Devo - Q: Are We Not Men? A: We Are Devo! (1978)

Label: Warner Bros.

1. Uncontrollable Urge (3:10)
  2. (I Can't Get No) Satisfaction (2:41)
  3. Praying Hands (2:48)
  4. Space Junk (2:15)
  5. Mongoloid (3:44)
  6. Jocko Homo (3:38)
  7. Too Much Paranoias (1:57)
  8. Gut Feeling (Slap Your Mammy) (4:56)
  9. Come Back Jonee (3:47)
  10. Sloppy (I Saw My Baby Gettin') (2:40)
  11. Shrivel-Up (3:10)
  12. Uncontrollable Urge [Live] * (3:32)
  13. (I Can't Get No) Satisfaction [Live] * (3:15)
  14. Praying Hands [Live] * (3:30)
  15. Space Junk [Live] * (2:35)
  16. Mongoloid [Live] * (4:53)
  17. Jocko Homo [Live] * (4:45)
  18. Too Much Paranoias [Live] * (2:34)
  19. Gut Feeling/(Slap Your Mammy) [Live] * (4:25)
  20. Come Back Jonee [Live] * (4:27)
  21. Sloppy (I Saw My Baby Gettin') [Live] * (2:32)
  22. Shrivel-Up [Live] * (3:19)
Stijn_Slayer
Ik stuitte voor het eerst op Devo toen ik Neil Youngs Human Highway film bekeek. Devo speelt daarin ook op hilarische wijze met Young samen.

Dit debuut bevalt mij wel. Punky new wave met een hoop humor en vaagheid. Daarmee hebben ze toch een behoorlijk eigen smoelwerk gecreëerd.

avatar van Coen
En toen zag ik ze live in Melbourne. Net 2 dagen de shock van een koude winter naar tropische hitte. In de hal waar ze speelden was het 50 graden Celsius. Zelfs alle Melbournians vielen dood van hun stoel. Maar DEVO ? They are not men, but fab musicmachines. Wat een thrills. Live en op die eerste 3 platen, welke ze begin 1982 uit hadden. Heb ook een bootleg uit 1979. Sensationeel. Net als deze eerstling.

avatar van Coen
bobbee schreef:
Voor mij is dit de plaat die de toon zette voor alles wat de New wave daarna opleverde. Ieder nummer is een prijs waard. Eno die hier een van zijn eerste productieklussen deed, weet precies hoe het moet klinken.
Ook onderstreept dit dat de meest oorspronkelijke muziek uit de VS komt en niet uit Engeland. Of het nu gaat om Jazz, Blues, Soul, Punk, New wave of Avant Garde. Engelse bands zijn copy cats.

Bowie en Eno streden erom wie deze plaat mocht produceren. Het werd Eno. Prachtige plaat.

Coen schreef:
Heb ook een bootleg uit 1979. Sensationeel. Net als deze eerstling.

Welke bootleg? He, she or it's Devo?

avatar van henkiev
Briljante plaat..klinkt totaal niet gedateerd..

avatar van Johnny Marr
Soms zou je toch echt denken dat je naar de Talking Heads aan het luisteren bent. Niet zo gek, aangezien ook deze plaat is gemaakt met Brian Eno achter de knoppen.

Leuke plaat verder, bij vlagen zelfs geniaal. Gaat nergens vervelen.

Fokking briljant.
Satisfaction is mss wel de beste koffer ooit

avatar van Jonestown
Toen dit album in 1978 verscheen was Devo die rare band die Satisfaction hadden gecovered en was het een hype. Rare pakken, bewegingen en Brian Eno achter het mengpaneel. Dan is er voldoende aanleiding om naar de platenwinkel te rennen. Daar aangekomen niet weten welk kleur vinyl je moest kiezen. Maar de transparante versie gekozen en gekleurd vinyl was toen nog niet erg in zwang. Jaren later draait die half-doorzichtige LP voor de zoveelste keer zijn rondjes.

avatar van ZAP!
Heel erg fijne upbeat weirdness. Had wel van de band gehoord, maar een aanprijzing van Trey Spruance ergens, een tijdje terug, spoorde me aan om nog weer eens op zoek te gaan. 4,5*.

Misschien wel wat voor Juul1998B?

avatar van Juul1998B
ZAP! schreef:

Misschien wel wat voor Juul1998B?

Thanks voor de aanbeveling!
Ik heb een nummer gehoord en het klinkt zeker als iets voor mij! Doet me aan talking heads denken.
Daarom tag ik Koen St
Binnenkort hele album luisteren, ik zet m op mn lijst

avatar van Koen St
[quote]Juul1998B schreef:

Doet me aan talking heads denken.
Daarom tag ik Koen St

Deze staat al een tijdje op mijn lijste dus ik ga deze dan maar ook zeker checken binnenkort