MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
LucM schreef:
aangezien hij toch verschillende hoog gewaardeerde albums heeft uitgebracht.

Da's nu precies de reden waarom er geen enkele in de top 250 staat .

Ik vind Pulp trouwens zeker zo erg in de lijst thuishoren.

"Different Class" van Pulp hoort daar eveneens in thuis, het is toch één van de meest essentiële Britpop-albums. Maar ja, Pulp is niet zo groot als Oasis.

Ik heb 4 top 250-albums in mijn top. Piper at the Gates of Dawn staat wel op 247, dus die zal er dit jaar wel uitvallen. Verder nog Sigur Ros, Bowie en Pixies.

Verder vind ik het wel opvallend dat naast Different Class ook de eerste van King Crimson niet instaat. Toch wel een hoog gewaardeerde plaat met behoorlijk veel stemmen. Hij zal wel ergens tussen 251 en 300 staan.

Een snel sommetje leert mij dat the Court of The Crimson King slecht 154 punten haalt. Ik denk dat ie daarmee ook plaats 300 niet haalt.... onterecht overigens!

Okay, nouja, dan kan ik de hoop dat ie er misschien ooit nog inkomt bij deze laten varen. Bedankt voor het rekenwerk.

King Crimson is ook zo geen grote naam als bv. Radiohead of Pink Floyd. Maar het debuut zal ik dit jaar aanschaffen, dan kan ik ook een eerlijk oordeel geven of dat in de top-250 thuishoort.
Al staan er ook artiesten in de top-250 waarvan ik voordien nooit heb gehoord zoals Neutral Milk Hotel. Dit album heb ik enkele weken geleden aangeschaft en bevalt mij erg goed. Die top-250 kan ook wel nuttig zijn.

Neutral Milk Hotel is ook zo'n band waar je op MuMe bijna niet aan ontkomt Ik zag hem ook vaak voorbijkomen in discussies en natuurlijk het effect van de onbekende hooggewaardeerde plaat: Die wordt alleen maar vaker opgepikt. Ik vind het zeker geen klassieker o.i.d. wel een leuke plaat en ik kan me het enthousiasme goed voorstellen.

PriestMaiden
Bij Pearl Jam - Ten (1991):

Zeer goed album. Terecht op nummer 4 in de top.

PriestMaiden schreef:
Zeer goed album. Terecht op nummer 4 in de top.
En Coldplay is al in het vizier

Jop
King Crimson...weliswaar goed gedaan, maar progressief "gepruttel"....

Lukk0
Coldplay is zelfs al een keer ingehaald, maar dat heeft niet lang geduurd. Wel volledig terecht dat deze zo hoog in de lijst staat, echt een van de essentiële albums van de jaren 90 en eigenlijk van alle tijden.

Coldplay was een tijd geleden al teruggezakt van plaats 2 naar plaats 5, maar was na de release van het laatste album weer een beetje geklommen. Dat was blijkbaar voor een aantal mensen aanleiding hem toch maar weer er in te zetten.

Bij veel hoog gewaardeerde albums zie je trouwens wel dat een opvallend groot gedeelte van de users die ze in hun top 10 hebben gebruikers zijn die nauwelijks of eenmalig gebruik hebben gemaakt van de site. Jammer, want zo zit bijvoorbeeld Tool hoog in de toplijst, terwijl als je naar de berichten kijkt, dat album (Aenima) nou ook weer niet zó hoog gewaardeerd wordt.

andnino schreef:
Bij veel hoog gewaardeerde albums zie je trouwens wel dat een opvallend groot gedeelte van de users die ze in hun top 10 hebben gebruikers zijn die nauwelijks of eenmalig gebruik hebben gemaakt van de site. Jammer, want zo zit bijvoorbeeld Tool hoog in de toplijst, terwijl als je naar de berichten kijkt, dat album (Aenima) nou ook weer niet zó hoog gewaardeerd wordt.

Dat heeft volgens mij eerder te maken met het genre muziek en de toegankelijkheid. Bij een bepaald publiek valt het album erg in smaak, wat voor een toplijstnotering zorgt, zodat veel mensen die er niets mee hebben het eens proberen, en er komen een pak lage stemmen bij die het gemiddelde kelderen. Een 'hate it or love it' effect.

