MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Ja, en dan zou ik Spinvis nog niet eens electronic willen noemen eigenlijk... En alhoewel ik Massive Attack (al vind ik de eerste 2 van hun mooier), Portishead en The Prodigy ook wel leuk vind/vond, is dat toch ook vooral 'electronic' die het goed doet bij het (90's) rockpubliek...

Blijft toch een ondergeschoven kindje op MuMe, al moeten we het maar niet over andere genres (wereld, reggae, punk, etc.) die er nog bekaaider vanaf komen gaan hebben...

Tja, er luisteren nu eenmaal meer mensen naar Pop/rock als naar de hierboven genoemde genres... Top 250 zegt niet veel over kwaliteit, maar vooral veel over populariteit (wat natuurlijk wel samenhangt).

Misterfool
corn1holio1 schreef:
Tja, er luisteren nu eenmaal meer mensen naar Pop/rock als naar de hierboven genoemde genres... Top 250 zegt niet veel over kwaliteit, maar vooral veel over populariteit (wat natuurlijk wel samenhangt).

het is natuurlijk wel weer zo dat meer alternatieve albums het hier beter doen. alternatief vergeleken met de top 40 weleenswaar.

Bij The National - Boxer (2007):

Ik heb de moeite van het optellen gedaan en ben erachter gekomen dat met het huidige puntenaantal Boxer spoedig de top 100 zal bestormen van de toplijst. Hij zal binnenkomen op 91!

Hoera! Al hoop ik dat hij nog wat meer zal stijgen.

(verwijderd)
Dan neem je neem ik aan niet andere platen uit de afgelopen twee jaar mee die ook hun best hebben gedaan met het veroveren van top 10 plaatsen, waardoor er misschien wel verschuivingen zullen plaats vinden (weet eigenlijk niet of er zoveel indrukwekkende platen zijn binnen gekomen die zich kunnen meten met dit meesterwerk).. al gun ik het deze plaat van harte om 'hoog' binnen te komen!

joramhoogink schreef:
Dan neem je neem ik aan niet andere platen uit de afgelopen twee jaar mee die ook hun best hebben gedaan met het veroveren van top 10 plaatsen!

Uiteraard niet. Ik vond dit wel genoeg rekenwerk voor één avond.

(verwijderd)
Hahah okey ik neem het je voor deze ene keer niet kwalijk (Ik ga nog eens even kijken of hij in mijn top 10 nog iets omhoog kan schuiven aangezien deze plaat al bijna 1,5 jaar onafgebroken in mijn wisselaar zit en bijna elke avond op staat..)

(verwijderd) schreef:
Hahah okey ik neem het je voor deze ene keer niet kwalijk (Ik ga nog eens even kijken of hij in mijn top 10 nog iets omhoog kan schuiven aangezien deze plaat al bijna 1,5 jaar onafgebroken in mijn wisselaar zit en bijna elke avond op staat..)

ik kan er ook nog opvallend vaak van genieten hoor!

Illmatic op nummer 11!

Pooiertje schreef:
Illmatic op nummer 11!

Misterfool
Kill_illuminati schreef:
(quote)

waar gaat het heen met de wereld. wel weer een heleboel gave(prog) cd's uitgekomen dit jaar

Oh! Een hiphop album weer een plaatsje hoger in de toplijst, even 0.5* stemmen dacht Misterfool

Dat neem ik niet eens serieus

Misterfool
Pooiertje schreef:
Oh! Een hiphop album weer een plaatsje hoger in de toplijst, even 0.5* stemmen dacht Misterfool

eerder zo: weer een totaal rukalbum in de top 250 , laat ik hem eens de waardering geven die hij verdiend .

het valt me op dat dit in decenium heel veel brilliante albums zijn uitgebracht. sterker nog dit decenium kan wedijveren met de 70's. alleen jammer dat er een aantal (c)rap artiesten ook positieve aandacht krijgt

Daar ga ik niet eens op in .

RedLightCityBoy
Hij is nog maar een jonge jongen. Hij moet nog eens inzien dat de wereld uit meer bestaat dan alleen zijn stijl.

The Oath
RedLightCityBoy schreef:
Hij is nog maar een jonge jongen. Hij moet nog eens inzien dat de wereld uit meer bestaat dan alleen zijn stijl.

Hij is even oud dan jou

Misterfool
RedLightCityBoy schreef:

ik neem aan dat jij niet weet welke stijlen allemaal bestaan

of wil je

blues
jazz
rock
soul
metal
wereld
avant-garde
folk
en bepaalde R&B
onder een stijl rekenen

ik vind hiphop met enkele kleie uitzonderingen totaal pulp. maar terug op een ander punt vinden jullie niet dat de millenium jaren ons vele brilliante albums geschonken heeft.

