Heb zeoverigens vorig jaar live gezien op I Love Techno (Gent, Belgïe); een stampvolle zaal (heel warm), een schreeuwende Keith, harde beats en rauwe guitaren; kortom, heel veel energie! 4*