De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
0
Mssr Renard
geplaatst: 29 mei 2022, 11:47 uur
Cikx schreef:
Is het toevallig mogelijk om de albums in je lijsten zelf handmatig te rangschikken? Zou veel helpen bij het opstellen van een top 100 oid.
Is het toevallig mogelijk om de albums in je lijsten zelf handmatig te rangschikken? Zou veel helpen bij het opstellen van een top 100 oid.
Nee, dat is niet mogelijk en dat vind ik zelf ook erg vervelend.
2
geplaatst: 29 mei 2022, 11:55 uur
Jammer! Wellicht een idee om alsnog toe te voegen als er meer users zijn die daar waarde aan zouden hechten 

0
Ponty Mython
geplaatst: 29 mei 2022, 14:12 uur
Zou leuk zijn als we ook een top 10 van songs zouden kunnen maken in ons profiel.
1
geplaatst: 5 juni 2022, 10:37 uur
De site is al tijden erg traag. Zeker als je op mobiel post duurt t wel 20 tot 30 seconden voor je bericht geplaatst is. Serverproblemen?
1
Ponty Mython
geplaatst: 5 juni 2022, 11:02 uur
Ze zullen ongetwijfeld irritante reclame van Bol.com laten zien.
Scorpion_21 schreef:
De site is al tijden erg traag. Zeker als je op mobiel post duurt t wel 20 tot 30 seconden voor je bericht geplaatst is. Serverproblemen?
Ze zijn te druk bezig met de Engelse versie van MovieMeter om er iets aan te doen.
1
geplaatst: 5 juni 2022, 11:12 uur
Jij hebt die reclame niet? Als ik op de laptop zit dan is het niet te doen. Op mijn mobiel heb ik die reclame trouwens niet.
0
Mssr Renard
geplaatst: 5 juni 2022, 11:14 uur
trebremmit schreef:
Jij hebt die reclame niet? Als ik op de laptop zit dan is het niet te doen. Op mijn mobiel heb ik die reclame trouwens niet.
(quote)
Ik gebruik de Ecosia browser. Nooit reclame, behalve als ik door ern spelletje naar youtube verwezen wordt. Nu gok ik en bestel ik chips via flitswinkels.
Maar gelukkig heb ik geen reclames bij musicmeter. In de Jordy-dagen betaalde ik keurig, nu block ik keurig. Ecosia is best een aanbeveler, ook qua privacy.
0
geplaatst: 5 juni 2022, 22:31 uur
Scorpion_21 schreef:
Dit. Heb er ook al weken last van en het posten is nu gewoon niet leuk meer, zo lang als je moet wachten. Vanavond is het hier helemaal drama, zo traag en de site klapt er ook regelmatig helemaal uit, zowel mobiel als op laptop. Heb jij hier tijd voor, Tim94? (Ik doe maar een poging..)De site is al tijden erg traag. Zeker als je op mobiel post duurt t wel 20 tot 30 seconden voor je bericht geplaatst is. Serverproblemen?
0
geplaatst: 5 juni 2022, 22:36 uur
De site werkt hier prima. Zoals altijd. Werk wel met een desktop pc via een vaste verbinding.
5
geplaatst: 5 juni 2022, 22:38 uur
Michiel Cohen schreef:
De site werkt hier prima. Zoals altijd. Werk wel met een desktop pc via een vaste verbinding.
Ben je 1 van de weinige dan. Zoals altijd De site werkt hier prima. Zoals altijd. Werk wel met een desktop pc via een vaste verbinding.

0
geplaatst: 6 juni 2022, 00:26 uur
Ook de andere meter sites hadden problemen met de snelheid , bv.
https://www.moviemeter.nl/forum/1/1828/13230#5053184
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 6 juni 2022, 12:52 uur
Mssr Renard schreef:
Jongens, de Itunes-hoes-importeer-knop doet het weer. Die was lang weggeweest.
