MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud

zoeken in:
avdj schreef:
En nu in één klap 3 albums van The Who erbij.

Dat vind ik persoonlijk niks erg

Rokol schreef:
(quote)

Dat vind ik persoonlijk niks erg

Alleen triest dat het op deze manier moet gebeuren...

avdj schreef:
(quote)

Alleen triest dat het op deze manier moet gebeuren...

Je hebt wel gelijk, maar dat andere mensen op deze site het meesterschap van die band niet kunnen zien boeit mij uiteindelijk niet zoveel.
Als ik er maar van kan genieten.

Bij de meer accurate toplijsten op het internet staat The Who al gauw in de top 10.
Musicmeter top 250 neem ik dan ook graag met een korreltje zout. Smaakt wat beter

Allmusic
Het is toch geen verkeerde lijst geworden, dacht ik zo. Er staan maar weinig albums in die uit de toon vallen....

Absoluut ja. 130 extra rockalbums. En blij dat we daarmee zijn.

Valt me ook op dat de top 250 niet veel gevarieerder is dan de top 100. Had ik niet verwacht.

Onderhond schreef:
Absoluut ja. 130 extra rockalbums. En blij dat we daarmee zijn.

Tja, rock heerst nu eenmaal

Schelpvandezee
Owh MY GOD ik zag met vol open mond dat Immortal Technique-revolutionary vol2 op 244 zat in de top 250
wat een verbazing zeg !!
Eigenlijk verdient het meer maja..

Schelpvandezee schreef:
Eigenlijk verdient het meer maja..

Vul dan een top 10 in, slimmerik.

Schelpvandezee
Paalhaas schreef:
(quote)

Vul dan een top 10 in, slimmerik.

Haha bedankt voor de Advies..ik ga het zeker ook wel doen

En ik raad je ook aan om het album te beluisteren..!!

Waarom staan er nog steeds verzamelalbums (U2) in de Top 250? Die horen er toch niet in?

Vind i k dus ook belachelijk. Verzamelalbums vind ik heel wat anders. Achter ieder gewoon album zit een bepaald verhaal of een lijn of stijl. Bij verzamelalbums heb je dit dus niet, staan de nummers los van elkaar. Maar ja als iemand erop stemt, kun je er weinig aan doen lijkt me

Darkshines schreef:
Vind i k dus ook belachelijk. Verzamelalbums vind ik heel wat anders. Achter ieder gewoon album zit een bepaald verhaal of een lijn of stijl. Bij verzamelalbums heb je dit dus niet, staan de nummers los van elkaar. Maar ja als iemand erop stemt, kun je er weinig aan doen lijkt me

Persoonlijk ken ik ook geen verzamelaars die boven gewone albums uittorenen, maar verzamelalbums waarbij het werk cronologisch gerangschikt is kunnen toch ook wel veelbeduidend zijn, een verhaal vertellen dat losstaat van de songs...

Eindelijk Queen II in de top 250!
Natuurlijk is dit nog steeds te laag maar hij krijgt tenminste wat aandacht.

Pas net uit, Opgezwolle - Eigen Wereld. Maar al netjes op numero uno in de toplijst, gesorteerd op genre hiphop.

Kijk maar uit, de vorige keer dat ik zoiets zei bij Mindstate regende het ineens halve sterren .

BoordAppel schreef:
Kijk maar uit, de vorige keer dat ik zoiets zei bij Mindstate regende het ineens halve sterren .

Zal ik het dan maar weghalen???

Valt me op dat de cd Highway 61 Revisited van Bob Dylan hier pas op de 173ste plaat met 53 stemmen met een gemiddelde van 4,25 staat terwijl die bij Welcome! - Rate Your Music - rateyourmusic.com op de 1e plaats van beste albums allertijden met 1502 stemmen op een gemiddelde van 4,51.

1 of 173 is wel een mega groot verschil.

