De Site / Algemeen / Vinyl Vinyl Vinyl (o.a. over platenspelers)
zoeken in:
0
geplaatst: 7 september 2012, 21:47 uur
Ja, inderdaad. Even afwachten of de platenspeler gemakkelijk vermaakt kan worden. Morgen ook even naar Music Mania gaan, maar eens mijn eerste LP gaan kopen. Ik heb er al zo vaak zitten verwateren tijdens het kijken in die bakken.
Dan kan ik het geluid direct eens uittesten met niet alleen oude platen maar ook een nieuw.
Als het niet kan gerepareerd worden ga ik voor de Pro-Ject Debut III.
Merci voor de hulp iedereen!
Dat ik hier niet veel eerder voor gekeken heb..
Dan kan ik het geluid direct eens uittesten met niet alleen oude platen maar ook een nieuw.Als het niet kan gerepareerd worden ga ik voor de Pro-Ject Debut III.
Merci voor de hulp iedereen!
Dat ik hier niet veel eerder voor gekeken heb..

0
geplaatst: 9 september 2012, 19:09 uur
In afwachting mijn ouders hun oude platencollectie eens bekeken en een plaatsje gegeven in mijn kamer, ik ben niet ontevreden.
http://www.musicmeter.nl/user/37528/albums/7#albums
http://www.musicmeter.nl/user/37528/albums/7#albums
0
geplaatst: 9 september 2012, 19:34 uur
Ken ik voorlopig enkel van naam. Daar zal binnenkort zeker verandering in komen. 

0
geplaatst: 9 september 2012, 19:36 uur
Wat mij betreft de beste gitarist die op deze aardkloot heeft rondgelopen.
0
geplaatst: 9 september 2012, 19:47 uur
JSPR_G schreef:
Nu, weet iemand of de Fisher MT-6321 goed is? En hij speelde af zonder raar te doen ofzo, dus dan is het niet nodig om de naald te vervangen? Ik wil geen krassen maken in mijn toekomstige platen en mijn pa zijn leuke platencollectie... Wat de precieze naam of merk van de radio is weet ik niet, die zit nu ook bij de repareur.
Nu, weet iemand of de Fisher MT-6321 goed is? En hij speelde af zonder raar te doen ofzo, dus dan is het niet nodig om de naald te vervangen? Ik wil geen krassen maken in mijn toekomstige platen en mijn pa zijn leuke platencollectie... Wat de precieze naam of merk van de radio is weet ik niet, die zit nu ook bij de repareur.
Als ik zo eens ernaar kijk (op internet) dan denk ik dat het wel een prima speler is hoor. Ik zou overigens die naald gewoon vervangen als hij al jarenlang op zolder staat. Waarschijnlijk is hij vroeger ook goed gebruikt en vast wel aan een nieuwe toe (hij hoeft niet gek te gaan doen, maar kan bijv. wat doffer klinken en ongemerkt je platen harder doen slijten). Heb je tenminste een frisse start en weet je hoe oud hij is en hoe vaak hij gebruikt is. Een goed nieuw element met naald hoeft niet heel duur te zijn (zeer afhankelijk van waar je ze koopt ook! Ik koop de mijne bij een Duitse eBay-verkoper, die overigens ook een webwinkel heeft: http://www.williamthakker.eu/). Als je geen high-end oren hebt dan kan je voor 25 euro klaar zijn.
0
geplaatst: 13 september 2012, 21:10 uur
Bedankt voor de hulp iedereen!
Ik heb het zekere en het gemak voor het onzekere en het ongemak genomen, en een Pro-Ject Debut III besteld bij Pixmania, en een Vivanco voorversterker bij Conrad. En een platenborsteltje en naaldkuisdingske.
Ik mag trouwens uitgeroepen worden tot pechvogel van de week. Gisteren op Pixmania platenspeler besteld voor 243 euro, vandaag en de komende 2 dagen 'flitsaanbieding': 199 euro. FML...
Ik heb het zekere en het gemak voor het onzekere en het ongemak genomen, en een Pro-Ject Debut III besteld bij Pixmania, en een Vivanco voorversterker bij Conrad. En een platenborsteltje en naaldkuisdingske.