Hier doet hij al enkele dagen niets meer.Jongens, de Itunes-hoes-importeer-knop doet het weer. Die was lang weggeweest.
2
Ponty Mython
geplaatst: 6 juni 2022, 14:49 uur
Rudi S schreef:
Het is natuurlijk ook een lastige keuze: Snelheid of een site vol clickbait.
0
geplaatst: 6 juni 2022, 16:44 uur
Ponty Mython schreef:
Ze zijn te druk bezig met de Engelse versie van MovieMeter om er iets aan te doen.
Ik ben al een tijdje niet meer aanwezig op Moviemeter, dus dat nieuws is me ontgaan, maar wat een vreemde keuze? Als je naar Moviemeter.com gaat, dan krijg je een hoop nieuwsartikelen (die trouwens wel interessanter lijken dan die typische 'persoon X is jarig, dus hier zijn de 10 beste films van persoon X') maar dan gaan ze dus eerst Engelstalige artikelen vertalen naar het Nederlands om ze dan alsnog in het Engels te plaatsen? Ze zijn te druk bezig met de Engelse versie van MovieMeter om er iets aan te doen.
Geweldig ook dat ze een pagina hebben met de trending movies en dat je dan bijvoorbeeld bij die nieuwe Fantastic Beasts ziet dat er 68 comments zijn. Op dezelfde filmpagina staat dan weer dat er geen comments zijn en dan zwijg ik nog maar dat de helft in het Engels staat en de andere helft nog in het Nederlands.
Ik snap echt niet wat de logica is in het afleveren van dit soort halfbakken verzinsels. Op het forum is er over die wijziging ook wel erg weinig terug te vinden? Daar hadden vroeger toch meer berichten rond geweest volgens mij.
Gelukkig zetten ze wel even helder en duidelijk (kuch buzzword bingo kuch) hun bedoeling met de site op papier: [Interview] Bart Hillen over Moviemeter en de overstap naar het buitenland - nederlandsmedianieuws.nl
0
geplaatst: 6 juni 2022, 18:33 uur
Rudi S schreef:
Heb even gekeken via je link en willekeurig zaken aangeklikt om te testen. Werkt prima allemaal en redelijk snel.Ook de andere meter sites hadden problemen met de snelheid , bv.
1
geplaatst: 6 juni 2022, 20:07 uur
Michiel Cohen schreef:
(quote)
Heb even gekeken via je link en willekeurig zaken aangeklikt om te testen. Werkt prima allemaal en redelijk snel. Dat dacht ik ook, tot ik een bericht wilde plaatsen.
Dan duurt dat ineens een halve minuut en dan is het wachten of de site er wel of niet uitklapt.
Het is niet te hopen dat die Engelstalige MovieMeter op dezelfde server draait als de rest van de Meter-sites...
0
Ponty Mython
geplaatst: 6 juni 2022, 20:36 uur
De site is nu nog vééél trager dan de laatste paar weken/maanden. MovieMeter lijkt helemaal stuk te zijn (Error 524: A timeout occurred), op de frontpage na. Wat een wanbeleid.
De Nederlande site zal wel te weinig winstgevend zijn? Als al die buitenlanders ook op (slecht) herschreven clickbait-artikeltjes klikken dan levert dat natuurlijk veel meer winst op.
Weet je, als ze het goed zouden aanpakken, dan zouden ze zo met het grote blu-ray.com en Letterboxd kunnen concurreren, maar na twee jaar zie ik nog steeds geen duidelijk beleid en toekomstplan.
Het huidige beleid lijkt vooral op alles naar de muur gooien en kijken wat er blijft plakken. De normale gebruiker wordt in ieder geval niet betrokken bij deze plannen. Maar de huidige crew is daar ook debet aan, want ik zie daar ook nauwelijks communicatie over. Alsof ze het allemaal gelaten aanschouwen...
metalfist schreef:
Ik snap echt niet wat de logica is in het afleveren van dit soort halfbakken verzinsels. Op het forum is er over die wijziging ook wel erg weinig terug te vinden? Daar hadden vroeger toch meer berichten rond geweest volgens mij.