Tijd om die plaat hard te gaan promoten dan!

moviefreak#1
Tja A Love Supreme van John Coltrane (nummer 7 in diezelfde lijst) staat helemaal niet in de top250 dus om je daar nu druk om te maken

Toine Rorije
Wat het rottige is met die top250; hij wordt voor het overgrote deel bepaald door 'dode'- of eendags- users. Kan het een en ander niet zó worden ingesteld dat een top10 pas dertig dagen na je inschrijving van kracht gaat en dat bij dertig dagen afwezigheid de top10 weer automatisch ongeldig wordt? Ik denk dat er op die manier een lijst ontstaat, die een terechter beeld geeft van de muzieksmaak van de bezoekers van deze site.

Dat vind ik ook. Zoiets moet toch kunnen gedaan worden?

Revolver van de Beatles staat momenteel op 21 in de toplijst van de jaren '60 en op 25 in de top 250. Als je het droog bekijkt, lijkt het net alsof er na 1969 nog maar 4 betere platen dan Revolver zijn gemaakt.

Tja ik vind nog steeds dat het op stemgemiddelde moet. Natuurlijk zal het misschien wat vervelende stemmen opleveren, maar dat trekt vanzelf wel weer recht, aangezien de site toch snel groeit. OK Computer heeft toch bijvoorbeeld ook al aardig wat halve sterren, maar een halve ster erbij beinvloedt nu nog amper het gemiddelde, gezien het grote aantal stemmen.

Je zou bv. kunnen corrigeren voor uitschieters door de 5% hoogste en 5% laagste stemmen niet mee te rekenen. Nadeel alleen is dan dat je de 20-stemmen grens flink op zal moeten schroeven.

dutch2
herman schreef:
Je zou bv. kunnen corrigeren voor uitschieters door de 5% hoogste en 5% laagste stemmen niet mee te rekenen. Nadeel alleen is dan dat je de 20-stemmen grens flink op zal moeten schroeven.

Goed idee. En ik weet niet of het een nadeel is om meer dan 20 stemmen te verlangen. In dat geval zal echt een hele fanclub zich moeten inschrijven om een plaat omhoog te stemmen. Wel ben ik bang dat de lijst dan 100% Rock georienteerd zal zijn (voor zover hij dat nu nog niet is).

Ik wou net zeggen: Dat is hij nu ook, denk eerlijk gezegd dat er juist meer mogelijkheden zijn voor electronic / hip-hop aangezien niet heel bekende plaatjes uit die genres die de rockliefhebbers niet kennen toch met een hoog gemiddelde erin kunnen komen en met de huidige top 100 nooit hoog zouden komen.

Toine Rorije schreef:
Wat het rottige is met die top250; hij wordt voor het overgrote deel bepaald door 'dode'- of eendags- users. Kan het een en ander niet zó worden ingesteld dat een top10 pas dertig dagen na je inschrijving van kracht gaat en dat bij dertig dagen afwezigheid de top10 weer automatisch ongeldig wordt? Ik denk dat er op die manier een lijst ontstaat, die een terechter beeld geeft van de muzieksmaak van de bezoekers van deze site.

Met dit idee ga ik toch het meest akkoord. Leden die al een jaar niet meer op de site geweest zijn of gewoon maar één keer, dat kan toch niet dat hun top 10 ook meegerekend wordt

Toine Rorije
obsessed schreef:
Ik wou net zeggen: Dat is hij nu ook, denk eerlijk gezegd dat er juist meer mogelijkheden zijn voor electronic / hip-hop aangezien niet heel bekende plaatjes uit die genres die de rockliefhebbers niet kennen toch met een hoog gemiddelde erin kunnen komen en met de huidige top 100 nooit hoog zouden komen.

Tja, het is maar net wat je wilt met die lijst. Als je m wil gebruiken als visitekaartje en ermee wil laten zien hoe veelzijdig (oh?) de site is dan zou je idd beter met gemiddeldes kunnen gaan werken. Nu is het een afspiegeling van de muzieksmaak van de gebruikers. En omdat zowat alle users voornamelijk rock luisteren, is die lijst navenant.

Is dat zo? Ik denk dat het bij gemiddelden veel meer een afspiegeling is. Op dit moment kun je alleen invloed uitoefenen op je 10 favoriete platen, terwijl bij gemiddelden iedereen z'n invloed veel groter is (namelijk elke stem die hij zet), daardoor lijkt mij dat er een veel betere afspiegeling van de muzieksmaak van de gebruikers ontstaat.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.