De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt
zoeken in:
0
geplaatst: 23 maart 2004, 23:23 uur
Vasquesz schreef:
Nou ja. Het is duidelijk een 'vriendje', dus dan is het al gauw goed.
Ik ga in elk geval een lekker jazz-weekendje inruimen, om aanstaande maandag al die schijtmuziek een 'terechte' 0.5 te kunnen geven.
Voorlopig onthoud ik me dan wel van commentaar.
Nou ja. Het is duidelijk een 'vriendje', dus dan is het al gauw goed.
Ik ga in elk geval een lekker jazz-weekendje inruimen, om aanstaande maandag al die schijtmuziek een 'terechte' 0.5 te kunnen geven.
Voorlopig onthoud ik me dan wel van commentaar.
Pardon? Ik heb blabla nog nooit ontmoet en kan me totaal niet vinden in zijn muzieksmaak. Hij heeft alleen in een ander topic aangeven dat ergens in zijn muzikale leven zijn muzieksmaak totaal omgeslagen is. Dat is voor mij genoeg verklaring.
En Johnnie Brasco: Het stond er wat bits, maar zo bedoelde ik het ook niet.

0
geplaatst: 24 maart 2004, 09:33 uur
Jordy: dat had ik op dat moment al enige uren geleden gedaan.
Hobbes: zie maar. Er heeft inderdaad iemand een cursus discussieren nodig, maar ik ben het niet. 's kijken of jij kunt deduceren wie dan wel.
Hij heeft alleen in een ander topic aangeven dat ergens in zijn muzikale leven zijn muzieksmaak totaal omgeslagen is. Dat is voor mij genoeg verklaring.
Dat bedoel ik dus. Niemand controleert dat. Als ik het hier niet open en eerlijk had toegegeven, had je ook nooit iets van mijn stemgedrag kunnen zeggen (zoals je dat ook niet meer kunt na mijn aankomend jazz-bijscholingsweekend).
Op zich prima - er is geen andere manier natuurlijk. Zoals iemand al zegt, je wilt ook niet dat anderen jouw stemmen kunnen verwijderen. Maar in elk geval geeft het aan dat het beoordelen op deze manier wat haken en ogen met zich meebrengt - die bij muziek duidelijker naar voren komen dan bij films. Misschien hebben de initiatiefnemers van deze site daar niet genoeg bij stil gestaan.
En Daan, "een serieuze discussiesite over muziek": doe jezelf een lol, en neem een voorbeeld aan een van de wijzere opmerkingen in deze draad: "ach mensen, het is toch allemaal maar gekkigheid" (copyright Kees Prins, als ik me niet vergis).
Hobbes: zie maar. Er heeft inderdaad iemand een cursus discussieren nodig, maar ik ben het niet. 's kijken of jij kunt deduceren wie dan wel.
Hij heeft alleen in een ander topic aangeven dat ergens in zijn muzikale leven zijn muzieksmaak totaal omgeslagen is. Dat is voor mij genoeg verklaring.
Dat bedoel ik dus. Niemand controleert dat. Als ik het hier niet open en eerlijk had toegegeven, had je ook nooit iets van mijn stemgedrag kunnen zeggen (zoals je dat ook niet meer kunt na mijn aankomend jazz-bijscholingsweekend).
Op zich prima - er is geen andere manier natuurlijk. Zoals iemand al zegt, je wilt ook niet dat anderen jouw stemmen kunnen verwijderen. Maar in elk geval geeft het aan dat het beoordelen op deze manier wat haken en ogen met zich meebrengt - die bij muziek duidelijker naar voren komen dan bij films. Misschien hebben de initiatiefnemers van deze site daar niet genoeg bij stil gestaan.
En Daan, "een serieuze discussiesite over muziek": doe jezelf een lol, en neem een voorbeeld aan een van de wijzere opmerkingen in deze draad: "ach mensen, het is toch allemaal maar gekkigheid" (copyright Kees Prins, als ik me niet vergis).
0
geplaatst: 24 maart 2004, 10:27 uur
Wat een gelul, moet dat dan?
Maar ga rustig verder met je persoonlijke hetze tegen mij (ik varander m'n stemmen toch niet voor jou en ik blijf ook gewoon zo doorgaan zoals ik nu doe), dit is in ieder geval het laatste wat ik er over kwijt wil, Ik ben je gezeik meer dan zat.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 10:38 uur
Vasquez, volgens mij ben jij juist degene die deze site veel te serieus neemt. Jij zit constant te hameren op allerlei consistentie-problemen en oncontroleerbare zaken die inherent zijn aan zo'n site.
Iedereen hier heeft wel door dat dit soort dingen er nu eenmaal zijn, maar iedereen probeert gewoon relaxed een beetje een waardering voor een album uit te spreken en er over te babbelen, meer niet. Als mensen zonodig de boel willen verneuken, dan moet je daar gewoon boven staan.
