De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 1 december 2010, 00:36 uur
Kan ik prima mee leven. Wish You Were Here staat in mijn top 5 van meest overschatte platen allertijden.
Bovendien is 1 PF zo hoog in de lijst wel genoeg. 
Bovendien is 1 PF zo hoog in de lijst wel genoeg. 
0
Zorin
geplaatst: 1 december 2010, 07:44 uur
Ja, zit wat in. Dus dan kunnen die andere albums van Radiohead hoog in de top, behalve Ok Computer, er ook wel uit. Lang leve de fanclubs hier op Mume
.
0
geplaatst: 1 december 2010, 08:24 uur
Ik denk dat ik hem gewoon een paar dagen op 1 zet, totdat die verdwaalde users weer bij zinnen komen. 

0
geplaatst: 6 december 2010, 01:47 uur
Vast al vaker gevraagd, maar dan moet de kracht van de herhaling zijn reinigende werk maar doen:
Waarom staan scores in de toplijsten? Scores zijn imho gewoon verzamelplaten rond een thema, nl de betreffende film. Als ik de toplijst van de jaren 00 bekijk, dan zie ik zo 4 scores staan. De weergave daarvan leidt af als je op zoek gaat naar de beste albums van artiesten uit een jaar of decennium, en dat is jammer. Ik zou zeggen : maak seperate toplijsten voor scores, verzamelaars en live uitgaves.
Waarom staan scores in de toplijsten? Scores zijn imho gewoon verzamelplaten rond een thema, nl de betreffende film. Als ik de toplijst van de jaren 00 bekijk, dan zie ik zo 4 scores staan. De weergave daarvan leidt af als je op zoek gaat naar de beste albums van artiesten uit een jaar of decennium, en dat is jammer. Ik zou zeggen : maak seperate toplijsten voor scores, verzamelaars en live uitgaves.
0
geplaatst: 6 december 2010, 07:49 uur
Welke plaat van bijna twee jaar oud is de eerstvolgende die die de Top 250 kan binnenkomen?
0
geplaatst: 6 december 2010, 09:50 uur
dix schreef:
Scores zijn imho gewoon verzamelplaten rond een thema, nl de betreffende film.
Dat is met sommige platen evengoed zo.Scores zijn imho gewoon verzamelplaten rond een thema, nl de betreffende film.
0
geplaatst: 6 december 2010, 16:48 uur
@Snakeskin
Had ik een maand geleden keken maar als ik het goed heb kwam er voorlopig niks binnen.
Ik had Duffy nog wel zien binnenkomen, haar eerste album werd vorige maand nl. 2 jaar oud, maar die had niet genoeg top 10 noteringen, veel te weinig zelfs.
Animal Collective had in januari 2009 een nieuw album met 500 stemmen, maar niet genoeg top 10 noteringen. Ook Anthony and the Johnsons een nieuw album in januari 2009 maar ook lang niet genoeg noteringen. White Lies komt al meer in de buurt, als die er nog wat top 10 noteringen bij krijgen zal dat wel 'ns de eerste nieuwe binnenkomer van 2011 kunnen worden, maar nu nog niet.
De grootste kanshebber om er in te komen is The XX in augustus maar dat duurt nog lang.
Ik zie trouwens dat Green Day de lijst verlaten heeft en Eminem met The Slim Shady LP binnen is gekomen
Had ik een maand geleden keken maar als ik het goed heb kwam er voorlopig niks binnen.
Ik had Duffy nog wel zien binnenkomen, haar eerste album werd vorige maand nl. 2 jaar oud, maar die had niet genoeg top 10 noteringen, veel te weinig zelfs.
Animal Collective had in januari 2009 een nieuw album met 500 stemmen, maar niet genoeg top 10 noteringen. Ook Anthony and the Johnsons een nieuw album in januari 2009 maar ook lang niet genoeg noteringen. White Lies komt al meer in de buurt, als die er nog wat top 10 noteringen bij krijgen zal dat wel 'ns de eerste nieuwe binnenkomer van 2011 kunnen worden, maar nu nog niet.
De grootste kanshebber om er in te komen is The XX in augustus maar dat duurt nog lang.
Ik zie trouwens dat Green Day de lijst verlaten heeft en Eminem met The Slim Shady LP binnen is gekomen
0
Lukk0
geplaatst: 6 december 2010, 18:43 uur
Mumford & Sons gaat ook wel in de top 250 komen, maar dat duurt zelfs nog tot oktober. Daarvoor zie ik in de toplijst van 2009 en in mijn eigen stemmenlijst eigenlijk weinig kanshebbers,
0
geplaatst: 6 december 2010, 22:39 uur
De enige 2009 platen die een kans maken zijn Mumford & Sons, Muse, The XX en Arctic Monkeys. De eerste zou nu rond de 230ste/235ste plaats staan.
0
geplaatst: 7 december 2010, 08:07 uur
Op die van The Artic Monkeys na zijn het allemaal goede platen. Het wordt daarom ook een steeds betere lijst. Tot mijn genoegen zie ik New Gold Dream van The Simple Minds flink doorstijgen de laatste tijd. Eerder was Exile on main street van Rolling Stones al flink doorgestegen en ook beginnen The Beach Boys langzaam aan een opmars.
0
geplaatst: 7 december 2010, 10:31 uur
Plaat van Arctic Monkeys vind ik wel leuk, al vind ik dat geen top 250 materiaal. Deze van Muse vind ik dat sowieso niet. Matige plaat en bovendien hebben zij al meer dan voldoende albums in de lijst. Vind ik dan. 
Hoe snel stijgt New Gold Dream dan door?

