MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Zorin
Kan het net niet zoals bij de rotatielijst, die (na 2 weken meen ik) komt te vervallen ? Misschien wat kort door de bocht, maar zo is het wel nodig dat een user een beetje zijn best doet en zijn top 10 als activiteit opnieuw moet invullen.

Alsof deze site staat of valt met die top 250..

Inderdaad. Er zullen heus wel wat top 10's bijzitten die niet zuiver op de graat zijn, maar om te stellen dat de hele lijst bij elkaar gefraudeerd is slaat helemaal nergens op. Waar mensen zich niet al druk om maken. Is het dan zo belangrijk dat je favorieten een paar plekjes hoger staan?

Wat Casartelli zegt kan ik me wel goed in vinden, vooral omdat sommige 'waan van de dag'-albums (bv. Coldplay's X&Y) nu wellicht onevenredig hoog staan. Al is het voor mij ook geen halszaak. Het idee dat de top 10 van iedereen die ooit een steentje bij heeft gedragen aan de site meetelt spreekt me ook wel aan. En vergeet niet: het is een lijst met de populairste albums onder de users, geen lijst die pretendeert dat het beste album bovenaan staat. De tien beste albums van de site kun je hier vinden.

_O^ Toch heeft herman voor 30% gelijk.

Maar ik heb toch wel het idee dat het grootste deel van de users het er wel mee eens is dat een top 10 na een jaar inactiviteit hoort te vervallen. Zie Casartelli's redenering:
Casartelli schreef:
Hieronder de redenering nog maar eens aangehaald.

Dit is al regelmatig in verschillende vormen ter discussie geweest. Een niet meer actief lid, laat een erfenis achter.

1. een stel berichten, recensies, etc.
2. een stel stemmen
3. een toptien

...

...

ad 3: dit is met afstand het meest 'vervuilende' element van een inactieve gebruiker. Een toptien is immers wel beperkt in omvang (er staan per definitie niet meer dan tien platen in), bovendien is de invloed op de top 250 niet symmetrisch: tegenover x inactieve vermeldingen van plaat A staan niet automatisch y inactieve "anti-vermeldingen". Wat mij betreft zou de toptien na verloop van tijd (bijvoorbeeld een jaar) dan ook inactief gemaakt moeten worden, net zoals dat nu bij de rotatielijst al na twee weken gebeurt.

Zorin
Goeie grap van Herman, met nadruk op grap .

Ach, verder boeit het me ook niet; als het blijft zoals het is, vink het ook best.

ClassicRocker
herman schreef:
Inderdaad. Er zullen heus wel wat top 10's bijzitten die niet zuiver op de graat zijn, maar om te stellen dat de hele lijst bij elkaar gefraudeerd is slaat helemaal nergens op. Waar mensen zich niet al druk om maken. Is het dan zo belangrijk dat je favorieten een paar plekjes hoger staan?

Wat Casartelli zegt kan ik me wel goed in vinden, vooral omdat sommige 'waan van de dag'-albums (bv. Coldplay's X&Y) nu wellicht onevenredig hoog staan. Al is het voor mij ook geen halszaak. Het idee dat de top 10 van iedereen die ooit een steentje bij heeft gedragen aan de site meetelt spreekt me ook wel aan. En vergeet niet: het is een lijst met de populairste albums onder de users, geen lijst die pretendeert dat het beste album bovenaan staat. De tien beste albums van de site kun je hier vinden.

Coldplay's X&Y is op wel erg extreme wijze frauduleus omhooggestemd, dat kan niet anders. Dit album staat in de Top 250 op de 69´ste plaats met 866 punten uit 144 Top 10 noteringen.

Op basis van de users die meer dan 100 berichten hebben geplaatst en de laatste 30 dagen ingelogd hebben, is er in het geval van X&Y sprake van 10 punten uit 3 Top 10 noteringen.

