Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! (1978)

Label: Warner Bros.

1. Uncontrollable Urge (3:10)
  2. (I Can't Get No) Satisfaction (2:41)
  3. Praying Hands (2:48)
  4. Space Junk (2:15)
  5. Mongoloid (3:44)
  6. Jocko Homo (3:38)
  7. Too Much Paranoias (1:57)
  8. Gut Feeling (Slap Your Mammy) (4:56)
  9. Come Back Jonee (3:47)
  10. Sloppy (I Saw My Baby Gettin') (2:40)
  11. Shrivel-Up (3:10)
  12. Uncontrollable Urge [Live] * (3:32)
  13. (I Can't Get No) Satisfaction [Live] * (3:15)
  14. Praying Hands [Live] * (3:30)
  15. Space Junk [Live] * (2:35)
  16. Mongoloid [Live] * (4:53)
  17. Jocko Homo [Live] * (4:45)
  18. Too Much Paranoias [Live] * (2:34)
  19. Gut Feeling/(Slap Your Mammy) [Live] * (4:25)
  20. Come Back Jonee [Live] * (4:27)
  21. Sloppy (I Saw My Baby Gettin') [Live] * (2:32)
  22. Shrivel-Up [Live] * (3:19)
avatar van Stijn_Slayer
Ik stuitte voor het eerst op Devo toen ik Neil Youngs Human Highway film bekeek. Devo speelt daarin ook op hilarische wijze met Young samen.

Dit debuut bevalt mij wel. Punky new wave met een hoop humor en vaagheid. Daarmee hebben ze toch een behoorlijk eigen smoelwerk gecreëerd.

avatar van Coen
En toen zag ik ze live in Melbourne. Net 2 dagen de shock van een koude winter naar tropische hitte. In de hal waar ze speelden was het 50 graden Celsius. Zelfs alle Melbournians vielen dood van hun stoel. Maar DEVO ? They are not men, but fab musicmachines. Wat een thrills. Live en op die eerste 3 platen, welke ze begin 1982 uit hadden. Heb ook een bootleg uit 1979. Sensationeel. Net als deze eerstling.

avatar van Coen
bobbee schreef:
Voor mij is dit de plaat die de toon zette voor alles wat de New wave daarna opleverde. Ieder nummer is een prijs waard. Eno die hier een van zijn eerste productieklussen deed, weet precies hoe het moet klinken.
Ook onderstreept dit dat de meest oorspronkelijke muziek uit de VS komt en niet uit Engeland. Of het nu gaat om Jazz, Blues, Soul, Punk, New wave of Avant Garde. Engelse bands zijn copy cats.

Bowie en Eno streden erom wie deze plaat mocht produceren. Het werd Eno. Prachtige plaat.

Coen schreef:
Heb ook een bootleg uit 1979. Sensationeel. Net als deze eerstling.

Welke bootleg? He, she or it's Devo?

avatar van henkiev
Briljante plaat..klinkt totaal niet gedateerd..

avatar van Johnny Marr
Soms zou je toch echt denken dat je naar de Talking Heads aan het luisteren bent. Niet zo gek, aangezien ook deze plaat is gemaakt met Brian Eno achter de knoppen.

Leuke plaat verder, bij vlagen zelfs geniaal. Gaat nergens vervelen.

Fokking briljant.
Satisfaction is mss wel de beste koffer ooit