De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 12 mei 2012, 20:39 uur
Bij lange zo hoog niet als The National. The Boxer is omhoog geschoten toen deze plaat twee jaar terug uitkwam.Dat voordeel heeft deze plaat niet. Overigens zie ik deze op termijn toch hoger staan dan Boxer.
0
geplaatst: 12 mei 2012, 20:41 uur
Het is overigens lang geleden dat een plaat zo hoog binnenkwam. Coldplay kwam een aantal jaren terug nog hoger binnen. Destijds kon Coldplay met minder punten hoger binnenkomen. Het is een sensationele prestatie van The National
0
geplaatst: 12 mei 2012, 21:07 uur
In Rainbows is toch ook wel in de top 30 binnengekomen? En ik herinner me ook dat Opgezwolle in de top 25 binnenkwam.
Maar goed, The National is wel enorm populair en geliefd, dus dit viel wel te verwachten.
Maar goed, The National is wel enorm populair en geliefd, dus dit viel wel te verwachten.
0
geplaatst: 13 mei 2012, 15:42 uur
Ja, dat klopt allemaal maar dat is weer langer geleden dan Coldplay. Coldplay eindigde bij de eerste vijftig terwijl The National met het opgebouwde punten aantal hoger dan Coldplay binnenkomt maar met dit aantal niet verder komt dan een 70e plaats.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 21:47 uur
Terug van heel lang weggeweest "MEDS" van Placebo, en Beggars Banquet van The Rolling Stones zijn verdwenen. Erg jammer.
0
geplaatst: 16 mei 2012, 23:19 uur
Snakeskin schreef:
Ja, dat klopt allemaal maar dat is weer langer geleden dan Coldplay. Coldplay eindigde bij de eerste vijftig terwijl The National met het opgebouwde punten aantal hoger dan Coldplay binnenkomt maar met dit aantal niet verder komt dan een 70e plaats.
Maar er zijn ook weer meer gebruikers op de site gekomen. Met hoeveel stemmen kwamen beide platen binnen? Ja, dat klopt allemaal maar dat is weer langer geleden dan Coldplay. Coldplay eindigde bij de eerste vijftig terwijl The National met het opgebouwde punten aantal hoger dan Coldplay binnenkomt maar met dit aantal niet verder komt dan een 70e plaats.
Opvallend dat de nieuwe plaat van The National meer stemmen heeft.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 15:13 uur
mijn tekst klopt niet. Ik wilde zeggen dat Coldplay met veel minder punten veel hoger binnenkwam dan The National.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 15:43 uur
Snakeskin schreef:
Bij lange zo hoog niet als The National. The Boxer is omhoog geschoten toen deze plaat twee jaar terug uitkwam.Dat voordeel heeft deze plaat niet. Overigens zie ik deze op termijn toch hoger staan dan Boxer.
Hoezo niet? Ik verwacht dat The National over een jaar wel weer een album uitbrengt en dat kan High Violet ook een enorme boost geven.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 19:08 uur
Met "bij lange na zo hoog niet als The National" reageer ik op royh die zich afvraagt hoe hoog The Suburbs binnen gaat komen in augustus. In de top 100 van studio Brussel staat Arcade Fire overigens fors hoger dat The National. Misschien is het een voorbode op lange termijn. Ik vind Surbubs veel beter dan High violet.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 19:11 uur
In zowel Belgie als Nederland staat Ten van Pearl Jam op nummer 1 in de top 100. Dat is nogal wat.
0
geplaatst: 18 mei 2012, 14:48 uur
Ik was er ook al achter dat er blijkbaar een top 100 van 3FM is. Al is dat natuurlijk wel een heel specifieke doelgroep.
0
geplaatst: 18 mei 2012, 22:28 uur
"Blijkbaar"? De top 100 op hemelsvaartdag is een bijna net zo ingeburgerd begrip als het journaal van 20.00. Ik had eerder al de top 100 van studio Brussel aangehaald. Jij reageert een beetje merkwaardig.