Als alle Top 10's van users die langer dan een jaar niet ingelogd hebben niet mee zouden tellen voor de Top 250 (waar een meerderheid van de users voor schijnt te zijn), zou X&Y bij lange na niet in de Top 250 staan. Laat staan als mijn strengere, maar toch redelijk milde criteria, hierop van toepassing zouden zijn.

In het geval X&Y kan het het niet anders dat meerdere personen elk op een wel erg rigoureuze wijze meerdere accounts hebben aangemaakt om deze plaat middels frauduleuze Top 10´s een hoge plek in de Top 250 bezorgen.

Grosso modo kun je in het geval van inactieve users met een Top 10 dan ook eerder stellen dat er sprake is van stenen afbreken van de site, dan steentjes bijdragen aan de site.

De 10 beste albums van de site kun je overigens hier vinden:
adoga - MusicMeter.nl

En zo kan ik nog vele voorbeelden tonen.

Meerdere accounts niet, daar wordt heus wel op gecontroleerd. Het album was toen gewoon een enorme hype op de site, net als de nieuwe Radiohead dat nu is. En zoals de nieuwe Adele dat even was. Kun je niet gewoon accepteren dat sommige albums nu eenmaal erg populair zijn (geweest)?

Ik vind de term frauduleus wel erg zwaar, evenals het idee dat mensen de site om zeep helpen door een top 10 in te voeren en vervolgens niet actief te zijn volgens de standaarden die jij hanteert. Het gaat om top 10's van echte mensen die om de een of andere reden niet zijn blijven hangen op die site. Of om top 10's van mensen die hier wel rondneuzen, maar nooit posten. Of is mijn top 10 ook frauduleus als ik na dit bericht anderhalf jaar niet meer inlog?

De top 250 is voor mij in ieder geval niet meer dan een extraatje op de site. Er gaan maanden voorbij dat ik er niet naar omkijk...

cosmic kid (moderator)
ClassicRocker, wat maak je je toch druk? Termen als "extreme wijze frauduleus omhoog gestemd", "stenen afbreken" roepen bij mij irritatie op.

Laat het toch zo. Herman schreef al: de top 250 pretendeert niet dat het beste album bovenaan staat. Het populairste album staat bovenaan. Voor de rest kan iedereen met de diverse ranglijsten spelen zoals hij/zij het goed dunkt en gelukkig posten diverse users in dit topic af en toe een afwijkende top 250.

Classicrocker, dat idee van jou zou ook niet uit te voeren zijn, je krijgt dan een lijst waarbij de nummer 1 misschien 20 à 30 top 10 noteringen heeft en je staat er waarschijnlijk al in de top 250 bij 5 top 10 noteringen. De regel van een top 10 die na een jaar inactief wordt die komt er over een aantal jaar nog wel door als de lijst teveel verouderd, daar ben ik van overtuigd. Tot dan is deze lijst meer dan goed en kun je er heel veel mooie en nieuwe dingen uit halen.

En dat X&Y zo hoog staat, misschien is het wel niet helemaal terecht, wie weet ook wel, maar ik denk dat als het om een plaat als Exile On Main Street was gegaan en niet om Coldplay niemand er over had gezeken dus ik vind het een beetje flauw,

X & Y van Coldplay zakt langzaam weg in de top 250 en op de lange termijn zal de plaat ook een plek krijgen die haar toekomt, denk ik, en dat zal lager zijn dan waar zij nu staat. Omdat deze site nog niet zo heel lang bestaat is er sowieso sprake van een vertekend beeld waar dan de eerder genoemde X & Y t.o.v. Exile on main street een goed voorbeeld van is. In mijn beleving staan deze niet goed t.o.v. elkaar in die zin dat de The Stones een stuk hoger hadden moeten staan. Er is echter een proces gaande dat langzaam de klassiekers heel langzaam gaan stijgen, tenminste ik zie die trend bij Beach Boys, Marvin Gaye en Beatles en Bob Dylan en ook wel andere standaardwerken. Bepaalde platen hebben hier een ijzersterke lobby, het is in ieder geval zeer opvallend om te zien hoe bepaalde platen punten scoren terwijl er nauwelijks nieuwe stemmer bijkomen.

