MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Onderhond schreef:
Ik dacht dat het hier over kwaliteitslijsten ging, geen populariteitslijsten. En dan zie ik niet in waarom het volledig terecht zou zijn een(der welk) genre in zijn volledigheid te negeren.

Kwaliteitslijsten, ik ben ze nog nooit tegen gekomen. Volgens mij bestaan die dingen helemaal niet. (ja, je eigen top-10 natuurlijk)

Jord schreef:
(quote)

En hoe meet jij dan 'kwaliteit' ?

Beweer ik dan dat ik dat kan meten

Maar qua populariteitslijst slaat zo'n ding verder ook nergens op natuurlijk. Wil je daarop afgaan dan is er maar één mogelijke lijst, en dan missen er een hoop popartiesten.

Volgens mij pretendeert die lijst echt wel een kwaliteitslijst te zijn, en maakt zich daarmee stevig belachelijk.

Volgens mij is het gewoon een populariteitslijst van de mensen op MuMe. Dat elektronische muziek dan bijna helemaal genegeerd word zegt dan niets over de kwaliteit van dat genre, maar dat er bijna geen mensen op deze site zijn die elektronische muziek heel intensief volgen en daar ook nog dezelfde mening over hebben. Dat wist ik zonder die lijst ook al, maar de lijst is dus een goede weergave van de smaak van de mensen op MuMe, eigenlijk ook niet helemaal omdat veel mensen geen top 10 maken.
Kwaliteitslijsten bestaan volgens mij inderdaad niet zoals Hammerhead terecht opmerkte.

Onderhond schreef:

Volgens mij pretendeert die lijst echt wel een kwaliteitslijst te zijn, en maakt zich daarmee stevig belachelijk.

Het moet niet gekker worden, Onderhond: Een lijst die zichzelf belachelijk maakt.
Ik kan je niet volgen.

Weet je wat je doet, denk er nog eens heel goed over na.

In De Site > Algemeen > Toplijsten per genre:

Zou het niet een goed idee zijn om wat meer onderscheid te maken tussen genres?? Ik heb hier en daar al wat sterren uitgedeeld en daar ben ik zelf nogal zuinig in.. Een 5.0 geef je gewoon niet weg vind ik. Dat is bedoeld voor een meesterwerk dat alle tijden kan doorstaan (bijvoorbeeld van Mozart) Dus 4.5 is “in mijn opinie” een zeer geslaagde CD. Maar nou valt mij toch wel wat op als ik eens naar de top 100 aller tijden kijk. Daar staan metal cd's op zeer hoog in de lijst waarvan ik denk; qua tekst stelt het niets voor, moet die cd nou helemaal bovenin staan in de top 100 aller tijden Maar voor iemand die van Metal houdt kun je misschien zeggen dat het technisch een goede cd is.. Ik kan daar natuurlijk ook bij meestemmen dus las ik hier en daar het een en ander. Iemand riep daar als commentaar op “zo’n cd” "tja, ik kan ook wel een R&B cd afkraken omdat ik daar helemaal niet van houd, maar is het daarom een slechte cd??” Dan denk ik; Misschien heeft die man gelijk en heb ik niet helemaal het recht om mee te stemmen over iets wat niet helemaal mijn genre is, maar de stem van mensen die er wel van houden drukt die cd wel helemaal omhoog in de lijst. Je kunt nu ook denken er zitten gewoon een hoop hardrockers op deze site dus je hebt weinig aan dit koop advies..

Zou het dan niet handiger zijn als je de lijsten ook per genre kunt bekijken en per verkoop aantallen? Dat lijkt mij eerlijker.. Wat mij betreft zegt het aantal verkochte exemplaren ook iets, omdat ik meestal pas een cd koop (voor twintig euro) voordat ik weet dat het ‘echt’ goed is. Ik heb het dan al meestal bij iemand gehoord of zo.. Volgens mij werkt dit eerlijker..

Ehm, toplijsten per genre bestaan al hoor. Klik nog eens op "toplijsten" en dan het derde tabje. Daar kun je jaar-, decennium-, genre- en landlijsten selecteren.