0
geplaatst: 18 mei 2012, 22:33 uur
Ik wist ook pas sinds vorige week dat die radiozenders jaarlijks een top honderd maakten, dus zo ingeburgerd is het niet. Niet iedereen luistert naar de radio.
0
geplaatst: 19 mei 2012, 00:07 uur
Snakeskin schreef:
"Blijkbaar"? De top 100 op hemelsvaartdag is een bijna net zo ingeburgerd begrip als het journaal van 20.00. Ik had eerder al de top 100 van studio Brussel aangehaald. Jij reageert een beetje merkwaardig.
(quote)
Dan leef ik in een andere wereld. Ik herinner me nu wel dat er ongeveer een jaar geleden ook een album top 100 op 3FM was, maar verder wist ik dat echt niet hoor. En ik denken dat ik ingeburgerd ben...
0
geplaatst: 19 mei 2012, 08:13 uur
Je wist vast ook niet dat er een journaal om 20.00 uur is, Arrie
0
geplaatst: 19 mei 2012, 10:14 uur
3fm presenteert vanaf 1997 jaarlijks een top 100, studio brussel volgde een jaar later met het uitzenden van de top 100 aller tijden.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 mei 2012, 10:42 uur
Ook wel al langer volgens mij. Mijn eerste Top 100 Allertijden (ja, dat ding waar we hier bijna allemaal ooit mee begonnen zijn) was de Hemelse 100 op Radio 538 ergens halverwege de jaren '90. Toen viel me al op dat die lijst dezelfde naam had als een albumlijst die ook op Hemelsvaartsdag op Radio 3 uitgezonden werd (maar waar ik toen niet zo veel mee kon... te alternatief of zo
).
).
0
geplaatst: 19 mei 2012, 18:59 uur
Klopt ook, alleen vanaf de genoemde jaartallen is het een structureel terugkerend fenomeen
0
geplaatst: 19 mei 2012, 20:05 uur
Ten op 1. 
Sterke plaat, maar volgens mij nog niet eens top 10 waardig.

Sterke plaat, maar volgens mij nog niet eens top 10 waardig.
0
geplaatst: 20 mei 2012, 08:41 uur
daar kan ik mij in vinden, het is een doorsnee rockplaat met enkele goede nummers. "In rock" van Deep Purple is een rockplaat die ik vele malen beter vind, om maar even een voorbeeld te noemen.
0
geplaatst: 20 mei 2012, 08:46 uur
Bob Dylan is met Blood on the tracks weer terug onder de albums die 1000 of meer punten hebben.
0
geplaatst: 20 mei 2012, 18:58 uur
Snakeskin schreef:
daar kan ik mij in vinden, het is een [...] rockplaat met enkel goede nummers.
Daar kan ik mij ook in vinden. daar kan ik mij in vinden, het is een [...] rockplaat met enkel goede nummers.

0
geplaatst: 27 mei 2012, 10:02 uur
New gold dream zit weer in de duizend punten en deus weer net onder de grens. Het lukt de plaat niet om dat vast te houden. Omdat andere platen daarin wel slagen zakt deus langzaam weg in deze lijst.
0
geplaatst: 29 mei 2012, 08:49 uur
Jaarlijkse Classics 100 op de Vlaamse radiozender Radio 1 zijn weer gekozen. En al zeg ik het zelf: geen slecht lijstje voor een radio.
1. (1) Stairway to heaven - Led Zeppelin
2. (13) Imagine - John Lennon
3. (5) Born to run - Bruce Springsteen
4. (3) Child in time - Deep Purple
5. (2) Like a rolling stone - Bob Dylan
6. (9) Martha - Tom Waits
7. (7) A day in the life - The Beatles
8. (4) Bohemian rhapsody - Queen
9. (47) God only knows - The Beach Boys
10. (6) Wish you were here - Pink Floyd
1. (1) Stairway to heaven - Led Zeppelin
2. (13) Imagine - John Lennon