Er zijn dit jaar platen verschenen die het meer verdienen om met een zelfde intensiteit te worden beluisterd als "King of limbs" Dit is wat mij betreft het ultieme voorbeeld van een "waan van de dag plaat".

ClassicRocker
Als vervolg op de discussie van gisteren heb ik de Top 250 noteringen van Coldplay, Deep Purple, The Rolling Stones, Queen en Led Zeppelin onder de loep genomen.

Huidige Top 250

4. Coldplay - A Rush of Blood to the Head 3216 (547)
18. Coldplay - Parachutes 1898 (331)
63. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 906 (170)
67. Queen - A Night at the Opera 869 (129)
68. Coldplay - Viva La Vida And Death And All His Friends 866 (144)
75. The Rolling Stones - Exile on Main Street 796 (125)
80. Coldplay - X&Y 753 (132)
128. The Rolling Stones - Sticky Fingers 535 (92)
146. Deep Purple - Made in Japan 463 (74)
172. Queen - Queen II 393 (53)
173. The Rolling Stones - Let it Bleed 392 (65)
178. Led Zeppelin - Led Zeppelin 383 (69)
179. Led Zeppelin - Led Zeppelin II 382 (65)
199. Queen - Innuendo 351 (52)
232. The Rolling Stones - Beggars Banquet 302 (56)
? Deep Purple - Deep Purple in Rock 266 (50)

Als bij het maken van de Top 250 alleen de Top 10's van users die meer dan 100 berichten hebben geplaatst en de laatste 30 dagen minimaal 1 keer ingelogd hebben mee zouden tellen, zouden bovenstaande albums in onderstaande volgorde staan.

Coldplay - A Rush of Blood to the Head 119 (20)
Coldplay - Parachutes 105 (17)
Deep Purple - Made in Japan 100 (16)
The Rolling Stones - Exile on Main Street 78 (15)
Queen - A Night at the Opera 77 (9)
Queen - Queen II 72 (10)
Deep Purple - Deep Purple in Rock 54 (8)
The Rolling Stones - Sticky Fingers 54 (9)
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 50 (12)
Led Zeppelin - Led Zeppelin II 43 (6)
The Rolling Stones - Let it Bleed 41 (7)
The Rolling Stones - Beggars Banquet 40 (7)
Led Zeppelin - Led Zeppelin 30 (7)
Queen - Innuendo 15 (3)
Coldplay - X&Y 10 (3)
Coldplay - Viva La Vida And Death And All His Friends 9 (1)

Zorin
Wel veel classic rock .

Casartelli (moderator)
Kijk, maar nu hebben we in elk geval wat cijfers en feitjes waar we mee kunnen discussiëren, dat is beter dan enkel bombastische frasen over frauduleus stemmen en dergelijke.

Ik ben ook even aan de slag gegaan. Hieronder staan de platen in hun oorspronkelijke volgorde, met daarachter het aantal lijstjes waarin ze volgens ClassicRockers actievegebruikerscriterium voorkomen en daarachter het percentage "actieve" lijstjes ten opzichte van het totale aantal lijstjes.

Coldplay - A Rush of Blood to the Head 119 (20) 4%
Coldplay - Parachutes 105 (17) 5%
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV 50 (12) 7%
Queen - A Night at the Opera 77 (9) 7%
Coldplay - Viva La Vida And Death And All His Friends 9 (1) 1%
The Rolling Stones - Exile on Main Street 78 (15) 12%
Coldplay - X&Y 10 (3) 2%
The Rolling Stones - Sticky Fingers 54 (9) 10%
Deep Purple - Made in Japan 100 (16) 22%
Queen - Queen II 72 (10) 19%
The Rolling Stones - Let it Bleed 41 (7) 11%
Led Zeppelin - Led Zeppelin 30 (7) 10%
Led Zeppelin - Led Zeppelin II 43 (6) 9%
Queen - Innuendo 15 (3) 6%
The Rolling Stones - Beggars Banquet 40 (7) 13%
Deep Purple - Deep Purple in Rock 54 (8) 16%

Het is in elk geval interessant om bevestigd te zien dat de percentages nogal uiteen lopen. Van Viva la Vida is nog 1% van de toptienen actief volgens het criterium van ClassicRocker, van Made in Japan niet minder dan 22%. Ik zou mijn statistiek weer even moeten opfrissen om te kijken hoe het ook weer precies met significantie zat, maar dit lijkt toch daadwerkelijk behoorlijk uiteen te lopen.