Doe ook eens iets met alinea's in je tekst, dat bevordert de leesbaarheid enorm.

Die lijst is erg verstopt. De tab "overigen" vind ik niet erg duidelijk.. Verkochte aantallen mist daar ook en ik blijf er toch bij dat die top honderd lijst voor geen meter klopt.. Het gekke is ook dat er zoveel mist, het zijn echt alleen maar de meest recente albums die daar voorkomen, en vooral alternatief.. Kijk, als je geen duidelijke top 100 hebt (omdat deze site er nog niet zo lang is)waarom zou je hem dan noemen??

De top 100 hier moet je je ook niets van aan trekken. Da's gewoon een hype-list met de populairste platen van de MuMe users van dit moment.

Ik ben het ook niet eens met deze format, maar daarvoor moet je bij Jordy zijn en die is niet op andere gedachten te brengen voorlopig.

Deze discussie mag wel in dit topic

Fucker schreef:
Die lijst is erg verstopt. De tab "overigen" vind ik niet erg duidelijk.. Verkochte aantallen mist daar ook en ik blijf er toch bij dat die top honderd lijst voor geen meter klopt.. Het gekke is ook dat er zoveel mist, het zijn echt alleen maar de meest recente albums die daar voorkomen, en vooral alternatief.. Kijk, als je geen duidelijke top 100 hebt (omdat deze site er nog niet zo lang is)waarom zou je hem dan noemen??

Ik snap helemaal niets van dit bericht.

"Verkochte aantallen ontbreken"

huh

"Als je nog geen top 100 hebt"

huh ?? die hebben we wel! Omdat jij het er niet mee eens bent is het geen top 100?

Hij wil een lijst gebaseerd op aantal verkochte cd's, oftewel gewoon een hitlijst.. bereid je voor op Robbie Williams, Britney Spears en 50 Cent..

Aha. Gaat hij deze verkoopgegevens ook zelf invoeren?

Wat is er mis met Robbie Williams en Britney Spears?? Ik heb er zelf niets van maar ik kan mij wel voorstellen dat mensen dit goed vinden.. En waarschijnlijk is het dan ook goed.. Kijk begrijp mij goed, ik begrijp het best dat er hier mensen zullen zijn die zoiets hebben van: wij willen hier alleen discussiëren over muziek dat "ons soort" mensen goed vind.. Maar dan moeten ze dat gelijk duidelijk maken als je op de site komt, en dan niet doen alsof het een algemene site is over muziek..

Dit is een algemene site voor muziek. De albums van Britney en Robbie staan er allemaal op hoor. Als je daarover wilt discussieren, prima!

huh ?? die hebben we wel! Omdat jij het er niet mee eens bent is het geen top 100?

Dat is geen top 100 Jij wil toch niet zeggen dat Radiohead - OK Computer de beste cd van de afgelopen tijd is?

Het gaat er niet om dat verkoopaantallen "moeten" meetellen maar als je het wil dat het dan kan, dat je het kan aanklikken en dat het dan wel meetelt.. (ik bedoel maar wat) Het gaat om de mogelijkheid..

Op die manier is het onmogelijk een top-100 te maken, iedereen denkt daar anders over. Er zijn altijd mensen (vaak Onderhond ) die het er niet mee eens zijn. Dit is gewoon het gemiddelde van alle Musicmeter gebruikers.

Wat een onzin Fucker.. de meeste mensen hebben hier kennelijk OK Computer in hun top 10 staan, dus staat ie op 1. Is toch niks op aan te merken? Alsof verkoopcijfers ook maar iets zeggen over kwaliteit. Dat zegt alleen maar iets over geld, commercie en reclame. (Wat overigens niet betekent dat goedscorende muziek niet goed kan zijn)

Fucker schreef:

Jij wil toch niet zeggen dat Radiohead - OK Computer de beste cd van de afgelopen tijd is?

