De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2008, 20:18 uur
Berichten verplaatst naar Muziek > Algemeen > Vrouwelijke artiesten ondervertegenwoordigd
0
mathieudc
geplaatst: 28 mei 2008, 22:02 uur
LucM schreef:
Crazy Frog staat daar terecht bovenaan, dat is wel het allerslechtste wat ik ooit gehoord heb.
Crazy Frog staat daar terecht bovenaan, dat is wel het allerslechtste wat ik ooit gehoord heb.
Vollédig akkoord, staat daar terecht bovenaan in de flop-20. En het werd dan nog eens veelvuldig gebruikt als ringtone door jonge mensen die het de max vonden om dat luid af te spelen.

0
geplaatst: 29 mei 2008, 11:06 uur
4507 voor OK computer ...
Op dit moment is Radiohead twee keer zo populairder als The Beatles.
Moet Musicmeter onderhand niet eens gaan denken aan een studentenstop ?
Op dit moment is Radiohead twee keer zo populairder als The Beatles.
Moet Musicmeter onderhand niet eens gaan denken aan een studentenstop ?

0
geplaatst: 7 juni 2008, 11:27 uur
TM, ook wel bekend van de Ultieme Tijdloze, organiseert deze zomer de Ultieme Intro top 50. Meer informatie vindt u hier
0
geplaatst: 24 juni 2008, 21:07 uur
Bij Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends (2008):
Dit is weer zo'n album dat binnen 2 jaar de top 250 binnenduikelt maar er eigenlijk niet thuis hoort.
Dit is weer zo'n album dat binnen 2 jaar de top 250 binnenduikelt maar er eigenlijk niet thuis hoort.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 21:23 uur
Ik vrees ervoor ja. het goede nieuws is dat hij er binnen 10 jaar weer uitvliegt.
0
geplaatst: 24 juni 2008, 23:02 uur
Lennonlover schreef:
Ik vrees ervoor ja. het goede nieuws is dat hij er binnen 10 jaar weer uitvliegt.
Hoe weet je dat
0
geplaatst: 24 juni 2008, 23:32 uur
AGE-411 schreef:
Tjah dat heeft dan weer te maken met de immense populariteit die een band als Coldplay toch geniet. Zelfde geldt voor de Red hot chili peppers, die met Stadium Arcadium een middelmatige plaat afleverden maar er toch weer mee in de top 250 staan.
Hoewel ik zelf wel bij de grote liefhebbers van beide bands hoor trouwens.
Toch vind ik ook dat bands als Coldplay en de peppers hun fantastische vroegere platen in de tegenwoordige tijd niet echt kunnen evenaren, laat staan overtreffen!
Gelukkig is er veel meer moois dan alleen Coldplay en de RHCP en koester ik hun vorige parels.
En ach.. dit is toch wel weer een prima plaat verder die ik momenteel graag mag beluisteren. Maar de nieuwe Sigur Ros is bijvoorbeeld dan wel weer stukken interesanter dan deze nieuwe Coldplay!
0
geplaatst: 25 juni 2008, 00:56 uur
AGE-411 schreef:
Grootheidswaanzin.
Wie bepaald nu dat z'on album niet in die top 250 thuis hoort?
Jij? Nee, dat bepalen alle leden hier samen. Het gaat een beetje te ver om te oordelen over andermans smaak naar mijn mening. Als z'on album in die top 250 komt, dan zijn er veel mensen die het album goed vinden. Al met al pretendeer jij dus verstand te hebben van goede muziek...
Sorry, bij deze mijn excusses, het is echt niet persoonlijk, maar ik wordt niet goed van mensen die de mening van anderen al dan niet indirect verwerpen. Niet iedereen houdt van Radiohead of bijvoorbeeld de nummer drie van de top 250: Jeff Buckley. In mijn ogen maakt die man echt kutmuziek, maar dat ga ik niet betwisten als blijkbaar een heleboel leden van dit forum het wel heel goed vinden...
0
beaster1256
geplaatst: 25 juni 2008, 02:58 uur
dit is gewoon een hele goede cd zonder meer , vakwerk , emotie's , leuke songs maar de teksten zijn zwak
en hij hoort misschien thuis in de top 1000 aller tijden maar niet in de top 250 aller tijden , want begrijp me goed , het gaat hier wel over een top 250 ALLER TIJDEN hé, en dat is veel hoor , zeer veel misschien zou ik hem zetten op nummer 783, lijkt me een goede plaats voor deze goede tot zeer goede plaat , zo I rest my case
