MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
Swordfishtrombones is, zoals te verwachten was, weer uit de Top 250 gevallen. Die stek wordt nu ingenomen door Station to Station, een highlight uit het oeuvre van David Bowie. Dat is dan weer goed nieuws.

Da's een flinke verbetering ja. Bowie's beste

Ik heb de formule van de IMDb-toplijst gebruikt voor een lijst van albums uit 2010.

weighted rating (WR) = (v ÷ (v+m)) × R + (m ÷ (v+m)) × C
met minimum=50 en C=3,4

Zo komt de lijst er dan uit te zien.

1. The National - High Violet
2. Arcade Fire - The Suburbs
3. Angus & Julia Stone - Down the Way
4. The Tallest Man on Earth - The Wild Hunt
5. The Black Keys - Brothers
6. The Roots - How I Got Over
7. Bonobo - Black Sands
8. Johnny Cash - American VI: Ain't No Grave
9. Anathema - We're Here Because We're Here
10. Ray LaMontagne and the Pariah Dogs - God Willin' & The Creek Don't Rise
11. Balthazar - Applause
12. Beach House - Teen Dream
13. John Grant - Queen of Denmark
14. Hans Zimmer - Inception
15. James Vincent McMorrow - Early in the Morning
16. Joanna Newsom - Have One on Me
17. Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy
18. Warpaint - The Fool
19. Deerhunter - Halcyon Digest
20. Foals - Total Life Forever
21. Caribou - Swim
22. Tame Impala - InnerSpeaker
23. Duran Duran - All You Need Is Now
24. Motorpsycho - Heavy Metal Fruit
25. Celph Titled & Buckwild - Nineteen Ninety Now
26. Natalie Merchant - Leave Your Sleep
27. Midlake - The Courage of Others
28. Greg Haines - Until the Point of Hushed Support
29. Laurie Anderson - Homeland
30. Blaudzun - Seadrift Soundmachine
31. Flying Lotus - Cosmogramma
32. Agalloch - Marrow of the Spirit
33. Robyn - Body Talk
34. The Van Jets - Cat Fit Fury!
35. Four Tet - There Is Love in You
36. Gonjasufi - A Sufi and a Killer
37. Shearwater - The Golden Archipelago
38. Janelle Monáe - The ArchAndroid
39. Villagers - Becoming a Jackal
40. Eels - End Times
41. Revere - Hey! Selim
42. The Dillinger Escape Plan - Option Paralysis
43. Kid Cudi - Man on the Moon II: The Legend of Mr. Rager
44. Laura Marling - I Speak Because I Can
45. Gazpacho - Hissa Atropos
46. Swans - My Father Will Guide Me Up a Rope to the Sky
47. Kno - Death Is Silent
48. Woven Hand - The Threshing Floor
49. Admiral Freebee - The Honey & the Knife
50. Ólafur Arnalds - ...and They Have Escaped the Weight of Darkness

Misschien ga ik die formule ook nog op andere jaren toepassen, of misschien een allertijden lijst, nog even kijken waar ik zin in heb .

Mooi lijstje.

Tom Waits terug (prachtig), David Bowie vertrokken (zonde) en Pink Floyd is een plek gestegen ten koste van The Beatles en staat nu 29e en zal dit jaar best nog eens iets meer winst kunnen boeken dan die ene plek tot op heden.

Het doet mij goed te zien dat R.E.M. weer flink stijgt in en in een strak tempo de 1000 punten grens opzoekt.

Snakeskin schreef:
Die stek wordt nu ingenomen door Station to Station,
Zeker weten? Want die heeft maar 44 top 10-noteringen! Is er sowieso inmiddels dan al uit, maar dat zou dan wel een bijzonder hoog gemiddelde zijn.

Nu staat Masta Ace daar, denk ik.

Een album heeft tegenwoordig 300 punten ( = minimaal 30 top 10-noteringen) nodig om de top 250 te halen, ook een mijlpaal.

Funeral van Arcade Fire staat op het punt om door te stomen naar plaats 9 in de toplijst en zal waarschijnlijk binnenkort Illmatic van Nas in gaan halen. Dat album is echt aan een flinke opmars bezig, toen ik me hier inschreef stond die dacht ik nog op 14 ofzo. Go Funeral!

Ze staan zelfs ondertussen al op 9, nu zal het wel nog even duren zeker voor Abbey Road in zicht komt.

Abbey Road zal er ook wel geloven over een tijdje, ik ben benieuwd waar het einde ligt. Nevermind moet er toch ook wel aan kunnen.

En als ze voorbij Nevermind gaan dan is het nog maar een klein stapje tot en met Grace, toch één van de meest overschatte platen ooit naar mijn mening, dus ik zou Funeral hier wel graag boven zien.

Het gaat trouwens niet meer al te lang duren voor Nas uit de top-10 geknikkerd wordt door Interpol.

dumb_helicopter schreef:
Het gaat trouwens niet meer al te lang duren voor Nas uit de top-10 geknikkerd wordt door Interpol.

Is al gebeurd.

Die springen voortdurend haasje over, kan morgen net zo goed weer andersom zijn.

herman schreef:
Die springen voortdurend haasje over, kan morgen net zo goed weer andersom zijn.

Klopt, Funeral staat plots weer 11de.

ClassicRocker
Wat is jouw favoriete Top 10 (1 t/m 10, 11 t/m 20, 21 t/m 30 etc.) uit de MuMe Top 250?