Ik mag trouwens uitgeroepen worden tot pechvogel van de week. Gisteren op Pixmania platenspeler besteld voor 243 euro, vandaag en de komende 2 dagen 'flitsaanbieding': 199 euro. FML...
0
geplaatst: 13 september 2012, 21:18 uur
Uit hun Algemene Voorwaarden:
Als u binnen 7 dagen na aankoop van uw product op www.pixmania.com dit product (hetzelfde merk, hetzelfde model, dezelfde versie of editie en onmiddellijk verkrijgbaar) nieuw en voordeliger op een Nederlandse website aantreft (met identieke accessoires (inclusief), gelijkwaardige garantie en exclusief verzendkosten), geeft PIXMANIA u het prijsverschil terug.
(check onder punt 12 bij TOEPASSINGSVOORWAARDEN)
Ik zou dus gewoon het verschil terugvragen. Pixmania is tenslotte zelf ook een Nederlandse website.
Als u binnen 7 dagen na aankoop van uw product op www.pixmania.com dit product (hetzelfde merk, hetzelfde model, dezelfde versie of editie en onmiddellijk verkrijgbaar) nieuw en voordeliger op een Nederlandse website aantreft (met identieke accessoires (inclusief), gelijkwaardige garantie en exclusief verzendkosten), geeft PIXMANIA u het prijsverschil terug.
(check onder punt 12 bij TOEPASSINGSVOORWAARDEN)
Ik zou dus gewoon het verschil terugvragen. Pixmania is tenslotte zelf ook een Nederlandse website.
0
geplaatst: 13 september 2012, 21:24 uur
Dat is als je de zorgenvrije aankoop garantie ofzo neemt. Dat kostte 26 euro en heb ik niet genomen. 
Wat gebeurt er wanneer de prijs op de site daalt?
Indien de prijs daalt na het plaatsen van de bestelling, kunnen wij u, conform het commercieel recht, in geen enkel geval terugbetalen. Omgekeerd kunnen wij u ook geen hogere prijs vragen wanneer de prijzen zouden stijgen.
bron

Wat gebeurt er wanneer de prijs op de site daalt?
Indien de prijs daalt na het plaatsen van de bestelling, kunnen wij u, conform het commercieel recht, in geen enkel geval terugbetalen. Omgekeerd kunnen wij u ook geen hogere prijs vragen wanneer de prijzen zouden stijgen.
bron
0
geplaatst: 13 september 2012, 21:27 uur
Klote zeg, echt zonde! Maar je mag hem nog wel annuleren en direct opnieuw kopen. Dat is niet verboden.
De wet zegt zelfs dat bij internetaankopen je altijd zonder opgaaf van reden het product binnen 14 dagen terug mag sturen. Ze zijn verplicht je geld terug te geven. Met een beetje mazzel is hij nog niet verzonden en kan je gewoon annuleren.
De wet zegt zelfs dat bij internetaankopen je altijd zonder opgaaf van reden het product binnen 14 dagen terug mag sturen. Ze zijn verplicht je geld terug te geven. Met een beetje mazzel is hij nog niet verzonden en kan je gewoon annuleren.
0
geplaatst: 13 september 2012, 21:38 uur
Je pakket wordt momenteel voorbereid door onze logistieke afdeling. Je ontvangt het zo spoedig mogelijk.
U kunt uw bestelling niet meer direct online annuleren: neem contact op met de klantenservice voor meer informatie
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, binnen de 24u krijg ik antwoord. Maar het zal wel noppes worden.
U kunt uw bestelling niet meer direct online annuleren: neem contact op met de klantenservice voor meer informatie
Ik heb contact opgenomen met de klantenservice, binnen de 24u krijg ik antwoord. Maar het zal wel noppes worden.

0
geplaatst: 14 september 2012, 01:26 uur
Voet bij stuk houden; wat Reptile zegt is volgens mij juist.
0
geplaatst: 14 september 2012, 01:49 uur
Tip: laat een vrouwelijk wezen met charmante stem op smekende wijze bellen met de klantenservice, ik zweer 't je, dat vergroot je kansen.