De Nederlande site zal wel te weinig winstgevend zijn? Als al die buitenlanders ook op (slecht) herschreven clickbait-artikeltjes klikken dan levert dat natuurlijk veel meer winst op.
Weet je, als ze het goed zouden aanpakken, dan zouden ze zo met het grote blu-ray.com en Letterboxd kunnen concurreren, maar na twee jaar zie ik nog steeds geen duidelijk beleid en toekomstplan.
Het huidige beleid lijkt vooral op alles naar de muur gooien en kijken wat er blijft plakken. De normale gebruiker wordt in ieder geval niet betrokken bij deze plannen. Maar de huidige crew is daar ook debet aan, want ik zie daar ook nauwelijks communicatie over. Alsof ze het allemaal gelaten aanschouwen...
2
Mssr Renard
geplaatst: 6 juni 2022, 21:00 uur
Ik snap sowieso niet waarom er winst moet worden gemaakt aan een hobby-forum.
0
Ponty Mython
geplaatst: 6 juni 2022, 21:03 uur
Mssr Renard schreef:
Dat was het misschien voor de overname, maar de huidige eigenaren hebben een duidelijk winstoogmerk.
Niks mis mee verder dat ze geld willen verdienen aan de site, maar er zijn betere manieren dan er zo'n enorm agressieve reclamezuil van te maken. Maar ik geloof niet dat dat doordringt.
Het zijn jonge zakenpikkies die snel geld willen verdienen en Jordy destijds een oor aan hebben genaaid over hun plannen met de site, waar tot op de dag van vandaag weinig van terecht is gekomen.
Kijk voor de grap maar eens met je gsm op MovieMeter: Er staat meer reclame op dan filmnieuws.
4
Mssr Renard
geplaatst: 6 juni 2022, 21:09 uur
Dat is wat er zo een beetje helemaal mis is met de wereld in het algemeen en internet in het bijzonder. Alles moet winstgevend zijn.
Geen enkele van de honderden users die content hebben bijgedragen aan al die sites hebben ooit een cent grvraagd.
En nu gaan die Sywert-snotneuzen met hun bullshit-banen geld slaan uit het werk van hobbyisten. Vuilnis noem ik dat soort mensen.
Geen enkele van de honderden users die content hebben bijgedragen aan al die sites hebben ooit een cent grvraagd.
En nu gaan die Sywert-snotneuzen met hun bullshit-banen geld slaan uit het werk van hobbyisten. Vuilnis noem ik dat soort mensen.
0
geplaatst: 7 juni 2022, 08:23 uur
Mssr Renard schreef:
Dat is wat er zo een beetje helemaal mis is met de wereld in het algemeen en internet in het bijzonder. Alles moet winstgevend zijn.
Yep. Dergelijke verhalen ken ik ook nog uit de lokale politiek en diverse bestuurs/toezichthoudende functies maar dan nog vele malen erger. In 2014 ben ik daar mee gestopt.
2
geplaatst: 7 juni 2022, 09:16 uur
Ja, wen d'r maar an: een hobby-site is MusicMeter (en vooral MovieMeter) allang niet meer. Er wordt verdiend aan onze interactie. Je beseft het niet als je af en toe eens wat post op deze site, maar we maken met zijn allen deel uit van 'een one-stop-shop om mannen en/of vrouwen digitaal te bereiken. Alles voor een krachtig resultaat', zo lees ik in dat overigens erg interessante interview met die Bart Hillen.
MovieMeter en MusicMeter maken deel uit van een gigantisch netwerk van online-uitgever [M]media. Met onze kosteloze bijdragen (wij 'contentmakers' worden betrokken in de creatie van 'branded content') kunnen ze aan adverteerders tonen dat er een 'hoge mate van engagement' is van de gebruikers. Daardoor denken ze dat de kans groot is dat 'deze bezoekers ook zullen interacteren met een goede campagne'. Alleen al dat taaltje van die marketinglui vind ik doodvermoeiend.
