De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 9 oktober 2011, 15:55 uur
Zonde.
Maar dan nog, een hip-hopplaat op nummer tien in een toplijst die overwegend bepaald wordt door fans van alternatieve rock- en popmuziek, dat blijft een prestatie.
Maar dan nog, een hip-hopplaat op nummer tien in een toplijst die overwegend bepaald wordt door fans van alternatieve rock- en popmuziek, dat blijft een prestatie.
0
geplaatst: 9 oktober 2011, 16:24 uur
Klopt het dat Master of Puppets steeds verder zakt? Toen ik net op deze site kwam stond deze geloof ik 11e.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 01:45 uur
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 08:14 uur
Hotel California piekt op de 149e stek in de Top 250. Het is de langzaamst stijgende plaat in de top 250. In het huidige tempo bereikt het de Top 100 over vier jaar.
0
geplaatst: 10 oktober 2011, 18:36 uur
Om het feestje compleet te maken heb ik hem maar meteen in mijn Top 10 gezet

Mijn nummers 8 tot en met (zo uit mijn hoofd) 15 doen weinig to niks voor elkaar onder, vandaar.
0
geplaatst: 12 oktober 2011, 08:41 uur
Tom Waits zijn meesterwerk "Swordfishtrombones" is weer (even) terug in de lijst
0
geplaatst: 13 oktober 2011, 18:52 uur
Daar heb je helemaal gelijk in, maar hier wordt Rock en Hip Hop meer gewaardeerd jammer genoeg.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 20:27 uur
Dan mogen jullie even haarfijn uitleggen waarom het onbegrijpelijk is dat dit niet in de top 250 staat. En niet iets in de trend van ''dit album is goed'' etc. want dat is totaal niet relevant in dit geval.
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 20:53 uur
Omdat dit als een klassieker geldt?
Ik bedoel maar: Innervisions - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org (en de paragraaf er vlak na)
Ik bedoel maar: Innervisions - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org (en de paragraaf er vlak na)
0
geplaatst: 14 oktober 2011, 23:08 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Dan mogen jullie even haarfijn uitleggen waarom het onbegrijpelijk is dat dit niet in de top 250 staat. En niet iets in de trend van ''dit album is goed'' etc. want dat is totaal niet relevant in dit geval.
Omdat het 1000000 keer beter is dan de meeste van de albums die in de top 250 staat
.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 08:45 uur
Automatic for the People maakt een zeer sterke periode door. De plaat is doorgestoten naar nummer zestig en komt ineens dicht in de buurt van de 1000 punten.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:14 uur
Dan mag je even haarfijn uitleggen waarom dat niet relevant is.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:23 uur
Ik weet dat mijn smaak beneden niveau is en dat dat ook aan mijn leeftijd ligt (wie is Stevie Wonder eigenlijk?), maar daar gaat het niet om: dit album staat simpelweg niet in de top 250 omdat deze toplijst een optelsom is van alle top 10's op de site. Beetje asociaal om te denken dat de top 250 enkel om jou draait.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:29 uur
Je kent Stevie Wonder niet?
Of is dat weer eens sarcastisch bedoeld?
Of is dat weer eens sarcastisch bedoeld?
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:32 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Ik weet dat mijn smaak beneden niveau is en dat dat ook aan mijn leeftijd ligt (wie is Stevie Wonder eigenlijk?), maar daar gaat het niet om: dit album staat simpelweg niet in de top 250 omdat deze toplijst een optelsom is van alle top 10's op de site. Beetje asociaal om te denken dat de top 250 enkel om jou draait.
En mijn link toont niet aan dat het zéker niet alleen om mij ("ons") draait?
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:35 uur
FlyLo schreef:
Zijn de desbetreffende personen lid van MuMe dan?(quote)
En mijn link toont niet aan dat het zéker niet alleen om mij ("ons") draait?
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:42 uur
Snap je nog wel wat er in eerste instantie gezegd is?