0
geplaatst: 14 september 2012, 12:47 uur
Dat vraag ik me af, denk dat dat met name werkt als een heteroseksuele man je daar te woord staat.
Bij klantenservices werken ook veel vrouwen. En je weet hoe vrouwen onderling kunnen zijn hahaha...
Bij klantenservices werken ook veel vrouwen. En je weet hoe vrouwen onderling kunnen zijn hahaha...Oldfart schreef:
Voet bij stuk houden; wat Reptile zegt is volgens mij juist.
Ja, ik heb zelf mijn Algemene Voorwaarden moeten aanpassen omdat het van 7 naar 14 dagen is gegaan, ik meen vorig jaar. Als koper via internet word je beschermd.Voet bij stuk houden; wat Reptile zegt is volgens mij juist.
0
geplaatst: 16 september 2012, 22:44 uur
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een goede nieuwe platenspeler. Een vriend van me heeft een Akai AP D210 aangesloten op 2 Wharfedales. Dat klonk in ieder geval erg goed. Enig idee waar ik zulke dingen op de kop kan tikken? En iets over de prijs?
Andere alternatieven voor goede platenspelers (liefst met externe boxen) zijn welkom!
Andere alternatieven voor goede platenspelers (liefst met externe boxen) zijn welkom!
0
geplaatst: 17 september 2012, 09:19 uur
Joost. schreef:
Hallo allemaal. Ik ben op zoek naar een goede nieuwe platenspeler. Een vriend van me heeft een Akai AP D210 aangesloten op 2 Wharfedales. Dat klonk in ieder geval erg goed. Enig idee waar ik zulke dingen op de kop kan tikken? En iets over de prijs?
Lees dit topic even aandachtig door. Het lijkt erop dat je niet weet dat er ook een versterker tussen de platenspeler en de speakers moet zitten.
0
geplaatst: 17 september 2012, 12:14 uur
Mjuman gaat toch dringend met een FAQ moeten komen zodat die openingspost van dit topic wat nuttiger wordt. Pro-Ject Debut III, wat anders, is een hele goede starter om te kijken of het jouw wel ligt. Maar het is inderdaad beter om je eens te verdiepen in vinyl en hoe je zoiets afspeelt.
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:27 uur
MichelDumoulin schreef:
Lees dit topic even aandachtig door. Het lijkt erop dat je niet weet dat er ook een versterker tussen de platenspeler en de speakers moet zitten.
(quote)
Ik heb me er al aardig in verdiept en ik weet inderdaad dat er ook een versterker tussen moet zitten. Ik heb ergens een platenspeler met ingebouwde versterker staan. Ik zal eens kijken of ik die kan aansluiten op mijn stereoboxen
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:50 uur
Mijn Pro-Ject Debut III is vandaag gearriveerd, klinkt heeeeerlijk!
't Is me trouwens niet gelukt om wat van mijn geld terug te krijgen, jammer maar niets aan te doen.
Mag ik nog enkele noob-vraagjes stellen?
- Is het normaal dat Pro-Ject Debut III + Vivanco PA-115 + stereo-installatie stiller klinkt dan mijn stereo-installatie normaal? Het kan nog steeds luid genoeg hoor, maar met mijn platenspeler geraak ik niet zo oorverdovend luid als met een cd'tje.
- Ik heb mijn Pro-Ject wel min of meer goed ingesteld denk ik, maar toch ben ik bang mijn platen kapot te maken. Daarom: is het normaal dat als ik de tonearm naar beneden laat naast de plaat, deze toch een stuk lager gaat dan de plaat?
Ik erger me bovendien zot aan die kleine kraakjes af en toe in mijn Black Sabbath-plaat.

't Is me trouwens niet gelukt om wat van mijn geld terug te krijgen, jammer maar niets aan te doen.
- Is het normaal dat Pro-Ject Debut III + Vivanco PA-115 + stereo-installatie stiller klinkt dan mijn stereo-installatie normaal? Het kan nog steeds luid genoeg hoor, maar met mijn platenspeler geraak ik niet zo oorverdovend luid als met een cd'tje.