en hij hoort misschien thuis in de top 1000 aller tijden maar niet in de top 250 aller tijden , want begrijp me goed , het gaat hier wel over een top 250 ALLER TIJDEN hé, en dat is veel hoor , zeer veel misschien zou ik hem zetten op nummer 783, lijkt me een goede plaats voor deze goede tot zeer goede plaat , zo I rest my case
0
Sstttt
geplaatst: 25 juni 2008, 08:32 uur
Ayreonfreak schreef:
Grootheidswaanzin.
Jij? Nee, dat bepalen alle leden hier samen.
Ik denk dat AGE-411 wel een klein beetje gelijk heeft. (quote)
Grootheidswaanzin.
Jij? Nee, dat bepalen alle leden hier samen. Voor de rest zou ik zeggen Ayreonfreak: maak je niet zo druk, dat is alleen maar slecht voor je hart.
0
geplaatst: 25 juni 2008, 09:14 uur
Sstttt schreef:
Voor de rest zou ik zeggen Ayreonfreak: maak je niet zo druk, dat is alleen maar slecht voor je hart.
(quote)
Ik denk dat AGE-411 wel een klein beetje gelijk heeft. Voor de rest zou ik zeggen Ayreonfreak: maak je niet zo druk, dat is alleen maar slecht voor je hart.
(offtopic) Vind ik ook. Zo goed vinden de leden gezamenlijk het album niet. Net als bij X&Y wordt er gewoon veel op het album gestemd. Met respectievelijke gemiddelden van 3.40 en 3.66 komen de albums zo de toplijst binnen......
0
geplaatst: 25 juni 2008, 10:17 uur
Chronos85 schreef:
(offtopic) Vind ik ook. Zo goed vinden de leden gezamenlijk het album niet. Net als bij X&Y wordt er gewoon veel op het album gestemd. Met respectievelijke gemiddelden van 3.40 en 3.66 komen de albums zo de toplijst binnen......
(quote)
En het feit dat heel veel mensen Coldplay kennen is de kans wel groot dat een album van hen weer in de top 250 komt of welke toplijst dan ook.
0
geplaatst: 25 juni 2008, 10:55 uur
Of jullie hebben de context van de top 250 niet begrepen, of ik niet, maar ik quote maar even de tekst boven de top 250;
Dus volgens mij moeten dan veel mensen het een goed album vinden om punten te scoren.....
""De top 250 populairste albums. Deze lijst is samengesteld uit de persoonlijke top 10-lijsten van de MusicMeter-gebruikers, en dus niet via de stemgemiddelden.
Een nummer één positie in een persoonlijke top 10 is goed voor 10 punten, voor een nummer tien-notering krijgt een album 1 punt voor deze lijst.
Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.""
Een nummer één positie in een persoonlijke top 10 is goed voor 10 punten, voor een nummer tien-notering krijgt een album 1 punt voor deze lijst.
Albums jonger dan 2 jaar oud komen nog niet in aanmerking voor deze lijst.""
Dus volgens mij moeten dan veel mensen het een goed album vinden om punten te scoren.....
0
geplaatst: 25 juni 2008, 11:21 uur
Ayreonfreak schreef:
Of jullie hebben de context van de top 250 niet begrepen, of ik niet, maar ik quote maar even de tekst boven de top 250;
(quote)
Wat je zegt klopt inderdaad, maar Coldplay is bekend bij een zeer groot publiek. Hierdoor hebben ze waarschijnlijk altijd wel genoeg mensen die een nieuw album waarderen en het in hun top 10 plaatsen zodat het in de top 250 terecht komt.
0
geplaatst: 25 juni 2008, 11:49 uur
""Wat je zegt klopt inderdaad, maar Coldplay is bekend bij een zeer groot publiek. Hierdoor hebben ze waarschijnlijk altijd wel genoeg mensen die een nieuw album waarderen en het in hun top 10 plaatsen zodat het in de top 250 terecht komt.
Hoe bekender de band, des te meer kans je hebt om in een top10 terecht te komen. Daarom vind ik dit geen geweldig systeem, omdat je eigenlijk alleen maar bekende albums en bands in deze lijst hebt staan.
Maar aan de andere kant....bekende bands zullen over het algemeen ook wel goede bands zijn.
0
geplaatst: 25 juni 2008, 17:33 uur
rick126 schreef:
Maar aan de andere kant....bekende bands zullen over het algemeen ook wel goede bands zijn.
Ja kijk maar naar de top 40, staat over het algemeen allemaal goede muziek in... niet dus!

