MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Wat betreft de hiphoppers hier:
natuurlijk interessanter dan de lijst met hoogste sterrengemiddeldes is de lijst met hoogst genoteerde hiphop platen in de Mume250. Er staan er 23 in, artiesten als DJ Shadow, NERD en Gorillaz niet meegerekend (is misschien deels hiphop maar is het niet)

1. Nas – Illmatic (13)
2. Wu-Tang Clan – 36 Chambers (20)
3. Opgezwolle – Eigen Wereld (30)
4. Dr. Dre – 2001 (48)
5. Mobb Deep – The Infamous (53)
6. The Notorious B.I.G. – Ready To Die (70)
7. Eminem – The Marshall Mathers LP (84)
8. 2Pac – All Eyez On Me (85)
9. Dr. Dre – The Chronic (88)
10. GZA – Liquid Swords (95)
11. A Tribe Called Quest – Midnight Marauders (96)
12. Opgezwolle – Vloeistof (103)
13. Snoop Dogg – Doggystyle (131)
14. The Game – The Documentary (135)
15. Eminem – The Eminem Show (138)
16. 2Pac – Me Against The World (163)
17. Kanye West – The College Dropout (165)
18. Madvillain – Madvillainy (167)
19. Gang Starr – Moment Of Truth (207)
20. A Tribe Called Quest – The Low End Theory (211)
21. 50 Cent – Get Rich Or Die Trying (242)
22. Common – Resurrection (244)
23. Jay-Z – Reasonable Doubt (249)

Ik vind het een niet onverwachte uitkomst van een lijst van populairste albums onder hiphopfans, hoewel een aantal dingen opvallen:

- geen albums uit de jaren '80, zeg maar de periode van Public Enemy, KRS-One, Rakim etc
- waar is OutKast?? Aquemini en ATLiens horen thuis in zo'n lijst.
- waar is Raekwon - Only Built 4 Cuban Linx??
- The Game en het album The Eminem Show staan opvallend hoog, is een beetje de huidige generatie denk ik dan maar
- persoonlijk zou ik de onderlinge posities van Opgezwolle's albums en 2Pac's albums omgedraaid zien

PS
wat betreft de niet hiphoppers en dat zijn toch wel de meesten, ik heb een beetje terug zitten lezen in deze thread en ik begrijp niet wat het probleem is met hip hop albums in de top 250.
23 platen in de top250 is minder dan 10%!!

Iemand zei zelfs dat Nas en Wu-Tang Clan (ofwel de twee hoogst genoteerde hiphop platen) gehyped waren op Mume en wellicht door valse stemmen (dubbele accounts etc) opvallend hoog stonden.

Alsof dat een soort heiligschennis is of zo, dat deze platen tussen U2, Radiohead, The Beatles en Pink Floyd en zo staan.

Illmatic en 36 Chambers zijn juist de terechte hoogste noteringen in dit genre.
Jaren geleden hadden ze op het forum van www.hiphopsite.com een interessante, zeer uitgebreide thread opgezet, waar een voor een (!), vanaf plek 1 t/m plek 50, door middel van nominaties door users en vervolgens stemmen tussen de meest genoemde nominaties per positie in de top 50, de volgorde werd bepaald.
Ook hier waren bovengenoemde albums 1 en 2.

Zoiets zouden ze hier ook weleens kunnen doen.

PS2
Ik heb zelfs trouwens Illmatic niet in mijn top10, want ondanks dat ik het wel eens ben dat het de beste hiphop plaat ooit is, heb ik er persoonlijk wat minder mee.

Het lijkt me ook wel leuk dat je per genre een top 10 kunt invullen, want de meesten zullen toch i.i.g. hun top10 vullen met hun favoriete genre, als ze een favoriet genre hebben.

Mijn alternatieve (niet hiphop top 10) zou dan o.a. bevatten Amy Winehouse, Coldplay, The Cure, Miles Davis, Nirvana, Red Hot Chili Peppers (BSSM), Spinvis, The Strokes en vooral U2

Bij Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007):

Ik snap hier niks van , dit album heeft 254 stemmen en `n gemiddelde van 4.53 .
Beter dan de laatste plaats in de top 250 , waarom staat ie er niet in dan .

Ach er zijn soms "raadsels", die nooit op te lossen zijn!!! Ben het helemaal met je eens!!!