In gewoon Nederlands: omdat ze tijdens het reageren jouw advertenties onder ogen krijgen, klikken ze die misschien wel aan. Ik begrijp dan weer niet zo goed waarom die forum-knop op de MovieMeter-site zo onopvallend in beeld wordt gebracht. Je zou denken dat niet het overgenomen of bewerkte filmnieuws de hoofdmoot van de site moet vormen, maar de inbreng van users.
MovieMeter (uniek bereik: 1.000.000) en MusicMeter (uniek bereik: 500.000) staan allebei afzonderlijk genoemd op die pagina met dat netwerk (waar tot mijn verrassing bijvoorbeeld ook Datumprikker.nl in genoemd staat; dat is de enige die ik wel eens gebruik). Maar het is een van de velen, en hoewel er op MovieMeter duidelijk wordt ingezet om te scoren, heb ik goede hoop dat ze MusicMeter er maar een beetje bij laten hangen. In dat opzicht is het een voordeel dat de markt voor muziekliefhebbers veel meer een niche-markt is dan pakweg 20, 30 jaar geleden.
Het leeuwendeel van hun netwerk bestaat uit sportsites; ze noemen zelf MovieMeter al een vreemde eend in de bijt. Hopelijk laten ze MusicMeter nog lang met rust. Al hebben we duidelijk niet de status van BoekMeter. Die wordt op die netwerksite niet eens genoemd...
MovieMeter en MusicMeter maken deel uit van een gigantisch netwerk van online-uitgever [M]media. Met onze kosteloze bijdragen (wij 'contentmakers' worden betrokken in de creatie van 'branded content') kunnen ze aan adverteerders tonen dat er een 'hoge mate van engagement' is van de gebruikers. Daardoor denken ze dat de kans groot is dat 'deze bezoekers ook zullen interacteren met een goede campagne'. Alleen al dat taaltje van die marketinglui vind ik doodvermoeiend.
In gewoon Nederlands: omdat ze tijdens het reageren jouw advertenties onder ogen krijgen, klikken ze die misschien wel aan. Ik begrijp dan weer niet zo goed waarom die forum-knop op de MovieMeter-site zo onopvallend in beeld wordt gebracht. Je zou denken dat niet het overgenomen of bewerkte filmnieuws de hoofdmoot van de site moet vormen, maar de inbreng van users.
MovieMeter (uniek bereik: 1.000.000) en MusicMeter (uniek bereik: 500.000) staan allebei afzonderlijk genoemd op die pagina met dat netwerk (waar tot mijn verrassing bijvoorbeeld ook Datumprikker.nl in genoemd staat; dat is de enige die ik wel eens gebruik). Maar het is een van de velen, en hoewel er op MovieMeter duidelijk wordt ingezet om te scoren, heb ik goede hoop dat ze MusicMeter er maar een beetje bij laten hangen. In dat opzicht is het een voordeel dat de markt voor muziekliefhebbers veel meer een niche-markt is dan pakweg 20, 30 jaar geleden.
Het leeuwendeel van hun netwerk bestaat uit sportsites; ze noemen zelf MovieMeter al een vreemde eend in de bijt. Hopelijk laten ze MusicMeter nog lang met rust. Al hebben we duidelijk niet de status van BoekMeter. Die wordt op die netwerksite niet eens genoemd...
0
geplaatst: 7 juni 2022, 10:06 uur
Mssr Renard schreef:
Wat een onzin.
2
geplaatst: 7 juni 2022, 12:13 uur
Mssr Renard schreef:
Tja, als je verwacht dat iemand die ons verder helemaal niet kent op zijn kosten - en met als enige beloning drie beledigingen in één zin - een site in de lucht gaat houden zodat wij onze hobby kunnen uitoefenen, dan kom je al snel bedrogen uit...
* denotes required fields.