MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Paalhaas schreef:
Volgens mij ook, Edris... Mooie zin trouwens, Music: want zijn album was in die tijd toen hij nog zo heette

Taalhaas

lebowski schreef:
(quote)

Taalhaas

Ik steek mijn liefde voor het (nog altijd) belangrijkste communicatiemiddel op deze planeet nimmer onder stoelen of banken. Ik zag laatst op MoM een taaltopic, misschien dat MuM er nu ook rijp voor is.

Music
Paalhaas schreef:
Volgens mij ook, Edris... Mooie zin trouwens, Music: want zijn album was in die tijd toen hij nog zo heette

Helemaal niet me pink glee perongeluk naar de Y tijdens het typen..

Paalhaas schreef:
(quote)

Ik steek mijn liefde voor het (nog altijd) belangrijkste communicatiemiddel op deze planeet nimmer onder stoelen of banken. Ik zag laatst op MoM een taaltopic, misschien dat MuM er nu ook rijp voor is.

Music schreef:
(quote)

Helemaal niet me pink glee perongeluk naar de Y tijdens het typen..

Dan doe ik ook maar even een duit in het zakje:

"mIJN pink gleeD per *spatie* ongeluk"

HammerHead schreef:
(quote)

Dan doe ik ook maar even een duit in het zakje:

"mIJN pink gleeD per *spatie* ongeluk"

Grammarhead

Briljant, jij woordkunstenaar!

HammerHead schreef:
Briljant, jij woordkunstenaar!

Och...

Ja, Lebowski, dat is niet mis hoor. Misschien een idee voor een strip: De wonderlijke avonturen van Taalhaas en Grammarhead in het land van de komma's en uitroeptekens.

En ter zake: ik kan, afgezien van de grammaticale fouten, nog steeds geen touw vastknopen aan de verhalen van Music. Hij zegt eigenlijk dat-ie gelijk heeft omdat-ie ongelijk heeft, toch?

Hmm, ik vind de nieuwe manier van quotes weergeven eigenlijk behoorlijk irritant. Het wordt nu vrijwel onmogelijk om een niet zo snel lopende discussie, zoals die tussen Taalhaas en Music, te volgen.

Paalhaas schreef:
(quote)

Die heeft iets teveel gekeken naar de clip van Partysquad.

Hier heb je natuurlijk niet echt iets aan als de oorspronkelijke quote een paar pagina's terug staat.

Waarom is dit eigenlijk gedaan Jordy? Het wordt er wat mij betreft eerder onoverzichtelijker dan overzichtelijker door.

Ja die mening deel ik. In het Memorabel Quotes topic op Moviemeter zijn de oude berichtjes ook bijna niet meer te volgen.

Spinvis op 32 (!) in de top-100 , echt belachelijk.

Music4ever schreef:
Spinvis op 32 (!) in de top-100 , echt belachelijk.

Die lijst geeft toch de populairste platen weer? En als Spinvis daar staat, dan is-ie blijkbaar de 32ste populairste op deze site. Helemaal niet belachelijk dus, en vooral niet voor de mensen die hem naar die positie hebben getild.
Als je het zo bekijkt als je hier doet, dan kan ik ook nog wel een vijftigtal 's plaatsen bij die lijst.

Wat vindt men van deze lijst?

Best albums of all time - Rate Your Music - rateyourmusic.com

ziet er toch wel wat betrouwbaarder uit dan die van MuMe top 100, geen disrespect hoor, geweldige site dit.

Wat ik er van vind zal ik maar voor mezelf houden, maar sommige mensen moeten echt even de sprong uit het verleden naar het heden wagen.

Weer een behoorlijk politiek-correct lijstje vind ik, maar ja das met de meeste lijstjes die door meerdere mensen samen worden gemaakt. Het is een beetje een standaardlijstje aan het worden. Hetgeen trouwens niet betekent dat er geen fantastische platen in staan , maar er staan ook platen in waar ik persoonlijk geen bal aan vind.
De MuMe top 100 is meer een soort politiek-correcte lijst van (veelal) jongere mensen waar ook goede CD's in staan.

