De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
Lukk0
geplaatst: 16 juli 2011, 10:25 uur
Met 'voor mij belangrijkste' bedoel je waarschijnlijk 'best bij mijn eigen smaak passende'.
0
ClassicRocker
geplaatst: 17 juli 2011, 10:21 uur
Inderdaad, de meest met mijn smaak corresponderende dus voor mij belangrijkste toplijst.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 14:37 uur
Ik vind de artiestenlijst ook erg mooi geworden en met bepaalde bands nog enigszins verrassend.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 14:39 uur
Hmm, ik vind die lijst in geen enkel opzicht verrassend.(of mooi, maar dat is slechts subjectief)
Misschien Can wat verrassend voor een enkeling, maar had ik zeker vrij hoog in de lijst verwacht.
Misschien Can wat verrassend voor een enkeling, maar had ik zeker vrij hoog in de lijst verwacht.
0
geplaatst: 17 juli 2011, 14:42 uur
De enige verrassing vind ik Van der Graaf Generator, maar die staat er ook alleen in vanwege een aantal fans. Zo waren er mensen die ze 4 of 5 keer genoemd hadden. Hoewel die er anders gewoon lager in had gestaan, denk ik.
0
Misterfool
geplaatst: 17 juli 2011, 14:54 uur
Ik ben anders zeer content met de lijst, weinig echte verassingen inderdaad, maar wel een betere steekproef uit het overweldigende aanbod van goede albums uit de jaren 70, dan gewoon is bij toplijstjes. De belangrijkste symfobands,(post)punkbands en classicrockbands waren wel genoemd.
0
ClassicRocker
geplaatst: 17 juli 2011, 19:25 uur
Opvallende afwezigen in de Top 40 en de Top 40 en de artiestenlijst zijn resp. Genesis en Black Sabbath.
Betreurenswaardig maar niet opzienbarend is de geringe rol weggelegd voor fabelachtige classic rock bans als Uriah Heep, Rainbow en Van Halen. Maar goed, ieder z'n meug.
Hoe dan ook, bedankt voor al het memorabele van afgelopen week!
Betreurenswaardig maar niet opzienbarend is de geringe rol weggelegd voor fabelachtige classic rock bans als Uriah Heep, Rainbow en Van Halen. Maar goed, ieder z'n meug.
Hoe dan ook, bedankt voor al het memorabele van afgelopen week!

0
geplaatst: 17 juli 2011, 19:42 uur
Ook het ontbreken van Eagles/Deep Purple vind ik hoogstopmerkelijk. Met name laatstgenoemde is een zeer gerespecteerde band hier.
0
ClassicRocker
geplaatst: 17 juli 2011, 20:03 uur
Voorwaar, met name de absentie van laatsgenoemde is hoogstopmerkelijk en amper te bevatten.
Ter compensatie: alle lof aan 'the loudest band playing in the world'! 
Ter compensatie: alle lof aan 'the loudest band playing in the world'! 
0
Zephyr
geplaatst: 24 juli 2011, 09:37 uur
En nu dreigt Aphex Twin - Selected Ambient Works 85-92 uit de top-250 te verdwijnen.........
Is i.m.o. een echte ambient-klassieker; en ik zou het jammer vinden als ie eruit kukelt.
Is i.m.o. een echte ambient-klassieker; en ik zou het jammer vinden als ie eruit kukelt.
0
ClassicRocker
geplaatst: 24 juli 2011, 10:50 uur
ClassicRocker schreef:
En Wishbone Ash, Thin Lizzy en Focus natuurlijk.