Verzamel- en live-albums komen niet in de top 250, alleen reguliere platen...

Wat verzamelalbums betreft kan ik mij dat wel voorstellen. Immers het gaat dan om nummers die al op reguliere albums te vinden zijn. Maar bij een live album heb je te maken met moment opnames, sfeer, uitgesponnen nummers of nummers die een heel ander invalshoek krijgen etc. en in mijn optiek zijn dat op zichzelf staande albums, die kunnen vallen onder reguliere platen. Maar soit dit is off topic.
Dit album is zoals ik grotendeels lees een uniek kwalitatief live document, dat staat i.i.g vast. Of het dan een plek zou moeten krijgen in de top 250 zou je een discussie kunnen starten in een forum rubriek.

Waar komt de haat tegen Hip Hop eigenlijk vandaan. Als mensen muziek nou eens in een geheel zouden zien zonder dat alle andersklinkende deuntjes genres en subgenres worden genoemt dan word het muziek vaker makkelijker verteerbaar.

Trouwens onder Hiphop verstaan we:
Deejaying
Emceeing
Breaking
Graffiti art

Hip hop encompasses music, dancing, art, poetry, language and fashion.

Dus kijk uit met wat je zegt want misschien doe je wel aan een vorm van hiphop.

Cygnus schreef:
Verzamel- en live-albums komen niet in de top 250, alleen reguliere platen...

O nee , wat zijn de volgende 3 albums dan , die erin staan .

1 Nirvana - Unplugged
2 Deep Purple - Made In Japan
3 Dire Straits - Alchemy .

Lijken mij duidelijke live albums.

Klopt. Verzamel- en live-albums komen niet in de gewone toplijsten die op stemgemiddelden zijn gebaseerd, maar wel in de top 250 omdat die anders (op basis van de top 10's van de verschillende users) wordt samengesteld. De befaamde Bob Marley-verzamelaar staat er volgens mij ook nog steeds in, bv.

Deze plaat staat niet in de top 250, omdat niet genoeg mensen hem in hun top 10 hebben staan.

voltazy
herman schreef:

Deze plaat staat niet in de top 250, omdat niet genoeg mensen hem in hun top 10 hebben staan.

jij bent crewlid, maar volgens mij staat het niet in de top 250 ivm het jaar van uitgave

Dat ook inderdaad, had ik even over het hoofd gezien. Wellicht komt ie er dan in zodra ie 2 jaar oud is (13 maart is dat).

Maar goed, terug naar de muziek...

voltazy schreef:
(quote)

jij bent crewlid
Dat maakt niets uit toch, een crewlid is ook maar een mens en mag net als normale leden ook wel eens een foutje maken toch. Geen vingertjes wijzen naar de crew vind ik, want die doen hun uiterste best om alles goed de orderen en alles in goede banen te leiden, volgens mij is dat veel werk. Ga er maar aan staan. Ik heb dit album gisteravond nog even beluisterd en vind het van de acoustische live albums nog steeds 1 van de allerbesten die ik ook gehoord heb. Perfect geluid en een erg intieme en emotionele sfeer zit erin, het heeft een paar luisterbeurten geduurt, maar het heeft mij nu echt te pakken. Ik denk dat dit ook wel het best Neil Young album is wat er ooit op de markt gebracht is.

voltazy
ricardo schreef:
(quote)
Dat maakt niets uit toch, een crewlid is ook maar een mens en mag net als normale leden ook wel eens een foutje maken toch. Geen vingertjes wijzen naar de crew vind ik, want die doen hun uiterste best om alles goed de orderen en alles in goede banen te leiden, volgens mij is dat veel werk.

ga mij lekker aanvallen

je moet zelf niet met een vingertje wijzen...
het enige dat ik bedoelde was dat ik er naast kon zitten omdat een crewlid het mogelijk beter weet dan ik. daar bedoelde ik verder niks mee en hoop ook niet dat dat zo opgevat is door andere mensen

deze berichten kunnen dus ook meteen verwijderd worden (na een excuses)

Jongens, of heren, iedereen maakt weleens vergissing. Dat is zó menselijk. Natuurlijk mag je iemand ergens op aanspreken en aan de andere kant de aangesprokene moet daar ook wel open voor staan. Als alles maar op een normale gebeurt. That's Life!