0
geplaatst: 25 juni 2008, 18:43 uur
al dat geleuter over of ze al dan niet in de top 250 horen. nou er staan er 3 albums van in, leer er mee leven gewoon :s
0
geplaatst: 25 juni 2008, 19:53 uur
joris schreef:
al dat geleuter over of ze al dan niet in de top 250 horen. nou er staan er 3 albums van in, leer er mee leven gewoon :s
Gelukkig valt daar goed mee te leven, Parachutes en A rush of blood to the head staan er dan ook meer dan terecht in!
0
geplaatst: 3 juli 2008, 21:12 uur
Waarvan de laatste inmiddels alweer naar plek vijf is gezakt...
en twee maanden terug was ik nog verbaasd dat hij ineens op vier stond
en twee maanden terug was ik nog verbaasd dat hij ineens op vier stond

0
stuart
geplaatst: 4 juli 2008, 12:46 uur
Een 'goed gemaakt' album hoeft niet altijd 'mooi te zijn en andersom. Bovendien ,wie bepaalt dat? Dit is een lijst van favoriete albums van mensen die op deze site zitten.
Het is ook niet zo dat bijv. OKC 2x zo goed is als DSOTM, als je kijkt naar het grote stemmenverschil.
Het is ook niet zo dat bijv. OKC 2x zo goed is als DSOTM, als je kijkt naar het grote stemmenverschil.
0
stuart
geplaatst: 7 juli 2008, 22:30 uur
Wat mij opvalt als je kiikt naar de top van de lijst valt me op dat albums van voor de jaren 90 op 1 hand te tellen zijn,te weten 2 van The Beatles, 2 van Pink Floyd en 1 metal plaat(MOP van Metallica).
0
geplaatst: 8 juli 2008, 23:10 uur
Master of Puppets is wel van 1986 hé.
Edit: excuus, het is al laat (om maar een flauw excuus te noemen). Gewoon slecht gelezen want Beatles en Pink Floyd is natuurlijk ook niet van in de 90's
Nogmaals, sorry voor deze domme opmerking, doch laat ik ze staan. Ze nu veranderen is quite laf..
Edit: excuus, het is al laat (om maar een flauw excuus te noemen). Gewoon slecht gelezen want Beatles en Pink Floyd is natuurlijk ook niet van in de 90's

Nogmaals, sorry voor deze domme opmerking, doch laat ik ze staan. Ze nu veranderen is quite laf..
0
stuart
geplaatst: 10 juli 2008, 22:06 uur
Ik weet het ; het is zoveelste muzieklijstje en je moet het een beetje relativeren allemaal maar m.n. de top lijkt me wel wat(of meer?) beinvloed door fans die behoorlijk massaal op bepaalde albums van bepaalde bands stemmen. Bijv. OKC heeft in zijn eentje bijna net zoveel punten als DSOTM en WYWH van Pink Floyd samen(wat overigens ook al wat zegt).
Maar ja, zoals al eens vaker is gezegd is geen enkele lijst hetzelde en is deze werkwijze(uitgaan van persoonlijke top 10s) mischien wel de minst slechte.
Maar ja, zoals al eens vaker is gezegd is geen enkele lijst hetzelde en is deze werkwijze(uitgaan van persoonlijke top 10s) mischien wel de minst slechte.
0
geplaatst: 10 juli 2008, 23:07 uur
Dat valt wel mee... het is meer dat als een album eenmaal bovenaan zo'n lijstje staat, het vanzelf meer aandacht krijgt en meer mensen het gaan beluisteren.
* denotes required fields.