De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 7 april 2004, 12:24 uur
@Boordappel
Stemgedrag van wat jij de "bReEzaH-jeugd" noemt interesseert mij niet. Ze gaan hun gang maar.
Stemgedrag van wat jij de "bReEzaH-jeugd" noemt interesseert mij niet. Ze gaan hun gang maar.
0
geplaatst: 7 april 2004, 12:28 uur
Hopelijk stemmen ze dan alleen op van die hitzone cdtjes...
Het helpt al dat er een alternatieve top100 is, dan krijg niet zo snel dat gezeik over albums omlaag stemmen.
Het helpt al dat er een alternatieve top100 is, dan krijg niet zo snel dat gezeik over albums omlaag stemmen.
0
geplaatst: 7 april 2004, 12:37 uur
manic schreef:
@Boordappel
@Boordappel
Nee, ik ook niet echt. Ik hoef niet bang te zijn dat ze Aesop Rock omlaag gaan stemmen
. Maar als er een stormloop aan bReEzaH jeugd komt dan heb je wel helemaal niets meer aan lijstjes.
0
geplaatst: 30 juni 2004, 14:38 uur
bonothecat geeft een 1 aan dit album, omdat ie een optreden van de band in kwestie slecht vond...
0
geplaatst: 18 augustus 2004, 20:08 uur
Ik zie net dat ik 144 filmscores op 5 sterren heb staan
Ik weet niet of dat helemaal normaal is 
0
geplaatst: 18 augustus 2004, 22:29 uur
Dat je sowieso 144 filmscores kent is al niet normaal. En dan die top 3
.
.
0
geplaatst: 19 augustus 2004, 08:55 uur
neo schreef:
De vraag stellen is hem beantwoorden
.
0
geplaatst: 19 augustus 2004, 14:14 uur
8 non score (ratm, lisa gerrard, massive attack), 1 mini serie score en 1 game score 