Ik ben buitengewoon gecharmeerd van het leeuwendeel van de albums die de plaatsen 61 t/m 70 occuperen, t.w:

61. Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) ***4,0***
62. Genesis - Selling England by the Pound (1973) ***5,0***
63. Bloc Party - Silent Alarm (2005)***4,0***
64. Miles Davis - Kind of Blue (1959) ***2,0***
65. Guns N' Roses - Appetite for Destruction (1987) ***5,0***
66. The Rolling Stones - Exile on Main St. (1972) ***5,0***
67. Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971) ***5,0***
68. Queen - A Night at the Opera (1975) ***5,0***
69. Neutral Milk Hotel - In the Aeroplane over the Sea (1998) ***3,0***
70. Coldplay - Viva La Vida or Death and All His Friends (2008) ***3,0***

Gemiddelde rating: 4,1*

11. Arcade Fire - Funeral (2004) 4,5*
12. Muse - Origin of Symmetry (2001) 4*
13. Radiohead - In Rainbows (2007) 3,5*
14. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006) 5*
15. Tool - Ænima (1996) geen stem
16. Radiohead - Kid A (2000) 4,5*
17. Metallica - Master of Puppets (1986) 3,5*
18. Coldplay - Parachutes (2000) 4,5*
19. Radiohead - The Bends (1995) 4*
20. U2 - Achtung Baby (1991) 4*

Ik weet het niet zeker maar ik denk dat het deze 10 zijn. Erg hoog gemiddelde in ieder geval. 4,17.

Simple Minds en R.E.M. gaan in een strak tempo richting de 1000 punten.

Het opnieuw in de markt van klassiekers heeft overduidelijk zijn beste tijd gehad. Daar mogen ze wat mij betreft mee ophouden.

Ik mis toch echt Tago Mago in de top 250. Misschien komt hij door de re-release deze maand er wel in.

zo is het Bowie met "station to station" ook gelukt om, zij het zeer kortstondig, de top 250 te halen. Beide zouden overigens prachtige aanvullingen op deze lijst zijn.

Bruce Springsteen's "born to run" heeft voor de derde maal de 1000 punten grens bereikt.

Neil Young's "everybody knows this is nowhere" heeft in jaren niet zo hoog in de lijst gestaan als nu. Het is met eels (diverse werkstukken) één van de platen die structureel onderin bungelen, verdwijnen en weer in de top 250 terugkeren. Verrassend dat hij nu betrekkelijk hoog genoteerd staat, maar wel terecht overigens.

MNM1000 - mnm1000.mnm.be

MNM, 1 van Belgisch grootste radiozenders, heeft zijn jaarlijkse top 1000 gehouden. Het publiek mag hier stemmen voor hun favoriete nummers aller tijden.

Het resultaat vind je hierboven...

Ik vraag mij echt af wat het publiek is dat hier op stemt. Het lijken mij alleen maar 13-14 jarigen met slechte smaak te zijn... Nochtans is dit de 4de radio in België (qua luisteraars).

corn1holio1 schreef:
MNM1000 - mnm1000.mnm.be

MNM, 1 van Belgisch grootste radiozenders, heeft zijn jaarlijkse top 1000 gehouden. Het publiek mag hier stemmen voor hun favoriete nummers aller tijden.

Het resultaat vind je hierboven...

Ik vraag mij echt af wat het publiek is dat hier op stemt. Het lijken mij alleen maar 13-14 jarigen met slechte smaak te zijn... Nochtans is dit de 4de radio in België (qua luisteraars).

Nog geen luisterbereik van 10 % dus zo groot zijn ze nu ook weer niet. En volgens mij richten ze zich inderdaad op het pubervolk en niet op de volwassen meute.

Even tussendoor zeggen dat er sinds vandaag ook kan gestemd worden op de tijdloze Studio Brussel - stubru.be het is de laatste jaren ook verslecht, dus misschien dat het musicmetervolk er wat betere nummers in/hoger kan krijgen.

Hoop verschuivingen rond de top 10 van de top 250: Funeral er weer in, In Rainbows plaatsje omhoog. Benieuwd of die laatste nog verder omhoog kan. Ik heb mijn best gedaan

MNM is pure bagger, dan was wijlen radio Donna nog veel beter, die hun top 2000 was vrij degelijk.
De Tijdloze is leuk natuurlijk, al is ze wat mij betreft voorbij gestoken door de aller tijden lijst van Radio 1 in Belgie (op 1 mei).
Maar eindejaar blijft lijstjestijd en dan is de Tijdloze super natuurlijk.
Hopelijk wordt de opgang van vooral 00's nummers wat geremd want het was toch wat overdreven de voorbije jaren.
Mijn stem gaat in elk geval al naar The Eagles - Hotel California en Rolling Stones - Angie. Onvoorstelbaar hoe ver die terug gezakt zijn in die lijst. En dan staan zaken als 3 doors down, Rage against the machine, Daan, Muse, ... toch echt wel te hoog imo.

Streup schreef:
Hoop verschuivingen rond de top 10 van de top 250: Funeral er weer in, In Rainbows plaatsje omhoog. Benieuwd of die laatste nog verder omhoog kan. Ik heb mijn best gedaan

Funeral is volgens mij maar 1 dagje weggeweest uit de top 10. Inmiddels staat ie er alweer een tijdje vast in. Illmatic heeft er wel veel punten bij gekregen van de ene of de andere dag (een stuk of 50), viel me een week of 2 terug op.

herman schreef:
(quote)

Illmatic heeft er wel veel punten bij gekregen van de ene of de andere dag (een stuk of 50), viel me een week of 2 terug op.

Volgens mij is er daar toen serieus aan alarmbel getrokken door een aantal hip-hopliefhebbers toen bleek dat de hoogste hip-hopplaat uit de top 10 zou verdwijnen, waarbij ze die plaat allemaal hoger in hun persoonlijke top 10 hebben gezet, denk ik.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:12 uur

geplaatst: vandaag om 01:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.