pretfrit
herman schreef:
Klopt. Verzamel- en live-albums komen niet in de gewone toplijsten die op stemgemiddelden zijn gebaseerd,

wat doet Deelder Draait Door dan in de jazz toplijst?

niet dat het mij wat uitmaakt, maar als we het er toch over hebben

Let's Talk About Music!!! En voor de muggenzifters onder ons maken we dan een plekje vrij op het forum onder het motto": wie van ons is het ideaalst (en vrij van zonden).

ricardo schreef:
(quote)
Dat maakt niets uit toch, een crewlid is ook maar een mens en mag net als normale leden ook wel eens een foutje maken toch. Geen vingertjes wijzen naar de crew vind ik, want die doen hun uiterste best om alles goed de orderen en alles in goede banen te leiden, volgens mij is dat veel werk. Ga er maar aan staan

Dank voor de steun Ricardo, maar Voltazy bedoelde het volgens mij niet verkeerd hoor. Hij had gewoon een goed punt en dat mag dan best geuit worden. Graag zelfs. Ik heb me geenszins aangevallen gevoeld in ieder geval.

Wat betreft de Deelder-plaat in de jazztoplijst: dat zou ik zo snel niet weten eigenlijk.

stuart
rudiger schreef:
Bij Neil Young - Live at Massey Hall 1971 (2007):

Ik snap hier niks van , dit album heeft 254 stemmen en `n gemiddelde van 4.53 .
Beter dan de laatste plaats in de top 250 , waarom staat ie er niet in dan .

Ik begrijp wat je bedoelt, Ruud, maar dat ligt 'm (zoals je zelf ongetwijfeld weet) aan het 'systeem' om in de Top 250 te komen en als je bij statistieken kijkt (misschien heb je dat wel gedaan) komt het album punten tekort om er in te komen.

Ja, voor een top 250-plaats schijn je inmiddels al tenminste 196 punten nodig te hebben
even kijken... dat zijn dus nog 62 punten te gaan voor onze Neil.

Daarbij komt ook nog dat de plaat nog geen twee jaar oud is en dus sowieso niet in de top 250 kan staan.

Het blijft toch ongelooflijk dat Ok computer op 1 staat. Wellicht is het goed (ik vind het drie keer niks) maar zo goed?????

stuart
Lukas schreef:
Daarbij komt ook nog dat de plaat nog geen twee jaar oud is en dus sowieso niet in de top 250 kan staan.

Oh...dat wist ik niet eens precies. Wel een beetje vreemd, want de opnames stammen van bijna 40 jaar geleden. Ik begrijp nu dat het album op zich nog niet zo oud is en je kunt natuurlijk qua regel geen uitzondering maken, want dan is het hek van de dam (waarschijnlijk).

Tja... ik heb al eens eerder aangegeven dat we best zonder die tweejaarsregel kunnen. Het houdt albums als In Rainbows - nu fictief op plek 35, nog 9 maanden wachten - alleen maar van een mooie notering af zonder daar echt een reden voor te hebben.
En ik snap dat het een beetje drammerig over kan komen, maar ik had destijds twee mensen die het wel met me eens waren en ik ben benieuwd wat de rest ervan vindt. Misschien maar eens het SDG-topic kapen

Casartelli (moderator)
stuart schreef:
Oh...dat wist ik niet eens precies. Wel een beetje vreemd, want de opnames stammen van bijna 40 jaar geleden. Ik begrijp nu dat het album op zich nog niet zo oud is en je kunt natuurlijk qua regel geen uitzondering maken, want dan is het hek van de dam (waarschijnlijk).

Niks vreemds aan... die regel vrijwaart ons even goed van huppelmeisjes die de laatste Tokio Hotel de top 250 inhypen als van huppel-oude-mannen die hetzelfde doen met de laatste opgegraven Neil Young opnamen.

stuart
Ik bedoel vreemd in de zin van dat de muziek al heel oud is, niet qua regel. Ik heb er persoonliojk geen probleem mee want ik ben geen fan of zo; voor mijn part hadden het oude live-opnames van The Monkees geweest. Gelukkig in ieder geval niet van Rush.

Jeeeeeeeeeeeeeej Lifestylez ov da Poor and Dangerous in de top250

Hoe kan je nou met zo'n naam serieus genomen worden??

Mijn username of de titel van het album?

Pooiertje schreef:
de album

Nee met dit deel van de zin.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:52 uur

geplaatst: vandaag om 16:52 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.