0
geplaatst: 30 augustus 2004, 19:31 uur
Toch helaas een groot nadeel van deze site, dat toch veel mensen die niet van genre X houden albums in dat genre omlaag gaan stemmen.... wat bezielt jullie?
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 19:36 uur
Dat zou ik ook wel eens willen weten, maar zo vaak komt het toch niet voor? Al zijn enkele bekende artiesten in een bepaald genre misschien wel de lul. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de albums van Cypress Hill of Eminem.
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 20:13 uur
Bedoel je daarmee Jordy dat ze dat bewust doen ''om het naar beneden stemmen'' en het album niet hebben gehoord of gewoon omdat het genre ze niet aan staat? Ik zelf zou als ik daar behoefte aan heb echt een heleboel albums, in genre's waar ik niet van hou en wel heb gehoord, 0,5en kunnen geven...
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 20:20 uur
Ik denk dat veel mensen 2pac of Eminem of Cypress Hill niet goed vinden (zoals BoordAppel zegt) en dan maar even ongehoord (op misschien een paar tracks na) de hele boel omlaag stemmen.
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 20:23 uur
Ik snap het wel dat Jordy dit topic start ---> users moesten met klachten over stemgedrag voortaan een pm sturen aan moderators, maarja... wat moet je als je zélf moderator bent
.
.
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 20:25 uur
Wanneer dit gebeurt zonder dat ze de CD beluisterd hebben is het triest natuurlijk, maar verder zie ik er geen probleem in. Met halve albums zit je een beetje met een gelijkaardige discussie als op MM (halve film kijken -> stemmen).
Maar bij users als deze kan je je inderdaad gaan afvragen of ze sommige CDs ook wel daadwerkelijk geluisterd hebben.
Maar bij users als deze kan je je inderdaad gaan afvragen of ze sommige CDs ook wel daadwerkelijk geluisterd hebben.
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 20:44 uur
Jordy schreef:
Ik denk dat veel mensen 2pac of Eminem of Cypress Hill niet goed vinden (zoals BoordAppel zegt) en dan maar even ongehoord (op misschien een paar tracks na) de hele boel omlaag stemmen.
Ik zou dus als ik daar behoefte aan zou hebben een groot deel van de albums van die 3 artiesten 0,5 kunnen geven, omdat ik die echt allemaal meerdere malen heb gehoord, echt qua geluid en herinneringen erbij vreselijk vind.Maar ik doe het niet omdat ik liever een lijst heb met enkel filmmuziek en hier en daar wat andere artiesten waar ik originele cd's van heb.
0
geplaatst: 30 augustus 2004, 20:52 uur
Ja, vervelend. Weinig aan te doen ook, behalve wat alarmbellen laten rinkelen wanneer een user aan alle albums van een bepaalde artiest een 0,5 uitdeelt. Dat is namelijk nooit geloofwaardig.
Ik kan me kapot ergeren aan dit soort users. Elk Eminem-album, zelfs de vage Slim Shady EP (nog nooit van gehoord) een 0,5. Zal ik datzelfde eens bij alle Toto-albums doen?
Ik kan me kapot ergeren aan dit soort users. Elk Eminem-album, zelfs de vage Slim Shady EP (nog nooit van gehoord) een 0,5. Zal ik datzelfde eens bij alle Toto-albums doen?
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 03:10 uur
Yak schreef:
En dan krijg je al snel dit soort reacties van andere users.... Overigens denk ik niet dat jij dit serieus meent, maar het gewoon erg frustrerend vind dat die mensen er zijn.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 31 augustus 2004, 09:09 uur
Ik kan me vinden in de boven gestelde meningen, alleen hier gaat het vaak om users die maar weinig stemmen en vaak niet beter weten dan zwart of wit. Maar neem nou main-user zoals blabla, die stemt op vééeel wat niet-jazz is lager dan een 2,5. Heb ik weer eens een leuk antiek pop/rock album toegevoegd: blabla is weer eens de enige die het kent en pats, stemt een 1. Dan denk ik "shit, alweer! zonde!" Met alle respect hoor, maar ik begrijp dit nog steeds niet. Stem er dan niet op, niet je genre, verziek het dan ook niet. Want wat hebben niets-vermoedende mede-Musicmeteraars aan een stem die ze eigenlijk met 2 of 3 zouden moeten vermenigvuldigen?
En toch, ik doe er zelf ook een beetje aan mee, ik stem heel laag op Jamai en Britney, ik vind dat prut... Maar goed, dat wordt ook algemeen zo ervaren, dan is het misschien wat anders? Moeilijk hoor... Ik denk dat het motto wat iedereen in zijn achterhoofd moet houden is: "redelijk blijven".
En toch, ik doe er zelf ook een beetje aan mee, ik stem heel laag op Jamai en Britney, ik vind dat prut... Maar goed, dat wordt ook algemeen zo ervaren, dan is het misschien wat anders? Moeilijk hoor... Ik denk dat het motto wat iedereen in zijn achterhoofd moet houden is: "redelijk blijven".
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 09:20 uur
De enige functie van zo'n gemiddelde is toch om een algemeen beeld te geven van de waardering van (MuM) mensen bij een album ... als je een album genoeg (en dat moet ieder maar voor zichzelf uitmaken) gehoord hebt is er dus geen enkel belet om te stemmen, zelfs al ligt het genre je niet. Maar misschien kijk ik er wat anders tegenaan omdat die hele toplijstconstructie op MuM toch aan mij voorbijgaat ...
Voor mij geldt trouwens dat een stem zonder bijhorend bericht al zijn waarde verliest.
Voor mij geldt trouwens dat een stem zonder bijhorend bericht al zijn waarde verliest.
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 10:32 uur
JonnieBrasco schreef:
Heb ik weer eens een leuk antiek pop/rock album toegevoegd: blabla is weer eens de enige die het kent en pats, stemt een 1. Dan denk ik "shit, alweer! zonde!" Met alle respect hoor, maar ik begrijp dit nog steeds niet. Stem er dan niet op, niet je genre, verziek het dan ook niet.
Heb ik weer eens een leuk antiek pop/rock album toegevoegd: blabla is weer eens de enige die het kent en pats, stemt een 1. Dan denk ik "shit, alweer! zonde!" Met alle respect hoor, maar ik begrijp dit nog steeds niet. Stem er dan niet op, niet je genre, verziek het dan ook niet.
Ik denk niet in termen van genre, zie muziek meer als goed of slecht, mijn stem is ook puur mijn persoonlijke mening over een album en aangezien ik vreselijk veel ken en heb gehoord bestaat het risico dat je veel slecht of matig vind, zeker als je in de loop der jaren een hele specifieke muzieksmaak hebt ontwikkeld.
Wacht maar tot anderen 'slechte jazz' albums gaan toevoegen (naar miijn mening), zul je zien dat die ook lage waarderingen van me gaan krijgen, meeste wat jazz heet op het moment op MuM is door mij zelf toegevoegd.
Onderhond schreef:
De enige functie van zo'n gemiddelde is toch om een algemeen beeld te geven van de waardering van (MuM) mensen bij een album ...
De enige functie van zo'n gemiddelde is toch om een algemeen beeld te geven van de waardering van (MuM) mensen bij een album ...
Daarom breng ik ook mijn lage stemmen uit, anderen mogen dat weer doen bij de albums die ik goed vind.
Het is gewoon mijn persoonlijke mening over een album en ik zal me daarin door niets en niemand laten beinvloeden door wat anderen hier van vinden.
0
JonnieBrasco
geplaatst: 31 augustus 2004, 10:40 uur
blabla schreef:
aangezien ik vreselijk veel ken en heb gehoord bestaat het risico dat je veel slecht of matig vind, zeker als je in de loop der jaren een hele specifieke muzieksmaak hebt ontwikkeld.
aangezien ik vreselijk veel ken en heb gehoord bestaat het risico dat je veel slecht of matig vind, zeker als je in de loop der jaren een hele specifieke muzieksmaak hebt ontwikkeld.
Dat laatste vind ik best een redelijk acceptabel argument. Daar kan ik mee leven. Ik hoop alleen dat het bij mij later niet zo gaat: dat ik op den duur niet meer omkijk naar het meeste wat ik nu goed vind en veel luister... Zou zonde van de tijd geweest zijn