Geen idee waar je het over hebt. Politiek-correcte lijst?

Lijst met namen die "moeten" genoemd worden zodat blijkt dat de opstellers van de lijst weten wat "goede" muziek is. Typische, bekende, weinig avontuurlijke namen in de lijst maw.

Wat ik van de lijst vind (gezien als lijst met de beste albums ooit):

Minpunten

- Teveel Beatles en Dylan. Wat een klets: 4x Dylan en 3x Beatles in de top 13. Overduidelijk heeft bij het waarderen op deze site de fan-factor de overhand, d.w.z. albums hoger waarderen dan ze waard zijn omdat ze van een bepaalde artiest zijn. Ook op onze site is dat trouwens niet van de lucht, maar gelukkig wel iets minder.

- Verder een te grote Britse overheersing: Beatles, Radiohead, Bowie, Pink Floyd, Clash, Who, Led zeppelin, Kinks, Smiths nemen de helft van de top 28 voor hun rekening, wat mij betreft mag dit best een album of 10 minder zijn.

Pluspunten

- De eerste 3 jazz-albums zijn gelijk mijn top 3! Weliswaar in een iets andere volgorde, maar dat boeit niet. Hulde!

- Ook de overige jazz-albums zijn doorgaans geweldig.

- Meer goeie rockalbums dan op MuMe.

- En het belangrijkste pluspunt is misschien wel dat de waan van de dag veel minder duidelijk doorschemert in de lijst dan op MuMe.

Over het algemeen duidelijk een betere lijst, al is de top 4 me wel een doorn in het oog.

En wat missen beide lijsten ? Een degelijke selectie uit 17 jaar electronische muziek natuurlijk.

Onderhond schreef:
En wat missen beide lijsten ? Een degelijke selectie uit 17 jaar electronische muziek natuurlijk.

En hoe komt dat dan?

17 jaar?

Jord schreef:
(quote)

En hoe komt dat dan?

Omdat elektronische muziek niet populair is. Maar dat wil niet zeggen dat elektronische muziek dan ook minder goed is. Zo komt je vraag althans een beetje over...

Volgens mij maak ik geen opmerking maar stel ik een vraag. En je geeft zelf het antwoord al: elektronische muziek is minder populair. Voila!
Dan zijn we er toch?
Dat zie je ook terug in die lijsten.
En volledig terecht natuurlijk.

Volgens mij doelde Paalhaas op de opmerking van Onderhond

Ik dacht dat het hier over kwaliteitslijsten ging, geen populariteitslijsten. En dan zie ik niet in waarom het volledig terecht zou zijn een(der welk) genre in zijn volledigheid te negeren.

Is het ook niet, maar ik geloof dat de meeste lijsten er zo uitzien helaas. Ik zie eigenlijk het nut van dit soort lijstjes daarom ook niet in. Ken je er één, dan ken je ze eigenlijk allemaal wel en is het vinden van nieuwe muziek daardoor vrijwel uitgesloten.

Verder vind ik Rateyourmusic overigens wel een erg fijne site

Onderhond schreef:
Ik dacht dat het hier over kwaliteitslijsten ging, geen populariteitslijsten.

En hoe meet jij dan 'kwaliteit' ?

obsessed schreef:
Volgens mij doelde Paalhaas op de opmerking van Onderhond

Nee, hoor op die van Jord. Ik meende eventjes enig sarcasme te bespeuren, maar blijkbaar is Jord daar wars van.

Paalhaas schreef:

Over het algemeen duidelijk een betere lijst, al is de top 4 me wel een doorn in het oog.

Ik vind het wel goed zo, Bob Dylan twee keer en The Beatles 2 keer in de top 10, een stuk beter dan Coldplay 2 keer (richt uw pistolen niet op mij, ik vind het een prachtband maar heerlijk overgewaardeerd)

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.