- Ik heb mijn Pro-Ject wel min of meer goed ingesteld denk ik, maar toch ben ik bang mijn platen kapot te maken. Daarom: is het normaal dat als ik de tonearm naar beneden laat naast de plaat, deze toch een stuk lager gaat dan de plaat?
Ik erger me bovendien zot aan die kleine kraakjes af en toe in mijn Black Sabbath-plaat.

0
geplaatst: 17 september 2012, 19:57 uur
Die kleine kraakjes heb ik ook bij heel wat platen onder andere de bekendste van King Crimson.
En dat vind ik net zo geweldig. Vind het iets authentieks geven.
En geniet nog van je platenspeler, met je vragen kan ik je jammer genoeg niet helpen.
En geniet nog van je platenspeler, met je vragen kan ik je jammer genoeg niet helpen.
0
geplaatst: 17 september 2012, 19:57 uur
JSPR_G schreef:
Da's heel normaal - in de regel is een lp veel zachter opgenomen. Zelfs tussen cd's onderling kun je fikse verschillen constateren.
TIP: schakel NOOIT over van lp naar cd ZONDER de volumeknop naar links te hebben gedraaid - je speakers kunnen daardoor een fikse optater krijgen.
JSPR_G schreef:
Nee - dat lijkt me niet goed: lees in de beschrijving hoe de arm ahw moet zweven voordat je het contragewicht in de juiste afstelling hebt gedraaid. Ik ben bang dat je nu te weinig gewicht aan de achterkant hebt, zodat arm en element te zwaar op de plaat drukken. Nogmaals: lees de beschrijving, volg e.e.a stap voor stap, zorg dat je arm ahw zweeft, voordat je het juiste gewicht (vermoedelijk 1,5 - 2,2 gram) indraait.
0
geplaatst: 17 september 2012, 22:03 uur
kobe bryant fan schreef:
Die kleine kraakjes heb ik ook bij heel wat platen onder andere de bekendste van King Crimson.
Dat van dat irriteren was maar een grapje, hoor.
Van het geluid ben ik alleszins meer dan tevreden.

Ik heb het nog een paar keer opnieuw ingesteld, naar filmpjes gekeken, handleiding nog eens deftig bekeken, maar het is iedere keer min of meer hetzelfde. Maar als ik dan in sommige filmpjes zie dat die arm (van ander merk platenspeler weliswaar) erg soepel en los hangt te zwieren, is de mijne toch wat statischer. Hoewel het zweeft is het niet zo dat als ik het loslaat het terug naar dezelfde positie terugkeert. maar het botst wel niet naar beneden toe of naar boven toe..
0
geplaatst: 17 september 2012, 23:11 uur
Het calibreren van toonarm + element - n.b even uit het blote hoofd:.
Stap 1: het contragewicht van de toonarm kan je in principe los draaien, maar wel op de juiste plaats houden.
Stap 2: je laat de arm zakken via het hendeltje en zorg dat de schaalindeling van het contragewicht nog op 0 staat.
Stap 3: de arm moet nu perfect in balans zijn
NB; let erop dat het contragewichte voor de dwarsdrukcompensatie (het kleine gewichtje met het nylondraadje is bevestigd aan het nokje achterop de arm en moet juist hangen) - dit voorkomt het zgn skidding - zijwaarts verschuiven van de toonarm
Stap 4: is de arm niet in balans, moet je het gewicht verschuiven (naar voren of naar achteren) of de draaiknop (achterop gebruiken). Pas wanneer de arm in balans is, zet je evt het gewicht vast.
Stap 5: stel de juiste waarde van het contragewicht - veelal tussen de 1,25 en 2gram (zie de beschrijving van het element). Met een te zwaar gewicht draaien is slecht voor je platen - met een te licht gewicht kan de arm verspringen.
Stap 1: het contragewicht van de toonarm kan je in principe los draaien, maar wel op de juiste plaats houden.
Stap 2: je laat de arm zakken via het hendeltje en zorg dat de schaalindeling van het contragewicht nog op 0 staat.