Overigens vermoed ik dat het mildere activiteitscriterium "het laatste jaar nog ingelogd zijn" een vergelijkbaar patroon laat zien (ik heb de lijst indertijd natuurlijk ook wel gezien, maar heb niet alle details voor de geest), maar wel met aanzienlijk hogere aantallen actieve lijstjes, wat toch een eindlijst met wat meer body garandeert.

Een probleem met te kleine aantallen toptienen waarop de lijst gebaseerd is, is immers ook dat de posities 1 t/m 10 uit een toptien 10 t/m 1 punten opleveren. Er zit dus een gigantisch verschil tussen het gewicht van een nummer 1 en een nummer 10, terwijl het verschil voor de gebruiker in kwestie waarschijnlijk minimaal is. Bij een voldoende groot aantal lijstjes zal dit vervuilende fenomeen ten slotte ook wat uitmiddelen.

O ja... wellicht komen er nu weer reacties in de trant van "Wat maken jullie je toch druk om die lijstjes?". Welnu, sommige gebruikers hechten veel waarde aan knockoutspelletjes, andere aan associatieve recensies met veel harde returns en weer anderen aan lijstjes. Ieder zijn lol toch?

ClassicRocker schreef:
Als bij het maken van de Top 250 alleen de Top 10's van users die meer dan 100 berichten hebben geplaatst en de laatste 30 dagen minimaal 1 keer ingelogd hebben mee zouden tellen, zouden bovenstaande albums in onderstaande volgorde staan.

Wel interessant om te zien, maar de verplichting om 100 berichten plaatsen vind ik een beetje onzin. Als deze regel zou toegepast worden op de site (wat niet gaat gebeuren ), zou een deel van de site zijn kwaliteit weggaan, omdat mensen onzinnige berichten zouden posten om aan de 100 berichten te komen.

Coldplay is eigenlijk de enige duidelijke zakker, voor de rest is het allemaal wel een beetje in verhouding tot elkaar (alhoewel dat nog best moeilijk te zien is zonder de andere albums).

Dit is natuurlijk totaal geen argument. Dat jullie Coldplay liever wat lager zien is geen reden om de Top 250 aan te passen. Het gaat er meer om wanneer de lijst het meest representatief is. Jordy vind dat iedereen een gelijke stem moet hebben en laat dus alle Top 10's even zwaar stemmen. Is op zich wel redelijk. Ik denk dat een Top 10 na een jaar (of desnoods na drie jaar) niet meer representatief is voor de desbetreffende persoon, maar stop alsjeblieft met argumenten dat die en die band hierdoor hoger of lager komt te staan. Het gaat er niet om dat jouw favoriete band hier voor- of nadeel van zal hebben, het gaat erom hoe de lijst het meest representatief kan zijn voor MuMe.

cosmic kid (moderator)
Volkomen eens met Teunnis.

Casartelli (moderator)
Wat zijn we het weer heerlijk eens. Gaan we eens wat beter naar de cijfertjes kijken, dan volgen er weer van dit soort dooddoeners.

Snakeskin schreef:
Er is echter een proces gaande dat langzaam de klassiekers heel langzaam gaan stijgen, tenminste ik zie die trend bij Beach Boys, Marvin Gaye en Beatles en Bob Dylan en ook wel andere standaardwerken.

