MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Stemmen op albums in genres waar je niet van houdt

zoeken in:
Vasquesz schreef:

Dat vind ik dus ook te ver gaan. Er is wel degelijk muziek die ik door-en-door ken (van recent horen), en waar ik actief een bloedhekel aan heb. Radiohead, Live, Acda en de Munnik, Toto, Phil Collins, Limp Bizkit bijvoorbeeld.

tante schelpen...je maakt mij echt niet wijs dat jij álle albums van Acda en de Munnik hebt geluisterd en ze allemaal 0.5 waard vind. Je gedrag is uiterst kinderachtig en ik heb er spijt van dat ik ook nog daadwerkelijk heb geprobeerd een discussie met je aan te gaan.

Van mij mogen de mod's wel ingrijpen nu, het gespeel heeft lang genoeg geduurt.

Haha, jij wilt niet weten hoeveel Acda en de Munnik ik heb moeten ondergaan.

Hobbes schreef:

Van mij mogen de mod's wel ingrijpen nu, het gespeel heeft lang genoeg geduurt.

Ja! Censuur! Nu!

Vasquesz schreef:
Haha, jij wilt niet weten hoeveel Acda en de Munnik ik heb moeten ondergaan.

Ja! Censuur! Nu!

ach gut, moet je een beetje huilen? Geeft niks hoor, hier heb je een zakdoekje.

En nog een tip om je weer een beetje op te beuren: zoek het woord censuur eens op in het woordenboek, je definitie is ietwat scheef.

Vervelend dat deze discussie zo uit de hand moet lopen. Blijkbaar roept extreem (zo zie ik het teminste) stemgedrag ander extreem stemgedrag op. Op zich wel begrijpelijk, maar je schiet er zo weinig mee op.

*dankt voor doekje*
Voelt je wel stoer nu he?

Censuur.
"overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden"

Als we de moderators als de Musicmeter-overheid mogen zien (lijkt me geen vreemde gedachte), past die definitie precies op wat jij zojuist voorstelde.

Jester schreef:

Vervelend dat deze discussie zo uit de hand moet lopen. Blijkbaar roept extreem (zo zie ik het teminste) stemgedrag ander extreem stemgedrag op. Op zich wel begrijpelijk, maar je schiet er zo weinig mee op.

Acda en de Munnik-fans he, geen normaal gesprek mee te voeren.

Eigenlijk zou iedereen een 'extreme' stem ook moeten verantwoorden, dan krijg je dit soort gezeik allemaal niet. Als ik een hoog gewaardeerd album een 0,5 geef of een laaggewaardeerd album een 5 dan zeg ik er ook bij wat ik er zo goed of slecht aan vind. Doe ik op MM ook. Zo heb je ook veel meer aan de stemmen. Als een hiphop liefhebber aan Check Your Head een 0,5 geeft dan wil dat meer zeggen dan als bijvoorbeeld blabla (geen hiphopliefhebber lijkt me) een 0,5 eraan geeft.

Jester schreef:

Maar waarom begrijpelijk? Wat heeft het in godsnaam voor zin om je stemmen aan te gaan passen aan een ander? wat schiet je er mee op? Het is zo ongelofelijk zinloos.

Als je het ergens niet mee eens bent dan kaart je dat aan bij de moderator's en dan ga je niet op je eigen houtje de boel proberen te saboteren. Dat werkt enkel averechts en lokt alleen maar andere stemveranderingen uit.

Als ik het niet met de drempels eens ben in de straat dan kaart ik dat aan bij de gemeente, ik pak niet m'n schep en pikhouweel en breek dat ding zelf af. Zo zit het in de echte wereld niet in elkaar en zo zou het op deze site ook niet moeten kunnen enkel omdat men zich achter een anonieme internet account kan verschuilen.

Nogmaals, waar haalt vasquez het recht vandaan om op een dergelijke manier te werk te gaan?

Vasquesz schreef:

*dankt voor doekje*
Voelt je wel stoer nu he?

Censuur.
"overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden"

Als we de moderators als de Musicmeter-overheid mogen zien (lijkt me geen vreemde gedachte), past die definitie precies op wat jij zojuist voorstelde.

neen, jij houdt je niet aan de regels en dan dient de overheid in te grijpen. Als jij van mening bent dat blabla zich ook niet aan de regels houdt dan meld je dat bij de mod's. Dan ga je niet zelf in de weer om er wat aan te doen. Dat heeft dus niks met censuur te maken.

Dat heet stemmen met je voeten en dat is een wijze die nooit het gewenste resultaat oplevert.

Hobbes schreef:

Nogmaals, waar haalt vasquez het recht vandaan om op een dergelijke manier te werk te gaan?

Nergens natuurlijk. Heb jij gelijk in, gezagsgetrouwe filosoof die je d'r bent.

Maar wie zegt dat niet meer mensen dit doen? Ik kom er toevallig mee naar voren. Nogmaals: wie kan controleren of de albums ook daadwerkelijk beluisterd zijn door degenen die er op stemmen?