Iedereen hier heeft wel door dat dit soort dingen er nu eenmaal zijn, maar iedereen probeert gewoon relaxed een beetje een waardering voor een album uit te spreken en er over te babbelen, meer niet. Als mensen zonodig de boel willen verneuken, dan moet je daar gewoon boven staan.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 12:49 uur
Haha, hoe wil je dat gaan doen? De MusicMeterPolizei opzetten? Naar iedereen toe gaan, vragenlijsten laten invullen en in hun geschiedenis graven? Veel succes.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 13:35 uur
Vasquez: Je vertelt niets nieuws. Iedereen snapt dat hier ook wel. Ik kan me er alleen niet druk om maken. Waarom zou ik? Ik zoek de users wel op die smaakgenoten van me blijken (en neem hun tips serieus) en praat wat over muziek. En ik kom al helemaal niet op het idee om flauwe op de persoon spelende acties te beginnen. Dat vind ik wel zo kinderachtig.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 14:33 uur
op 't kinkforum:
'nuff said
Re: Musicmeter
Auteur: Vasquesz (---.let.uu.nl)
Datum: 23-03-2004 15:39
Ja, daaag. Ik ben toch ook niet gek. Ik heb wel wat beters te doen. Ik kom gewoon volgende week terug, geef alles wat *ruikt* naar jazz, Zappa, Waits en filmmuziek een 0.5 en klaar.
Stoere jongen die mij vervolgens vertelt dat dat niet mag.
De grap is ook dat ik bij vrijwel al die fucking jazz-albums de tweede was (na 'blabla' dus) die er uberhaupt op stemde.
Maar het fucken van die musicmeter-gestapo is wel lachen
Auteur: Vasquesz (---.let.uu.nl)
Datum: 23-03-2004 15:39
Ja, daaag. Ik ben toch ook niet gek. Ik heb wel wat beters te doen. Ik kom gewoon volgende week terug, geef alles wat *ruikt* naar jazz, Zappa, Waits en filmmuziek een 0.5 en klaar.
Stoere jongen die mij vervolgens vertelt dat dat niet mag.
De grap is ook dat ik bij vrijwel al die fucking jazz-albums de tweede was (na 'blabla' dus) die er uberhaupt op stemde.
Maar het fucken van die musicmeter-gestapo is wel lachen
'nuff said
0
geplaatst: 24 maart 2004, 15:18 uur
Eigenlijk is dit gewoon een dikke vette ban waardig. Iedereen heeft in zijn welkomsbericht het volgende verzoek gehad:
- Ten slotte willen we je er nog even op wijzen dat je gratis gebruik maakt van een site waar andere mensen veel tijd, moeite en geld in hebben gestoken, je bent dus te gast hier. We vinden het gezellig als je meediscussiëert, en nodigen je uit om al je vrienden en kennissen ook deze kant op te sturen, maar hou het netjes en gezellig.
Heel jammer dat er mensen zijn die zich er niet aan houden. Ik zou ze iig niet op bezoek willen hebben in mijn huis.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 15:56 uur
Ik was ook niet van plan langs te komen hoor.
Deep Purple of Warren G op mijn dak krijgen zeker, ik kijk wel mooi uit.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 16:01 uur
Vasquesz schreef:
Je snapt er ook geen ruk van... De beste man heeft het over "huisregels" vandaar dat hij ook zegt "ik zou ze iig niet bij mij in huis willen hebben"
Ach ja.. begrijpend lezen....
0
geplaatst: 24 maart 2004, 16:05 uur
Gaat dit draadje nog over stemgedrag of over wangedrag? Dit lijkt me een gepast moment om de beroemde laatste woorden van Joes Kloppenburg aan te halen: KAPPEN NOU!!!!!! Dank u. 

0
geplaatst: 24 maart 2004, 19:56 uur
Opmerking ivm het stemgedrag op MuMe ivm MM : Kwantiteit van de sterren omhoog, kwaliteit van de motivaties bijna onbestaand. Beetje jammer toch.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 19:57 uur
Op de langere termijn zal dat wel ruimschoots ingehaald worden.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 20:01 uur
Denk ook (vind ik in ieder geval wel) dat het motiveren van je oordeel over een film makkelijker is dan dat van een album. Ligt nog ietsje persoonlijker. Ja, het is een goed album. Mijn smaak. Maar daarmee is de kous eigenlijk wel af.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 20:09 uur
Wat beschouw jij als kwalitatief goede motivaties onderhond? Gewoon benieuwd naar....
0
geplaatst: 24 maart 2004, 23:00 uur
Er komen op Moviemeter wel steeds meer berichten als: Goed film. 3 sterren. Ik denk dat hij dat bedoeld.
0
geplaatst: 24 maart 2004, 23:29 uur
Nee, hij bedoeld het zo juist op musicmeter.
