De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 november 2010, 20:45 uur
Het constant herhalen van dezelfde argumenten maakt ze niet sterker en overtuigender. Aan dat spelletje ga ik dan ook niet meedoen. Ik kan dan beter welles-nietes met een kleuter gaan spelen.
Ik wacht wel tot iemand weer iets zinnigs toe te voegen heeft aan de discussie.
Ik wacht wel tot iemand weer iets zinnigs toe te voegen heeft aan de discussie.
0
Misterfool
geplaatst: 21 november 2010, 20:46 uur
Kijkt naar het huilberichtje boven
.
de pot verwijt......
.de pot verwijt......
0
geplaatst: 21 november 2010, 20:52 uur
Het is een erg moeilijke discussie.
Was het galmen van smartlappen door André Hazes nu wel of geen kunst en wie bepaalt dat?
Ik wil er niets van weten, maar ik heb wel in 2009 't Vrije schaep (binnenkort nieuwe afleveringen met Het Spaanse schaep!) 5***** gegeven want dát vond ik weer wel heel erg leuk.
Maar is het één per se geen kunst en het andere wel?
Het doet me een beetje denken aan de oude muziekkrant Oor. Daar besliste het team, de redactie, ook wat wij wel of juist geen kunst in de muziek moesten vinden. Door negatief (of helemaal niet meer) te reageren op (oudere) bands die toch óók best nog goede muziek konden maken. Maar ja, zij wisten wat kunst was in de muziek en wat niet...
Kortom, daardoor mag van mij iedereen elke culturele activiteit als kunst beschouwen, ook Andre Hazes. Maar als je het niet erg vind ga ik wel een straatje om, mocht er een grote culturele uitspatting zijn met alleen Hazes muziek...
Was het galmen van smartlappen door André Hazes nu wel of geen kunst en wie bepaalt dat?
Ik wil er niets van weten, maar ik heb wel in 2009 't Vrije schaep (binnenkort nieuwe afleveringen met Het Spaanse schaep!) 5***** gegeven want dát vond ik weer wel heel erg leuk.
Maar is het één per se geen kunst en het andere wel?
Het doet me een beetje denken aan de oude muziekkrant Oor. Daar besliste het team, de redactie, ook wat wij wel of juist geen kunst in de muziek moesten vinden. Door negatief (of helemaal niet meer) te reageren op (oudere) bands die toch óók best nog goede muziek konden maken. Maar ja, zij wisten wat kunst was in de muziek en wat niet...
Kortom, daardoor mag van mij iedereen elke culturele activiteit als kunst beschouwen, ook Andre Hazes. Maar als je het niet erg vind ga ik wel een straatje om, mocht er een grote culturele uitspatting zijn met alleen Hazes muziek...
0
geplaatst: 21 november 2010, 21:09 uur
eels laat deze keer lang op zich wachten alvorens hij in de top 250 terug keert. Als hij dan toch besluit weg te blijven laat dan Johan met "Pergola"het nog een keer proberen, als eerbetoon aan het kleine maar prachtige oeuvre. Hallo Venray heeft overigens ook een schitterend palet aan platen gemaakt wat ook totaal onderbelicht is. Daar kunnen wij wel iets aan doen!
0
geplaatst: 21 november 2010, 22:40 uur
We beginnen behoorlijk in herhaling te vallen, jongens. Ik denk dat iedereen nu wel 3x heeft herhaald wat hij vind. Deze discussie loopt zo op niets uit.
0
geplaatst: 21 november 2010, 23:57 uur
Zoals elke discussie over dit onderwerp. Maar ook dat is al gezegd en val ik dus met een uitspraak over hoe mensen de hele tijd in herhaling van vallen, zelf in herhaling. 

0
geplaatst: 22 november 2010, 08:45 uur
Darkness on the edge of town is flink doorgestegen in de Top 250. Het is weer zo'n voorbeeld van een plaat die door een reissue pas goed op waarde wordt geschat. Wat mij betreft doorstijgen naar de Top 100 waar hij beslist thuishoort.
0
geplaatst: 22 november 2010, 15:29 uur
Weten jullie wat kunst is ?
Ik vind het een kunst dat jullie daar al 24 uur over bekvechten .
YouTube - Riso do MUTLEY
YouTube - Riso do MUTLEY
0
Zorin
geplaatst: 22 november 2010, 20:26 uur
rudiger schreef:
YouTube - Riso do MUTLEY
YouTube - Riso do MUTLEY