Enkelen vinden het onbegrijpelijk dat dit album niet in de top 250 staat op MuMe: het staat immers in tig andere lijsten zeer hoog genoteerd. Bovendien geldt dit album als een klassieker.
Hoezo is die redenering fout?
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:47 uur
Dit werd er in eerste instantie gezegd en daar ga ik op in. Een plek (of geen plek) in de top 250 is altijd terecht; is net zoiets als ''onbegrijpelijk dat 2+2 geen 5 is'' zeggen als je deze lijst ter discussie stelt. Zoals ik al eerder zei moet je deze lijst in zijn waarde laten en niet uit zijn verband rukken.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:52 uur
In het vervolg vragen we even goedkeuring van MJ vooraleer we iets posten. Dat staat ook zo in de Wiki:
Nu mag het weer over dit album gaan, want deze discussie slaat nergens meer op.
Vraag toestemming aan MJ_DA_MAN vooraleer je iets post.
Nu mag het weer over dit album gaan, want deze discussie slaat nergens meer op.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 14:55 uur
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Dit werd er in eerste instantie gezegd en daar ga ik op in. Een plek (of geen plek) in de top 250 is altijd terecht; is net zoiets als ''onbegrijpelijk dat 2+2 geen 5 is'' zeggen als je deze lijst ter discussie stelt. Zoals ik al eerder zei moet je deze lijst in zijn waarde laten en niet uit zijn verband rukken. Je snapt het dus niet. Ok.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 15:04 uur
Jouw uitleg is iets anders dan het eerste bericht van BobbieMarley, iemand die dit album 5* geeft en het onbegrijpelijk vindt dat het niet in de top 250 staat; dat is puur een persoonlijke reactie van een fan. Dat het opmerkelijk is gezien de status van het album is uiteraard een logischere uitleg, maar blijkbaar vinden niet genoeg users dit een plek in hun top 10 waard dus ''onbegrijpelijk'' kan het al niet zijn.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 15:08 uur
Wist niet dat het zoveel stof zou doen opwaaien, als je gewoon reageert op iemand.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 15:21 uur
MJ_DA_MAN schreef:
Jouw uitleg is iets anders dan het eerste bericht van BobbieMarley, iemand die dit album 5* geeft en het onbegrijpelijk vindt dat het niet in de top 250 staat; dat is puur een persoonlijke reactie van een fan. Dat het opmerkelijk is gezien de status van het album is uiteraard een logischere uitleg, maar blijkbaar vinden niet genoeg users dit een plek in hun top 10 waard dus ''onbegrijpelijk'' kan het al niet zijn.
Zie je, je snapt het nog steeds niet. Je begint gewoon het algoritme van de top-250 uit te leggen.
BobbieMarley vindt het onbegrijpelijk dat dit album niet populairder is op MuMe en waarom het niet in meer top-10'en staat. Het feit dat het niet in de top-250 staat omdat het niet in meer top-10'en staat is niet onbegrijpelijk, het waarom is dat wel.
Dat is zijn mening en die is dus per definitie juist.
0
geplaatst: 15 oktober 2011, 15:32 uur
Ja, je kan hierna nog wel een keer zeggen dat ik het niet snap maar je kan ook gewoon lezen wat er staat; zo ingewikkeld en onduidelijk is mijn uitleg namelijk niet. Jouw uitleg ook niet, dus je hoeft het niet steeds te herhalen en te zeggen dat ik het niet snap. Ik begrijp (natuurlijk) wel dat je als fan van het album gevoeliger bent door dergelijke toplijsten, maar wanneer je je een heel klein beetje inleeft in het eerst bericht van BobbieMarley bespeur je duidelijk de reactie van een fan die (o.a.) vindt dat een album in de top 250 hoort.
Edit: BobbieMarley heeft maar snel zijn of haar berichten verwijderd.
Edit: BobbieMarley heeft maar snel zijn of haar berichten verwijderd.
* denotes required fields.