0
geplaatst: 31 augustus 2004, 11:19 uur
JonnieBrasco schreef:
En toch, ik doe er zelf ook een beetje aan mee, ik stem heel laag op Jamai en Britney, ik vind dat prut... Maar goed, dat wordt ook algemeen zo ervaren, dan is het misschien wat anders? Moeilijk hoor...
En toch, ik doe er zelf ook een beetje aan mee, ik stem heel laag op Jamai en Britney, ik vind dat prut... Maar goed, dat wordt ook algemeen zo ervaren, dan is het misschien wat anders? Moeilijk hoor...
En dat is helemaal niet anders inwezen.Algemeen ervaren door de een redelijk groot aantal van de nu geregistreerde users.Wacht maar tot er 100e en 100e fans van beiden hier op de site komen.Dus anders is het niet

0
JonnieBrasco
geplaatst: 31 augustus 2004, 11:59 uur
neo schreef:
En dat is helemaal niet anders inwezen. Algemeen ervaren door de een redelijk groot aantal van de nu geregistreerde users. Wacht maar tot er 100e en 100e fans van beiden hier op de site komen. Dus anders is het niet
En dat is helemaal niet anders inwezen. Algemeen ervaren door de een redelijk groot aantal van de nu geregistreerde users. Wacht maar tot er 100e en 100e fans van beiden hier op de site komen. Dus anders is het niet

Precies... Het in mijn ogen toch redelijk neutrale allmusic.com geeft 4 sterren voor (bijna) elk Britney-album, omdat het in het teen-idols segment van het pop-genre misschien ook wel gewoon goed is.
Jordy schreef:
Toch helaas een groot nadeel van deze site, dat toch veel mensen die niet van genre X houden albums in dat genre omlaag gaan stemmen.... wat bezielt jullie?
Tsja... ik weet het nu ook niet meer hoor. Ik kan gewoon slecht naar Britney luisteren, en omdat ik het toch ken stem ik dus laag.
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 12:29 uur
JonnieBrasco schreef:
Ik hoop alleen dat het bij mij later niet zo gaat: dat ik op den duur niet meer omkijk naar het meeste wat ik nu goed vind en veel luister... Zou zonde van de tijd geweest zijn
Ik hoop alleen dat het bij mij later niet zo gaat: dat ik op den duur niet meer omkijk naar het meeste wat ik nu goed vind en veel luister... Zou zonde van de tijd geweest zijn

Nooit zonde van de tijd, had vroeger lol in veel van de muziek waar ik nu niet veel meer aan vind, de herinneringen blijven goed alleen de muziek niet meer.
Such is life.
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 13:23 uur
Hoezo zonde van je tijd ? Muziek is toch iets dat onmiddelijke voldoening schenkt ? Het kan best zijn dat ik later m'n gehele top 10 tot kutmuziek bombardeer, zolang er muziek blijft bestaan die ik goed vind zie ik het probleem niet zo. 't Is niet dat je er later wat mee bent als je de muziek van nu goed vindt (behalve dan dat je een wat oude man wordt die steeds weer mompelt dat het vroeger toch allemaal beter was
).btw, blabla, hoe komt het dat jij zoveel albums kent. Puur hobby of beroepsgerelateerd ?
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 13:31 uur
Onderhond schreef:
btw, blabla, hoe komt het dat jij zoveel albums kent. Puur hobby of beroepsgerelateerd ?
btw, blabla, hoe komt het dat jij zoveel albums kent. Puur hobby of beroepsgerelateerd ?
Puur hobby, heb altijd muziek aan staan om me heen.
Ik luister alles, ben altijd benieuwd en op zoek naar nieuwe dingen.
0
geplaatst: 31 augustus 2004, 13:38 uur
Gelukkig omvat alles nog niet de muziek waar ik naar luister dan (dit is geen uitnodiging) 

0
geplaatst: 31 augustus 2004, 14:06 uur
Tsja... ik weet het nu ook niet meer hoor. Ik kan gewoon slecht naar Britney luisteren, en omdat ik het toch ken stem ik dus laag.
Als je het hele album niet kent, stem dan niet. Je kent waarschijnlijk alleen de singles. Zo kan ik ook elk Placebo album een 0,5 gaan geven omdat ik de nummers die ik ken kut vind.
* denotes required fields.