Albums als Grace, Ten of Nevermind hebben bijvoorbeeld een volledig andere stemverdeling, waar er ongeveer evenveel 4* en 4,5* stemmen zijn dan 5*. Bij Aenima zijn 1/3 van de stemmen 5*. OK Computer heeft een gelijkaardige verdeling, en daar zijn veel meer top 10 noteringen van niet-actieve users (hoewel ik ze natuurlijk niet allemaal ben afgelopen).

stuart
In Rock (Deep Purple) blijft een 'draaidueralbum' ; ..in de lijst, uit de lijst, in de lijst, uit de lijst. Ik vind het op zich wel jammer, maar het is maar een spelletje.... ....(hoewel ik liever Made in Japan uit de lijst had en In Rock erin)...Live - albums eruit!!(deze discussie is echter al eens gevoerd dus bij deze weer op slot).

"In Rock" van Deep Purple staat nu weer onderaan in de lijst. Het debuut van Pink Floyd dreigt er ook uit te vallen, jammer, want dat is een uniek en baanbrekend album.
De top-30 lijkt wel vastgeroest, er zit nauwelijks nog beweging in.
Overigens staan er nu 3 albums uit 2007 : "Neon Bible" van Arcade Fire staat er nu ook in naast die van Mika en Bloc Party.

stuart
Hoewel ik niet zo'n liefhebber van Pink Floyd debuutalbum ben qua smaak, vind ik dat ie er eigenlijk wel in hoort om de redenen die LucM al aangeeft. Maar ja, zo gaat het hier niet......

Tsja, als je wilt dat het er in blijft moet je het maar in je top 10 zetten. Ik vind het veruit de beste PF en heb het er dus gewoon in staan.

Neon Bible binnen op 154 zie ik. Wel een mooie plek. Wellicht dat ie nog gaat stijgen, want het is ook wel een beetje een groeiplaat.

De volgende die binnen zou kunnen komen is Kings of Leon - Because of the Times (releasedatum 2 april 2007). Die staat nu op 201 punten en komt dus maar 1 puntje tekort voor de top 250.

16 april komt sowieso Porcupine Tree's Fear of a Black Planet in de lijst. Die heeft nu 352 punten, wat momenteel goed zou zijn voor de 143ste plek.

20 april komt dan de tweedeling van Arctic Monkeys in de lijst, aan het aantal top 10 notering te zijn, gaat die de top 100 wel halen, denk ik.

stuart
Bedankt voor de info, Herman; ik wil die albums die jij noemt en hoog in de Toplijst binnen komen eens beluisteren en proberen me in te leven wat er zo bijzonder/populair aan is.

Hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten een album heeft?

stuart
Pooiertje schreef:
Hoe kan je eigenlijk zien hoeveel punten een album heeft?

Je gaat naar het bewuste album en je klikt naar statisieken; daar staan de top 10 noteringen vermeldt bij de verschillende users , maar dan moet je zelf wel even de noteringen omrekenen in punten en die optellen (dus plaats 1=10 punten, plaats 9=2 enz.).

Oh laat maar , het lijkt me veel handiger als dat gewoon bij statistieken onder het aantal stemmen staat ofzo, maar misschien is dat teveel werk voor de moderators.

"Favourite Worst Nightmare", de tweede van Arctic Monkeys mag gerust de eerste "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not" uit de toplijst verdringen, ik vind die een stuk beter dat het overgehypte debuut.

Lukk0
Ik vind dat de Arctic Monkeys de hype sowieso niet waard zijn, ik hoor er eigenlijk weinig bijzonders in. Het is voor mij allemaal net iets te veel hetzelfde en vooral te gemaakt. Maar blijkbaar wordt het hier door velen wel goed gevonden, getuige de hoge plaats van het debuut in de top 250.

stuart
Arctic Monkeys is een favoriete band en moet het daar ook relatief veel van hebben...

Bands als Arctic Monkeys, the Killers, the Kooks, Franz Ferdinand en Keane zijn momenteel hot en daarom staan ze in de lijst, maar zullen ze dat over 10 jaar nog zijn?

The Kooks en The Killers denk ik niet, van de rest weet ik het niet.

dit album in de top250?

Pooiertje schreef:
dit album in de top250?

Maar Pooiertje, dat album is dan ook een echt topalbum! Bij mij staat het album op de 11de plaats! Wat een klasseplaat zeg

(grapje natuurlijk, ik weet ook niet wat dat album daar zo hoog doet, en dat te bedenken dat parels die veel beter zijn, zoals Transformer en Purple Rain, niet in de top 250 staan)

welk album staat op dit moment eigenlijk op 251?

Gast
geplaatst: vandaag om 21:33 uur

geplaatst: vandaag om 21:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.