NB; let erop dat het contragewichte voor de dwarsdrukcompensatie (het kleine gewichtje met het nylondraadje is bevestigd aan het nokje achterop de arm en moet juist hangen) - dit voorkomt het zgn skidding - zijwaarts verschuiven van de toonarm
Stap 4: is de arm niet in balans, moet je het gewicht verschuiven (naar voren of naar achteren) of de draaiknop (achterop gebruiken). Pas wanneer de arm in balans is, zet je evt het gewicht vast.
Stap 5: stel de juiste waarde van het contragewicht - veelal tussen de 1,25 en 2gram (zie de beschrijving van het element). Met een te zwaar gewicht draaien is slecht voor je platen - met een te licht gewicht kan de arm verspringen.
0
geplaatst: 27 september 2012, 19:14 uur
Heb hier een mooie Aristona ST 3012 radio met LP-speler staan. Morgen eerst een nieuwe naald bestellen en dan weer lekker vinyl draaien. Heeft iemand misschien nog een paar aanradertjes?
0
geplaatst: 27 september 2012, 19:18 uur
Ik gebruik zelf al altijd deze naald. Voor die prijs het beste wat er op de markt is. Amazon.com: Shure M97xE High-Performance Magnetic Phono Cartridge: Electronics
0
geplaatst: 27 september 2012, 21:16 uur
Mjuman schreef:
Toch even opmerken dat je een fout maakt. Voor het juist zetten van de schaalverdeling (op nul bij een naaldarm in balans) om daarna de naalddruk juist in te kunnen stellen moet het gewichtje voor anti skating eerst losgemaakt worden.
0
geplaatst: 27 september 2012, 22:23 uur
IllumSphere schreef:
Ik gebruik zelf al altijd deze naald. Voor die prijs het beste wat er op de markt is. Amazon.com: Shure M97xE High-Performance Magnetic Phono Cartridge: Electronics
Die past niet. Maar ik mijn naald gevonden. Een Philips 500 MK II.
0
geplaatst: 27 september 2012, 22:26 uur
Da's juist - ik schreef ook puur vanuit geheugen, zonder de draaitafel inde buurt te hebben.
Overigens ben ik een aardig feit aan de weet gekomen vandaag: binnen één serie van Grado (bijv. de Prestige-serie) kan je de naald van zeg een Blue element vervangen door een betere naald uit diezelfde serie (zwart - groen - blauw - rood - zilver - goud is de volgorde). Dat geeft al een verbetering (het zijn stapjes van 10 euro). Van het weekend eens proberen mijn naald te vervangen.
Ik vind een Grado element overigens beter klinken dan die Ortofon 5s die standaard wortd meegeleverd met een Pro-Ject Debut.
VRAAG:
Wat is jullie ervaring tav gekleurde albums (ook transparante zoals de laatste Dead Can Dance) - vinden jullie die geluidstechnisch minder dan egaal zwarte? Ik heb wel eens het gevoel dat ongelijkmatig gekleurde platen (picture discs, of andersoortig verlopende vlekken) meer 'spetteren' dan gewoon egaal zwarte.
Overigens ben ik een aardig feit aan de weet gekomen vandaag: binnen één serie van Grado (bijv. de Prestige-serie) kan je de naald van zeg een Blue element vervangen door een betere naald uit diezelfde serie (zwart - groen - blauw - rood - zilver - goud is de volgorde). Dat geeft al een verbetering (het zijn stapjes van 10 euro). Van het weekend eens proberen mijn naald te vervangen.
Ik vind een Grado element overigens beter klinken dan die Ortofon 5s die standaard wortd meegeleverd met een Pro-Ject Debut.
VRAAG:
Wat is jullie ervaring tav gekleurde albums (ook transparante zoals de laatste Dead Can Dance) - vinden jullie die geluidstechnisch minder dan egaal zwarte? Ik heb wel eens het gevoel dat ongelijkmatig gekleurde platen (picture discs, of andersoortig verlopende vlekken) meer 'spetteren' dan gewoon egaal zwarte.
0
geplaatst: 27 september 2012, 22:33 uur
Puur voor het gezicht heb ik het idee dat gekleurde vinyl platen eerder slijten dan de normale zwart gekleurde schijven.
* denotes required fields.