Ik merk het ook wel ja, maar zelf vind ik het ook moeilijk. Respect voor jou Onderond, ik vind het leuk om te lezen hoe jij jouw favo albums de hemel in prijst (bijv. bij Dryft en Hellfish)
Ik merk het ook wel ja, maar zelf vind ik het ook moeilijk. Respect voor jou Onderond, ik vind het leuk om te lezen hoe jij jouw favo albums de hemel in prijst (bijv. bij Dryft en Hellfish)
0
geplaatst: 25 maart 2004, 00:29 uur
Starbright boy: onder andere een analyse geven van de muziek zelf, aangezien de genres nogal ruim zijn, verder ook waarom je zelf vindt dat het album goed slecht is, wat je raakvlakken met de muziekstijl zijn, hoe het album algemeen aanvoelt, welke nummers er uitspringen ... dergelijke zaken, zoals je bij een film wat zegt over de muziek, het verhaal, de beeldvorming, en de combinatie van dit alles.
Veelal zijn de berichten hier amper 2 regels lang, en reiken ze niet verder dan "Ik vind dit een goeie CD". Met alle respect voor de mensen die zich moeilijk kunnen uitdrukken over muziek natuurlijk, maar je kan toch wel iets meer kwijt, niet ? Nu, velen komen hier via MM, en zijn misschien iets minder intensief met muziek bezig
.
Veelal zijn de berichten hier amper 2 regels lang, en reiken ze niet verder dan "Ik vind dit een goeie CD". Met alle respect voor de mensen die zich moeilijk kunnen uitdrukken over muziek natuurlijk, maar je kan toch wel iets meer kwijt, niet ? Nu, velen komen hier via MM, en zijn misschien iets minder intensief met muziek bezig
.
0
geplaatst: 25 maart 2004, 10:51 uur
Zoals ik al aangaf, ik denk dat het komt door de beginfase en de massale toevoegingen. Je moet al blij zijn dat je de toevoegingen kan bijhouden en op albums kan stemmen, laat staan uitvoerige berichten posten.
Bovendien wordt er veel gestemd op albums die niet echt vers meer in het geheugen liggen dus nuancering is dan moeilijk. Op termijn gaat dat allemaal wel veranderen denk ik.
Bovendien wordt er veel gestemd op albums die niet echt vers meer in het geheugen liggen dus nuancering is dan moeilijk. Op termijn gaat dat allemaal wel veranderen denk ik.
0
geplaatst: 25 maart 2004, 19:05 uur
Mijn punt was dus: wat heb je aan al die ongenuanceerde stemmen en niet onderbouwde opmerkingen. 't is pure kwantiteit over kwaliteit, en zelfs al is dit het begin, dan blijf ik het een jammerlijke kinderziekte vinden. Ik kan zo ook nog een 40tal ongenuanceerde stemmen uitbrengen, maar wat heb je eraan als je ze later toch terug gaat veranderen ?
0
geplaatst: 25 maart 2004, 19:12 uur
Even een nuancering, het tweede deel van Kos' stukje gaat voor mij niet op. Op hier en daar een paar stemmen na, zullen mijn stemmen maar heel weinig meer veranderen. Muziek herinner ik me over het algemeen heel goed.
0
geplaatst: 25 maart 2004, 22:12 uur
Als ik een cd een paar jaar geleden heb beluisterd, dan weet ik nog heel goed wat ik er van vond. Ik zou de cd dus gewoon een beoordeling geven. Maar aangezien ik die cd één keer heb gezien, ga ik er niet op stemmen. Ik heb vaak dat ik soms cd's beter ga vinden nadat ik hem meerdere malen heb beluisterd. Bij mij is het dus geen kwestie van tijd, maar het minimaal 3 keer van cd beluisterd hebben.
0
geplaatst: 25 maart 2004, 22:27 uur
Daan schreef:
Maar aangezien ik die cd één keer heb gezien.
Je moet ook niet naar CD's kijken...Maar aangezien ik die cd één keer heb gezien.
0
geplaatst: 25 maart 2004, 22:58 uur
Ik zei al ergens dat ik misschien een keer in therapie moet gaan, dit is daar alleen maar een bevestiging van. 

0
geplaatst: 7 april 2004, 10:06 uur
Ik wil bij deze Ichi (jap. noise en experimental cd-bak) en blabla (o.a. naked city) bedanken voor hun toevoegingen. Voor mij gaat daardoor de waarde van mume omhoog. Misschien dat er meer liefhebbers van de wat hardere cq doordachte muziek de weg weten te vinden naar deze site.
Ik zie nu vooral stemmen van steeds dezelfde 3 à 4 mensen bij een aantal cd's die ik goed vind of zelf heb toegevoegd.
Ik zie nu vooral stemmen van steeds dezelfde 3 à 4 mensen bij een aantal cd's die ik goed vind of zelf heb toegevoegd.
0
geplaatst: 7 april 2004, 11:09 uur
manic schreef:
Dat heb ik ook. Zal voorlopig ook nog wel blijven denk ik. De, wat ik dan maar noem, Oor luisteraars zullen altijd wel de grootste groep blijven. Het is iig niet te hopen dat de bReEzaH jeugd zich massaal gaat aanmelden.
* denotes required fields.