[en laat er geen misverstand over bestaan: ik heb écht een teringhekel aan jazz, die stemmen waren *niet* zomaar om blabla te pesten]

Kos
Vasquesz schreef:

Wanneer terrorisme de kop opsteekt, en de integriteit, geloofwaardigheid en bestaansrecht op het spel staan zijn restricties in de bewegingsvrijheid een mogelijkheid vermoed ik.

Oh. Mijn. God.
Ik ben bang dat jullie deze hele onderneming een ietsje te serieus nemen, modjes.

Kos
Vasquesz schreef:

Maar wie zegt dat niet meer mensen dit doen? Ik kom er toevallig mee naar voren. Nogmaals: wie kan controleren of de albums ook daadwerkelijk beluisterd zijn door degenen die er op stemmen?

[en laat er geen misverstand over bestaan: ik heb écht een teringhekel aan jazz, die stemmen waren *niet* zomaar om blabla te pesten]
Het is de bedoeling dat er op individuele albums wordt gestemd, niet op genres. Jij kan best je twijfels hebben over sommige waarderingen en meningen van anderen, en dat kun je aangeven. Het vervolgens toegeven aan je eigen vooroordeel en bovendien precies zo handelen op de manier waar je anderen op aanvalt getuigt niet echt van een zinvol discussiepunt.

Heb je misschien liever dat iedereen zomaar stemmen van anderen kan verwijderen?

Nogmaals: er wordt gelet op het systematisch naar beneden stemmen. Dus geen enkele reden om je zo druk te maken.

Kos
Vasquesz schreef:

Oh. Mijn. God.
Ik ben bang dat jullie deze hele onderneming een ietsje te serieus nemen, modjes.
valt reuze mee hoor. Hoewel het nu wel een keer afgelopen mag zijn met dit geneuzel.

Vasquesz schreef:
(quote)

Nergens natuurlijk. Heb jij gelijk in, gezagsgetrouwe filosoof die je d'r bent.

Oh, ik ben immer in om het gezag in twijfel te trekken en de discussie aan te gaan er over. Maar niet op deze manier.

Niemand.

en laat er geen misverstand over bestaan: ik heb écht een teringhekel aan jazz, die stemmen waren *niet* zomaar om blabla te pesten

als jij dat zegt dan geloof ik je. Maar je bent het neem ik aan wel met me eens dat de manier waarop jij hier de discussie begon het niet zo gek was dat iedereen dat dacht?

Hobbes schreef:
(quote)

Maar waarom begrijpelijk? Wat heeft het in godsnaam voor zin om je stemmen aan te gaan passen aan een ander? wat schiet je er mee op? Het is zo ongelofelijk zinloos.

Begrijpelijk is misschien niet het goede woord, maar ik kan me voorstellen dat het in je opkomt om hetzelfde te doen. Niet mijn keuze, maar ik kan het me indenken.

Vasquesz schreef:

Ik ga in elk geval een lekker jazz-weekendje inruimen, om aanstaande maandag al die schijtmuziek een 'terechte' 0.5 te kunnen geven.
Voorlopig onthoud ik me dan wel van commentaar.

Leef je uit, als jij je daar prettig voelt.
Het maakt mij geen reet ik stem voor mezelf niet voor anderen en vind het ook niet direkt interssant wat anderen van iets vinden, dat wordt pas leuk als je een vergelijkbaar stemgedrag gaat krijgen met iemand.

blabla schreef:

Leef je uit, als jij je daar prettig voelt.
Het maakt mij geen reet ik stem voor mezelf niet voor anderen en vind het ook niet direkt interssant wat anderen van iets vinden, dat wordt pas leuk als je een vergelijkbaar stemgedrag gaat krijgen met iemand.

Helemaal mee eens.

Nou, zijn we d'r allemaal weer uit dan? Iedereen weer genoeg stoom uit de oortjes laten komen? Mooi.

0.5-stemmen bij deze (voorlopig!) ingetrokken.
Maar ik bedenk me wel 2x voor ik hier ooit weer een discussie ga aanzwengelen, zoveel is duidelijk.

Vasquesz schreef:

0.5-stemmen bij deze (voorlopig!) ingetrokken.
Maar ik bedenk me wel 2x voor ik hier ooit weer een discussie ga aanzwengelen, zoveel is duidelijk.

Waarom? Omdat mensen het niet met je eens zijn? Als iedereen het met elkaar eens is dan zou het hier een saaie boel zijn.

Hobbes schreef:

Waarom? Omdat mensen het niet met je eens zijn? Als iedereen het met elkaar eens is dan zou het hier een saaie boel zijn.

Nee, omdat mensen meteen beginnen te blaten, met onzinnige argumenten komen, gaan beschuldigen, om ingrijpen van de moderators vragen als andermans mening ze niet zint (!), en vooral allemaal de rijen sluiten om een 'bekende' te beschermen tegen aantijgingen.