Lijkt me een gezond proces. Die platen blijven door hun status nieuwe luisteraars aantrekken. Hetzelfde geldt voor de nieuwe klassiekers, maar je ziet dat een aantal platen na een paar jaar toch langzaam wegzakt. De eerste van Keane was ook ooit top 10, maar die wint er weinig nieuwe fans bij en zal op de lange termijn wel verdwijnen uit de lijst.

Zou het niet interessant zijn dat iedere user die zijn top 10 2 jaar niet had aangepast, een geautomatiseerd berichtje kreeg zijn top 10 up te daten, omdat ie anders niet meer meetelt voor de top 250? Zo houd je de lijst wel iets dynamischer.

En om nog even in te haken op een opmerking van Casartelli: bij zo weinig lijstjes telt elke top 10 wel erg zwaar. De staart van de top 250 zou dan weinig betekenis meer hebben, omdat elke aangepaste top 10 meteen voor flinke verschuivingen zorgt. Je ziet dat ook bij de jaarlijkse top 20 van Oor. De bovenste plaatsen zijn wel relevant, maar het album dat op 19 of 20 staat is vaak maar door 2 personen genoemd.

Je zou er misschien aan kunnen denken om de nummer 1 100 punten te geven en de nummer 10 91 punten. Ik vind mijn nummer 1 namelijk ook niet 10 keer zoveel punten waard als mijn nummer 10. Misschien kan iemand uitrekenen hoe de top 250 er dan uit komt te zien?

herman schreef:
Je zou er misschien aan kunnen denken om de nummer 1 100 punten te geven en de nummer 10 91 punten. Ik vind mijn nummer 1 namelijk ook niet 10 keer zoveel punten waard als mijn nummer 10. Misschien kan iemand uitrekenen hoe de top 250 er dan uit komt te zien?
Uhmm, precies hetzelfde?

Natuurlijk niet. In het het huidige geval staan 10 nummer 10-plaatsen gelijk aan een nummer 1-plaats. Op de manier die Herman noemt zorgen twee nummer 10-plaatsen al voor meer punten dan een nummer 1-plaats. Is dus wel degelijk een verschil.

Oh zo, ja. Maar dan heeft degene met de meeste nominaties ook gewoon de meeste punten. Een album met 10 nummer 10 plaatsen (= 910 punten) staat dan hoger dan 9 nummer 1 plaatsen (= 900 punten).

Het wordt dan belangrijker om in een top 10 te komen. Welke plek maakt niet zo veel uit. Nu is het verschil met een keer niet in de top 10 komen of op de 10e plek maar 1 punt. Dan zijn dat meteen 91 punten.

herman schreef:

U vraagt, wij draaien:
(het loopt wel wat mis als er komma's in de naam/titel staan, scriptfoutje )