0
geplaatst: 26 november 2010, 08:19 uur
Kate is in de gevarenzone, een paar jaar terug was Hounds of Love al verdwenen en een zelfde lot is nu haar prachtige "The kick inside" beschoren.
0
geplaatst: 26 november 2010, 20:42 uur
Snakeskin schreef:
Kate is in de gevarenzone, een paar jaar terug was Hounds of Love al verdwenen en een zelfde lot is nu haar prachtige "The kick inside" beschoren.
Hoe sneller, hoe liever

0
geplaatst: 26 november 2010, 22:41 uur
hangt af van wat er voor terugkomt, Als het bijvoorbeeld "No.1 Record" van Big Star is dan heb ik daar geen enkele moeite mee, Of "Regatta de Blanc" van The Police, "The Nightfly" van Donald Fagen.
0
Zorin
geplaatst: 27 november 2010, 07:51 uur
Foei , Arthur
. Kate Bush hoort in een serieuze lijst op zijn minst bij de eerste 100 te staan qua impact en kwalitiet van het album. Er staat al veels te veel minder 'belangrijk'werk/spul in de Mume lijst wat er eigenlijk niet eens in thuis hoort, afgezien van iemands smaak.
0
geplaatst: 27 november 2010, 09:42 uur
Doordat het een plek gestegen heeft Seventeen Seconds (het ultieme Cure album) zijn hoogste punt bereikt in de mume 250 op nummer 190.
0
geplaatst: 27 november 2010, 12:42 uur
Dat ik Kate Bush eruit wil heeft niks te maken met kwaliteit en impact, maar gewoon met het feit dat ik ze niet kan horen zonder koude rillingen te krijgen(niet op de positieve manier) 

0
geplaatst: 27 november 2010, 17:52 uur
Kate Bush hoort er gewoon in vind ik. Je kan een gruwelijke hekel hebben aan haar stem maar als hij je ligt dan is die stem zo bijzonder en mooi en daarom hoort ze erin, want ze heeft een van de mooiste stemmen in de muziekwereld.
0
geplaatst: 27 november 2010, 17:59 uur
Eigenlijk heeft Snoeperd wel gelijk. Ik gun Kate Bush een plaats in de top 250... Maar toch liefst ergens onderaan

0
Zorin
geplaatst: 27 november 2010, 21:10 uur
Dat Born To Run staat natuurlijk veels te hoog ; veels te bombastisch/over the top als je eerlijk bent 

0
Zorin
geplaatst: 27 november 2010, 21:14 uur
ArthurDZ schreef:
Dat ik Kate Bush eruit wil heeft niks te maken met kwaliteit en impact, maar gewoon met het feit dat ik ze niet kan horen zonder koude rillingen te krijgen(niet op de positieve manier)
Dat is smaak en als we dat allemaal zo beredeneren hebben die discussie's ook geen zin; wil de mume -stoplijst wat serieus genomen worden moet er aardig aan gesleuteld worden....(ik neem die lijst dan ook met een lepel zout)....

0
Zorin
geplaatst: 27 november 2010, 21:15 uur
Snakeskin schreef:
Doordat het een plek gestegen heeft Seventeen Seconds (het ultieme Cure album) zijn hoogste punt bereikt in de mume 250 op nummer 190.
Die kan er dus wel uit

0
geplaatst: 28 november 2010, 08:49 uur
vindt het veruit de beste Cure plaat, is ondertussen ook alweer enkele plekken gestegen.
0
geplaatst: 28 november 2010, 21:14 uur
Zorin schreef:
Dat Born To Run staat natuurlijk veels te hoog ; veels te bombastisch/over the top als je eerlijk bent
Staat slechts 54. Alle Musicmeters users zouden zich kapot moeten schamen.
0
Misterfool
geplaatst: 28 november 2010, 21:21 uur
Zeker niet het beste album dat ik ooit gehoord heb, hoewel jungleland wel een topnummer is. 

0
geplaatst: 28 november 2010, 22:30 uur
Dungeon schreef:
(quote)
Schaam je even mee? Je hebt hem zelf immers ook niet in je top 10.
0
geplaatst: 30 november 2010, 16:27 uur
Vind Born to run zeker niet te hoog staan maar Darkness on the edge of town mag wat mij betreft weer hoger staan
* denotes required fields.