MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
cosmic kid (moderator)
>Dat 2010 ontbreekt is niet zo raar

Ach, natuurlijk. Ik was even in de veronderstelling dat de termijn 1 jaar was i.p.v. 2 jaar.

ClassicRocker
chevy93 schreef:
Allemaal gestegen of gelijk, behalve Coldplay.

Wordt 2012 een koude douche? Is dit jaar het spel over? De toekomst zal uitwijzen wat de band in de Top 250 te wachten staat.

Superunknown is opnieuw in de Top 250 binnengekomen. Het is ten koste gegaan van Beggars banquet van The Rolling Stones.

ClassicRocker
Mooi niet!

Mooi dat The Stones weer terug zijn.

Jammer dat The Stones weer verdwenen zijn, maar wat prachtig dat de gelijknamige plaat van The Beatles zulke stappen voorwaarts zet, en meer dan terecht natuurlijk. Wat mij betreft zetten zij vanaf nu koers richting de nummer 1 positie.

In rainbows van Radiohead schiet enorm snel in de riching van de de Top 10, dat is niet gering, eerder veel te veel. Ik vindt het niet een plaat die je een dergelijke positie toedicht.

Wat is het eerste album dat dit jaar de lijst binnen zal komen? (Uit 2010 uiteraard)

ik denk The National

Snakeskin schreef:
ik denk The National
Kan niet missen. Dikke top 100 notering. Verder komt uit 2010 volgens mij alleen the Suburbs in de top 250

Ik denk misschien wel een top 50 notering voor The National. Ik zal eens even berekenen op welke plaats hij nou zou komen.

National heeft 149 maal top 10. De nummer 50 182, dus dat lijkt me wat te hoog.

Ik gok plek 78 (nu dan).

Wellicht weet My Beautiful Dark Twisted Fantasy van Kanye West nog de onderste regionen van de lijst te halen, als ie er nog een paar top 10-noteringen bij haalt.

In totaal heeft High Violet 844 punten en zou daarmee op plaats 77 komen. Wel in de top 100.

Guns 'n Roses is verdwenen. Slint staat weer waar hij zo vaak staat nl. op punt van verdwijnen om daarna weer terug te komen in de lijst. Net als Defones eigenlijk, zij zijn het volendam van de top 250 en Tom Waits gaat ook die kant op, hij is voor de derde keer weer in de lijst verschenen.

Van de top 10 is eigenlijk de notering van Pearl Jam toch wel zwaar overrated. Wel beschouwd is het een modale rock plaat met een paar echt goede nummers.

dark side of the moon op 2, maar staat er eigenlijk een nummer van die plaat in de mume top 2000, ik geloof van niet

421 ♫ [0173] Pink Floyd - Us And Them (1973)
433 ♫ [0583] Pink Floyd - The Great Gig In The Sky (1973)
586 ♫ [0468] Pink Floyd - Time (1973)
881 ♫ [0653] Pink Floyd - Money (1973)

Snakeskin schreef:
Van de top 10 is eigenlijk de notering van Pearl Jam toch wel zwaar overrated. Wel beschouwd is het een modale rock plaat met een paar echt goede nummers.
ah de helft van de top 10 zijn gewone rockplaatjes of nog minder

Coldplay, Pearl jam, Nirvana en Interpol (al kan het zijn dat ik deze nog te weinig luisterbeurten heb gegeven)

Teunnis schreef:
421 ♫ [0173] Pink Floyd - Us And Them (1973)
433 ♫ [0583] Pink Floyd - The Great Gig In The Sky (1973)
586 ♫ [0468] Pink Floyd - Time (1973)
881 ♫ [0653] Pink Floyd - Money (1973)

ja ok toch wel
raar want als ik control f deed vond ik niets

dat is iets te onverschillig, jassn. Wat ook al blijkt uit de bijzin dat jij deze nog te weinig luisterbeurten hebt gegeven.

Ben het wel met hem eens wat betreft Coldplay en Interpol. Die werden er bij mij echt niet beter op na meer luisterbeurten.

ik had het van die luisterbeurten alleen op interpol. Coldplay kan ik met heel veel moeite eens uitluisteren, zo slecht !

en ik zei dat van die luisterbeurten van interpol erbij omdat ik dat album laatst nog eens herbeluisterd had en het me meer beviel dan ik me kon herinneren.

Snakeskin schreef:
dat is iets te onverschillig, jassn. Wat ook al blijkt uit de bijzin dat jij deze nog te weinig luisterbeurten hebt gegeven.
Nou, ik had precies dezelfde gedachte als jassn. Wat maakt Nevermind zo anders dan Ten? Grace, Funeral en Interpol vind ik ook niet bijster uniek. Wish You Were Here eigenlijk ook niet.

Nevermind is wel degelijk een mijlpaal die qua sound iets losmaakte wat toen massaal werd opgepakt waardoor het direct een klassieker werd. Pearl Jam lift op dat succes mee, zij hadden ook net een goede plaat uit en kwamen toevallig uit dezelfde stad, wat in hun geval mooi meegenomen was. Ten mist de die elementen die Nevermind tot zo'n grote plaat gemaakt hebben. Een plaat van R.E.M. in de top 10 zou ik terecht vinden.

chevy93 schreef:
(quote)
Nou, ik had precies dezelfde gedachte als jassn. Wat maakt Nevermind zo anders dan Ten? Grace, Funeral en Interpol vind ik ook niet bijster uniek. Wish You Were Here eigenlijk ook niet.

Het is dus weer hoog tijd dat Illmatic een plek in de top 10 krijgt.

maar het lijkt in Rainbows te gaan worden die de grootste kans maakt om de top tien te gaan enteren. De zeperd "king of limbs" heeft er kennelijk voor gezorgt dat deze daardoor extra stemmen krijgt als voorlaatste release, maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn. Hail to the thief is al enige tijd flink aan het zakken en is bijna in de onderste helft van de lijst belandt.

King of Limbs is misschien wat minder, maar een album dat 3,63 gemiddeld scoort is toch geen zeperd?

Wat mij wel opvalt is dat Coldplay weer van 4 naar 5 is gezakt. Daar stond het al een tijdje, maar na de release van Mylo Xyloto had hun tweedeling Wish You Were Here weer ingehaald. Maar goed, de verschillen zijn zo klein dat het morgen weer anders kan zijn.

Ben wel benieuwd of Funeral nog dichterbij Abbey Road gaat komen. Het verschil is nu 230 punten.

Pink Floyd op 2 en 4.

Wist niet eens dat WYWH eerder ook al op 4 stond.

Gast
geplaatst: vandaag om 17:21 uur

geplaatst: vandaag om 17:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.