1 (1) Radiohead - OK Computer
2 (3) Pearl Jam - Ten
3 (2) Pink Floyd - The Dark Side of the Moon
4 (4) Coldplay - A Rush of Blood to the Head
5 (6) Pink Floyd - Wish You Were Here
6 (5) Jeff Buckley - Grace
7 (7) Nirvana - Nevermind
8 (9) Interpol - Turn on the Bright Lights
9 (10) Muse - Origin of Symmetry
10 (8) The Beatles - Abbey Road
11 (15) Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am
12 (14) Arcade Fire - Funeral
13 (18) Coldplay - Parachutes
14 (12) Radiohead - In Rainbows
15 (13) Radiohead - Kid A
16 (11) Nas - Illmatic
17 (20) Radiohead - The Bends
18 (17) Metallica - Master of Puppets
19 (16) Tool - Ænima
20 (26) Red Hot Chili Peppers - Californication
21 (22) The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band
22 (25) Queens of the Stone Age - Songs for the Deaf
23 (19) U2 - The Joshua Tree
24 (21) U2 - Achtung Baby
25 (24) Joy Division - Unknown Pleasures
26 (23) Tool - Lateralus
27 (32) The Doors - The Doors
28 (27) The Beatles - The Beatles
29 (30) Pink Floyd - The Wall
30 (28) Wu-Tang Clan - Enter the Wu-Tang (36 Chambers)
31 (29) Sigur Rós - ( )
32 (33) Opgezwolle - Eigen Wereld
33 (35) The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
34 (34) The Beatles - Revolver
35 (31) The Cure - Disintegration
36 (41) The Smiths - The Queen Is Dead
37 (37) Sigur Rós - Ágætis Byrjun
38 (46) Editors - An End Has a Start
39 (42) Nirvana - MTV Unplugged in New York
40 (39) Muse - Absolution
41 (38) The National - Boxer
42 (47) Sufjan Stevens - Illinoise
43 (49) Metallica - Metallica
44 (51) Neil Young - Harvest
45 (40) Damien Rice - O
46 (36) Joy Division - Closer
47 (44) Red Hot Chili Peppers - Blood Sugar Sex Magik
48 (45) Michael Jackson - Thriller
49 (48) Oasis - (What's the Story) Morning Glory?
50 (59) Bloc Party - Silent Alarm
51 (43) David Bowie - Ziggy Stardust
52 (61) Elbow - The Seldom Seen Kid
53 (60) Keane - Hopes and Fears
54 (63) Led Zeppelin - Led Zeppelin IV
55 (57) Guns N' Roses - Appetite for Destruction
56 (56) Mobb Deep - The Infamous
57 (65) R.E.M. - Automatic for the People
58 (53) Dr. Dre - 2001
59 (74) Muse - Black Holes and Revelations
60 (50) Smashing Pumpkins - Siamese Dream
61 (81) Massive Attack - Mezzanine
62 (55) dEUS - The Ideal Crash
63 (66) Miles Davis - Kind of Blue
64 (58) Bob Dylan - Blood on the Tracks
65 (70) Arctic Monkeys - Favourite Worst Nightmare
66 (62) Genesis - Selling England by the Pound
67 (54) The Notorious B.I.G. - Ready to Die
68 (72) Pixies - Doolittle
69 (82) Rage Against the Machine - Rage Against the Machine
70 (68) Coldplay - Viva La Vida Or Death and All His Friends
71 (52) Bruce Springsteen - Born to Run
72 (79) The Killers - Hot Fuss
73 (84) Spinvis - Spinvis
74 (64) Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84)
75 (76) Smashing Pumpkins - Mellon Collie and the Infinite Sadness
76 (71) Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea
77 (69) Eminem - The Marshall Mathers LP
78 (80) Coldplay - X&Y
79 (83) Air - Moon Safari
80 (67) Queen - A Night at the Opera
81 (86) Green Day - American Idiot
82 (73) Bob Dylan - Blonde on Blonde
83 (87) The Strokes - Is This It
84 (85) The Doors - L.A. Woman
85 (75) The Rolling Stones - Exile on Main St.
86 (78) Metallica - Ride the Lightning
87 (90) Red Hot Chili Peppers - Stadium Arcadium
88 (100) Antony and the Johnsons - I Am a Bird Now
89 (121) Eels - Beautiful Freak
90 (97) Editors - The Back Room
91 (77) Oasis - Definitely Maybe
92 (113) Snow Patrol - Eyes Open
93 (88) The Beach Boys - Pet Sounds
94 (101) dEUS - Worst Case Scenario