Volgens mij heet dat paranoia.

Vasquesz schreef:
Nee, omdat mensen meteen beginnen te blaten,

Mooi begin. Hierbij geef je dus meteen aan dat je andermans meningen geenszins respecteert en geen enkele ruimte over wil laten voor een discussie.

met onzinnige argumenten komen,

Ik heb hier geen onzinnige argumenten voorbij zien komen. Niet van jou en ook niet van anderen

gaan beschuldigen,

terecht

om ingrijpen van de moderators vragen als andermans mening ze niet zint (!),

Als ik tot driemaal toe uitleg waarom ik daarom gevraagd heb dan lijkt me dat toch ruim voldoende? Het ging me niet om jouw mening , maar om het feit dat jij door je stemgedrag het gedrag van anderen wil aanpassen. Als je dat niet duidelijk is dan ligt dat volkomen aan jou en niet aan mij. Ik heb de hele tijd geprobeerd de discussie zo open mogelijk te houden, maar klaarblijkelijk heb jij daar geen zin in.

en vooral allemaal de rijen sluiten om een 'bekende' te beschermen tegen aantijgingen.

Calimero syndroom? Ik ken blabla niet. Heb hem nog nooit ontmoet, heb nog nooit een discussie met hem gehad (niet hier of op moviemeter) of in ieder geval niet een zodanige discussie dat ik me dat kan herinneren. Het interesseert me niet dat jij nieuw bent en hij een oudere gebruiker.

Al met al vind ik dat je een uiterst kinderachtige en bekrompen manier van discussieren er op na houdt. Je laat jezelf ongelofelijk kennen wat bij mij (en blijkbaar ook bij anderen) nogal wat irritaties oproept.

Ach mensen, 't is allemaal maar gekkigheid.

JonnieBrasco schreef:

Zou niet bij ieders stemgedrag een curve te zien moeten zijn waarbij 3 en 3,5 uitschieten

Nog even kort voor de laaste keer hier op terug komen, ik had waarschijnlijk al op het dubbele aantal stemmen kunnen zitten, ik heb maar weinig 2,5 tot 3,5 sterren stemmen staan omdat daar een hele grote groep platen zit die ik wel ken maar eerst zou moeten (en willen) herhoren om daar een zinnig oordeel over te vellen, dus geef ik die platen (voorlopig ) het voordeel van de twijfel en stem daar niet op.

Vasquesz, je kunt het er mee eens zijn of niet, maar dit soort corrigerend stemgedrag willen we hier (net als op MovieMeter) niet hebben. Wil je deze zelf verwijderen? Anders kun je beter een andere site opzoeken, want deze site werkt dan niet zoals jij wil (wat alleen maar ergernis bij je zal opwekken).

Vasquesz schreef:

Oh. Mijn. God.
Een hoop toeters en bellen, maar iets zinnigers dan dit krijg je niet uit je strot. Dit is een serieuze discussie-site over muziek. In deze site wordt veel tijd en geld gestoken. Als iemand dan herrie gaat schoppen over het stemgedrag, dan is het in het belang van andere users dat de moderators ingrijpen.

Nu ophouden met dat geblér en ga nu maar serieus films beoordelen. Je hebt jezelf niet er niet echt geloofwaardiger op gemaakt door dit soort discussie te beginnen. Volgende keer eerst even een pmtje sturen naar de moderators, Vasquesz.

Daan schreef:
Nu ophouden met dat geblér en ga nu maar serieus films beoordelen.

hehe

Tjezus, ik denk dat ik maar eens een keer in therapie moet gaan.

Haha...

Vasquesz schreef:

Heh, ik vind juist de lijstjes alleen nu interessant. Nu staan er nog wat individuele keuzes tussen, dingen die *sommige* mensen heel leuk vinden.
Als het straks het gemiddelde van het gemiddelde regeert, kunnen die lijstjes van mij het dak op.

Nog even over stemgedrag: zo'n blabla die gewoon alles wat pop is tussen de 0,5 en 1,5 geeft, vind ik dus echt fout bezig. Zelf houdt ie dus van filmmuziek en *kots*jazz. Prima, maar onthoud je dan van stemmen op dingen waar je nooit naar luistert.

Blijkbaar wordt het getolereerd, en aangezien ik een teringhekel aan jazz heb, ben ik nu maar structureel alles in die hoek een 0,5 aan het geven.
Ook fout in mijn optiek, maar schijnbaar hoort het zo.

Aha.. Goed bezig herman (NOT).....Ik kijk even met schrik naar alles wat jij 0,5 sterren geeft... Ken jij die albums helemaal?? kan me dat niet voorstellen... klein voorbeeldje... Pink Floyd - The Wall... 0,5 sterren?! Blijkbaar luister je nooit naar die muziek.. stem er dan niet op!?

Gast
geplaatst: vandaag om 12:33 uur

geplaatst: vandaag om 12:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.