RedLightCityBoy
The Oath schreef:
(quote)

Hij is even oud dan jou

Dan jou, juist...

1 jaar ouder om precies te zijn en ik zeg toch niet dat dat uit hoeft te maken? ik ben tenminste niet zo kinderachtig om bepaalde genres te kleineren door zonder te luisteren op albums te gaan stemmen. (9 van de 10 keer 0.5) Zelfs ik als 15 jarige kan indenken dat, dat nogal triest is.

@ Misterfool: Dat jij hip-hop kut vind kan ik best begrijpen, maar alsnog, laat het met rust. Ik ga ook niet elk death metal album wat me niet aanstaat laag waarderen, omdat ik weet dat ik het genre niks vindt.

Misterfool
er staan zo wie zo te veel (c)rap platen in de top 250

Zo wie zo? Of sowieso? En tuurlijk, want rap is synoniem aan crap... Als je een geheel genre crap noemt, noem ik dat tunnelvisie. En je stemmenlijst getuigt nou ook niet echt van een brede smaak. Ja, er staat zo af en toe een verdwaald pop-albumpje tussen, maar 90% van je stemmen is rock, als het niet meer is. Dat is prima, hoor, maar ga dan niet zeggen: "oh kijk, wat een brede smaak ik heb, want ik heb wel eens naar wat anders dan rock geluisterd!"

Misterfool schreef:
er staan zo wie zo te veel (c)rap platen in de top 250

er staan anders 10x zoveel waardeloze rock platen in de top250.

stuart
Ik voel me ook niet zo aangetrokken tot Hip-Hop/Rap en ken het daar ook veel te slecht voor om dat te beoordelen; dan geef ik eerder een rock/metal album 1,5 ster of zo als ik het niks vind. Dat Pooiertje zegt dat er wel 10x zoveel waardeloze rockplaten in deze lijst staan is misschien wel erg optimistisch (hangt van je smaak af), maar het zijn er zeker meer dan er Hip-Hop/Rap albums in staan.

Ik wil wel eens horen welke platen waardeloos zijn. Ik denk dat buiten dingen als Beyoncé, Kelly Clarkson, ... albums niet echt waardeloos gaan zijn. Dat sommigen dat vinden is natuurlijk onvermijdbaar. Een plaat die iedereen goed vindt, wil ik ooit wel eens uitgevonden zien, ook al lijkt me dat onmogelijk

The Oath
Ik stem eigenlijk zowiezo al niet op waardeloze platen.
Ik maak uitzonderingen voor Metallica die bijvoorbeeld St. Anger maakt.

Ik hou me niet bezig met alle blote-tieten-hip-hop platen van mijn zus 0,5* te geven, zelf al heb ik ze al (te) veel gehoord (naar mijn goesting).
- Kwestie van discussies als deze te vermijden (Hoh kijk, een rocker die 0,5* stemt voor verschillende Hip-hopalbums.... LYNCHEN! LYNCHEN!)
- En ook omdat het me geen bal interesseerd.

Ik ben zowiezo al te tam om na te denken bij een album dat wel mijn genre is: "geef ik deze nu 3,0 of 3,5?"

Gaat u allen in vrede!

RedLightCityBoy
Hip-Hop is meer dan wat jij ziet op tv. Wat jij zegt over: blote-tieten etc. is enkel voor veel commerciele hip-hop een feit. Maar voor talloze andere projecten geldt dit absoluut niet en is de muziek vaak stukken beter. Verder laat ik hem ook lekker stemmen op wat hij wilt maar ik blijf bij mijn punt: erug kinderachtig.

Lukk0
Ook ik als rock-liefhebber kan precies beamen wat RLCB wil zeggen: als je ergens maar voor open staat, blijkt dat ook kwaliteit te bevatten en op het gebied van hip-hop moet je inderdaad niet kijken naar TMF, want dan zie je de hip-hop die ook de liefhebbers graag met 2* en minder beoordelen. Ik stel voor: luister er eerst een serieus naar, desnoods via trip-hop als Massive Attack (vond ik zelf wel een mooie overstap) en ga dan pas tot stemmen over. Op deze manier is het gewoon zielig en neem je je eigen geloofwaardigheid weg.

Verder zou het natuurlijk ook kunnen dat Misterfool Illmatic echt prul vindt..

Lukk0
Uiteraard, maar aangezien hij stelt dat alle hip-hop crap is neem ik niet aan dat hij het echt een kans gegeven heeft.

Bij Nas - Illmatic (1994):

Hij staat op de 10e plaats van de top 250!
En terecht!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:09 uur

geplaatst: vandaag om 01:09 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.