0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:41 uur
Als heruitgebrachte albums een boost krijgen in de top 250, hoe zit het met overleden artiesten? Amy Winehouse staat nu op 219.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:42 uur
Bij Michael Jackson was dat in ieder geval wel het geval, bij Amy gaat dat ook wel gebeuren, denk ik.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:48 uur
De dood van Michael is natuurlijk niet vergelijkbaar met die van Amy. De impact van zijn dood is een oneindig aantal keer groter. Ik verwacht dat men morgen alweer naar de orde van de dag terugkeert (als dat nu al niet gebeurd is).
Ik verwacht dat Amy een paar plaatsen gaat stijgen. Wellicht door mensen die als eerbetoon haar platen in hun top 10 opnemen (zie ook de rotatielijst). Frank zal het sowieso niet gaan halen, die zou dan nog ruim 40 top 10-noteringen moeten halen.
Bij Michael is Michael Jackson - HIStory (1995) er overigens alweer uit.
Ik verwacht dat Amy een paar plaatsen gaat stijgen. Wellicht door mensen die als eerbetoon haar platen in hun top 10 opnemen (zie ook de rotatielijst). Frank zal het sowieso niet gaan halen, die zou dan nog ruim 40 top 10-noteringen moeten halen.
Bij Michael is Michael Jackson - HIStory (1995) er overigens alweer uit.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:50 uur
Overigens heeft Alchemy er ook weer een top 10-notering bij en is nog maar één top 10 verwijderd van het eennabeste live-album. Live at Massey Hall is nu gepaseerd en alleen Alive 2007 (Daft Punk) en Made in Japan staan er nog voor.
Edit: Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994) vergeten.
Edit: Nirvana - MTV Unplugged in New York (1994) vergeten.

0
geplaatst: 24 juli 2011, 12:51 uur
Nee, natuurlijk is dat niet vergelijkbaar, maar Thriller is dan ook echt heel veel gestegen (ook qua gemiddelde). Dat zeg ik ook niet, ik denk gewoon dat het wel een effect zal hebben.
0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:08 uur
De stijging in de gemiddeldes rond zijn dood zijn inderdaad erg groot.
Michael Jackson - Thriller (1982)
Michael Jackson - Bad (1987)
Michael Jackson - HIStory (1995)
Michael Jackson - Dangerous (1991)
Dat is wat ze bij de Tour "Hors Caterogie" noemen.
Michael Jackson - Thriller (1982)
Michael Jackson - Bad (1987)
Michael Jackson - HIStory (1995)
Michael Jackson - Dangerous (1991)
Dat is wat ze bij de Tour "Hors Caterogie" noemen.

0
geplaatst: 24 juli 2011, 15:11 uur
Zal met Amy Winehouse ook wel gebeuren denk ik, gebeurd volgens mij met elke bekende artiest die overlijd. Volgens mij worden er nu al berichten bij de albums geplaatst. Los van haar dood is het natuurlijk niet. (mijn moeder luistert er nu ook al naar, net als destijds met Michael
) Maar ik hoor dan liever Amy 
) Maar ik hoor dan liever Amy 
0
geplaatst: 26 juli 2011, 17:17 uur
Precies wat ik al dacht. De impact blijft vrij onopgemerkt. Ze stijgt niet in de top 250 (dus geen een top 10-notering erbij) en het gemiddelde blijft redelijk steady. Ook het aantal keren dat er gestemd wordt, is niet echt verbazingwekkend.
Als ik het doortrek naar mezelf ook vrij logisch. Toen Michael Jackson dood ging, heb ik dagenlang zijn platen, singles, concerten, DVD's gedraaid. Nu met Amy heb ik hooguit een paar keer gedacht "Oh, dat album even een keertje beluisteren".
Als ik het doortrek naar mezelf ook vrij logisch. Toen Michael Jackson dood ging, heb ik dagenlang zijn platen, singles, concerten, DVD's gedraaid. Nu met Amy heb ik hooguit een paar keer gedacht "Oh, dat album even een keertje beluisteren".
0
geplaatst: 26 juli 2011, 17:20 uur
Ja statistisch is wat bij MJ gebeurde absoluut niet te vergelijken met Amy Winehouse.
Dit werd ook al op haar artiestenpagina opgemerkt.
Dit werd ook al op haar artiestenpagina opgemerkt.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 17:20 uur
Zal ook wel mee te maken hebben dat er veel dingen momenteel gebeuren, natuurlijk bv. het drama in Noorwegen. Dat zal de dood van Amy vast overkoepelen.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 17:21 uur
Juist en dat werd dus ook op de artiestenpagina opgemerkt.
Amy Winehouse
Amy Winehouse
0
geplaatst: 26 juli 2011, 17:39 uur
Als dat gedoe in Noorwegen er was geweest, zou er nog steeds geen hype rond Amy ontstaan. Ik zie ook niet erg veel connectie tussen die twee behalve dat er bij biede gevallen doden zijn. We zijn niet opeens massaal gestopt met muziek luisteren.
Het is even onrustig, omdat ze zo jong was, voor de rest is het niet zo'n heel groot nieuws.
Het is even onrustig, omdat ze zo jong was, voor de rest is het niet zo'n heel groot nieuws.
0
geplaatst: 26 juli 2011, 17:47 uur
De connectie is dat alle media-aandacht nu naar Noorwegen uitgaat en er daardoor weinig aandacht is voor Amy. Als ze meer in het nieuws was geweest, waren er ook meer mensen naar haar muziek gaan luisteren.
Het gaat hier wel om een van de bestverkopende artiesten van de laatste 10 jaar en dat voor een artiest met behoorlijke muziek (dus geen hitmachine).
Het gaat hier wel om een van de bestverkopende artiesten van de laatste 10 jaar en dat voor een artiest met behoorlijke muziek (dus geen hitmachine).
0
geplaatst: 27 juli 2011, 09:41 uur
Ik snap hem niet, maar goed. Is het niveau te laag voor meneer? 