95 (108) Gorillaz - Demon Days
96 (89) Pink Floyd - Animals
97 (91) Sigur Rós - Takk...
98 (94) Metallica - ...And Justice for All
99 (96) Typhoon - Tussen Licht en Lucht
100 (92) 2Pac - All Eyez on Me
101 (118) System of a Down - Toxicity
102 (104) GZA - Liquid Swords
103 (95) The Beatles - Rubber Soul
104 (139) Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
105 (93) Slayer - Reign in Blood
106 (112) Porcupine Tree - Fear of a Blank Planet
107 (111) Bon Iver - For Emma
108 (102) Dr. Dre - The Chronic
109 (114) Nick Drake - Five Leaves Left
110 (123) Live - Throwing Copper
111 (99) Marvin Gaye - What's Going On
112 (115) Dire Straits - Brothers in Arms
113 (109) Radiohead - Hail to the Thief
114 (98) Counting Crows - August and Everything After
115 (105) Marillion - Misplaced Childhood
116 (107) The Jimi Hendrix Experience - Electric Ladyland
117 (119) Lou Reed - Berlin
118 (110) Bob Dylan - Highway 61 Revisited
119 (126) Fleetwood Mac - Rumours
120 (106) The Sound - From the Lions Mouth
121 (103) Opeth - Blackwater Park
122 (128) The Rolling Stones - Sticky Fingers
123 (132) A Tribe Called Quest - Midnight Marauders
124 (144) Arcade Fire - Neon Bible
125 (140) The Clash - London Calling
126 (116) Prince - Sign 'O' the Times
127 (133) The Killers - Sam's Town
128 (134) Depeche Mode - Violator
129 (124) Nick Drake - Pink Moon
130 (125) Godspeed You Black Emperor! - Lift Your Skinny Fists Like Antennas to Heaven
131 (135) The Stone Roses - The Stone Roses
132 (122) Eminem - The Eminem Show
133 (129) Opgezwolle - Vloeistof
134 (138) Portishead - Dummy
135 (148) Snoop Doggy Dogg - Doggystyle
136 (130) Tool - 10
137 (117) Bruce Springsteen - Darkness on the Edge of Town
138 (141) Stevie Wonder - Songs in the Key of Life
139 (127) Roger Waters - Amused to Death
140 (143) Iron Maiden - The Number of the Beast
141 (120) The Cure - Pornography
142 (149) Kings of Leon - Only by the Night
143 (154) Linkin Park - Hybrid Theory
144 (161) The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced?
145 (142) Porcupine Tree - Deadwing
146 (175) Fleet Foxes - Fleet Foxes
147 (136) Nirvana - In Utero
148 (177) Kanye West - The College Dropout
149 (151) Eagles - Hotel California
150 (152) Talking Heads - Remain in Light
151 (174) The Game - The Documentary
152 (137) My Bloody Valentine - Loveless
153 (145) David Bowie - Low
154 (155) Radiohead - Amnesiac
155 (163) Interpol - Antics
156 (176) Rammstein - Mutter
157 (146) Deep Purple - Made in Japan
158 (189) Red Hot Chili Peppers - By the Way
159 (131) Dream Theater - Metropolis Part 2: Scenes from a Memory
160 (156) Pixies - Surfer Rosa
161 (159) U2 - The Unforgettable Fire
162 (169) Neil Young - After the Gold Rush
163 (188) Moby - Play
164 (150) Tom Waits - Rain Dogs
165 (167) Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
166 (165) John Mayer - Continuum
167 (182) Bob Marley & The Wailers - Legend
168 (157) DJ Shadow - Endtroducing.....
169 (207) Eddie Vedder - Into the Wild
170 (158) AC/DC - Back in Black
171 (171) Daft Punk - Discovery
172 (147) Genesis - The Lamb Lies Down on Broadway
173 (190) Crosby
174 (166) The Mars Volta - De-loused in the Comatorium
175 (183) Placebo - Without You I'm Nothing
176 (185) Paul Simon - Graceland
177 (205) dEUS - In a Bar
178 (178) Led Zeppelin - Led Zeppelin
179 (153) Madvillain - Madvillainy
180 (170) The Verve - Urban Hymns
181 (193) Alice in Chains - Dirt
182 (160) Talk Talk - Spirit of Eden
183 (162) Dream Theater - Images and Words
184 (168) Sonic Youth - Daydream Nation
185 (197) The Prodigy - The Fat of the Land