Radiohead - OK Computer is het album dat bij het maken van de persoonlijke top 10 het meest ingevoerd is, dat rechtvaardigt een nummer 1 positie in de MusicMeter top 100, ik zie het probleem niet.

obsessed schreef:
Wat een onzin Fucker.. de meeste mensen hebben hier kennelijk OK Computer in hun top 10 staan, dus staat ie op 1. Is toch niks op aan te merken? Alsof verkoopcijfers ook maar iets zeggen over kwaliteit. Dat zegt alleen maar iets over geld, commercie en reclame. (Wat overigens niet betekent dat goedscorende muziek niet goed kan zijn)

Mee eens, ik vind de top 100 een goeie mogelijkheid om onbekende meesterwerkjes te ontdekken. Of was ik de enige die nog nooit van Marillion gehoord had? (hopelijk niet??)

JJ_D schreef:
Of was ik de enige die nog nooit van Marillion gehoord had?

Dat was je zeker niet. En het is maar 1 van de vele dingen die ik door deze top-100 heb gevonden. Uit een standaard-lijstje zou ik veel minder interessants kunnen halen.

The Scientist schreef:
Dit is gewoon het gemiddelde van alle Musicmeter gebruikers.

...die een toptien lijst hebben samengesteld.... En dat doet niet iedereen..

Het blijft toch gewoon jammer dat het nu (met de komst van internet) mogelijk is om gewoon via het gemiddelde van alle gebruikers tot een stemresultaat te komen dat er dan toch weer mensen zijn die vinden dat zij hij het op een of andere manier moet manipuleren.. Nou ja, misschien komt er wel weer een andere site ergens hè?

Fucker schreef:
.... En dat doet niet iedereen..

Je doet je naam eer aan. Je zoekt spijkers op laag water.

Ik vind de top 100 best nog goed. OK Computer is een nummer 1 om trots op te zijn. Coldplay vind ik zelf niet zo goed, of tohc niet goed genoeg voor 2 van de top 4, maar das puur persoonlijke smaak. ik ben al blij dat pink floyd zo in trek is, en dat velvet underground bijvoorbeeld er ook instaat. als ik zo de top 100 bekijk, zie ik nauwelijks albums waarvan ik vind dat ze "slecht" zijn.

Toch mis ik bepaalde album's, waar is in hemelsnaam "Songs in the key of life" (1976) of "Innervisions" (1973) van Stevie Wonder. De eerste hoort in de top 100 maar dat is mijn mening, persoonlijk vind ik de lijst matig tot redelijk. Mis hier en daar wel een paar album's.

Tsja, als je zelf niet eens een top 10 invult, komen ze er zeker niet in.

Boterbloem schreef:
persoonlijk vind ik de lijst matig tot redelijk.

Er bestaan inderdaad meer accurate lijsten, maar ik denk dat deze lijst ook merendeel zo eruit ziet door de toegepaste rekenformule.

herman schreef:
Tsja, als je zelf niet eens een top 10 invult, komen ze er zeker niet in.

Inmiddels gedaan! veel oud werk maar goed, dat zal ik dan maar eens als 26 jarige musicminded gek dan maar doen.

Nog een hoge plek in iemands top 10 en Songs in the Key of Life staat in de top 100. Hij zit er heel dicht tegenaan nu.

Overigens is de lijst prima voor wat ie is. De populairste platen van de gebruikers op Musicmeter. Meer pretentie moet je dat lijstje ook niet geven.

starbright boy schreef:

Overigens is de lijst prima voor wat ie is. De populairste platen van de gebruikers op Musicmeter. Meer pretentie moet je dat lijstje ook niet geven.

Heel goed starbright boy, in deze vertroebelde discussie klinkt deze frisse helderheid me als muziek in de oren!

Boterbloem schreef:
(quote)

Inmiddels gedaan! veel oud werk maar goed, dat zal ik dan maar eens als 26 jarige musicminded gek dan maar doen.

Mooie lijst met Who's Next en Dark Side of the Moon. Misschien dat die eerste er nu inkomt. Zal hoog tijd worden...

Gast
geplaatst: vandaag om 11:10 uur

geplaatst: vandaag om 11:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.