herman schreef:
Laat maar...
Waarom zou je anders zeggen dat ze "behoorlijke muziek" maakte (vind ik overigens niet), geen hitmachine is, maar toch goed verkocht. Dat komt echt niet alleen door haar muziek. Grotendeels door het veelvuldig in het nieuws komen door haar verslaving(en). Natuurlijk zouden er meer mensen gaan luisteren naar haar als ze meer in het nieuws komt. Maar dit is een muzieksite en ik denk dat er hooguit 3 verdwaalde gebruikers zijn die haar dood niet hebben meegekregen. Als er niet naar geluisterd wordt, komt dat niet door een gebrek aan aandacht, maar een gebrek aan wil om haar album(s) op te zoeken. Zoals bij mij het geval.Laat maar...
0
geplaatst: 27 juli 2011, 11:57 uur
Juist ja, ze verkocht grotendeels goed, omdat ze telkens in het nieuws kwam door haar verslavingen en dergelijke. Wat een kromme redenatie.
Ik zie Back to Black trouwens op vijf in de rotatielijst staan, en Frank ook nog een stuk lager. Ook zie ik dat er vrij veel stemmen zijn geplaatst sinds haar dood. Het heeft dus absoluut een effect. Wel is het natuurlijk zo dat bijna alle aandacht nu naar Noorwegen gaat, daar geef ik Herman gelijk in.
Ik zie Back to Black trouwens op vijf in de rotatielijst staan, en Frank ook nog een stuk lager. Ook zie ik dat er vrij veel stemmen zijn geplaatst sinds haar dood. Het heeft dus absoluut een effect. Wel is het natuurlijk zo dat bijna alle aandacht nu naar Noorwegen gaat, daar geef ik Herman gelijk in.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 12:26 uur
Eerder een kromme conclusie die jij trekt. Het is een indirect gevolg. Iemand die veel in de publiciteit komt, zal logischerwijs ook vaker beluisterd worden. Elke publiciteit is goede publiciteit zegt men wel eens. Kijk maar naar Michael Jackson. Hij gaat dood en opeens vliegen de albums je weer om de oren en staat hij weer bovenaan de hitlijsten. Of komt dat ook, omdat hij "behoorlijke muziek" maakte? Ja, deels, maar grotendeels, omdat hij opeens weer overal in het nieuws kwam. Zelfde met Amy.
* denotes required fields.