Hoe snel stijgt New Gold Dream dan door?
0
Zorin
geplaatst: 7 december 2010, 10:41 uur
De 80's zijn trouwens slecht vertegenwoordigd in de top 100 hier; dat valt me dan weer mee op Mume
. Metallica even buiten beschouwing gelaten (2x erin), zijn er nog 5 bands die er met een enkel album in staan, waarvan de hoogste terecht U2 is. Dat The Cure er slechts één keer in staat op Mume verbaast me positief trouwens..... 
. Metallica even buiten beschouwing gelaten (2x erin), zijn er nog 5 bands die er met een enkel album in staan, waarvan de hoogste terecht U2 is. Dat The Cure er slechts één keer in staat op Mume verbaast me positief trouwens..... 
0
Zorin
geplaatst: 7 december 2010, 12:24 uur
Zorin schreef:
. Metallica even buiten beschouwing gelaten (2x erin), zijn er nog 5 bands die er met een enkel album in staan
. Metallica even buiten beschouwing gelaten (2x erin), zijn er nog 5 bands die er met een enkel album in staan
Klopt geen reet van, Zorin
: het zijn er een stuk of 11 albums geloof ik, waarvan Metallica 3x. Buiten Metallica om mag ik de meeste wel horen, maar zul je bij mij de albums Closer, Doolittle en Reign In Blood niet in de collectie vinden. Daar zijn andere users voor...
0
Zorin
geplaatst: 7 december 2010, 15:16 uur
Mwoah.....ik zou haast zeggen eerder zonder smaak
, maar dat gaat me te ver en daar zullen we het verder niet meer over hebben; het belangrijkste is dat je iets zelf mooi/goed vindt.....(ik kom in de kerstsfeer en ben mild
)
0
geplaatst: 7 december 2010, 16:47 uur
Ik vind die plaat van Arctic Monkeys juist goed en hoop dat hij ook ( hoog ) binnenkomt, ik vind hem zeker thuis horen tussen hun andere platen en een top 100 notering zou ik een goede plaats vinden.
0
Lukk0
geplaatst: 7 december 2010, 18:32 uur
Humbug in de top 100? Vind je dat niet een beetje teveel eer (ze staan immers al twee keer in de top 100) voor een band die met hun eerste album misschien relevant waren, maar daarna toch vooral meer van hetzelfde gedaan hebben?
0
geplaatst: 7 december 2010, 22:31 uur
Ik snap de genialiteit van The Arctic Monkeys niet zo, maar dat heeft puur met mijn smaak te maken. 3 albums in de top 100 vind ik heel eerlijk gezegd veel te veel eer, zo'n grote band is het nou ook weer niet 

0
geplaatst: 7 december 2010, 22:33 uur
Groot niet, maar populair zijn ze wel. Dan zijn die drie plaatsen in de top 100 wel realistisch.
0
geplaatst: 8 december 2010, 08:28 uur
New Gold dream was enige tijd alleen maar aan het zakken en stond op enig moment op de 68e plek. Ineens is er dan kennelijk, om welke reden dan ook, kennelijk veel waardering voor het album omdat het ineens veel punten vergaart. Helemaal geweldig overigens want het is een prachtige plaat. Dat zie je wel vaker met bepaalde platen. Vandaag viel mij op dat Rubber Soul van The Beatles ineens dicht bij de Top 100 staat, tenminste hoger dan nu hebben zij, zolang ik de ontwikkelingen op deze site volg hen, niet gestaan.
0
geplaatst: 8 december 2010, 08:30 uur
New Gold Dream staat in de finale van de MuMe ladder. Maar zo groot kan die impact toch niet zijn?
0
geplaatst: 8 december 2010, 09:02 uur
All that you can leave behind. De top 250 dus. Want zij zijn weer uit deze lijst verdwenen.
0
geplaatst: 8 december 2010, 09:05 uur
@lukk0
De monkeys zijn heel populair en met Humbug hebben ze een heel volwassen album afgeleverd en daarom vind ik 'm zeker even goed als FWN. Daarom moet ie ook in de top 100 vind ik
De monkeys zijn heel populair en met Humbug hebben ze een heel volwassen album afgeleverd en daarom vind ik 'm zeker even goed als FWN. Daarom moet ie ook in de top 100 vind ik
0
geplaatst: 8 december 2010, 09:09 uur
Toen de Simple Minds nog niet echt doorgebroken waren was het een echte band die door critici omhooggeschreven werd. Hun platen waren echter niet zo goed als beschreven in de bladen maar de band werd langzaam populairder en ik heb het beeld men met deze plaat op grote schaal wilde doorbreken naar een groot publiek. Het is de plaat waarop alles samenvalt maar de gewenste doorbraak naar het grote publiek daarbij achterbleef. In het vervolg is men de boel gaan forceren en dat is de kwaliteit van de muziek niet ten goede gekomen. Veel fans die later aanhaakten hebben achteraf NGD ontdekt zodat het in de herwaardering alsnog hoog gaat scoren wat zich nu reflecteert in deze score. Ik zou er ook niet raar van opkijken dat hij de Top 50 gaat halen.
0
geplaatst: 9 december 2010, 09:29 uur
Bon Iver is dit jaar al meer dan zeventig plaatsen gestegen. Dat zijn geen halve maatregelen. Grote kandidaat voor de top 100.
0
Zorin
geplaatst: 9 december 2010, 09:33 uur
Bon Iver ken ik nauwelijks (itt Bon Jovi
); toch maar eens beluisteren dan.
); toch maar eens beluisteren dan.* denotes required fields.