186 (216) The Kooks - Inside in / Inside Out
187 (164) Van Morrison - Astral Weeks
188 (186) Muse - Showbiz
189 (173) The Rolling Stones - Let It Bleed
190 (179) Led Zeppelin - Led Zeppelin II
191 (198) Tori Amos - Little Earthquakes
192 (202) Justin Timberlake - FutureSex / LoveSounds
193 (201) Tom Waits - Closing Time
194 (217) Daft Punk - Homework
195 (242) The White Stripes - Elephant
196 (204) A Tribe Called Quest - The Low End Theory
197 (219) The Afghan Whigs - Gentlemen
198 (180) Queensrÿche - Operation: Mindcrime
199 (206) Linkin Park - Meteora
200 (208) Interpol - Our Love to Admire
201 (220) The Who - Tommy
202 (227) Amy Winehouse - Back to Black
203 (192) Keane - Under the Iron Sea
204 (194) Metallica - Kill 'Em All
205 (195) Yes - Close to the Edge
206 (196) The Cure - Seventeen Seconds
207 (210) Evanescence - Fallen
208 (215) The Who - Who's Next
209 (230) Kelly Clarkson - Breakaway
210 (234) Kings of Leon - Because of the Times
211 (200) Rihanna - Good Girl Gone Bad
212 (229) The Prodigy - Music for the Jilted Generation
213 (239) The Last Shadow Puppets - The Age of the Understatement
214 (203) Marillion - Brave
215 (181) Neil Young - On the Beach
216 (222) Guns N' Roses - Use Your Illusion II
217 (225) Jack Johnson - In Between Dreams
218 (232) The Rolling Stones - Beggars Banquet
219 (236) Daft Punk - Alive 2007
220 (238) Gang Starr - Moment of Truth
221 (244) Kanye West - Graduation
222 (184) Michael Jackson - Bad
223 (214) Pink Floyd - Meddle
224 (212) Bob Dylan - Desire
225 (218) John Coltrane - A Love Supreme
226 (223) Godspeed You Black Emperor! - F♯A♯∞
227 (228) Bloc Party - A Weekend in the City
228 (191) Nine Inch Nails - The Downward Spiral
229 (209) Love - Forever Changes
230 (224) Nick Cave & The Bad Seeds - The Boatman's Call
231 (226) The Knife - Silent Shout
232 (172) Queen - Queen II
233 (241) King Crimson - In the Court of the Crimson King
234 (213) Bonnie 'Prince' Billy - I See a Darkness
235 (199) Queen - Innuendo
236 (246) Kate Bush - The Kick Inside
237 (187) 2Pac - Me Against the World
238 (211) The Chameleons - Script of the Bridge
239 (221) Faith No More - Angel Dust
240 (233) Rush - Moving Pictures
241 (235) Atmosphere - When Life Gives You Lemons
242 (245) Porcupine Tree - In Absentia
243 (237) Tom Waits - Swordfishtrombones
244 (249) Kate Bush - Hounds of Love
245 (240) Michael Jackson - Dangerous
246 (248) Neil Young - Live at Massey Hall 1971
247 (243) Masta Ace - A Long Hot Summer
248 (250) Eels - Electro-Shock Blues
249 (247) Dire Straits - Alchemy
250 (231) Marillion - Marbles

Heel veel verschil maakt het blijkbaar niet, vooral niet in de hoogste regionnen.

Nogal logisch, omdat de volgorde daar ook op het aantal top 10 noteringen is.

Toevallig dat Marbles de minste top 10 noteringen heeft? En daarna Alchemy? En daarna Electro-Shock Blues? En daarna Masta Ace? En daarna Neil Young?

En Ok Computer de meeste? En daarna Ten? etc.

Casartelli (moderator)
Dat was te verwachten, juist doordat het aantal toptienen zo hoog is.

ClassicRocker
Hoe kan ik op geautomatiseerde wijze een Top 250 genereren die aan mijn criteria voldoet?

Er zijn toch redelijk wat verschuivingen. Die nieuwe berekening maakt de nummers 5-10 van de top-10 belangrijker. Bv Whatever People Say I Am, Parachutes of Mezzanine staan blijkbaar in veel top-10s maar relatief laag, terwijs Illmatic en Closer bv meestal in de top-3 ofzo staat.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:10 uur

geplaatst: vandaag om 13:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.